- 1 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (8 opinii)
- 2 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 4 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (70 opinii)
- 5 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 6 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (69 opinii)
Z problemów Mevo będą tłumaczyć się na specjalnej sesji
- Miarka ws. rowerów Mevo się przebrała, oczekujemy wyjaśnień i konkretnych odpowiedzi na pytania - mówią gdańscy radni PiS. Na ich wniosek w poniedziałek, 5 czerwca, odbędzie się nadzwyczajna sesja w tej sprawie. Ma na niej zostać przedstawione m.in. rozliczenie Mevo 1.0 oraz informacja o sytuacji Mevo 2.0.
- Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
- W Szwecji się nie udało
- Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
- Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
W porządku obrad są dwa wystąpienia:
- wystąpienie prezydent Aleksandry Dulkiewicz, która jest też wiceprezesem rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, odpowiedzialnego za Mevo,
- wystąpienie Michała Glasera, prezesa zarządu OMGGS.
Sesję zwołano na wniosek radnych klubu PiS.
- Zdecydowaliśmy się zawnioskować o sesję nadzwyczajną ws. systemu Mevo, bo władze miasta jak ognia unikają tego tematu i chowają głowy w piasek, gdy zadajemy pytania w formie interpelacji. W poniedziałek nie uciekną od pytań w tej sprawie - mówi Przemysław Majewski, radny PiS. - Szczątkowe odpowiedzi prezesa Glasera na konferencjach prasowych, brak odpowiedzi na nasze interpelacje tylko potęgują wątpliwości wokół wdrożenia tego systemu. Prezydent Dulkiewicz jest wiceprezesem rady OMGGS, dlatego liczymy, że wraz z prezesem Glaserem odpowie na nasze pytania, w tym o: rozliczenie finansowe i materialne systemu Mevo 1.0, o dotychczasowe koszty systemu Mevo 2.0, o treść umowy z operatorem, o zarobki osób odpowiedzialnych za wdrożenie roweru metropolitalnego i wiele innych związanych z przyszłym funkcjonowaniem systemu wartego 159 mln zł.
Jak dodaje Majewski, "mieszkańcy mają prawo wiedzieć, dlaczego tworzony od ponad 10 lat system działał zaledwie kilka miesięcy, a na przygotowania wydano już wiele milionów z publicznej kasy".
- Zachęcam, by być w poniedziałek w Radzie Miasta i zadawać pytania, które jako radni chętnie przedstawimy - mówi Majewski.
Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
Przypomnijmy: system Mevo 1.0 upadł jesienią 2019 r. Wtedy zerwana została umowa z operatorem systemu, który ogłosił upadłość. Wielu użytkowników do dziś nie odzyskało pieniędzy za wykupione abonamenty.
Od tego czasu trwają próby wskrzeszenia systemu roweru miejskiego, obejmującego nie tylko Trójmiasto, ale w sumie 16 gmin metropolii.
W kwietniu tego roku rozpoczęły się testy rowerów Mevo 2.0. Urzędnicy OMGGS zapowiadali, że jeśli wypadną pomyślnie, pierwsze rowery zostaną uruchomione już w lipcu.
W Szwecji się nie udało
Gwoździem do trumny okazało się być zawieszenie funkcjonowania systemu rowerów miejskich w Sztokholmie - takich samych (tego samego operatora) jak te w Gdańsku. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu). W Szwecji niedawno rozwiązano umowę z operatorem.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – tanie rowery na sprzedaż, sprawdź ogłoszenia
Prezes Glaser poinformował, że w związku z tym Mevo 2.0 będzie w Gdańsku opóźnione. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy rowery zaczną działać.
- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - powtarzał Glaser na konferencji prasowej na początku maja tego roku.
Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"
Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
Pod koniec maja, także na konferencji prasowej, władze OMGGS ogłosiły, że rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w sierpniu, ale rowery elektryczne trzeba wymienić i dostarczy je nowa firma-Segway.
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniała Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery od firmy Segway są bezpieczne.
Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
Z rezerwą do pomysłu zwołania nadzwyczajnej sesji ws. problemów Mevo podchodzą radni Koalicji Obywatelskiej, największego klubu w Radzie Miasta Gdańska.
- Temat Mevo jest ważny, ale mamy nieodparte wrażenie, że wniosek PiS o sesję nadzwyczajną w tej sprawie był tylko próbą przykrycia niewygodnej dla PiS sesji nadzwyczajnej w sprawie pyłu węglowego - komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO.
Specjalna sesja ws. szkodliwości pyłu węglowego z terenów portowych odbyła się w ostatni czwartek.
Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego
Po kilku godzinach dyskusji radni przyjęli na niej apel do władz państwa o natychmiastowe działania, które zminimalizują uciążliwość przeładunków w Porcie Gdańsk. Radni PiS nie poparli apelu - wstrzymali się od głosu. Na sesji nie pojawili się zaproszeni przedstawiciele rządu i władz portu.
Miejsca
Opinie (250) 9 zablokowanych
-
2023-06-03 09:22
Opinia wyróżniona
(4)
Pracę nad Mevo tyle trwają i tyle jest wokół nich zamieszania, że tak jak faktycznie korzystałam z rowerów jak były kiedyś i czekałam aż wrócą to już mi się zdążyło odechcieć korzystać.
- 52 1
-
2023-06-03 23:13
Za chwile koryto o nazwie mevo bedzie zywic wybrancow pelna dekade.
- 3 1
-
2023-06-03 17:39
to mevo jest tak samo potrzebne
jak wrak tupolewa.
- 5 3
-
2023-06-03 11:42
to mevo to tak samo jakby zrobili projekt "tramwaje na tory"
bez sensu strata mojej kasy
- 8 0
-
2023-06-03 11:06
Tak jak pisałem wczesniej za zmiane rowerów zaplacimy my mieszkacy!!
Wypadałoby zapytać, kto dopłaci operatorowi różnicę między 108 mln a 160 mln, jeśli system nie będzie przynosił zakładanych przez OMGGS wpływów od użytkowników? Otóż dopłaci ją operatorowi z naszych podatków właśnie Obszar. Żonglowanie argumentami wprowadzającymi w błąd, niestety, staje się w tym przypadku tradycją. Dla przykładu, na pierwszej
Wypadałoby zapytać, kto dopłaci operatorowi różnicę między 108 mln a 160 mln, jeśli system nie będzie przynosił zakładanych przez OMGGS wpływów od użytkowników? Otóż dopłaci ją operatorowi z naszych podatków właśnie Obszar. Żonglowanie argumentami wprowadzającymi w błąd, niestety, staje się w tym przypadku tradycją. Dla przykładu, na pierwszej konferencji w sprawie opóźnienia uruchomienia Mevo 2.0 usłyszeliśmy, że to mieszkańcy podjęli decyzję, aby Mevo było elektryczne". Pierwsze słyszę o takich konsultacjach i decyzji mieszkańców". Narrację przerzucającą odpowiedzialność za porażkę Mevo 1 i 2 na mieszkańców uważam za bulwersującą. A przecież jeszcze w dniu startu Mevo 1 dyrektor Glaser nie miał wątpliwości, komu zawdzięczamy innowacyjne, elektryczne Mevo" i osobiście wskazał polityka OMGGS odpowiedzialnego za ten pomysł.
tekst z wywiadu Rogera- 12 0
-
2023-06-02 22:10
Opinia wyróżniona
Ja to się chyba tego mevo nigdy już nie doczekam... ech (8)
czas kupić chyba samemu rower, bo te kupione z moich podatków zawsze już będą wirtualne....
- 122 4
-
2023-06-03 21:40
Trójmiasto zostało oplanowane przez tysiace hulajnug które sa wtej samej cenie a wygodniejsze wiec to bedzie totalna klapa
- 3 1
-
2023-06-03 11:02
Kupili drogi złom i jeszcze sie tym chwala (1)
Rower oceniam negatywnie. Jest to znany model, który jeździ w wielu systemach flotowych (komercyjnych), także w Polsce. Jest ciężki, a co za tym idzie nieporęczny. To, że jest drogi, nie oznacza automatycznie, że jest dobry do takiego zastosowania. Wielu operatorów flot komercyjnych wycofuje się z użytkowania tego modelu z uwagi na jego wady.
Rower oceniam negatywnie. Jest to znany model, który jeździ w wielu systemach flotowych (komercyjnych), także w Polsce. Jest ciężki, a co za tym idzie nieporęczny. To, że jest drogi, nie oznacza automatycznie, że jest dobry do takiego zastosowania. Wielu operatorów flot komercyjnych wycofuje się z użytkowania tego modelu z uwagi na jego wady. Pełne opony w połączeniu z gigantyczną masą 40 kg spowodują dodatkowo, że rowery będą szybko niszczone przez uderzenia w krawężniki, bo nie da się podrzucić przedniego koła tak ciężkiej konstrukcji. Z kolei argumenty rzeczoznawcy to kwestie trzeciorzędne, zwłaszcza z punktu widzenia użytkownika. Np. wodoodporność w tego typu sprzęcie powinna być oczywistością.
- 7 0
-
2023-06-03 20:15
Głupi pomysł.
Tylko zabrali miejsca parkingowe i rejony chodników na te głupie stojaki dla rowerów Mevo. W Gdyni do dzisiaj stoją i są też tabliczki.
- 4 1
-
2023-06-03 00:42
Według PO dwa razy obiecać, to jak raz...dotrzymać
Szybciej doczekam lotu w kosmos niż...Mevo
- 22 6
-
2023-06-02 22:55
Jeśli masz gdzie trzymać to nigdy bym nie czekał na mevo (3)
Szkoda kasy, nerwów, i czasu na mevo. Patrzmy realnie co się dzieje, ja kupiłem sobie porządny rower 6 lat tumu i zrobiłem nim bezawaryjne kilka tysięcy, polecam takie coś dla niezdecydowanych.
- 20 0
-
2023-06-03 20:13
Budowanie po taniości.
Do niedawna w każdym normalnym budynku w mieście były piwnice, suszarnie i wózkarnie, a nie jakieś komórki lokatorskie za dopłatą. I ta tam trzymam rowery.
- 5 0
-
2023-06-03 12:57
No ale mevo działa trochę inaczej (1)
Przede wszystkim nie musisz się martwić o to, że zostawiasz gdzieś rower. Możesz pojechać w jedną stronę, wypić piwo i wrócić komunikacją/taxą, nie musisz go przechowywać i martwić się o konserwację, ze wspomaganiem elektrycznym ułatwią dostanie się na górny taras. Jasne, że mają też dużo wad, jak np dostępność, ale zainteresowanie jakim cieszyło się mevo 1 i hulajnogi elektryczne, pokazują, że zapotrzebowanie jest. Ja się na wielu trasach chętnie przesiądę z samochodu na rower miesjki
- 4 5
-
2023-06-03 21:41
POkemon komu ty te brednie wciskasz co
- 6 2
-
2023-06-02 20:46
Opinia wyróżniona
Mevo odleciało niczym mewa... (7)
Najwyraźniej taka jego natura, piękna i interesująca tylko z daleka, krzykliwa lecz zupełnie nieuchwytna...
- 135 4
-
2023-06-02 21:55
Ja tam nie lubię mew
- 6 4
-
2023-06-02 21:44
Ja tam lubię czytać (2)
O sukcesach koalicji obywatelskiej. Trochę ich jest. Chociaż za jeden ich popieram, za gnębienie kierowców. Ci to przeginają na każdym rogu.
- 4 15
-
2023-06-02 22:10
kierowcy sami sobie najbardziej utrudniają życie (1)
najlepsze warunki jeżdżenia samochodem występują w Holandii: mieszkańcy poruszający się na małe odległości wybierają raczej rower - dużo mniej terenochłonny od samochodu środek lokomocji. Kierowcy nie muszą więc konkurować z innymi kierowcami o miejsca na jezdni lub na parkingu, a infrastruktura uliczna i parkingowa nie jest przewymiarowana, jak w wielu miejscach w Trójmieście.
- 5 10
-
2023-06-03 20:19
Bo w holenderskich miastach wszędzie jest blisko i na dodatek po płaskim, a wiesz ile rowerów utopiono w kanałach? U nas też inaczej się jedzie rowerem po Żuławach, a inaczej z centrum do dzielnic położonych na wzgórzach morenowych w Trójmieście.
- 5 0
-
2023-06-02 21:00
Szpilek (2)
Chyba jeden z piękniejszych postów na Trójmiasto.pl
Wzruszyłem się .
Niesamowite... hihi-haha- 15 4
-
2023-06-03 10:53
(1)
Podpisywanie się u góry posta to chyba lekka megalomania, co, panie "hihi-haha"?
- 4 1
-
2023-06-03 13:09
Kolega po prostu zna swoją wartość...
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2023-06-02 20:02
(6)
Maszynka do zarabiania kasy...ten projekt nigdy nie ruszy
- 105 3
-
2023-06-02 22:15
Dokładnie, nawet jej serdeczność jest tam wiceprezesem i co miesiąc przytula spora kasę...
- 15 0
-
2023-06-02 22:51
Jasne że to stworzone by wydoić publiczą kasę! tylko i wyłączenie! (1)
gdyby to było opłacalne i rentowne to prywatny inwestor sam by włożył kasę i rozpoczął takie usługi! ale dy... obywateli jest najlepsze więc się udaje - coś dla was robimy... za takie marne interesy powinien być prokurator i odpowiednie konsekwencje!
- 14 1
-
2023-06-03 07:35
Samorządową Misiu. W 3miescie to jak splunąć
- 7 0
-
2023-06-03 06:02
To coś jak PISowe lotnisko pod Warszawą
Oczywiście w skali mega mikro. Różnica w tym że w przypadku rowerów jest szansa że kiedyś to ruszy. Nie wiem tylko czemu miasto uparło się na elektryczne rowery, niech społeczeństwo porusza się trochę o własnych siłach.
- 2 8
-
2023-06-03 07:34
Niemożliwe...
- 0 0
-
2023-06-03 08:15
W prywatnym mieszkaniu prezesa Glasera
jest zarejestrowana fundacja prezydenta Jacka Karnowskiego.
- 3 0
-
2023-06-02 20:03
(1)
Kompromitacja władz Gdańska cd...
- 107 6
-
2023-06-02 21:50
Przyjdzie Ola i powie
Wina pis bo przez obniżkę pit i zwolnienie z podatku młodych do 26 roku życia zabraliście nam dochody. Poza tym co nam zrobicie jak jestescie w mniejszości w radzie miasta
- 19 2
-
2023-06-02 20:04
(2)
To się po prostu nie uda.Inne miasta mają rower miejski,w Gdańsku nie potrafią tego ogarnąć.Kolejne jaja,podobnie jak fala.Wyborcy rozliczą z tych hec.
- 75 8
-
2023-06-03 07:34
Marzenia (1)
Pamięć wyborcy jest zadziwiająco krótka i wybiórcza, więc nie liczylbym na to za bardzo.
- 8 0
-
2023-06-03 12:49
so true
- 2 0
-
2023-06-02 20:04
Prezes Klasser to na znaczki pocztowe dobry a nie na rowery (1)
- 52 3
-
2023-06-03 08:17
W jego prywatnym mieszkaniu jest zarejestrowana fundacja Jacka Karnowskiego.
Więc, jak widać, do czegoś się nadaje...
- 4 0
-
2023-06-02 20:10
Czas to zaorać (4)
Nie ma sensu tuszować trupa
- 84 2
-
2023-06-02 20:19
Chyba pudrowac
- 13 1
-
2023-06-02 20:35
a może pudrować?
- 11 0
-
2023-06-03 00:59
tatuować
- 3 1
-
2023-06-03 10:55
Tuczyć?
- 0 1
-
2023-06-02 20:12
zamiast tłumaczeń - dymisje - będzie szybko i sprawnie (2)
po co tracić czas na słuchanie farmazonów
- 91 6
-
2023-06-02 20:18
Jakie dymisje?!
Dlaczego wcześniej Adamowicz, a teraz Dulkiewkcz będzie wygrywać wybory w każdej kadencji? Właśnie dlatego bo głosowali/głosują na nich urzędnicy oraz ich rodziny. Każda zmiana delikatnej równowagi może wywołać popłoch w maszynie urzędniczej, a co za tym idzie- brak poparcia i przegrane wybory. Najwyżej wyrzucą jakiś pojedyńczych łebków najniższego szczebla.
- 17 5
-
2023-06-03 15:29
Dokładnie, rowery mają sens od maja do końca września.
Pół sezonu minie. A połowa to za krótko, żeby zarobić. Kto to nadzoruje ze strony miasta? Bezsens
- 1 0
-
2023-06-02 20:14
rowery dla turystow (1)
za pieniadze podatnikow
- 79 4
-
2023-06-03 15:15
Widzisz jakieś rowery?
Co roku obywatele Trójmiasta zrzucają się na misia...ktory nawet nie istnieje i jeszcze się z tego cieszą. Mają nadzieję że on kiedyś powstanie. Wierzą w niego jak dziecko w mikołaja..- 3 0
-
2023-06-02 20:14
Jakim prawem dopuszczono (7)
Tego samego operatora, który się nie sprawdził do drugiego przetargu bez rozliczenia wtopy z pierwszego?
- 82 15
-
2023-06-02 20:28
Ale o czym Ty piszesz? (1)
Przecież wybrano innego operatora!
- 20 5
-
2023-06-05 10:01
O czym ty piszesz? wybrano? tak , dopuszczono do wyboru to co innego. czytanie ze zrozumieniem leży....
- 0 0
-
2023-06-02 21:22
Tym powinna zająć się prokuratura i to nie zwłocznie!
Zwykłych obywateli się gania za bzdury wymyślone przez system a tacy sobie robią co chcą i maja wszystkie konsekwencje w ........!
- 12 3
-
2023-06-03 01:25
(1)
Ale przecież pierwszym operatorem był Nextbike, nie ten co jest teraz xD
- 6 2
-
2023-06-03 03:01
To nieważne, Rogerki i Andrzejki wiedzą lepiej co pisać
Nikt im nie będzie mówić, że czarne jest czarne...
- 6 5
-
2023-06-03 07:36
Sza. Nie pytaj. Bo go lubili??
- 1 2
-
2023-06-03 13:23
a co to za brednie ?
operatorem pierwszego systemu był Nextbike
- 1 0
-
2023-06-02 20:15
(4)
Idea pomysłu była super. Natomiast wykonanie go to zwykły skok na miejska kasę ze strony operatora. Rozumiem, że firma kuzyna musiała zarobić, ale mówimy tu o ogromnych miejskich pieniądzach, które poszły w p..u. Za te kasę można już było na spokojnie wykonać zunifikowany, solidny rower miejski i "rozdać" go chętnym osobom, rozliczającym swój pit w Gdańsku, które chciałyby w ten sposób dojeżdżać do pracy. W czym był problem?
- 69 6
-
2023-06-02 21:51
Ale wtedy by szwagier i siostra nie zarobiliby
- 15 1
-
2023-06-02 23:02
Synek my ze szwagrem nie takie walki
Robiłem.. tzn. W latach 90 mieliśmy jako sb tyle hajsu. A później za ten hajs założyliśmy partie
- 6 0
-
2023-06-03 08:48
Idea była do d
Bo jak urzędnicy biorą się za interes wychodzi zawsze tak samo
- 3 0
-
2023-06-03 15:34
Dokładnie. Ktoś na tym zarabia. Jak fala.
Gdzie te pieniądze? Kto za to odpowie? Mitu pozytywnego prezydent nasza szuka, a pod nosem ma dwie sprawy jak dotąd nie rozwiązane. Mityczne, można powiedzieć..... Ale niepozytywne, marnotrawstwo pieniędzy podatników.
- 3 0
-
2023-06-02 20:19
Od 2019 (3)
Maja rozmach
- 54 3
-
2023-06-03 02:43
I co dalej :) (1)
Projekt wart 159 mln przez 4 lata to prawie 40 mln/ rok. Czyli ok 3,4 mln / mc. Ok 113 000 zł /dzien. Koszty i tak wzrosną pozniej bo inflacja zmiany bla bla..
Remont 1 km drogi gminnej to 1,53 mln zł.
Wyszło by ponad 100 km dróg. Budowa kosztuje taniej 900 tys zł/km około 177 km dróg
A ile jeszcze innych potrzebniejszych rzeczy mozna by za ta kase zrobic.;)- 7 0
-
2023-06-03 03:54
Na oko to ponad sto tysięcy rowerów za półtora tysiąca złotych/ sztuka... może trzeba było po prostu kupić rowery i niech sobie ludzie jeżdżą...
- 7 0
-
2023-06-03 03:50
To mniej więcej jak wspólny bilet na wszystkie środki transportu w obrębie metropolii... no nie da się i to już ze dwadzieścia lat...
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.