- 1 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (9 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Te zdjęcia obejrzysz przez specjalne okulary (8 opinii)
- 4 Ciotka i skandal w uzdrowisku (58 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (128 opinii)
- 6 Pierwszy taki koncert w historii! (31 opinii)
Z problemów Mevo będą tłumaczyć się na specjalnej sesji
- Miarka ws. rowerów Mevo się przebrała, oczekujemy wyjaśnień i konkretnych odpowiedzi na pytania - mówią gdańscy radni PiS. Na ich wniosek w poniedziałek, 5 czerwca, odbędzie się nadzwyczajna sesja w tej sprawie. Ma na niej zostać przedstawione m.in. rozliczenie Mevo 1.0 oraz informacja o sytuacji Mevo 2.0.
- Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
- W Szwecji się nie udało
- Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
- Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
W porządku obrad są dwa wystąpienia:
- wystąpienie prezydent Aleksandry Dulkiewicz, która jest też wiceprezesem rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, odpowiedzialnego za Mevo,
- wystąpienie Michała Glasera, prezesa zarządu OMGGS.
Sesję zwołano na wniosek radnych klubu PiS.
- Zdecydowaliśmy się zawnioskować o sesję nadzwyczajną ws. systemu Mevo, bo władze miasta jak ognia unikają tego tematu i chowają głowy w piasek, gdy zadajemy pytania w formie interpelacji. W poniedziałek nie uciekną od pytań w tej sprawie - mówi Przemysław Majewski, radny PiS. - Szczątkowe odpowiedzi prezesa Glasera na konferencjach prasowych, brak odpowiedzi na nasze interpelacje tylko potęgują wątpliwości wokół wdrożenia tego systemu. Prezydent Dulkiewicz jest wiceprezesem rady OMGGS, dlatego liczymy, że wraz z prezesem Glaserem odpowie na nasze pytania, w tym o: rozliczenie finansowe i materialne systemu Mevo 1.0, o dotychczasowe koszty systemu Mevo 2.0, o treść umowy z operatorem, o zarobki osób odpowiedzialnych za wdrożenie roweru metropolitalnego i wiele innych związanych z przyszłym funkcjonowaniem systemu wartego 159 mln zł.
Jak dodaje Majewski, "mieszkańcy mają prawo wiedzieć, dlaczego tworzony od ponad 10 lat system działał zaledwie kilka miesięcy, a na przygotowania wydano już wiele milionów z publicznej kasy".
- Zachęcam, by być w poniedziałek w Radzie Miasta i zadawać pytania, które jako radni chętnie przedstawimy - mówi Majewski.
Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
Przypomnijmy: system Mevo 1.0 upadł jesienią 2019 r. Wtedy zerwana została umowa z operatorem systemu, który ogłosił upadłość. Wielu użytkowników do dziś nie odzyskało pieniędzy za wykupione abonamenty.
Od tego czasu trwają próby wskrzeszenia systemu roweru miejskiego, obejmującego nie tylko Trójmiasto, ale w sumie 16 gmin metropolii.
W kwietniu tego roku rozpoczęły się testy rowerów Mevo 2.0. Urzędnicy OMGGS zapowiadali, że jeśli wypadną pomyślnie, pierwsze rowery zostaną uruchomione już w lipcu.
W Szwecji się nie udało
Gwoździem do trumny okazało się być zawieszenie funkcjonowania systemu rowerów miejskich w Sztokholmie - takich samych (tego samego operatora) jak te w Gdańsku. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu). W Szwecji niedawno rozwiązano umowę z operatorem.
Prezes Glaser poinformował, że w związku z tym Mevo 2.0 będzie w Gdańsku opóźnione. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy rowery zaczną działać.
- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - powtarzał Glaser na konferencji prasowej na początku maja tego roku.
Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"
Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
Pod koniec maja, także na konferencji prasowej, władze OMGGS ogłosiły, że rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w sierpniu, ale rowery elektryczne trzeba wymienić i dostarczy je nowa firma-Segway.
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniała Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery od firmy Segway są bezpieczne.
Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
Z rezerwą do pomysłu zwołania nadzwyczajnej sesji ws. problemów Mevo podchodzą radni Koalicji Obywatelskiej, największego klubu w Radzie Miasta Gdańska.
- Temat Mevo jest ważny, ale mamy nieodparte wrażenie, że wniosek PiS o sesję nadzwyczajną w tej sprawie był tylko próbą przykrycia niewygodnej dla PiS sesji nadzwyczajnej w sprawie pyłu węglowego - komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO.
Specjalna sesja ws. szkodliwości pyłu węglowego z terenów portowych odbyła się w ostatni czwartek.
Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego
Po kilku godzinach dyskusji radni przyjęli na niej apel do władz państwa o natychmiastowe działania, które zminimalizują uciążliwość przeładunków w Porcie Gdańsk. Radni PiS nie poparli apelu - wstrzymali się od głosu. Na sesji nie pojawili się zaproszeni przedstawiciele rządu i władz portu.
Miejsca
Opinie (250) 9 zablokowanych
-
2023-06-02 22:19
Mevo 2.0 miało ruszyć w czerwcu.
Kolejny wałek na podatnikach.
Kacper- 12 0
-
2023-06-02 22:22
Jak to jest ze w Bydgoszczy rower miejski działa doskonale ? (3)
Tam rządzi PiS. Tylko i aż tyle.
Maciek- 17 4
-
2023-06-03 00:52
W dodatku od lat jest tam rower miejski :)
- 5 0
-
2023-06-03 06:19
Jasne ze względu na rower głosuj na PIS (1)
Co ty masz w głowie człowieku? Idź, zarób pieniądze i sam kup sobie rower. Jak tego nie potrafisz to idź na socjal. Ciekawe że na telefon z internetem masz roszczeniowa masa bez jakichkolwiek zachamowań.
- 2 9
-
2023-06-03 09:09
Aha, to PiS wymyślił rower w Gdańsku ;)
- 3 0
-
2023-06-02 22:41
Wzajemna adoracja. Miliony podzielone. Wszystko na wałku.
- 18 0
-
2023-06-02 22:44
a z tych 10 baniek dla poprzednich nieudaczników
też się wytłumaczą?
- 21 0
-
2023-06-02 22:45
CityBike Global nie jest ani producentem rowerów, ani operatorem jednej, własnej technologii
To jest hit ;) Władze gdańska wynajmują? firmę, która wynajmie firmę produkującą rowery i techonologię ;) Ilu jeszcze po drodze pośredników? Widać tu niezłe macki ...
- 29 2
-
2023-06-02 22:49
Kompletna kompromitacja! co to ma być?!
Publiczna władza angażuje się w rowery dla obywateli? Za które to sami użytkownicy będą musieli płacić abonament a w dodatku firma usługująca owe usługi CityBike Global będzie pobierać od miasta publiczne pieniądze w ramach umowy tj. opłaty ....
Cyrk! Jak Barcelońska spółka chce sobie urządzać w Polsce rowerowe eldorado tj. inwestować! niech sami wezmą koszty na własne barki i liczą się z kosztami a zysku z wynajmu rowerów biorą dla siebie! A nie jakieś pośredniczenie za publiczne pieniądze itd. no istny kosmos!!!!!!!!- 27 1
-
2023-06-02 23:00
Radni pis chca wyjasnien (1)
XDXD mevo to wałek, ale oni niech opowiedzą o fabrykach maseczek, albo o respiratorach. Walą nas na kasę w Gdańsku, tylko czemu te durnie nie odpowiadają za współpracę na ruskim weglu
- 8 16
-
2023-06-03 07:04
Skup się na chwile i napisz to jeszcze raz bo emocje sprawiły ze sam się pogubiłeś pisząc o węglu pod tematem mevo
- 8 1
-
2023-06-02 23:37
Sza! O nic nie pytać!
Mieszkańcy to zapłacą. Sza. To duże pieniądze. One lubią ciszę.....
- 14 0
-
2023-06-03 00:05
I wy chcecie rządzić w Polsce?
Dyletanci...
- 14 0
-
2023-06-03 00:12
(3)
Ludzie dajcie spokoj z tymi rowerami. Ta idea byla dobra 10/ 15 lat temu. Po co komu te felerne rowery skoro sa hulajnogi, auta na wynajem, Uber, Bolt, skutery na minuty, a i rowery mozna kupic od reki, bez ruiny portfela. Czas pobiegl do przodu, a nasze wladze wciaz w niedoczasie. Rower miejski to bardzo kosztowna, przebrzmiala melodia.
- 26 1
-
2023-06-03 00:46
Ta koncepcja jest/była bardzo dobra, ale PRZED wydaniem grubej kasy a nie PO...
- 2 1
-
2023-06-03 01:01
trudno sie niezgodzic
- 3 0
-
2023-06-03 07:39
Swój rower. Ekologiczny bo nie na prąd
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.