• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu kandydatów na dyrektora Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
12 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dziewięciu kandydatów powalczy o stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej. Tego, kto zostanie dyrektorem Opery dowiemy się najprawdopodobniej w lutym. Dziewięciu kandydatów powalczy o stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej. Tego, kto zostanie dyrektorem Opery dowiemy się najprawdopodobniej w lutym.

Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej zgłosiło się 12 kandydatów. 12 stycznia otwarto koperty z ich ofertami i sprawdzono je pod względem formalnym. Do przesłuchań, zaplanowanych na 1 lutego, komisja konkursu zakwalifikowała dziewięcioro kandydatów.



Kto według ciebie powienien zostać dyrektorem Opery Bałtyckiej?

- Po zapoznaniu się z aplikacjami kandydatów, ze zgłoszonych 12 ofert pozostało nam dziewięć. Trzy kandydatury nie spełniały wymagań formalnych. Pozostałą dziewiątkę kandydatów zaprosimy 1 lutego na indywidualne spotkania. Z wyborem nie musimy się spieszyć, bo kadencja dyrektora Weissa wygasa wraz z końcem sezonu artystycznego, 31 sierpnia - mówi Władysław Zawistowski, dyrektor departamentu kultury urzędu marszałkowskiego.
Na spotkania z komisją konkursową zaproszeni zostali (kolejność alfabetyczna):

Aleksander Gref - dyrygent, od 1999 roku jest dyrygentem w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2001 roku jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Poznaniu, a od roku 2004 pełni również funkcję kierownika muzycznego i dyrygenta Orkiestry Kameralnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2006-2009 pełnił funkcję kierownika orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu, z kolei w latach 2008-2013 pracował na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadził zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki i na Wydziale Wokalnym.

Jakub Kontz - dyrygent. Ukończył dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku sezonów związany z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kierownika muzycznego i pracuje jako asystent dyrygenta. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orchestra Sinfonica Internazionale Giovanile di Pescara (Włochy), Sofia Festival Orchestra (Bułgaria), Szeged Symphony Orchestra (Węgry).

Kazimierz Kowalski - polski śpiewak operowy (bas), związany z Teatrem Wielkim w Łodzi jako solista oraz wieloletni dyrektor naczelny i artystyczny. W latach 1994-1997 był tam dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi sprawował ponownie w latach 2005-2008. Występował m.in. w programach telewizyjnych "Dobry wieczór, tu Łódź" lub "Kazimierz Kowalski zaprasza". Od 2000 w I Programie Polskiego Radia prowadzi audycje, w których przedstawia sylwetki wybitnych polskich artystów, często już dzisiaj zapomnianych.

Warcisław Kunc - dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.

Wojciech Semerau-Siemianowski - dyrygent, pianista. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu i na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury. W latach 2011-2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce.

Agnieszka Skotniczna - dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie, z doświadczeniem nabytym w Wyższej Szkole Zarządzania/POU, w Oxford Brookes University BA, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Pedagogicznej, Politechnice Krakowskiej i w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu.

Zbigniew Staniszewski - dyrygent. Kształcił się w Gdyni (Technikum Hotelarskie) i Gdańsku (Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (PWSM) w Gdańsku, w klasie klarnetu). Dyrygenturę studiował w Warszawie i Poznaniu. Był asystentem dyrygenta w bydgoskiej Operze Nova, później w Filharmonii i Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Był kierownikiem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1983-1984. W latach 1985-1989 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym orkiestry Opery Nova. W latach 1990-1992 sprawował funkcję dyrektora artystycznego opery w Zadarze w Jugosławii. Następnie przez osiem lat (1992-2000) pracował na kontrakcie w Abu Dhabi w jednym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, prowadząc około 26-osobową orkiestrę, złożoną z muzyków arabskich.

Marek Weiss - reżyser operowy. Od 2008 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Opery Bałtyckiej, gdzie stworzył Bałtycki Teatr Tańca, prowadzony przez Izadorę Weiss. Ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim (1974) i reżyserię w warszawskiej PWST (1980). W latach 1982-88 i 1992-95 był głównym reżyserem Teatru Wielkiego w Warszawie. Z kolei w latach 1989-1991 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Północnego w Warszawie. Dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu był przez sześć lat (1995-2001). Od 2004 do 2005 roku był zastępcą dyrektora artystycznego Opery Narodowej. W latach 2006-2014 był etatowym reżyserem Warszawskiej Opery Kameralnej.

Tadeusz Wojciechowski - wiolonczelista, kameralista i dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował grę na wiolonczeli i dyrygenturę. Był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie (1975-1982), zaś w 1983 r. został stałym dyrygentem duńskiej Opery Królewskiej (był nim do 1996 roku), z którą współpracuje do dziś. W 1994 został dyrektorem Orkiestry oraz Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i sprawował ją do 1996 roku. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. W latach 2005-2008 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. Od września 2009 roku Tadeusz Wojciechowski był dyrektorem artystycznym Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 roku do sierpnia 2015 roku dyrektorem naczelnym tej orkiestry.

Miejsca

Opinie (287) 2 zablokowane

  • (1)

    A Jakub Kontz? To swietny dyrygent,lubimy uczestniczyc w koncertach pod Jego batutą.

    • 12 6

    • Zdecydowanie !

      • 10 2

  • Kontz! Kontz! (1)

    • 11 7

    • To

      koń trojański ...

      • 6 6

  • Tak zgadzam się! (2)

    My orkiestra jesteśmy jedyną siłą, która może się przeciwstawić temu skandalowi z panem Weissem .
    Już widzę tzw. działaczy związkowych, błyszczących od wazeliny i oczekujących na dalszy rozwój wypadków, aby wskoczyć w odpowiednie miejsce.
    Chciałbym nadmienić, że ponowna taka operacja na tym samym obiekcie ,może być dla tego obiektu bardzo bolesna.
    W wypadku ponownego wyboru Weissa, radziłbym więc dodatkowo użyć kremu Nivea, aby zaoszczędzić mu bólu.

    • 5 27

    • Widac muzyku, ze posiadasz duze doswiadczenie w stosowaniu srodkow poslizgowych.

      • 22 1

    • chyba jedyną siłą destrukcyjną tego gmachu.....

      • 19 2

  • (2)

    A tancerze? Tylu z Was wyrzucono, zle potraktowano? Czemu milczycie?

    • 14 0

    • No właśnie! Gdzie są tancerze?

      • 4 0

    • Nie mowia w naszym jezyku:))) a ci co zostali zwolnieni maja w d.. ie Weissow:)

      • 8 0

  • Jeżeli (3)

    związki zawodowe poprą pana Weissa, zorganizujemy przyspieszone wybory komisji zakładowej i popędzimy tę bandę tam gdzie jej miejsce.

    • 4 26

    • Znaczy -steropiany???!!!

      • 1 0

    • (1)

      Ja mam nadzieję, że poprą !!! Bo Ci inni kandydaci to jakaś porażka. W przeciwnym wypadku ludzie przekonają się, że jednak może być gorzej, ale wtedy będzie za późno...

      • 14 5

      • By mogło być lepiej trzeba zaryzykować, a nie godzić się na dalsze lata trwania tego mało ciekawego układu który wytworzył się w operze

        • 4 5

  • :-)

    Tak, zróbmy ociekające złotem dekoracje i kostiumy z jedwabiu z Honolulu !!! Będzie pięknie, bogato i dostojnie. A na to wszystko zrzuci sie na ochotnika ... ORKIESTRA !!! :-)

    • 16 5

  • Wprowadzenie w błąd chóru!!! (15)

    Szanowna Orkiestro

    Jak przeprowadzacie głosowanie, to najpierw poinformujcie dokładnie o co chodzi, a nie w biegu rozdajecie karteczki!!! Głosowanie miało dotyczyć dalszej współpracy z panem dyrektorem Kozłowskim. Dzisiaj dowiaduję się, że Wy, kierując się wynikiem głosowania, chcecie pisać listy do władz w celu nadania mu większej władzy!!! W takim razie mój głos jest nieważny. Straszna manipulacja.

    • 30 1

    • (14)

      Drogi kolego lub koleżanko.Należy najpierw przeczytać ze zrozumieniem treść pytania....zostało ono jasno sformułowane.Współczuję.....edukacja wczesnoszkolna się kłania.

      • 0 20

      • to proszę wyjaśnić, skąd teraz te dziwne interpretacje? (11)

        walka między związkami się zaczyna? przestańcie politykować, zacznijcie grać...

        • 21 4

        • (10)

          to nie związki politykują tylko pare osib z orkiestry bo zaleźy im na ukladzie z dyr Kozłoskim aby swoje podłe cele osiągnąć

          • 20 3

          • (5)

            wazelina i tyle a potem nogę mu podstawią jak nie będzie po ich myśli a dyr. Weiss wyciągnie z tego kiedys wniosi

            • 18 0

            • (4)

              i zrobi z nimi kiedyś porządek

              • 13 0

              • (3)

                rada ork .całe zamieszanie robi z dyr.Weissem i te listy do Urzędu Marszałkowskuego itp

                • 10 0

              • (2)

                rada to tylko organ wykonawczy, mózg od wieków jest tylko jeden....

                • 11 3

              • a co rada swego mózgu nie ma?ha ha popychadła

                • 14 2

              • Rada orkiestry musi ponosić odpowiedzialnośc za to co pisze i za pisma ktòre wysyła .Te pisma w sprawie odwołania Pana Dyr Weissa do Urzędu Marszałkowskiego to skandal i kpina .Mam nadzieję ze Dyr.wyciągnie wnioski z ich postępowania

                • 8 1

          • (3)

            A p.Kozlowski daje sie wciagac w uklady???? Tak dobry, szanujacy sie muzyk powinien sie z dala trzymac od wszelkich ukladow. Bo dobrze na tym nie wyjdzie.

            • 25 0

            • (2)

              A moze dawał się wciągać swiadomie aby pozbyć się Dyr.Weissa z czasem

              • 7 0

              • (1)

                no i z P.koncertmistrz skrzypiec spiskują

                • 8 0

              • tez za tym stoi co się teraz dzieje

                • 5 0

      • (1)

        To na co w końcu my głosowaliśmy? Żeby Kozłowski został oficjalnie dyrektorem artystycznym, a nie jak do tej pory kierownikiem muzycznym? Ja głosowałem, żeby z nami dalej współpracował.

        • 4 0

        • tylko dyrygował nic poza tym

          • 12 0

  • Ktoś podszywa się najpierw pod 80-letniego dziadka (strona 5), a potem pod muzyka (strona 6). Oj muzyku, brzydko.....

    • 16 0

  • (7)

    Panu Weissowi przybylo glosow??? A kto tak zaszalal? Hydraulik w kafejkach internetowych?

    • 13 20

    • (6)

      Poprostu my chcemy Weissa ponownie

      • 11 13

      • jestescie bezczelni, pomyslcie o publicznosci, caly etat za kilka przedstawien ? (5)

        to sie zemsci na muzykach w orkiestrze, nie mozecie oczekiwac, ze bedziecie grac kilka przedstawien kazdego miesiaca tak jak teraz za dyrekcji Weissa

        • 5 12

        • (3)

          A co publiczność to obchodzi? Pogięło Cię? Przychodzą w najlepszym wypadku raz w miesiącu i obchodzi ich tylko czy bedzie udany spektakl, a nie czy masz cały, czy pół etatu. Przyjdzie nowy dyrektor, będziesz grał dwa razy więcej przedstawień, ale za tę samą kasę. Zwiększy normę i tyle. Tego chcesz?

          • 18 4

          • jak najwiecej przedstawien dla publicznosci a nie kasa za darmo dla muzykow (1)

            • 0 0

            • najlepiej muzycy za darmo dla publiczności

              • 2 1

          • Tak! Chcę występować, a nie pierdzieć w stołek.

            • 6 0

        • uważasz, że piszą tu tylko ludzie z orkiestry?

          • 3 0

  • Marek i Iza (2)

    Maja takie metody dzialania:ze jak cos wymyka sie im z rak to rzucaja sie na odsiecz(procenty) moze nikt nie wierzy w takia malostkowosc ale ja widzialam to na wlasne oczy setki razy. Niech ktos idzie do biura Weissa i zobaczy co robi w wolnych chwilach:) siedzi przy laptopie i sledzi wpisy na swoj temat w internecie:) i na prawde boi sie zlej opini!

    • 9 8

    • Acha. ;-) A przebiega to tak :
      Cześć, Marek, co tam robisz ?
      A, śledzę sobie wpisy w internecie na mój temat. Chcesz poczytać ?
      .... I teraz wszystko jasne

      • 11 3

    • głupiś

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki trójmiejski teatr dysponuje Nową Sceną?

 

Najczęściej czytane