- 1 5 wystaw, na które warto wybrać się w maju (4 opinie)
- 2 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (58 opinii)
- 3 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
- 4 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 5 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 6 Komiksy, polityka i SF. Lektury na wiosnę (20 opinii)
Powstaje plan naprawczy dla Mevo
Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.
- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.
- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.
100 nowych rowerów od 10 maja
W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.
- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
"Nie chcemy wypowiadać umowy"
Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:
- za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
- dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
- dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
- dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
- wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
- nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
- niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
- nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
- nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni
Razem to 4 mln 543 tys. zł.
Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.
Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.
- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.
Miejsca
Opinie (454) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 08:43
Mevo
Mevo działa tak jak i Dulkiewicz
Trash- 13 3
-
2019-05-10 08:45
Zmienić nazwę na Loteria Metropolitalna Mevo (1)
Można grać w abonamencie 10 zł/mies. - wygrana to przejażdzka rowerem elektrycznym.
Taki miałbym plan naprawczy.- 20 2
-
2019-05-10 20:19
Zabawne :)
- 0 0
-
2019-05-10 08:45
Kolobrzeg, warszawa może a my?
W Trójmieście mafia rządzi. Kiedy ten portal wskaże odpowiedzialną osobę za ten fatalny projekt!
- 14 3
-
2019-05-10 08:46
Polskie huty czekają na złom
Przynajmniej część pieniędzy się zwróci.
- 6 2
-
2019-05-10 08:56
(1)
Czy pani prezydent Dulkiewicz może być jednocześnie prezesem tej firmy.
- 11 5
-
2019-05-10 21:05
jakiej firmy ?
Czytałeś tekst ?
- 1 1
-
2019-05-10 09:10
Możecie mydlić oczy ale ja codziennie na ujescisku nie widze ani jednego roweru
- 12 1
-
2019-05-10 09:10
Od (2)
Od samego początku wiadomo było,ze to lipa.
Amber Gold. OLT. Skarbiec.i dziesiątki innych jak Saur. Gepec.
To możliwe przy tak działających sądach jak w Trójmieście.- 14 6
-
2019-05-10 09:29
Sady sa Pisowskie
- 0 3
-
2019-05-10 09:42
A na górze Kasa Krajowa i Bierecki z PiS
- 1 2
-
2019-05-10 09:17
Paradoks (8)
Wszystkie rowery są ze wspomaganiem bo w trójmieście osiedla są również na wzgórzach,
A jak wygląda spraw dróg dla rowerów do tych dzielnic ?
O ile na Morenę można dojechać po DDR z 3 stron a na Chełm z jednej to do pozostałych dzielnic nie ma żadnej ścieżki rowerowej.
Czy w założeniach do tych dzielnic zakładano jazdę po ulicy czy zakładano że głównie będzie się jeździło po dolnych dzielnicach gdzie jest znacznie więcej DDR.
I tu puytania
Jeśli po dolnych to po co elektryki ?
Dlaczego nie buduje się ścieżek do osiedli na wzgórzach ?
Dlaczego przy nowych osiedlach nie zostawia się nawet miejsca pod przyszłe DDR ?
Jest w mieście jeszcze oficer rowerowy czy cichaczem zlikwidowano te kuriozalne stanowisko ? Kuriozalne bo nazwa oficer rowerowy jest z d... Oficer może być w wojsku a nie w urzędzie miejskim. W mieście wystarczył by główny specjalista infrastruktury rowerowej.- 14 0
-
2019-05-10 09:28
bo to Gdańsk tu ważne są tylko wielki słomiane inwestycje, a mieszkańcy....mieszkańcy sobie poradzą
- 4 0
-
2019-05-10 09:52
że gdzie są w Gdańsku DDR? (1)
Halo, czy wiesz co to jest ddr i jakie musi mieś parametry?
- 1 0
-
2019-05-12 01:35
Nie jestem wymagający.
Dla mnie DDR jest tam gdzie jest C-13 i to mi w zupełności wystarczy.
- 0 0
-
2019-05-10 16:35
(1)
Trójmiasto to również Sopot i Gdyni
- 0 0
-
2019-05-12 01:40
Sopot jest tylko wrzodem na pupci trójmiasta.
To oczywiście taki żarcik.
Czyli że co w Sopocie i Gdyni są DDR-y do osiedli na górnym tarasie ?- 0 0
-
2019-05-10 21:08
Zgadza się (2)
tylko że zgodnie z przepisami ruchu drogowego rowerem można jeździć także po jezdni.
- 0 0
-
2019-05-10 21:33
Chyba nie zrozumiałeś-łaś wypowiedzi. Skoro nie ma dróg rowerowych na górne tarasy to po co w przetargu zażądali 100% elektryków
- 1 0
-
2019-05-12 01:31
" zgodnie z przepisami ruchu drogowego ".
Oczywiście że można jeździć po jezdni tylko ...
... żeby jeździć zgodnie z przepisami trzeba te przepisy znać. A ile osób jeżdżących na mevo zna te przepisy ?
Sugerujesz że projekt zakładał jazdę rowerami po ulicach ? To dopiero masakra.- 0 0
-
2019-05-10 09:20
W Gdańsku nie da sie
Uczciwie? Tradycja zobowiązuje.
20 lat nierządu sPOwodowalo spustoszenia nie do odrobienia.
Sycylia.Co platforma nakradła to już leży na Kajmanach- 11 4
-
2019-05-10 09:21
trolle, trolle, więcej trolli na forum (2)
jeszcze bardziej ogłupiać ludzi PiS-owcy!
słowa klucze: przekręt, Sycylia, ukraść, mafia, deweloperzy...- 7 17
-
2019-05-10 09:38
Gdybyś mieszkał tu dłużej słoiku (1)
to zobaczył byś dlaczego te tematy są poruszane tak często - info w sieci i o zgrozo dla ciebie i tobie podobnych - czesto podkreślane w przeszłosci przez GW towariiisza Mliichlnikaaa i Tusk Vision Netwok ....
- 6 1
-
2019-05-10 10:17
Srebrna Towers, SKOK-i, Misiewicze, Marchlewicze
"asystentki" NBP - to są prawdziwe przekręty!
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.