- 1 Co robić w długi weekend w mieście? (39 opinii)
- 2 Maj miesiącem festiwali (5 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (14 opinii)
- 4 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (69 opinii)
- 5 Komiksy, polityka i SF. Lektury na wiosnę (18 opinii)
- 6 Tu nie spodziewasz się sztuki, a jednak! (9 opinii)
Dziewięciu kandydatów na dyrektora Opery Bałtyckiej
Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej zgłosiło się 12 kandydatów. 12 stycznia otwarto koperty z ich ofertami i sprawdzono je pod względem formalnym. Do przesłuchań, zaplanowanych na 1 lutego, komisja konkursu zakwalifikowała dziewięcioro kandydatów.
Na spotkania z komisją konkursową zaproszeni zostali (kolejność alfabetyczna):
Aleksander Gref - dyrygent, od 1999 roku jest dyrygentem w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2001 roku jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Poznaniu, a od roku 2004 pełni również funkcję kierownika muzycznego i dyrygenta Orkiestry Kameralnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2006-2009 pełnił funkcję kierownika orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu, z kolei w latach 2008-2013 pracował na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadził zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki i na Wydziale Wokalnym.
Jakub Kontz - dyrygent. Ukończył dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku sezonów związany z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kierownika muzycznego i pracuje jako asystent dyrygenta. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orchestra Sinfonica Internazionale Giovanile di Pescara (Włochy), Sofia Festival Orchestra (Bułgaria), Szeged Symphony Orchestra (Węgry).
Kazimierz Kowalski - polski śpiewak operowy (bas), związany z Teatrem Wielkim w Łodzi jako solista oraz wieloletni dyrektor naczelny i artystyczny. W latach 1994-1997 był tam dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi sprawował ponownie w latach 2005-2008. Występował m.in. w programach telewizyjnych "Dobry wieczór, tu Łódź" lub "Kazimierz Kowalski zaprasza". Od 2000 w I Programie Polskiego Radia prowadzi audycje, w których przedstawia sylwetki wybitnych polskich artystów, często już dzisiaj zapomnianych.
Warcisław Kunc - dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.
Wojciech Semerau-Siemianowski - dyrygent, pianista. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu i na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury. W latach 2011-2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce.
Agnieszka Skotniczna - dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie, z doświadczeniem nabytym w Wyższej Szkole Zarządzania/POU, w Oxford Brookes University BA, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Pedagogicznej, Politechnice Krakowskiej i w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu.
Zbigniew Staniszewski - dyrygent. Kształcił się w Gdyni (Technikum Hotelarskie) i Gdańsku (Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (PWSM) w Gdańsku, w klasie klarnetu). Dyrygenturę studiował w Warszawie i Poznaniu. Był asystentem dyrygenta w bydgoskiej Operze Nova, później w Filharmonii i Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Był kierownikiem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1983-1984. W latach 1985-1989 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym orkiestry Opery Nova. W latach 1990-1992 sprawował funkcję dyrektora artystycznego opery w Zadarze w Jugosławii. Następnie przez osiem lat (1992-2000) pracował na kontrakcie w Abu Dhabi w jednym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, prowadząc około 26-osobową orkiestrę, złożoną z muzyków arabskich.
Marek Weiss - reżyser operowy. Od 2008 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Opery Bałtyckiej, gdzie stworzył Bałtycki Teatr Tańca, prowadzony przez Izadorę Weiss. Ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim (1974) i reżyserię w warszawskiej PWST (1980). W latach 1982-88 i 1992-95 był głównym reżyserem Teatru Wielkiego w Warszawie. Z kolei w latach 1989-1991 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Północnego w Warszawie. Dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu był przez sześć lat (1995-2001). Od 2004 do 2005 roku był zastępcą dyrektora artystycznego Opery Narodowej. W latach 2006-2014 był etatowym reżyserem Warszawskiej Opery Kameralnej.
Tadeusz Wojciechowski - wiolonczelista, kameralista i dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował grę na wiolonczeli i dyrygenturę. Był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie (1975-1982), zaś w 1983 r. został stałym dyrygentem duńskiej Opery Królewskiej (był nim do 1996 roku), z którą współpracuje do dziś. W 1994 został dyrektorem Orkiestry oraz Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i sprawował ją do 1996 roku. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. W latach 2005-2008 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. Od września 2009 roku Tadeusz Wojciechowski był dyrektorem artystycznym Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 roku do sierpnia 2015 roku dyrektorem naczelnym tej orkiestry.
Miejsca
Opinie (287) 2 zablokowane
-
2016-01-13 15:38
http://kultura.trojmiasto.pl/Reformy-czy-rewolucja-Komentarz-do-sytuacji-w-Operze-Baltyckiej-n96767.html
Tu już było głosowanie- 10 0
-
2016-01-13 15:46
(6)
A co to za jaja z ta ankieta. Przy 317 głosach Kontz ma 21%, przy 319 głosach 19%. Trójmiasto.pl chce pomoc Weissowi ....?
Nie róbcie jaj. Te plecy które ma zupełnie wystarczą- 12 0
-
2016-01-13 16:02
(5)
Matematyka się kłania ;-)
- 2 4
-
2016-01-13 16:06
(4)
Chyba Tobie! Przy 300 głosach nigdy 2 głosy nie zmienia o 2%
- 3 2
-
2016-01-13 16:39
(3)
Zmieniają się proporcje , a zatem i procenty , Matole !!! Ach, szkoda gadać.
- 4 4
-
2016-01-13 17:34
(1)
Nie chce mi sie ale Ci wyliczę.
Aby miec 21 % przy 317 głosach, trzeba zdobyć min 65 głosów (to dokładnie 20,504 %). Zgadza sie?
Przy 319 głosach, 65 głosów (bo tyle pozostało, nie zmniejszyło sie Kuntzowi prawda?) to 20,376 %. Zgadza sie?
Jak Ty wyliczyłeś ze moze tak sie zdarzyć ze bedzie 19%?
I kto tu jest matołem?- 7 1
-
2016-01-13 18:13
O matko ! Ty sie lepiej zajmij ćwiczeniem na instrumencie. Uwierz mi, nie zaszkodzi ;-)
- 3 6
-
2016-01-13 17:45
Matole?!! Przecież to Ty nie umiesz liczyć. Przy 319 głosach 2 głosy to 0,6%. Nigdy 2%.
Nie wyzywaj jak z matmą jesteś na bakier!
I jeszcze ktoś mu like dał???
Szkoda gadać!- 4 3
-
2016-01-13 15:52
(1)
Protest orkiestry, protest rodzicow OSB, puste krzesla... A Departament Kultury zadowolony... Manus manum labat.
- 28 3
-
2016-01-18 09:07
Puste krzesla? Zawsze jest pelna sala i owacje na stojaco. O tym samym teatrze myslimy? Ja o baltyckiej.
- 3 5
-
2016-01-13 16:52
Spostrzeżenia !!!
Może ktoś w komisji zauważy, że w repertuarze opery brak tańca neoklasycznego, brak operetek i brak spektakli dla dzieci. Czy tak to ma trwać dalej szanowna komisjo?
- 32 1
-
2016-01-13 18:48
(1)
A P. Snakowski gdzie?
- 7 9
-
2016-01-13 18:53
On preferuję Operę Novą w Bydgoszczy, lżejsza atmosfera tam panuje
- 5 0
-
2016-01-13 19:52
'Opera to moja miłość ";) cyt Jerzy Snakowski
Dawaj czadu Jurku pamietaj nie jestem , nie byłem i nie zamierzam być Twoim wrogiem.. Powinieneś być w końcu na właściwym miejscu....
- 7 7
-
2016-01-13 20:09
"Opera to moja miłość" cyt. Jerzy Snakowski
Powinienes wrócic w to miejsce .. czeka na Ciebie... Jurku bez wszawych układów...Życzę Ci tego...
- 5 10
-
2016-01-13 20:12
Tylko Jerzy Snakowski (1)
Wpiszcie imię i nazwisko... w wujku Google ,to wystarczy , sorry za ta kasetę ze Stanisławą...
- 2 8
-
2016-01-13 21:07
prywatne animozje to przez telefon załatwiaj
- 3 0
-
2016-01-13 22:00
Błagam tylko nie Weiss!!!!!!
KAŻDY naprawdę KAŻDY będzie lepszym dyrektorem niż Weiss!!!
Moje typy to maestro Tadeusz Wojciechowski (poznałam go jak był dyrektorem artystycznym w Filharmonii Podkarpackiej) lub Pan Kazimierz Kowalski (jako śpiewak operowy zna temat od każdej strony).- 22 11
-
2016-01-13 22:15
A może... (1)
BTT przejdzie do Teatru Szekspirowskiego? Departament Kultury będzie satisfied, Szekspira będą tańczyć ile wlezie, Izadora W.dalej będzie otrzymywać pozytywne recenzje od Marka W. On sam pójdzie na emeryturę. A Operą niech rządzi NOWY DYREKTOR!!!!
- 38 1
-
2016-01-13 23:27
Ja tam bym posłała BTT w niebyt. Po co obniżać poziom Teatru Szekspirowskiego?
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.