• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Artyści Opery Bałtyckiej żądają odwołania dyrektora

Patsz
5 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Warcisław Kunc jest dyrektorem Opery Bałtyckiej zaledwie kilka tygodni. Warcisław Kunc jest dyrektorem Opery Bałtyckiej zaledwie kilka tygodni.

Do Urzędu Marszałkowskiego trafił podpisany przez wszystkie związki zawodowe wniosek o odwołanie dyrektora Opery Bałtyckiej Warcisława Kunca. To efekt październikowego referendum ws. wotum nieufności dla urzędującego dyrektora.



Przeczytaj list otwarty Porozumienia Związków Zawodowych Opery Bałtyckiej w Gdańsku do Marszałka Województwa Pomorskiego

W głosowaniu, o którym pisaliśmy w połowie poprzedniego miesiąca, z 250 pracowników Opery Bałtyckiej ważny głos oddało 176 osób. Rozdano razem 178 kart. Jeden głos był nieważny, a jedna karta zaginęła.

152 osoby głosowały "za" wotum nieufności, cztery - przeciw, 20 osób wstrzymało się od głosu. W referendum wzięła udział ponad połowa pracowników, więc stwierdzenie ważności głosowania powinno być formalnością.

Wniosek trafił już m.in. na biurko Mieczysława Struka, marszałka województwa pomorskiego, który zapowiada rozmowy z artystami w najbliższym możliwym terminie. Ci zapowiadają, że wniosek złożą do 16 innych instytucji, w tym ministerstwa kultury i pozostałych władz lokalnych.


Tłumaczą, że po zakończeniu głosowania chcieli porozumieć się z dyrektorem we własnym gronie, ale próby nie powiodły się. W przyszłym tygodniu ma pojawić się w Operze Bałtyckiej Państwowa Inspekcja Pracy.

Wyższe płace i inny system pracy

Artyści domagają się m.in 30-procentowych podwyżek. Sęk w tym, że to oznacza konieczność wzrostu dotacji przekazywanej przez samorząd województwa. Kontrowersje i opór budzi również proponowany czas i system pracy.

- Przede wszystkim pogorszyły się nasze warunki finansowe i jest to bardzo odczuwalne. Wcześniej mieliśmy tzw. normy zero, czyli oprócz pensji podstawowej w wys. około 2 tys. zł brutto, otrzymywaliśmy również dodatek za każde przedstawienie, nawet 600 zł brutto. Po zmianach zarabiamy zdecydowanie mniej, około 1500 zł na rękę - tłumaczył w październiku powody rozpisania referendum chórzysta Krzysztof Rzeszutek, członek KZ NSZZ Solidarność w Operze Bałtyckiej.
Ze zdecydowanym sprzeciwem zespołu spotkała się także zmiana regulaminu pracy, oznaczająca, że przerwy w trakcie spektaklu mają nie być zaliczane do czasu pracy. Dodatkowo zespół miałby odbywać próby także w niedziele i święta.

Dyrektor Warcisław Kunc nie odniósł się w piątek do wniosku artystów.

Marcowy protest pracowników Opery Bałtyckiej

Patsz

Miejsca

Opinie (288) ponad 20 zablokowanych

  • Nowa dyrekcja (2)

    Mariusz Napierała jest ok. Niech tylko zostawią kier. sceny i biuro techniczne.
    Damy radę .Scena.

    • 9 12

    • a po co w operze

      biuro techniczne? opera to nie firma budowlana

      • 5 1

    • Mariusz Napierała na dyrektora

      • 3 11

  • Szanowni Państwo!, Widzowie Opery Bałtyckiej (12)

    Proszę nie wierzyć do końca w opisane zarzuty związkowców pod adresem Dyrektora w liście do Marszałka, są one dalece wyolbrzymione, przesadzone, a niektóre stwierdzenia świadczą o skrajnej głupocie działaczy związkowych. Historia i histeria działaczy związkowych lubi się powtarzać w Operze Bałtyckiej i trwa tam od niepamiętnych czasów. Szczególne oszołomstwo tkwi w zarządzie Solidarności Opery Bałtyckiej i niestety będzie tkwiło do póki Marszałek nie rozwiąże statutowej działalności Opery. Przepraszam za operowych oszołomów!

    • 26 32

    • Oszołomem to jesteś ty !!!

      • 0 4

    • (3)

      To sam dyr napisał a nie wieloletni pracownik

      • 8 9

      • ty naprawdę sądzisz, że dyrektor ma chęć polemiki (2)

        ze zdziczałą bandą związkowych oszołomów?

        • 13 15

        • (1)

          Klan Jastrzebskich się moze odezwał?ze strachu?

          • 1 9

          • Bez nazwisk proszę !!!

            • 7 0

    • (6)

      Oczywiście, wszystkie związki są głupie, pracownicy są głupi. Ciekawe kto broni dyrektora?

      • 15 10

      • (4)

        On sam sie broni hihibnie wiem czy sie smiac czy płakac

        • 6 6

        • (3)

          Ale jak się odnieść do takiej wypowiedzi? Jak się odnieść do większości Waszych wypowiedzi? Jak dogadać się takimi ludźmi?

          • 10 3

          • dyrektorku z tobą nie można się dogadać. Przestać się kompromitować i zamiast hejtowaniem zajmij się pakowaniem.

            • 4 3

          • Oddaj nam to co zabrałes i sam bądz człowiekiem

            • 6 5

          • Z nimi można się dogadać

            tylko w jeden sposób, dać im zarobić, lub inaczej przekupić ich i to działa, bo tak zrobił poprzedni dyrektor weiss.

            • 14 3

      • ciekawość to nie cnota tylko jej karykatura

        • 3 0

  • "W przyszłym tygodniu ma pojawić się w Operze Bałtyckiej"

    Opera 500+

    • 5 4

  • (3)

    Żal mi artystów i pracowników Opery Bałtyckiej. Przez osiem lat, mniejsza o to czy wszyscy, czy większość, czy tylko niektórzy, cierpieli musząc współpracować z dyrektorem Weissem. A teraz wpadli z deszczu pod rynnę. Marszałek Struk i dyrektor Zawistowski srodze się na nich zemścili za wszelkie protesty mianując dyrektorem Warcisława Kunca. Ciekawe czy Strukowi i Zawistowskiemu starczy rozumu i odwagi aby konstruktywnie zareagować na konflikt w Operze Bałtyckiej?
    Ciekaw też jestem opinii tych, którzy ganili Weissa a z radością witali Kunca. Macie coś do napisania?

    • 48 10

    • Ci co tak z radością witali Kunca, trzęsą portkami, bo ich pryncypał straszy zwolnieniami, więc im też zielona trawka może nie przypajść do gustu.

      • 1 1

    • (1)

      Konstruktywnie - czyli tylko i wyłącznie po Twojej myśli?

      • 3 2

      • Tak, bo "po mojej myśli" to panowie Struk i Zawistowski powinni zapewnić warunki w miarę normalnej działalności Opery Bałtyckiej, choć to pewnie trudne i na pewno kosztowne. Ale na razie wygląda na to, że próbują przeczekać problem. A powinni publicznie ogłosić co sądzą o konflikcie i o problemach Opery. Mam nadzieję, że najdalej do końca przyszłego krótkiego tygodnia odezwą się.

        • 10 2

  • Ceny biletów i gdzie dyrygenci (6)

    Kto w Operze Bałtyckiej ustala ceny biletów ?
    Na Requiem w kościele 30,00 zł ? dla kogo
    Naprawdę opera jest tylko dla bogaczy.
    Skąd taki pomysł na tak wysokie ceny na bilety na koncert chóru.
    Nie chodzimy do Opery , ponieważ odpychają nas tak wysokie ceny biletów.
    Artystom współczuję i boję się że takiego poziomu jak był w poprzednich sezonach już dawno nie będzie. Gdzie Florencjo,Kozłowski,Borowicz,Knap i Przybylski.

    • 22 4

    • Byli za drodzy (3)

      dlatego weiss wygenerował podatnikom taki dług do spłacenia, a florencja to wygoniła orkiestra o ile pamiętam, bo chciał wyplenić ich lenistwo.

      • 7 12

      • Florencja wygoniła orkiestra bo był zwyczajnym prostakiem.

        • 7 0

      • Bajki

        • 0 0

      • Bak

        • 0 0

    • Procz Przybylskiego i Knapa

      • 1 0

    • Zapomniałeś podpisać: Pracownik OB

      • 1 4

  • Za każde przedstawienei 600 zl brutto ekstra? (9)

    Ciekawe ile takich przedstawień w miesiącu, dajmy na to 5, to źle?

    • 8 14

    • 600 zł to suma za wszystkie grane w danym miesiącu (2)

      kilka przedstawień=600 zł

      • 10 1

      • Stoi napisane- za każde przedstawienie! (1)

        • 0 2

        • Zostało to źle ujęte.

          Kilka ponadnormowych przestawień = od 400 do 800 zł. Gdy podstawowej gaży po 25tym każdego miesiąca na konto wpłynie ok 1700 zł które starcza do 10tgo następnego miesiąca. Po 10tym wypływają pieniądze za nadgrania czyli od 400 do 800zł musi wystarczyć do kolejnego okresu rozliczeniowego. Przeżyj więc od 10tego do 25-27go mając w kieszeni zaledwie 400 zł. Człowiek w tym momencie musi na boku dorobić jeśli ma taką możliwość.

          • 5 0

    • (1)

      To dyrekcja sobie pensje chce dac 7 tys brutto

      • 4 1

      • No i niech ma i duzo więcej nawet ale muzycy tez muszą wtedy dobrzexl zarabiać i tyle w temacie.Są dwa rodzaje konfliktów a mianowicie o kase i o kobiety hihi tak na całym swiecie jest.Jezeli dyrekcja nie umie się dzieluc pieniędzmi to są konflikty .

        • 5 0

    • (2)

      czwartek, piątek, sobota, niedziela x 4 tygodnie w miesiącu. Wow!. Tak to przynajmniej wygląda z punktu widzenia przeciętnego zjadacza chleba, który płaci na to wszystko podatki. To są własnie te głodowe pensje.

      • 2 12

      • (1)

        My mamy tylko poniedziałki wolne.Od wtorku do niedzieli przewaznie pracujemy lub do soboty

        • 10 0

        • To tym bardziej nieźle na tym wychodzicie, jeśli za wszystko dostajecie jeszcze kwoty ekstra. Ujawnijcie, ile naprawdę do ręki bierzecie.

          • 4 6

    • 600 brutto na 5 spektakli to miał komega wczwsniej na mysli a nie za jedno przedstawienie

      • 10 1

  • ROZWIĄZAĆ OPERĘ (2)

    I na jej miejsce powołać nową instytucję na warunkach które dyktuje jej organ założycielski. Trzeba mieć w tym wypadku jaja

    • 26 12

    • ale przed tym obnażyć całą prawdę o układach (1)

      • 9 1

      • O układach uczelnianych i ich klakierów

        • 7 1

  • Tuż (3)

    przed objęciem dyrekcji przez Weissa, pracownicy Opery Bałtyckiej otrzymali
    sto procent podwyżki, a teatr sto procent dotacji.
    Pytanie zasadnicze, co się z tymi pieniędzmi stało ?
    Dlaczego pomimo tak potężnych funduszy, grano tylko kilka przedstawień
    w miesiącu, a nie kilkanaście?
    Gdzie były związki zawodowe, gdy marnotrawiono te środki?
    Gdzie były związki zawodowe, gdy w podły sposób, wyrzucano ludzi
    z baletu na bruk?

    • 26 6

    • (1)

      Za Weissa grano ogolnie na początku w miesiącu ok 10 do 12 spektakli.5 z orkiestrą i,5 BTT i 2 Opera Si .To daje 12 spektakli.

      • 7 7

      • Czyli za Weissa w OB wystawianych było więcej spektakli biorąc pod uwagę całokształt 8 lat niz teraz i taka jest prawda

        • 1 8

    • Ale wychwalano wtedy Weissa pod niebiosa.

      Zachwyt był powszechny. Duma bo była transmisja W tvp.kultura.

      • 9 3

  • Nowa Pani Dyrektor (3)

    Skąd w operze Nowa Pani Dyrektor Celina Zboromirska-Bieńczak

    • 15 5

    • Zapewne by odciazyc Pana Kunca z

      obowiazkow ktore do Dyrektora Artystycznego wcale nie powinny nalezec.

      • 1 0

    • Z kapelusza. (1)

      • 7 0

      • nie z kapusty

        • 0 1

  • Tak to jest (2)

    jak się na chama wywraca wszystko do gory nogami, jak się nie szanuje niczego co się zastało, jak się myśli że pozjadało sie wszystkie rozumy, jak nie liczy się z nikim, jak z kultury chce się zrobić korporację albo o zgrozo maszynkę do zarabiania pieniędzy kosztem pracowników. tak jest w operze i w mhmg jest tak samo. I z takimi pseudomenagerami nie radzi sobie ani urzad mieski ani marszałkowski a takich wybrali to niech teraz kombinują jak tu wybrnąc. A swoją drogą jest powiedzenie Szanuj szefa swego bo mozesz mieć gorszego ...

    • 28 7

    • (1)

      Na szacunek trzeba sobie zasłużyć. Skoro dyrektor na wstępie zaczął straszyć zwolnieniami oraz zabraniem wysługi lat plując mi w twarz deprecjonukąc moje przepracowane lata, to do takiego dyrektora szacunku nie mam. Gardzę nim, ponieważ na moją pogardę zasłużył.

      • 12 2

      • Poprawiam literówkę: deprecjonując

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszą siedzibą Teatru Muzycznego był...?

 

Najczęściej czytane