• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • Farsa

    Na co to komu te mewo brzydkie rowery ludzie nie szanują bo to nie moje zlikwidować to pieniądze przeznaczyc na inne potrzeby w mieście

    • 5 2

  • Powinni wprowadzić zwykłe rowery, elektryczne powinny stanowić nie więjcej jak 25%

    • 8 4

  • to powinno skonczyc sie bankructwem , to tez sposob na rozwiazanie problemu z mevo

    tak to nieudacznicy będą się "ślizgać" w nieskończoność

    • 8 1

  • Jak to możliwe

    że po tych wszystkich procedurach, przetargach, umowach wybierana jest pseudo firma która nie jest w stanie nawet uruchomić inwestycji??? Skoro wybrana została najgorsza z możliwych oferta tzn. że te wspomniane już "procedury przetargowe" to jeden wielki pic i fotomontaż

    • 11 1

  • dostępność wzrosła? czy aby nie dla tej kasty 20 tysięcy (czyli 1/4 zapisanych) bo tylko tylu mogło przedłużyć abonament? (2)

    z moich obserwacji kompletnie nic się nie zmieniło - stacje stoją puste (w Gdyni), a jeśli już rower gdzieś widzę i sprawdzę diodę, to jest ona czerwona...

    grunt to samozadowolenie urzędasa

    a co do startu operatora

    przecież nie mówimy o Nextbike Niemcy -a le o firmie w Polsce i której managerami sa cwaniaczki Polacy

    Nextbike jest obecna w wielu krajach (i chyba ponad 100 miastach) i raczej wszędzie funkcjonuje poprawnie

    i ponawiam propozycje - informujmy Nextbike w Niemczech (adres na wiki) o skandalu w Trójmieście, bo może oni nawet sobie z tego nie zdają sprawy

    a jak Finowie czy Szwedzi nie sa głupcami, to powinni sprawdzić jak to wygląda właśnie w innych miastach - w tym w Trójmieście - może to zdopinguje Niemców do odpowiedniego zjechania swoich managerów w Polsce

    • 7 1

    • czyli 2 etap nie zostanie 'odebrany' nigdy, skoro: (1)

      Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów

      • 2 0

      • to wszystko wygląda na zabawę w piaskownicy

        • 0 0

  • spokojnie spokojnie

    Lada chwila to wszystko zdechnie, ale nim to nastąpi kto miał zarobić to już swoje zarobił bez obaw :)

    • 11 0

  • Śmieszny wykres. W pierwszych dniach maja wzrost dostępności. Czy ktoś sobie odpowiedział dlaczego? Bo skończyły się abonamenty oraz pogoda kiepska. W czasie deszczu rowery stoją w deszczu. Czy ktoś testował odporność baterii w rowerach na deszcz?? Czy wszystko u nas musi być na zasadzie: wybierzmy najtańszą ofertę a później będziemy się martwić??

    • 6 0

  • niemozna placic od ponad 2 tygodni a oni kare nakladają za tydzień!Roweru niemozna wyporzyczyc od 3 miesiecy a nie 20 dni

    Te kary to jakas parodia

    • 10 0

  • (3)

    Umowa nie zostanie zerwana z prostego powodu i nie jest wcale nim troska o mieszkańców i powodzenie projektu .
    Po prostu firma krzak wygrała przetarg z realnym poręczeniem innej firmy ale do max. wysokości gwarancji bankowej.
    I teraz w przypadku zerwania umowy samorząd otrzyma wypłatę kwoty gwarancji o ile owa gwarancja jest tzw. „ nieodwołalna , bezwarunkowa i na pierwsze wezwanie „ ,jeżeli nie jest ,to firma zaskarży wypłatę gwarancji w banku a ten może wstrzymać jej wypłatę i oświadczyć ,że w związku z wątpliwościami oczekuje postanowienia sądowego .
    W takim wypadku samorząd będzie zmuszony egzekwować kary z majątku spółki z .o.o czyli pewnie z wpłaconych 5 tys. pln. kapitału i rowerów ... za które już zapłacono z pieniędzy podatników , a które pewnie już się rozpłynęły .
    Ale skoro kary wielokrotnie przekraczają majątek spółki , zarząd jest zobowiązany do ogłoszenia upadłości bo inaczej członkowie odpowiadają majątkiem prywatnym.
    Zbliżają się wybory i tylko dlatego nieroby z samorządu chcą ciągnąć sprawę dalej kłamiąc ludziom ( wyborcom ) o jakimś enigmatycznym planie naprawczym.
    Po wyborach projekt upadnie , kasa przepadnie a winnych nie będzie bo mając protekcję nie maja się czego bać , w końcu odpowiadają max. do 3-krotności własnego wynagrodzenia.
    Dlatego należy przy urnach pamiętać kto i z jakiej opcji politycznej stał za tym pseudo projektem .

    • 23 2

    • (1)

      A cz aby rowery nie przeszły na własność zamawiającego a Nextbike jest tylko operatorem?

      • 1 0

      • Jeśli nawet przeszły na własność to moim zdaniem bez wsparcia technicznego , części zamiennych itp.itd. ich wartość jest na poziomie cen skupu złomu.
        Nasi fachowcy w UM dobrze o tym wiedzą ,że nie znajdą nikogo , kto chciałby przystąpić do nowego przetargu , którego przedmiotem miała by być reanimacja trupa czyli obecnego systemu Mevo.
        Titanic tonie ale orkiestra będzie grała do samego końca tzn. do wyborów .
        A potem będą komisje , prokuratura, rzeczoznawcy ...a na końcu i tak nie znajdą winnych .
        Przecież sami siebie nie będą chcieli ukarać.
        Urzędas jest nietykalny w tym chorym i skorumpowanym kraju.

        • 4 0

    • Ten przekręt śmierdzi na kilometr

      • 1 0

  • Ten Mevo to wielki cwaniak.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Od kiedy Muzeum Narodowe w Gdańsku funkcjonuje pod obecną nazwą?

 

Najczęściej czytane