- 1 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (88 opinii)
- 2 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (38 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (72 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (128 opinii)
- 5 Iwona, ofiara hejtu. O premierze T. Wybrzeże (24 opinie)
- 6 Ciotka i skandal w uzdrowisku (58 opinii)
7 milionów złotych za obraz trójmiejskiej artystki
Prawie 7 mln zł zapłacił anonimowy kolekcjoner za obraz "Portrait of a Lady (After Louis Leopold Boilly)" trójmiejskiej artystki Ewy Juszkiewicz. Dzieło sztuki zostało wylicytowane w domu aukcyjnym Christie's. Dochód przekazany zostanie na wsparcie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Drugi obraz artystki - "Słomkowy Kapelusz (wg Louise Elisabeth Vigee-Le Brun)" - również osiągnął spektakularną cenę 4,38 mln zł.
Wystawy, wernisaże w Trójmieście
Maluje obrazy, które najczęściej odnoszą się do znanych nowożytnych dzieł malarskich, zwłaszcza flamandzkich, z jedyną różnicą w sposobie przedstawiania twarzy osób portretowanych. Ewa Juszkiewicz fantazyjnie je zniekształca lub zamienia na rozrośnięte huby, korpusy owadów, bukiety roślin czy też na maski plemienne lub udrapowane tkaniny.
W efekcie powstają surrealistyczne, niepokojące obrazy luźno oparte na oryginałach. Artystka w swojej twórczości podejmuje dialog z tradycją, tworząc zaburzone malarskie duplikaty z przeszłości pełne nowych współczesnych znaczeń.
Jeden z takich obrazów, "Portrait of a Lady (After Louis Leopold Boilly)", był w prywatnej kolekcji, a właściciel postanowił przekazać go na licytację organizowaną przez nowojorski dom aukcyjny Christie's w Rockefeller Center. Obok pracy Ewy Juszkiewicz, sprzedawano także dzieła sztuki tak sławnych i cenionych artystów, jak Banksy, Jean-Michel Basquiat, Christopher Wool czy Jeff Koonsaa.
Obraz trójmiejskiej artystki został zlicytowany za 1 560 000 dolarów (niemal 7 mln zł).
W pracy "Portrait of a Lady (After Louis Leopold Boilly)" Ewa Juszkiewicz przeobraża postać portretowanej kobiety, pozbawiając ją twarzy. W ten destrukcyjny sposób przygląda się schematom przedstawiania kobiecego piękna, reprezentacji płci i klasy społecznej.
Miliony złotych za prace gdańskiej artystki. Ewa Juszkiewicz podbija świat
Rekord: ten obraz sprzedano za 2,3 mln zł!
Jeszcze nie opadł kurz po tej aukcji, a kolejna licytacja również przyniosła spektakularny wynik, który utwierdza pozycję artystki na międzynarodowym rynku sztuki. W tym samym domu aukcyjnym praca "Słomkowy Kapelusz (wg Louise Elisabeth Vigee-Le Brun)" została wylicytowana za nieco ponad 4,38 mln zł. "Słomkowy Kapelusz" jest przykładem portretów kobiecych, które zapoczątkowały karierę malarki na światowej scenie artystycznej. Rzucając wyzwanie konwencjonalnym przedstawieniom płci pięknej, Juszkiewicz od lat bierze na warsztat klasyczne wizerunki, podważa historyczne kanony i podkreśla historię zacierania i wymazywania kobiet, która przewija się przez całą zachodnią sztukę.
Ewa Juszkiewicz reprezentowana jest przez jedną z najsłynniejszych galerii na świecie Gagosian. Niedawno artystka znalazła się w gronie najbardziej obiecujących młodych malarzy świata, przedstawionych w książce "100 Painters of Tomorrow" autorstwa cenionego w świecie sztuki Kurta Beersa. Malarka zauważona została również przez opiniotwórczy "New York Times", a amerykański "Galerie Magazin" zaliczył ją do grona dziewięciu wyjątkowych artystów. Nowe prace Juszkiewicz są niedostępne na rynku aukcyjnym - można je zakupić jedynie prywatnie w galerii Gagosian oraz galerii Almine Rech.
Opinie (125) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-06 18:32
Opinia wyróżniona
Super sprawa (10)
Wow, gratulacje ogromne sie nalezą tej dziewczynie. Nie rozumiem dlaczego ludzie sie nie ciesza ze polska artystka osiaga takie swiatowe sukcesy? Tylko piszą jakis spam albo bzdety w komentarzach? Wszystkiego dobrego dla Ewy, zycze coraz wiecej sukcesow i oby inspiracja zawsze szla w parze z motywacja:) PS w ogole wielki plus za malarstwo figuratywne, tego mi wszedzie brakuje.
- 144 34
-
2022-06-09 12:39
Bo jedyną wartością tej artystki i jej obrazów jest to że ktoś kupił dwa jej obrazy za kilka milionów i tylko z tego jest znana ,nikt nie pisze że doceniła ją jakaś znana galeria ,krytycy ,sam tytuł artykułu,malarka znana z tego że obraz poszedł za 7 milionów
- 0 0
-
2022-06-07 11:51
Wowanie
Znowu to wow wow wow. Takie dźwięki wydaje mój pies.
- 1 2
-
2022-06-07 09:53
Jaka polska? To że mówi po polsku
I ma polsko brzmiące nazwisko nic nie znaczy. Trzeba patrząc skąd idą pieniążki i na co. Polin.
- 11 6
-
2022-06-07 09:48
Super sprawa
Sa to kompilacje ,nic odkrywczego.Autorka nie jest polka
- 6 3
-
2022-06-07 07:57
Bo Polacy to, w większej części, sfrustrowany naród potomków chłopów pańszczyźnianych, który wylewa swój jad na wszystko, co odbiega od wąskiej normy naleciałej z wioski, komuny i kościoła.
- 8 15
-
2022-06-06 20:10
(1)
> dlaczego ludzie sie nie ciesza ze polska artystka osiaga takie swiatowe sukcesy
Może dlatego, że jej sukces nie ma najmniejszego wpływu na życie przeciętnego Polaka.
Choć z drugiej strony, wyniki meczów w piłkę kopaną też nie mają, a jakoś ludzie się nimi interesują.... ;)- 18 5
-
2022-06-06 22:19
bo to
proste szybkie i przyjemne, ze sztuką już nie zawsze tak ;) nie podobają mi się prace Ewy Juszkiewicz, uważam, że ocierają się o kicz, ale tak, bardzo się cieszę, że jako polska malarka zyskuje coraz większy rozgłos i uznanie handlarzy dzieł sztuki. Szczerze gratuluję sukcesu!
- 13 0
-
2022-06-06 19:36
a mi wcale nie brakuje (2)
- 11 8
-
2022-06-07 11:54
Nie mi, tylko mnie (1)
Gdzie się podział język polski? Owe mi, ciężko powiedzieć itd. to jest język polskawy.
- 3 4
-
2022-06-07 14:44
Nieprawda
W środku zdania właściwy jest zaimek "mi"; "mnie" byłoby poprawne na początku zdania. Sprawdź, zanim zaczniesz kogoś poprawiać.
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2022-06-07 16:29
(1)
Gdyby miała normalną twarz byłby to kolejny obrazek a tak dziwadło i dlatego grupa "fachowców "umysliła sobie ze to będzie im się podobać i nam tez musi ....tylko dlaczego 7 a nie 70 milionów . Co za różnica ?!
- 7 0
-
2023-01-13 23:28
Kwestia czasu będzie i 70 mln raptem 17 mln dolkow
- 0 0
-
2023-01-13 17:37
Wolare
Piekne prace zainteresowanie na poziomie światowym, ceny nadal atrakcyjne kwestia czasu jak pln zamienią się w usd brawo
- 0 0
-
2022-06-07 08:54
Super, że Pani odnosi sukces, (17)
Widać, że pięknie maluje, ale odnosi się wrażenie, że nie potrafi malować twarzy, a niby niepokojąca koncepcja dorobiona jest na siłę. Osobiście wolałabym zobaczyć po prostu ukończony normalnie piękny obraz, biorąc pod uwagę zalew tzw. nowoczesnej sztuki.
- 42 60
-
2022-10-02 11:14
a co ty chłopczyku wiesz o sztuce współczesnej? gratulujesz sukcesu, a potem wstawiasz komentarz co byś chciał zobaczyć, nie maluje twarzy bo ona jej nie interesuje. malutki człowieczek z wielkim ego dorobionym na siłę
- 0 1
-
2022-06-07 11:51
(2)
Troche wstyd tak sie przyznawac...
- 3 5
-
2022-06-07 12:36
(1)
Wstyd to jest kraść
- 5 3
-
2022-06-10 08:11
My się nie wstydzimy
- 1 0
-
2022-06-07 12:27
(10)
Dawno nie czytałam równie narcystycznego komentarza. Super, ale. Osobiście to proszę udać się do muzeum narodowego, tam jest pełno realistycznych portretów.
- 3 8
-
2022-06-07 12:34
Właśnie widać, że mało pani czyta. (5)
Proszę sobie przeczytać definicję słowa narcyzm.
- 3 2
-
2022-06-07 16:00
(4)
Oooo kolejna osoba z przerostem ego, która wysnuwa głębokie (sarkazm) analizy, przypominające bardziej wróżenie z fusów. Symptomatyczne
- 1 4
-
2022-06-07 16:29
(3)
W sarkazm też trzeba umieć, a nie dopisywać swoje intencje w nawiasie.
- 3 2
-
2022-06-07 17:31
(2)
Niestety nie wszyscy potrafią go wyczuć
- 1 4
-
2022-06-07 18:32
Złej baletnicy (1)
Kiepski sarkazm ciężko wyczuć.
- 1 1
-
2022-06-07 23:16
Przypominam, że to tobie przeszkadzał, baletmistrzu :)
- 1 0
-
2022-06-07 12:38
(3)
Malarze z muzeum narodowego przynajmniej potrafili malować twarze
- 7 3
-
2022-06-07 15:34
(2)
Idąc twoim tokiem myślenia, nie potrafili malować fryzur z tylu głowy
- 3 2
-
2022-06-07 16:32
(1)
Po pierwsze rzadko kto zamawia portret malowany od tyłu. A po drugie jak poszukasz w galerii obrazy ze scenami zbiorowymi, to znajdziesz mnóstwo postaci namalowanych od tylu.
- 2 2
-
2022-06-07 17:34
Oczywiście, ze tak. Niestety przedmówcy zarzucają artyście brak warsztatu i to, ze fryzurami przykrywa fakt, że niby nie potrafi namalować nosa, stąd moja analogia, że ci z muzeum w takim razie nie umieją malować potylic.
- 1 2
-
2022-06-07 10:36
Kogo to obchodzi (1)
co ty byś wolał?
- 11 16
-
2022-06-07 10:43
Jak cię nie obchodzi czyjaś subiektywna opinia to po co czytasz i się wtrącasz?
- 15 5
-
2022-06-07 14:54
Tajemnice współczesnej "sztuki"... (1)
to meandry zależności, układów, pralni oraz sponsoringu. Z prawdziwą sztuką to nie ma już nic wspólnego. Z tego powodu "sukces" artystki jest mi całkowicie obojętny.
- 10 3
-
2022-06-13 03:39
To poprosimy te szczegóły sponsoringu.
- 0 0
-
2022-06-07 11:49
Sztuka? (3)
Te obrazy nie mają nic wspólnego ze Sztuką.
- 6 9
-
2022-06-13 03:38
Warto uzasadnić swoją tezę, inaczej to kupa nie teza.
- 0 1
-
2022-06-07 15:16
sztuką jest tolerować twoją głupotę
- 2 5
-
2022-06-07 12:37
Słoneczniki już mają?
- 3 1
-
2022-06-10 02:17
Obrazy piękne, ale brakuje mi twarzy... Rozumiem, że jeden czy dwa mogą być takie INNE, ale nie widzę żadnego z normalną twarzą
- 1 0
-
2022-06-06 18:32
Opinia wyróżniona
Super sprawa (10)
Wow, gratulacje ogromne sie nalezą tej dziewczynie. Nie rozumiem dlaczego ludzie sie nie ciesza ze polska artystka osiaga takie swiatowe sukcesy? Tylko piszą jakis spam albo bzdety w komentarzach? Wszystkiego dobrego dla Ewy, zycze coraz wiecej sukcesow i oby inspiracja zawsze szla w parze z motywacja:) PS w ogole wielki plus za malarstwo figuratywne, tego mi wszedzie brakuje.
- 144 34
-
2022-06-09 12:39
Bo jedyną wartością tej artystki i jej obrazów jest to że ktoś kupił dwa jej obrazy za kilka milionów i tylko z tego jest znana ,nikt nie pisze że doceniła ją jakaś znana galeria ,krytycy ,sam tytuł artykułu,malarka znana z tego że obraz poszedł za 7 milionów
- 0 0
-
2022-06-06 19:36
a mi wcale nie brakuje (2)
- 11 8
-
2022-06-07 11:54
Nie mi, tylko mnie (1)
Gdzie się podział język polski? Owe mi, ciężko powiedzieć itd. to jest język polskawy.
- 3 4
-
2022-06-07 14:44
Nieprawda
W środku zdania właściwy jest zaimek "mi"; "mnie" byłoby poprawne na początku zdania. Sprawdź, zanim zaczniesz kogoś poprawiać.
- 1 0
-
2022-06-07 11:51
Wowanie
Znowu to wow wow wow. Takie dźwięki wydaje mój pies.
- 1 2
-
2022-06-07 09:53
Jaka polska? To że mówi po polsku
I ma polsko brzmiące nazwisko nic nie znaczy. Trzeba patrząc skąd idą pieniążki i na co. Polin.
- 11 6
-
2022-06-07 09:48
Super sprawa
Sa to kompilacje ,nic odkrywczego.Autorka nie jest polka
- 6 3
-
2022-06-07 07:57
Bo Polacy to, w większej części, sfrustrowany naród potomków chłopów pańszczyźnianych, który wylewa swój jad na wszystko, co odbiega od wąskiej normy naleciałej z wioski, komuny i kościoła.
- 8 15
-
2022-06-06 20:10
(1)
> dlaczego ludzie sie nie ciesza ze polska artystka osiaga takie swiatowe sukcesy
Może dlatego, że jej sukces nie ma najmniejszego wpływu na życie przeciętnego Polaka.
Choć z drugiej strony, wyniki meczów w piłkę kopaną też nie mają, a jakoś ludzie się nimi interesują.... ;)- 18 5
-
2022-06-06 22:19
bo to
proste szybkie i przyjemne, ze sztuką już nie zawsze tak ;) nie podobają mi się prace Ewy Juszkiewicz, uważam, że ocierają się o kicz, ale tak, bardzo się cieszę, że jako polska malarka zyskuje coraz większy rozgłos i uznanie handlarzy dzieł sztuki. Szczerze gratuluję sukcesu!
- 13 0
-
2022-06-06 23:46
Sami eksperci od malarstwa i obrotów dziełami sztuki ... (4)
Siedzi taki golas bez podstawowej wiedzy i wali swoje uwagi jak wiejski głupek.
- 20 25
-
2022-06-08 01:40
(1)
Dokładnie..
Ciekawe,.ze.wiekszosc wielkich artystów doceniona została po śmierci lub u schyłku życia, a często krtykowani byli za innowacyjność.,.nowy nurt, styl, technikę
Ciemnota zachwyca tym co znane , oswojone, przewidywalne.
Trzeba mieć też trochę polotu do interpretacji obrazów a tym bardziej sztuki wpolczesnej- 1 2
-
2022-06-08 10:04
cyt. "Ciemnota..."
..więcej pokory panie "artysto i znafco"
- 1 0
-
2022-06-07 11:13
Piękno każdy może docenić (1)
może to po prostu nie jest piękne?
- 10 3
-
2022-06-07 12:32
Czymże jest piękno?
- 1 2
-
2022-06-07 10:36
Nie pierwszy raz pisza o tej jej obrazach stronniczo .Najzwazniejsza jest twarz człowieka ale niekazdy potrafi ja namalowac tak (8)
by zachwycała ludzi wiec ona jej nie maluje .I to nie jest zadna zaleta!Prawda jest taka z obrazami ze kazdy moze wywindowac nawet bochomazy to wyglada jak sztuczne promowanie jej.
- 15 7
-
2022-06-08 07:34
Merlot
W malarstwie najważniejszy jest przekaż.Bez znaczenia w jakiej formie pokazany.
- 1 0
-
2022-06-07 12:34
(6)
Najważniejszy jest cycek, a nie twarz. Również męski. A mówienie, że artystka nie potrafi malować obnaża tylko ciebie. Wstydź się
- 1 5
-
2022-06-07 13:17
(5)
Każdy ma prawo do własnej opinii, a po komentarzach widać, że wiele osób ma podobne odczucie, że artystka specjalnie unika malowania twarzy. Chyba w sztuce chodzi o wolność interpretacji, wiec jedni to interpretują tak a inni inaczej.
- 3 2
-
2022-06-07 16:05
(4)
W takim razie współczuję osobom, które sądzą, że obrazy te są wynikiem nieumiejętnosci, a nie pewnej wizji artystycznej (z którą można się zgadać bądź nie).
- 3 3
-
2022-06-07 16:33
(3)
A czego tu współczuć? Do niektórych ta wizja artystyczna nie przemawia i tyle. Musi do wszystkich przemawiać jednakowo?
- 3 2
-
2022-06-07 17:36
(2)
Oczywiście, że wizja nie musi przemawiać do wszystkich i nie każdemu podoba się to samo i to jest ok. Przeraza mnie myślenie osób, które myślą , że artystka maluje włochate twarze, bo nie potrafi namalować oczu czy nosa. A niestety takich komentarzy tu dużo.
- 3 2
-
2022-06-07 18:29
(1)
Czemu przeraża? Ci ludzie wysuwają taki wniosek w oparciu o prosty logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy. Być może błędny. Artyści widzą pewne rzeczy w jeden sposób, matematycy w inny, filozofowie w jeszcze inny, a sprzedawczyni z rybnego zupełnie inaczej. Co autorka miała na myśli, to wie tylko ona. Odbiór obrazu może być rożny.
- 2 2
-
2022-06-07 23:20
Zgadzam się, że odbiór może być różny. Przeraża ciasnota umysłu, która dla owłosionej twarzy podsuwa tylko jedną opcję, a mianowicie brak umiejętności malarskich ( a nie np. wizji artystycznej, ukrytego przekazu, zabawy konwencją itp.)
- 3 1
-
2022-06-08 01:12
Dobrze że ktoś takie coś
Namaluje i ktoś da tyle kasy za to
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.