• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • Mevo

    Mevo działa tak jak i Dulkiewicz
    Trash

    • 13 3

  • Zmienić nazwę na Loteria Metropolitalna Mevo (1)

    Można grać w abonamencie 10 zł/mies. - wygrana to przejażdzka rowerem elektrycznym.

    Taki miałbym plan naprawczy.

    • 20 2

    • Zabawne :)

      • 0 0

  • Kolobrzeg, warszawa może a my?

    W Trójmieście mafia rządzi. Kiedy ten portal wskaże odpowiedzialną osobę za ten fatalny projekt!

    • 14 3

  • Polskie huty czekają na złom

    Przynajmniej część pieniędzy się zwróci.

    • 6 2

  • (1)

    Czy pani prezydent Dulkiewicz może być jednocześnie prezesem tej firmy.

    • 11 5

    • jakiej firmy ?

      Czytałeś tekst ?

      • 1 1

  • Możecie mydlić oczy ale ja codziennie na ujescisku nie widze ani jednego roweru

    • 12 1

  • Od (2)

    Od samego początku wiadomo było,ze to lipa.
    Amber Gold. OLT. Skarbiec.i dziesiątki innych jak Saur. Gepec.
    To możliwe przy tak działających sądach jak w Trójmieście.

    • 14 6

    • Sady sa Pisowskie

      • 0 3

    • A na górze Kasa Krajowa i Bierecki z PiS

      • 1 2

  • Paradoks (8)

    Wszystkie rowery są ze wspomaganiem bo w trójmieście osiedla są również na wzgórzach,
    A jak wygląda spraw dróg dla rowerów do tych dzielnic ?
    O ile na Morenę można dojechać po DDR z 3 stron a na Chełm z jednej to do pozostałych dzielnic nie ma żadnej ścieżki rowerowej.
    Czy w założeniach do tych dzielnic zakładano jazdę po ulicy czy zakładano że głównie będzie się jeździło po dolnych dzielnicach gdzie jest znacznie więcej DDR.
    I tu puytania
    Jeśli po dolnych to po co elektryki ?
    Dlaczego nie buduje się ścieżek do osiedli na wzgórzach ?
    Dlaczego przy nowych osiedlach nie zostawia się nawet miejsca pod przyszłe DDR ?
    Jest w mieście jeszcze oficer rowerowy czy cichaczem zlikwidowano te kuriozalne stanowisko ? Kuriozalne bo nazwa oficer rowerowy jest z d... Oficer może być w wojsku a nie w urzędzie miejskim. W mieście wystarczył by główny specjalista infrastruktury rowerowej.

    • 14 0

    • bo to Gdańsk tu ważne są tylko wielki słomiane inwestycje, a mieszkańcy....mieszkańcy sobie poradzą

      • 4 0

    • że gdzie są w Gdańsku DDR? (1)

      Halo, czy wiesz co to jest ddr i jakie musi mieś parametry?

      • 1 0

      • Nie jestem wymagający.

        Dla mnie DDR jest tam gdzie jest C-13 i to mi w zupełności wystarczy.

        • 0 0

    • (1)

      Trójmiasto to również Sopot i Gdyni

      • 0 0

      • Sopot jest tylko wrzodem na pupci trójmiasta.
        To oczywiście taki żarcik.
        Czyli że co w Sopocie i Gdyni są DDR-y do osiedli na górnym tarasie ?

        • 0 0

    • Zgadza się (2)

      tylko że zgodnie z przepisami ruchu drogowego rowerem można jeździć także po jezdni.

      • 0 0

      • Chyba nie zrozumiałeś-łaś wypowiedzi. Skoro nie ma dróg rowerowych na górne tarasy to po co w przetargu zażądali 100% elektryków

        • 1 0

      • " zgodnie z przepisami ruchu drogowego ".

        Oczywiście że można jeździć po jezdni tylko ...
        ... żeby jeździć zgodnie z przepisami trzeba te przepisy znać. A ile osób jeżdżących na mevo zna te przepisy ?

        Sugerujesz że projekt zakładał jazdę rowerami po ulicach ? To dopiero masakra.

        • 0 0

  • W Gdańsku nie da sie

    Uczciwie? Tradycja zobowiązuje.
    20 lat nierządu sPOwodowalo spustoszenia nie do odrobienia.
    Sycylia.Co platforma nakradła to już leży na Kajmanach

    • 11 4

  • trolle, trolle, więcej trolli na forum (2)

    jeszcze bardziej ogłupiać ludzi PiS-owcy!
    słowa klucze: przekręt, Sycylia, ukraść, mafia, deweloperzy...

    • 7 17

    • Gdybyś mieszkał tu dłużej słoiku (1)

      to zobaczył byś dlaczego te tematy są poruszane tak często - info w sieci i o zgrozo dla ciebie i tobie podobnych - czesto podkreślane w przeszłosci przez GW towariiisza Mliichlnikaaa i Tusk Vision Netwok ....

      • 6 1

      • Srebrna Towers, SKOK-i, Misiewicze, Marchlewicze

        "asystentki" NBP - to są prawdziwe przekręty!

        • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaką nazwę nosił festiwal, który później został przekształcony w odbywający się do dziś Festiwal Polskich Filmów Fabularnych?

 

Najczęściej czytane