- 1 ORGANy PLUS+ ponownie w Gdańsku (5 opinii)
- 2 Jak to jest z tym czytaniem książek? (76 opinii)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (131 opinii)
- 4 Dlaczego koncerty są tak późno? (83 opinie)
- 5 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (42 opinie)
- 6 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
Z problemów Mevo będą tłumaczyć się na specjalnej sesji
- Miarka ws. rowerów Mevo się przebrała, oczekujemy wyjaśnień i konkretnych odpowiedzi na pytania - mówią gdańscy radni PiS. Na ich wniosek w poniedziałek, 5 czerwca, odbędzie się nadzwyczajna sesja w tej sprawie. Ma na niej zostać przedstawione m.in. rozliczenie Mevo 1.0 oraz informacja o sytuacji Mevo 2.0.
- Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
- W Szwecji się nie udało
- Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
- Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
W porządku obrad są dwa wystąpienia:
- wystąpienie prezydent Aleksandry Dulkiewicz, która jest też wiceprezesem rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, odpowiedzialnego za Mevo,
- wystąpienie Michała Glasera, prezesa zarządu OMGGS.
Sesję zwołano na wniosek radnych klubu PiS.
- Zdecydowaliśmy się zawnioskować o sesję nadzwyczajną ws. systemu Mevo, bo władze miasta jak ognia unikają tego tematu i chowają głowy w piasek, gdy zadajemy pytania w formie interpelacji. W poniedziałek nie uciekną od pytań w tej sprawie - mówi Przemysław Majewski, radny PiS. - Szczątkowe odpowiedzi prezesa Glasera na konferencjach prasowych, brak odpowiedzi na nasze interpelacje tylko potęgują wątpliwości wokół wdrożenia tego systemu. Prezydent Dulkiewicz jest wiceprezesem rady OMGGS, dlatego liczymy, że wraz z prezesem Glaserem odpowie na nasze pytania, w tym o: rozliczenie finansowe i materialne systemu Mevo 1.0, o dotychczasowe koszty systemu Mevo 2.0, o treść umowy z operatorem, o zarobki osób odpowiedzialnych za wdrożenie roweru metropolitalnego i wiele innych związanych z przyszłym funkcjonowaniem systemu wartego 159 mln zł.
Jak dodaje Majewski, "mieszkańcy mają prawo wiedzieć, dlaczego tworzony od ponad 10 lat system działał zaledwie kilka miesięcy, a na przygotowania wydano już wiele milionów z publicznej kasy".
- Zachęcam, by być w poniedziałek w Radzie Miasta i zadawać pytania, które jako radni chętnie przedstawimy - mówi Majewski.
Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
Przypomnijmy: system Mevo 1.0 upadł jesienią 2019 r. Wtedy zerwana została umowa z operatorem systemu, który ogłosił upadłość. Wielu użytkowników do dziś nie odzyskało pieniędzy za wykupione abonamenty.
Od tego czasu trwają próby wskrzeszenia systemu roweru miejskiego, obejmującego nie tylko Trójmiasto, ale w sumie 16 gmin metropolii.
W kwietniu tego roku rozpoczęły się testy rowerów Mevo 2.0. Urzędnicy OMGGS zapowiadali, że jeśli wypadną pomyślnie, pierwsze rowery zostaną uruchomione już w lipcu.
W Szwecji się nie udało
Gwoździem do trumny okazało się być zawieszenie funkcjonowania systemu rowerów miejskich w Sztokholmie - takich samych (tego samego operatora) jak te w Gdańsku. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu). W Szwecji niedawno rozwiązano umowę z operatorem.
Prezes Glaser poinformował, że w związku z tym Mevo 2.0 będzie w Gdańsku opóźnione. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy rowery zaczną działać.
- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - powtarzał Glaser na konferencji prasowej na początku maja tego roku.
Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"
Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
Pod koniec maja, także na konferencji prasowej, władze OMGGS ogłosiły, że rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w sierpniu, ale rowery elektryczne trzeba wymienić i dostarczy je nowa firma-Segway.
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniała Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery od firmy Segway są bezpieczne.
Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
Z rezerwą do pomysłu zwołania nadzwyczajnej sesji ws. problemów Mevo podchodzą radni Koalicji Obywatelskiej, największego klubu w Radzie Miasta Gdańska.
- Temat Mevo jest ważny, ale mamy nieodparte wrażenie, że wniosek PiS o sesję nadzwyczajną w tej sprawie był tylko próbą przykrycia niewygodnej dla PiS sesji nadzwyczajnej w sprawie pyłu węglowego - komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO.
Specjalna sesja ws. szkodliwości pyłu węglowego z terenów portowych odbyła się w ostatni czwartek.
Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego
Po kilku godzinach dyskusji radni przyjęli na niej apel do władz państwa o natychmiastowe działania, które zminimalizują uciążliwość przeładunków w Porcie Gdańsk. Radni PiS nie poparli apelu - wstrzymali się od głosu. Na sesji nie pojawili się zaproszeni przedstawiciele rządu i władz portu.
Miejsca
Opinie (250) 9 zablokowanych
-
2023-06-02 20:46
Opinia wyróżniona
Mevo odleciało niczym mewa... (7)
Najwyraźniej taka jego natura, piękna i interesująca tylko z daleka, krzykliwa lecz zupełnie nieuchwytna...
- 135 4
-
2023-06-02 21:00
Szpilek (2)
Chyba jeden z piękniejszych postów na Trójmiasto.pl
Wzruszyłem się .
Niesamowite... hihi-haha- 15 4
-
2023-06-03 10:53
(1)
Podpisywanie się u góry posta to chyba lekka megalomania, co, panie "hihi-haha"?
- 4 1
-
2023-06-03 13:09
Kolega po prostu zna swoją wartość...
- 1 1
-
2023-06-02 21:44
Ja tam lubię czytać (2)
O sukcesach koalicji obywatelskiej. Trochę ich jest. Chociaż za jeden ich popieram, za gnębienie kierowców. Ci to przeginają na każdym rogu.
- 4 15
-
2023-06-02 22:10
kierowcy sami sobie najbardziej utrudniają życie (1)
najlepsze warunki jeżdżenia samochodem występują w Holandii: mieszkańcy poruszający się na małe odległości wybierają raczej rower - dużo mniej terenochłonny od samochodu środek lokomocji. Kierowcy nie muszą więc konkurować z innymi kierowcami o miejsca na jezdni lub na parkingu, a infrastruktura uliczna i parkingowa nie jest przewymiarowana, jak w wielu miejscach w Trójmieście.
- 5 10
-
2023-06-03 20:19
Bo w holenderskich miastach wszędzie jest blisko i na dodatek po płaskim, a wiesz ile rowerów utopiono w kanałach? U nas też inaczej się jedzie rowerem po Żuławach, a inaczej z centrum do dzielnic położonych na wzgórzach morenowych w Trójmieście.
- 5 0
-
2023-06-02 21:55
Ja tam nie lubię mew
- 6 4
-
2023-06-02 21:03
Ewelina Q
Ile jestem winna za dwa mevo?666 czy 8,?
- 3 1
-
2023-06-02 21:05
Oj tam .
Sto miljonów tu czy tam. Ważne że ktoś to przytulił. A że znowu nie wyszło. Przecież to z podatków.
- 29 1
-
2023-06-02 21:05
A z problemów fali kiedy ?
Sie wytłumaczą? Bo tu szykuje się większą wtopa.
- 34 0
-
2023-06-02 21:06
Oby nie wrocilo Mevo (3)
Mniejszy tlok na sciezkach. I zrobcie cos z hulajnogami, na wzor Paryza
- 36 4
-
2023-06-02 23:03
Nic nie zrobimy. W paryzu za duzo inzynierow (1)
Z afryki
- 5 2
-
2023-06-03 06:13
Lepiej z Afryki jak z Braniewa czy Ełku
- 0 5
-
2023-06-03 06:11
Hulajnogi powinny być wyprowadzone poza obszar metropolitalny
To jest rozwiązanie dla Azjatów. W Europie tylko problemy z tego powodu.
- 1 0
-
2023-06-02 21:16
Natychmiast do dymisji z nimi
Czy oni mają honor?! W prywatnej firmie po 5 min. za bramę.
- 29 1
-
2023-06-02 21:18
Trzeba to po prostu zaorać i przerwać ten proceder, lekko mówiąc - nie korzystny finansowo dla obywateli (2)
Jakoś Hulajnogi mają się wyśmienicie od wielu lat i nie ma z nimi żadnych afer.... to całe Mevo śmierdzi na tysiące kilometrów
- 54 1
-
2023-06-02 22:07
Ale hulajnogi są prywatne (1)
Co się z tym wiąże nikt nie wydaje nie swoich pieniędzy na nie swoje potrzeby jak ma miejsce w urzędzie.
- 7 0
-
2023-06-02 22:40
Niekoniecznie
City Bike Global = prywatna firma ma świadczyć usługi na terenie Gdańska. Jest to firma hiszpańska... jak ktoś chce może pobawić się w dziennikarza śledczego i zbadać czym jest ta firma i czyją jest firmą córką ...
NextBike tez było prywatne. z resztą jak widać hiszpańska nie daje rady na samym poczatku.- 1 0
-
2023-06-02 21:19
(1)
Szukam pracy. Pytania odnośnie zarobków ile Pan chce zarabiać .jeszcze nie dowiedziałem się ile płacą. Mówię 4000-4500 netto co i tak nie starcza na życie. Nikt się nie odzywa . Średni szczebel branżą Moto. Doświadczenie . Na spotkaniu po 7 osób . Dwie się patrzą w pusta kartkę dwie w sufit jedna opowiada że angielski jest 1 godzina w MSC za darmo. Do czego zmierzam
W sektorze prywatnym nedzarskie zarobki wstyd to co oni oferują a do tego pusza się jaka to cud firma. A tutaj nic nie działa zwykły wstyd i nie kompetencja. Wydane mln i jest ok. Dramat- 9 7
-
2023-06-02 23:05
A widzisz. Zapisz sie do pisu
Będzie wiecej. Po co biadolisz...by żyło się lepiej
- 3 6
-
2023-06-02 21:20
bojanowo (4)
a na PIS gadają ,że marnotrawią pieniądze. Ta sama ekipa banda decydentów,
- 24 5
-
2023-06-03 06:15
Nie przesadzaj (3)
Tutaj mowa o drobniakach a nie o pieniądzach. Zobacz na pćimskiego wójta jak Polaków dyma i co i nic!
- 2 7
-
2023-06-03 09:05
Jest ta drobna (nie zawsze dobra) różnica, że potrafi zrealizować to, co zapowiada. (1)
Czyli milion lat świetlnych od mevo.
- 2 0
-
2023-06-04 04:29
I na tym polega całe nieszczęście, że tak skutecznie rozkrada i marnotrawi góry publicznych pieniędzy.
- 1 0
-
2023-06-05 11:47
Mowa o drobniakach?
Na MEVO i FALĘ poszło już cztery razy tyle co na wybory kopertowe
- 0 0
-
2023-06-02 21:26
kto odpowie za marnowanie takiej masy pieniędzy? (4)
czy może to skontrolować RiO albo NIK czy jakaś instytucja europejska?
Proszę tylko o merytoryczne odpowiedzi- 36 1
-
2023-06-02 22:13
pytanie z tezą (2)
jak na razie pieniądze nie są przekazywane operatorowi
- 1 5
-
2023-06-02 22:18
i system mevo nic nas nie kosztuje? (1)
ani złotówka z naszych podatków nie poszła na jego wprowadzenie ?
- 6 2
-
2023-06-03 01:51
To nieprawda. Na przygotowanie Mevo 2 0 wydano kilkadziesiąt tysięcy zł. Glaser bezczelnie kłamał na konferencji prasowej.
- 10 0
-
2023-06-04 04:30
Masz rację, za Ostrołękę trzeba koniecznie rozliczyć!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.