• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warcisław Kunc będzie dyrektorem Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
2 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dyrektorem Opery Bałtyckiej będzie Warcisław Kunc. Nowy dyrektor obejmie Operę 1 września. Dyrektorem Opery Bałtyckiej będzie Warcisław Kunc. Nowy dyrektor obejmie Operę 1 września.

Będzie nowy dyrektor Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Komisja konkursowa zdecydowała się powierzyć tę placówkę dyrygentowi Warcisławowi Kuncowi. To dość zaskakująca decyzja, bo pomimo licznych środowiskowych protestów dotychczasowy dyrektor Marek Weiss uchodził za faworyta konkursu. Nowy dyrektor przejmie placówkę 1 września bieżącego roku.



Marek Weiss jest dyrektorem Opery Bałtyckiej od 2008 roku, kiedy to podpisał umowę o pracę na stanowisku dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku (wtedy jeszcze Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku) na czas nieokreślony. W związku ze zmianami w "Ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej" 1 września 2012 roku dyrektor Weiss powołany został na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery Bałtyckiej w Gdańsku na okres czterech lat. Jego kadencja upływa dokładnie 31 sierpnia 2016 roku. Władze samorządu województwa pomorskiego postanowiły rozpisać konkurs na to stanowisko, w którym wziął udział dotychczasowy dyrektor.

Komisja konkursu w składzie: Sławomir Kosakowski (przedstawiciel Województwa Pomorskiego - przewodniczący Komisji); Władysław Zawistowski (przedstawiciel Województwa Pomorskiego); Beata Jaworowska (przedstawiciel Województwa Pomorskiego); Konrad Szczebiot (przedstawiciel Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego); Jacek Marczyński (przedstawiciel Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego); Anna Sawicka (przedstawiciel Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność Opery Bałtyckiej w Gdańsku); Danuta Dunst-Surowiec - (przedstawiciel Związku Zawodowego Pracowników Opery Bałtyckiej); Danuta Renz (przedstawiciel ZASP - Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji); Paweł Szkotak (przedstawiciel Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów) wybrała Warcisława Kunca. I to właśnie jego kandydaturę rekomendują członkowie Komisji marszałkowi Mieczysławowi Strukowi na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej.

- Pan profesor Warcisław Kunc przestawił koncepcję, którą potraktować można jako alternatywę dla propozycji dotychczasowego dyrektora Marka Weissa. Opera Bałtycka według pana Kunca ma być instytucją wychodzącą poza swoje mury, z bogatym programem edukacyjnym, przedstawieniami plenerowymi, także skierowanymi do dzieci i młodzieży i z możliwością grania także w innych miastach województwa. Ma być instytucją otwartą. Marek Weiss zaproponował kontynuację dotychczasowej linii programowej. Kwestię działalności Bałtyckiego Teatru Tańca pozostawiamy do wyjaśnienia w najbliższej przyszłości, bo zespół ten działa w strukturach Opery. Ponieważ Warcisław Kunc jest dyrygentem, sprawować będzie funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego - mówi Władysław Zawistowski, dyrektor departamentu kultury urzędu marszałkowskiego.
Komunikat Urzędu Marszałkowskiego:
"Komisja konkursowa wybrała kandydata na dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Zarząd Województwa Pomorskiego. Będzie ona poprzedzona wynegocjowaniem z kandydatem umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe oraz program działalności Opery Bałtyckiej w Gdańsku na najbliższe sezony.

1 lutego br. odbyło się drugie posiedzenie komisji, powołanej przez Zarząd Województwa Pomorskiego, w celu wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku. W skład komisji weszli (zgodnie z wymogami ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej) przedstawiciele Zarządu Województwa Pomorskiego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ZASP, Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów oraz związków zawodowych działających w operze. Komisja odbyła rozmowy z dziewięcioma kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne konkursu.

W wyniku głosowania pięć głosów otrzymał pan Warcisław Kunc, dwa pan Marek Weiss, zaś dwie osoby wstrzymały się od głosu. Komisja w podjętej uchwale zarekomendowała na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku pana Warcisława Kunca."

W II etapie konkursu na dyrektora Opery Bałtyckiej wraz z Warcisław Kuncem znaleźli się Aleksander Gref, Jakub Kontz, Kazimierz Kowalski, Marek Weiss, Wojciech Semerau-Siemianowski, Agnieszka Skotniczna, Zbigniew Staniszewski i Tadeusz Wojciechowski.

Warcisław Kunc to dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.

Miejsca

Opinie (392) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    po co ujadać i tak jest po zawodach,zresztą gorszym od poprzednika być nie może,
    bo to jest niewykonalne.

    • 14 7

    • Może. Jeszcze się baranie przekonasz.

      • 8 8

  • Koniec opery w gdańsku.... (1)

    Gdziekolwiek siadzie na stołku to sieje zniszczenie a smród po nim ciągnie się na setki kilometrów...jest lepszy od komety !! ;)
    Brawo dla komisji..nawet nie chciało im się sprawdzić dokładnie kandydatów...wystarczy wpisać nazwisko...a wójek google prawde ci powie...:) ale po co..?;)

    • 4 10

    • Trzeba bylo nie pyskowac na Weissa

      • 8 6

  • (6)

    Może ktoś powinien w komisji zastanowić się nad tym, dlaczego Pan Kunc zaledwie po roku nie pracuje w Łodzi? Co się działo w Szczecinie i dlaczego Opera na Zamku właściwie nie istnieje na mapie kulturalnej Polski?!

    • 23 11

    • kiedy zespoły zorientowały się kogo im wybrano na nowego dyrektora to proszą marszałka o zmianę decyzji

      to pytam się kto wybrał podejrzanego Warcisława K. znając jego ciągotki do przywłaszczania?

      • 1 3

    • Opera na zamku ma sie dobrze i istnieje na mapie teatrow (3)

      • 13 4

      • Opera na Zamku (2)

        Szczecin: dotacja o 1/3 niższa od gdańskiej, w lutym 12 spektakli + 6 gościnnych, u nas 8, w marcu 11 przedstawień + 2 gościnne u nas 6 + 1 na wyjeździe...

        • 13 1

        • a zapytaj sie czyim kosztem te spektakle sa wystawiane i ile muzycy zarabiają w Szczecinie

          • 0 4

        • i Orkiestra Opery Baltyckiej nie gra spektakli Baltyckiego Teatru Tanca ktory tanczy

          do muzyki z glosnikow. Muzycy sa zatrudnieni na pelnych etatach i graja tylko kilka przedstawien oper kazdego miesiaca, jakie to jest ogromne marnotrawstwo publicznych pieniedzy w Operze Baltyckiej dyrektora Weissa !

          • 9 1

    • Nie podważaj kompetencji komisji kobieto i pogódź się z decyzją !

      • 12 2

  • Stresujacy czas (21)

    Dla pracownikow opery. Zawsze w okresie zmian panuja takie nastroje. Trzeba sie cieszyc i z dobra, pozytywna energia czekac na nowe. Ja bardzo sie ciesze i czekam na jesien. Mam nadzieje ze minie niebawem ten nerwowy czas i zagosci w operze zadowolenie z nowej sytuacji. Zycze powodzenia i trzymam kciuki.

    • 19 5

    • Drogi wielbicielu teatru gdybyś tak jak ja obserwował jak związkowe hieny teraz kiedy czują krew ,na zasadzie (20)

      TKM gnoją porządnych ludzi(chodzi mi o p.Annę Michalak) którzy dla pracowników przez kilka lat zrobili więcej niż oni przez kilka kadencji ,jak wysyłają w niebyt tancerzy BTTmając ich za g*wno tylko dlatego bo ich szefową jest Izadora,jak zaszczują każdego dyrygenta i dyrektora który nie kadzi orkiestrze.Należę do NSZZ ale z przerażeniem patrzę na metody jednego i drugiego Związku .Ci co Dyrektorowi zarzucają prywatę zachowują się nie lepiej jak zwykła bolszewia to haniebne.Nie wierzę w dobrą zmianę .Przepraszam p.Anno ,że wymieniłem Pani nazwisko ale obserwując ten sabat wokół Pani już trudno wytrzymać .

      • 3 19

      • gdzie byłeś?! (2)

        obrońco BTT-u , gdy bez "mrugnięcia" wywalano zawodowych tancerzy!?
        Gdy blisko setka "odeszła",została wypchnięta,zwolniona albo zwyczajnie wywalona na bruk!Reszty nie opiszę , ale...
        Gdzie wtedy byłeś ..."związkowcu"

        • 12 1

        • mam dla ciebie smutna wiadomosc nowy slynie z tego ze nie liczy sie z ludzmi w Szczecinie i Lodzi zwalniał

          bez powodu wiec jesli liczysz na pozytywna zmiane to sie chyba przeliczysz .

          • 4 4

        • Chyba wiem kto to

          Pan z btt:) najwieksha choragiewka:) d.. a sie pali.

          • 12 0

      • Pani Anna (1)

        Pani Anna ma w zespole tylu zwolenników, co kolegów, łatwo to policzyć...

        • 9 3

        • nie nie.

          Nie kolegów. Podnóżków przecież.
          Rzygac się chce, jak się to wszystko czyta.

          • 6 4

      • (9)

        Tak sie dzieje w wielu teatrach i nie tylko teatrach. Zmiany w ekipie zarzadzajacej zawsze zwiastuja personalne przetasowania a nawet zwolnienia. Prawo nowego szefa do doboru wlasnej kadry. Przypominam ze pan Weiss z tego prawa tez skorzystal i to w bardzo brutalny sposob! Paradoksalnie gdyby pan Weiss mial wiecej szacunku do pracownikow od poczatku dzisiaj nie byloby takiej sytuacji. Pozdrawiam i zycze spokoju

        • 19 1

        • mam nadzieję że wywali na pysk emerytów i sprowadzi swoją ekipę kierowników artystycznych (8)

          wielu pieniaczom otworzy to oczy "szanuj szefa swego -możesz mieć gorszego"czego związkowcom i artystom życzę

          • 8 15

          • Mylisz sie (7)

            Jestes bardzo zdenerwowanym czlowiekiem, pewnie z grupy ludzi ktorzy najwiecej straca czyli wspolpracownikiem pana Weissa. Takie jest zycie. Fortuna kolem sie toczy czy jak kto woli raz na wozie raz pod wozem

            • 15 4

            • oj nie z tej grupy mylisz się jasnowidzu (6)

              • 3 10

              • Jezeli nie (5)

                To czego sie boisz? Pani o ktorej mowa, poradzi sobie. Emocje opadna i wsz, stko wroci do normy:) nie ma sensu komukolwiek zle zyczyc

                • 12 1

              • (4)

                A może ktoś zwróci uwagę na pijaństwo szefowej ZPO u fryzjerki gdzie przy flaszce ustalają jak i kogo zwolnić?Nie martwię się zgodnie z twoją radą przecież te panie dadzą sobie radę.

                • 1 15

              • Jak to mawiał klasyk (2)

                Kiedyś , to się piło , teraz się tylko pisze :)

                • 12 0

              • (1)

                Kiedyś miało się romanse, teraz jest się stara panną suflerko ;)

                • 12 2

              • Dokladnie hahaha

                • 5 2

              • U fryzjerki

                To bardzo stare tendencje... Pani B....... a? Przylapac i zrobic z tym porzadek!!!

                • 4 16

      • Chyba powinno być...

        Przepraszam p.Anno ,że wymieniłem Pani nazwisko ale obserwując ten sabat wokół Pani już trudno mi wytrzymać w domu.

        • 5 3

      • (3)

        Z NSZZ nikt nie gnoi p. ANNY MICHALAK.To już są pomówienia !!!!!!

        • 13 2

        • (1)

          Rzeszutek , tak zwana Kinga to nikt?Racja są niczym.

          • 2 14

          • Nagrac i sprawa o nekanie! Zaraz bedzie spokoj. Nie wiecie co sie robi z szujami?

            • 2 8

        • Ej Pinokio!

          • 8 0

  • Prosze panstwa (9)

    Opera to nie jest wasza wlasnosc tylko wasze miejsce pracy! Od jakiegos czasu obserwuje sytuacje w operze i mam wrazenie ze dzisiejszy dyrektor jak i pracownicy przywlaszczyli sobie to miejsce. Opera prosze panstwa nalezy do mieszkancow Gdanska. My za nia placimy:) nastapila zmiana i to dobrze bo obecna formula wyczerpala sie! Czekam z niecierpliwoscia na nowe propozycje w NASZEJ instytucji:) z powazaniem

    • 24 10

    • (6)

      Wie Pani co? My jako ludzie wykształceni, takie tu pieniądze zarabiamy, że niech Pani sobie zabierze tę operę.

      • 4 7

      • (2)

        ten teatr operowy tylko wtedy bedzie istnial gdy bedzie gral dla publicznosci przedstawienia operowe

        • 8 1

        • to niech publiczność zrzuci się na przedstawienie. Teraz placi tylko za (1)

          • 1 6

          • podniesienie kurtyny

            • 1 6

      • (1)

        wlasnie wraca do publicznosci tak jak w innych teatrach operowych w Polsce gdzie przedstawienia operowe sa na codzien

        • 6 1

        • ufamy ze nowy dyrektor stworzy teatr operowy dla publicznosci

          • 10 4

      • Rozumiem wasza sytuacje i wspolczuje. Sledze z zainteresowaniem i niepokojem sytuacje od lat. Jestem po stronie artystow. Wierze ze bedzie dobrze. Dla artystow przychodze na spektakle. Do dzis pamietam pierwszy spektakl jaki obejrzalam:doktor oj boli. Od tamtej pory odwiedzam was regularnie.

        • 5 1

    • (1)

      otworzmy wrota Opery Baltyckiej na codzien dla publicznosci, tam tak malo sie dzieje dla publicznosci

      • 12 3

      • Wlasnie... Nareszcie dobry pomysl

        • 12 2

  • (19)

    Pracownicy chcieliby Weissa?
    W sumie rozumiem.
    Szewcy nie robią nic.
    Krawcowa tylko poprawki.
    Bileterki i orkiestra pracują 6-7 dni w miesiącu.
    Etaty są a robota niewielka.
    Weiss zniszczył teatr operowy i przekształcił w Dom Kultury na potrzeby teatru tańca.
    Współczuje Kunciwi bo to co zastanie to ruina.
    Lata miną by przywrócić OB blask.
    Życzę powodzenia Dyr Kuncowi i życzę mu sił i cierpliwości.

    Kompletnie nie rozumiem Weissochwalcow, gdyż talentu reżyserskiego Markowi odmówić nie można, ale oceniać go należy jako tego co zniszczył teatr operowy, by wykreować słabiutka zonę. Kolejny dramat romantyczny. Niestety kosztem gdańskiej publiczności.

    • 46 13

    • (6)

      Co za głupoty wypisujesz

      • 8 8

      • (5)

        A co jest głupotą?
        Kupowanie kostiumów od projektantów lub z marketów?
        Ile butów w 2015 wyprodukowali szewcy?
        Ile dni koncertowych było w operze? 60? 80?
        Ile razy grała orkiestra? 20?

        A Weiss zapowiada, ze bedzie jeszcze mniej przedstawień! To był jego pomysł na kokejną kadencję.

        Dlatego tez cieszą mnie opinie pracownikow do tego by grać cześciej.
        Niech wygra sztuka.

        Zdaje sobie sprawę ze grając cześciej pracownicy opery bedą mieli więcej roboty za te same pieniądze (oby nie mniejsze).
        Ale tylko tak można przywrócić blask operze. Grać, wystawiać, koncertować, tańczyć! a nie czekać ...

        • 22 1

        • koncerty ,opery ,balety to wszystko za darmo tak? (2)

          jeśli chcesz więcej grać to to wszystko generuje koszty nie będzie tak że odejdzie Weiss a orkiestraki i klasyczni tancerze będą grać,grać ,tańczyć,tańczyć.Orkiestra generuje największe koszty bo jest zespołem który zarabia najwięcej i terroryzuje całą Operę i wszystkich Dyrektorów i jeśli chcecie grać więcej to powstrzymajcie swoje apetyty.Koszty oper i baletów w dół i co?Znowu Szymańskie na scenie?

          • 2 9

          • (1)

            Najwięcej to zarabiają solisci i to oni generują najwieksze koszty.

            • 5 1

            • możesz zaprosić swoją ciocie, bedzie taniej

              • 0 4

        • Szkoda słów na to co piszesz

          • 1 8

        • niech wygra sztuka, a operę zlicytuja za długi.

          Podobno z próżnego i Salomonowi się nie udało

          • 3 8

    • zapomniałeś podpisać się jako były kiepski tancerz albo kłamczuch bo nawet nie wiesz ile ludzie zarabiają za te (6)

      6-7 dni w miesiącu i o jakim blasku mówisz?Kiedy to było?Bo jak pracuję tu 30 lat to nie pamiętam.

      • 3 10

      • (2)

        O tym blasku, kiedy to Waldorff (mieszkając w Warszawie) pisał: Chcesz zobaczyć świetny taniec współczesny jedź do Gdańska!

        • 9 3

        • to byly czasy

          • 9 0

        • A Waldorf kiedy był mobilnym? 50 lat temu?

          • 5 0

      • (2)

        A ja od 30 lat jestem widzem.
        Korzystałem z Waszych usług 2-3 razy w miesiącu. Ostatnio rzadko 1 na 2-3 miesiące, ale wszystkie przedstawienia widziałem (moze prawie wszystkie).
        Kiedyś kupowałem bilety, a teraz wejściówki 5 zł (w skrajnym przypadku z 1 zł). Nawet nie sięgam za promocje za 29zl czy jak obecna za 25zl.

        Wytłumaczcie prosze gdzie błądzę?
        Czy i ile dostajecie za dzień z przedstawieniem?
        Pełna widownia to 25 000 zł przychodu.
        To niewystarcza na Wasze wypłaty?
        Kto jeśli wogole dostaje te dodatki za spektakl.
        Jesteście na etatach?
        Moze nie wszystko rozumiem ale jestem życzliwy operze.
        Dyskusja tu, na forum to jedyne miejsce by poznać szczegóły (pewnie ze lepiej byłoby w kawiarni).

        Pomóżcie zrozumieć, zamiast sie zżymac

        • 9 0

        • widz portfela

          • 2 0

        • w Polsce jest wiele oper i wszystkie poza Opera Baltycka graja wiele przedstawien operowych i baletu klasycznego, we wszystkich operach poza Baltycka orkiestra gra wszystkie przedstawienia: Bydgoszcz, Szczecin, Poznan, Wroclaw, Bytom, Krakow, Warszawa

          • 11 1

    • (1)

      Bileterki nie są na etacie.

      • 9 0

      • A powie Pani ile dostajecie za spektakl?

        • 3 0

    • publicznosc oczekuje wiecej przedstawien w Operze Baltyckiej

      • 11 0

    • w budynku Opery Baltyckiej niewiele sie dzieje

      • 12 1

    • Oj ,co prawda, to prawda.

      • 15 4

  • czy jest jeszcze, co zniszczyć?

    • 11 4

  • Jakie macie relacje z Weissami? Jak sie teraz pra uje? Sa w operze czy uciekli do Warszawy?

    • 8 5

  • operowiec (2)

    witam przesylam wyrazy wspolczucia i szczere kondolencje pracownikom opery baltyckiej !!!!!!!

    gorzej wybrac nie mogli !!!!

    • 11 19

    • (1)

      Będziemy mniej zarabiać niz w tej chwili i codzienni po 2 próby będą .Geatuluje głupoty tym co do zmiany się przyczynili

      • 5 10

      • a ja

        gratuluję głupoty tym , którzy wierzą , że uda się utrzymać nasze miejsca pracy grając 2-3 spektakle operowe w miesiącu.

        • 5 1

  • Dośc! (11)

    Wstyd,Koleżanki i Koledzy- prać brudy w domu !!! Będzie jak będzie, czas pokaże- a póki co domagam się elementarnych zasad kultury i przyzwoitości!!

    • 29 7

    • (10)

      To skoro jesteś muzykiem , to chyba zależy ci na tym, aby ta instytucja działała jak należy. Jeśli obecny dyrektor doprowadził operę do ruiny, to dlaczego ma być to trzymane w tajemnicy przed społeczeństwem ?? Dobrze , że się głośno mówi o tych sprawach.

      • 16 7

      • (5)

        Do jakiej ruiny doprowadzil czlowieku?Mamy poki co 0 normy i kazdy ma nadgrania .Jezeli bedziemy grali 10 spektakli to bedzie norma 3 lub 4 i trzeba będzie dwa razy tyle grac aby tyle samo zarobic co teraz wiec sie pytam gdzie ta ruina?

        • 5 8

        • (3)

          W repertuarze Przyjacielu!
          Jeśli naprawdę uważasz ze Opera ma stać pusta i wtedy Wy muzycy będziecie zadowoleni, to instrument odłóż i więcej go nie dotykaj.

          Rozumiem Wasz problem finansowy i popieram całym sercem, ale gdy słyszę, ze problem w tym ze będziecie więcej grać to mnie szlag trafia.

          A gdzie sztuka? Idea?
          Wiem, ze tym dzieci sie nie wykarmi.
          Ale Opera to Opera!
          Nawet jeśli stara i mała, zawsze bedzie Opera.
          Jeśli tego nie rozumiesz to więcej tam nie przychodź.

          Gratulacje dla tych członków zespołu OB którym Opera była bliżej sercu niz kieszeni!

          • 9 3

          • Wszyscy chcecie grać jak najwięcej ale...Gdańsk nie ma takich ogromnych pieniędzy jak inne miasta. (2)

            Spektakl operowy to ogromny koszt.Możecie tu sobie pisać farmazony w stylu zabrać BTT albo zmienić dyrektora.Jeśli zabierzecie kasę BTT to zagramy 2 spektakle operowe więcej ale obudzą się Ci co chcą zatrudnić gdzieś swoje dzieciaki po szkole baletowej i znowu wojna. Jeśli stworzymy zespół baletu klasycznego(konieczny duży skład,wiele prób,dobrzy czyli bardzo kosztowni soliści ,drogie kostiumy )to spektakli operowych nie będzie więcej a nawet mniej .Przedstawienia klasyczne z orkiestrą czyli też bardzo ,bardzo kosztowne .Matematyka musi się zgadzać nie da się zadowolić wszystkich za takie same pieniądze.Ktoś kto krzyczy "więcej oper i balet klasyczny"to nie bardzo wie ile to wszystko kosztuje.

            • 6 5

            • zaraz obudzi się ktoś i napisze że za Nawotki czy za Gidla był balet itd.ale (1)

              człowieku pamiętasz jak to wyglądało?Za Nawotki zespół nawet niezły ale soliści bardzo,bardzo przeciętni nie chcę do tego wracać.Jak miałoby to tak wyglądać to lepiej nie zaczynać.Na jedno i drugie muszą być znacznie większe pieniądze bo inaczej będzie śmiesznie i wstydzić się będziemy a nie zachwycać.

              • 5 6

              • dopytaj...

                Ile wtedy Opera miała dotacji?

                • 2 0

        • nie ma pieniędzy na granie tylu spektakli ile oczekują widzowie .pisze o tym poniżej

          2x2=4 tylko tym którzy nie wiedzą ile kosztuje spektakl operowy i baletu klasycznego wydaje się że 2x2=8 .Kasa musi być! Obecnej jest za mało i żadne zaklinanie tego nie zmieni.

          • 4 4

      • (1)

        Proszę nie manipulować moją wypowiedzią - mój komentarz dotyczy tych konkretnych opinii ,które w rażący sposób naruszają dobro nas wszystkich-Muzyków Orkiestry.Niektóre z nich,nie tylko są groteskowo głupie i obraźliwe ,ale tez - biorąc pod uwagę meritum artykułu -bezprzedmiotowe.!! Nie potrafię i nie chcę ignorować tej szczególnej rywalizacji w agresywnych atakach na niektórych z nas ,nie tylko tu na tym forum - zwłaszcza w sytuacji ,w której tkwimy teraz.Takie praktyki paraliżują wszelkie odruchy naprawy naszej " muzycznej" doli. Po raz kolejny- wstyd!

        • 9 2

        • Weiss niszczy sztuke operowa juz od 8 lat i muzycy milczeli caly czas, gdzie jest balet

          klasyczny ? Baltycki Teatr Tanca tanczy do muzyki z glosnikow w swiatyni muzyki jaka jest teatr operowy i co wy na to ? macie pelne etaty i gracie tylko kilka przedstawien kazdego miesiaca, to jest kpina z publicznosci, ktora utrzymuje Opere Baltycka dajac 15 milionow 400 tysiecy zlotych w 2016 roku i co wy na to ?

          • 13 5

      • o czym ty mowisz czlowieku

        Gdzie dowody i przyklady tej ruiny. Polska też była w ruinie, a niedawno okazalo się, ze mlekiem i miodem płynąca. Oszołomy

        • 9 12

      • Dyskusja wielu osobom otworzyła oczy, skłoniło do myślenia, uświadomiła nie świadomą publiczność.
        Dobrze sie stało ze nie zamietliście pod dywan.
        Jako widz jestem Wam wdzięczny za Wasz głos.

        • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Wiersz "Zdanie" poety Tadeusza Dąbrowskiego został wyróżniony w amerykańskim:

 

Najczęściej czytane