• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny afisz dla trójmiejskiej kultury

Łukasz Rudziński
1 grudnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 17:26 (1 grudnia 2009)
Takie plakaty oglądać będziemy w Trójmieście przynajmniej do połowy stycznia. Dzięki nim wybór interesującego nas wydarzenia ma być znacznie łatwiejszy. Takie plakaty oglądać będziemy w Trójmieście przynajmniej do połowy stycznia. Dzięki nim wybór interesującego nas wydarzenia ma być znacznie łatwiejszy.

Porozumienie największych instytucji kulturalnych ułatwi życie miłośnikom kultury w Trójmieście. Jeden afisz zareklamuje kilka repertuarów.



Siedem dużych instytucji kultury Trójmiasta 1 grudnia oficjalnie podpisze porozumienie o wspólnym afiszu repertuarowym. To pierwszy w historii naszego regionu przypadek takiej współpracy. Premierowy wspólny afisz na trójmiejskie słupy ogłoszeniowe trafia w poniedziałek, 30 listopada.

Na afiszu, który uwzględniać będzie wydarzenia najbliższych dwóch tygodni, prezentowane będą wydarzenia najważniejszych instytucji. W kolejności pojawiania się na afiszu są to: Polska Filharmonia Bałtycka, Państwowa Opera Bałtycka, Teatr Muzyczny w Gdyni, Teatr Wybrzeże,

Jak oceniasz inicjatywę instytucji kultury?

Teatr Miejski w Gdyni, Teatr Miniatura oraz Nadbałtyckie Centrum Kultury.

Afisz zaprojektowany jest z myślą o widzach planujących weekend, dlatego zawsze pierwszym dniem na plakacie będzie piątek, ostatnim czwartek.

Pomysłodawcą wspólnego afisza jest Maciej Korwin, dyrektor Teatru Muzycznego w Gdyni. - To inicjatywa oddolna - przyznaje Wioletta Czajewska-Chrzanowska, rzecznik prasowy Teatru Muzycznego. - Sami się spotkaliśmy i uzgodniliśmy wspólny projekt afisza. Chcemy razem się promować i udowodnić przy okazji, że nie rywalizujemy między sobą o widza. Chcemy go pozyskiwać dla wszystkich instytucji. Głównym naszym celem jest popularyzacja kultury w Trójmieście.

Afisz wydawać będzie Teatr Muzyczny, natomiast dystrybucją plakatów i rozmieszczaniem ich w Trójmieście zajmie się Opera Bałtycka. Wszystkie instytucje poniosą solidarnie wszelkie koszty tej inicjatywy, zamykające się w kwocie 5500 zł na jedną edycję afisza. Przygotowanych zostanie 500 plakatów, które zawisną na słupach typu outdoor, grafito i tych, które należą do poszczególnych instytucji kultury.

I edycja plakatu obejmuje okres od 4 do 17 grudnia, kolejne dwie to odpowiednio od 18 do 31 grudnia i od 1 do 14 stycznia. Pierwsza umowa tego eksperymentalnego projektu zostanie podpisana na 3 pierwsze wspólne afisze.

Inicjatywę wspólnego afisza dla portalu trojmiasto.pl komentuje jej pomysłodawca, Maciej Korwin:

- O afiszu kulturalnym myślałem od czterech lat. Niestety, nie udało się przeprowadzić tego przy udziale miast Gdańska, Gdyni i Sopotu, dlatego postanowiłem zrealizować ten pomysł samodzielnie. Na szczęście włączyły się w tę inicjatywę inne ważne instytucje kulturalne. Myślę, że dobrze się stało, bo dzięki temu nie jesteśmy uzależnieni od niczego poza dobrą wolą. Wierzę, że ta współpraca będzie ewoluować - mam jeszcze kilka pomysłów, któych na razie nie zdradzę. Najważniejsza jest możliwość wyboru i nasza inicjatywa taką możliwość daje. Chodzi o to, aby w ważnych punktach Trójmiasta wisiał afisz, na którym widać co i gdzie można zobaczyć dzisiaj, jutro, czy za tydzień. Cieszę, się że wreszcie mogę coś takiego zobaczyć.

Opinie (43) 3 zablokowane

  • marszalek

    ucieka a to nie jest kultura

    • 2 1

  • w prostytuujacym sie sopocie

    nie ma kultury

    • 4 0

  • ELEKTRONICZNA WERSJA ?????

    Może by tak jeszcze w wersji elektronicznej ?

    • 8 0

  • a co sie dzieje w sopocie

    ksiazki miernoty czytaja w nocy i nic poza tym jeden hotel i prostytutki dra mordy w czasie orgazmu

    • 4 2

  • no czasami artysta zawita

    i poeta ale ten pije non stop

    • 3 0

  • pomysł świetny, ale obawiam się, że te afisze, to będą malutkie, tyle tu wydarzeń kulturalnych

    • 3 0

  • Pan Orzechowski jest jak najbardziej dobrym dyrektorem ale niestety nie do ds artystycznych...teatr od tzw. strony technicznej funkcjonuje o wiele lepiej ale od artystycznej.....jest żałośnie...

    • 6 2

  • jeszcze moze konkurs na

    onaniste tygodnia

    • 2 2

  • wyglada jak

    kartki na mieso w czasie stanu wojennego moze jakies kupony gratis

    • 2 2

  • Fajna idea, fajny pomysł.
    Szkoda tylko, że "towar" na plakacie taki zwietrzały...

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Film "Uwierz w Mikołaja" to ekranizacja książki gdańskiej autorki. O kogo chodzi?

 

Najczęściej czytane