• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięciu kandydatów na dyrektora Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
12 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dziewięciu kandydatów powalczy o stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej. Tego, kto zostanie dyrektorem Opery dowiemy się najprawdopodobniej w lutym. Dziewięciu kandydatów powalczy o stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej. Tego, kto zostanie dyrektorem Opery dowiemy się najprawdopodobniej w lutym.

Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej zgłosiło się 12 kandydatów. 12 stycznia otwarto koperty z ich ofertami i sprawdzono je pod względem formalnym. Do przesłuchań, zaplanowanych na 1 lutego, komisja konkursu zakwalifikowała dziewięcioro kandydatów.



Kto według ciebie powienien zostać dyrektorem Opery Bałtyckiej?

- Po zapoznaniu się z aplikacjami kandydatów, ze zgłoszonych 12 ofert pozostało nam dziewięć. Trzy kandydatury nie spełniały wymagań formalnych. Pozostałą dziewiątkę kandydatów zaprosimy 1 lutego na indywidualne spotkania. Z wyborem nie musimy się spieszyć, bo kadencja dyrektora Weissa wygasa wraz z końcem sezonu artystycznego, 31 sierpnia - mówi Władysław Zawistowski, dyrektor departamentu kultury urzędu marszałkowskiego.
Na spotkania z komisją konkursową zaproszeni zostali (kolejność alfabetyczna):

Aleksander Gref - dyrygent, od 1999 roku jest dyrygentem w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2001 roku jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Poznaniu, a od roku 2004 pełni również funkcję kierownika muzycznego i dyrygenta Orkiestry Kameralnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2006-2009 pełnił funkcję kierownika orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu, z kolei w latach 2008-2013 pracował na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadził zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki i na Wydziale Wokalnym.

Jakub Kontz - dyrygent. Ukończył dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku sezonów związany z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kierownika muzycznego i pracuje jako asystent dyrygenta. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orchestra Sinfonica Internazionale Giovanile di Pescara (Włochy), Sofia Festival Orchestra (Bułgaria), Szeged Symphony Orchestra (Węgry).

Kazimierz Kowalski - polski śpiewak operowy (bas), związany z Teatrem Wielkim w Łodzi jako solista oraz wieloletni dyrektor naczelny i artystyczny. W latach 1994-1997 był tam dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi sprawował ponownie w latach 2005-2008. Występował m.in. w programach telewizyjnych "Dobry wieczór, tu Łódź" lub "Kazimierz Kowalski zaprasza". Od 2000 w I Programie Polskiego Radia prowadzi audycje, w których przedstawia sylwetki wybitnych polskich artystów, często już dzisiaj zapomnianych.

Warcisław Kunc - dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.

Wojciech Semerau-Siemianowski - dyrygent, pianista. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu i na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury. W latach 2011-2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce.

Agnieszka Skotniczna - dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie, z doświadczeniem nabytym w Wyższej Szkole Zarządzania/POU, w Oxford Brookes University BA, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Pedagogicznej, Politechnice Krakowskiej i w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu.

Zbigniew Staniszewski - dyrygent. Kształcił się w Gdyni (Technikum Hotelarskie) i Gdańsku (Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (PWSM) w Gdańsku, w klasie klarnetu). Dyrygenturę studiował w Warszawie i Poznaniu. Był asystentem dyrygenta w bydgoskiej Operze Nova, później w Filharmonii i Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Był kierownikiem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1983-1984. W latach 1985-1989 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym orkiestry Opery Nova. W latach 1990-1992 sprawował funkcję dyrektora artystycznego opery w Zadarze w Jugosławii. Następnie przez osiem lat (1992-2000) pracował na kontrakcie w Abu Dhabi w jednym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, prowadząc około 26-osobową orkiestrę, złożoną z muzyków arabskich.

Marek Weiss - reżyser operowy. Od 2008 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Opery Bałtyckiej, gdzie stworzył Bałtycki Teatr Tańca, prowadzony przez Izadorę Weiss. Ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim (1974) i reżyserię w warszawskiej PWST (1980). W latach 1982-88 i 1992-95 był głównym reżyserem Teatru Wielkiego w Warszawie. Z kolei w latach 1989-1991 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Północnego w Warszawie. Dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu był przez sześć lat (1995-2001). Od 2004 do 2005 roku był zastępcą dyrektora artystycznego Opery Narodowej. W latach 2006-2014 był etatowym reżyserem Warszawskiej Opery Kameralnej.

Tadeusz Wojciechowski - wiolonczelista, kameralista i dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował grę na wiolonczeli i dyrygenturę. Był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie (1975-1982), zaś w 1983 r. został stałym dyrygentem duńskiej Opery Królewskiej (był nim do 1996 roku), z którą współpracuje do dziś. W 1994 został dyrektorem Orkiestry oraz Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i sprawował ją do 1996 roku. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. W latach 2005-2008 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. Od września 2009 roku Tadeusz Wojciechowski był dyrektorem artystycznym Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 roku do sierpnia 2015 roku dyrektorem naczelnym tej orkiestry.

Miejsca

Opinie (287) 2 zablokowane

  • Czas na zmiany,

    byle nie było jak z przyspawanym do stołka Peruckim.

    • 74 21

  • Mam nadzieję że zmiany nie będzie (5)

    • 25 104

    • Widze ze Weissowie wpadli w amok:) (3)

      • 19 7

      • raczej jego przeciwnicy :P

        • 8 19

      • ale się pomyliłeś hahaha - nie mam żądnego związku z Panem Weissem (1)

        • 7 4

        • To sie ciesz:) zdrowszy bedziesz

          • 5 0

    • ja tez mam nadzieję ze Dyr Weiss zostanie

      • 6 7

  • Potrzeba odnowy! (6)

    Życzę szanownej komisji wsłuchania się w głos opinii mieszkańców trójmiasta dotyczących obecnego zarządzania Operą, wyciągnięcia wniosków i roztropnej decyzji, która będzie miała wpływ na dalsze lata działalności Opery Bałtyckiej.

    • 92 13

    • ooo a mieszkańcy są najlepiej zorientowani w obecnym zarządzaniu hahahah (3)

      • 9 24

      • (1)

        Miałem na myśli znajomość problemu przez mieszkańców Gdańska nie Warszawy!

        • 25 5

        • Dokladnie! Hahaha

          • 6 3

      • Nie muszą być zorientowani w zarządzaniu, żeby móc zabrać głos w tej sprawie.
        Wiele osób pisze, że utrzymując taką instytucję, nie mają możliwości z niej korzystać, że aby obejrzeć interesujący spektakl muszą jeździć do innych miast.
        I o to chodzi w kwestii wsłuchania się w głosy mieszkańców, w tym wypadku potencjalnej publiczności opery.

        • 10 2

    • (1)

      Glosu mieszkancow, czy paru osob, ktore podszywaja sie pod 80-letniego melomana, a potem pod pracownika opery?

      • 4 11

      • A czy melomana mamy tylko jednego w trójmieście? bezpodstawne podejrzenia, bo nic nie mam wspólnego z tym 80 letnim panem

        • 4 0

  • Nowy dyrektor pilnie poszukiwany! (1)

    Gorzej niż jest na pewno nie będzie!

    • 83 16

    • Tak to prawda, to co było dobre już zniszczono

      • 23 4

  • Super!!! (5)

    Jest w kim wybierać:) sam Weiss w tym gronie blado wypada no i wiek wskazuje na czas emerytury! Nie ma szans na powtórkę!!! Cale szczescie... Jak ktoś zauważył"gorzej być już nie moze"

    • 56 14

    • Redakcjo:) (1)

      Dlaczego w ankiecie nie ma opcji:kazdy byle nie Weiss:)

      • 51 10

      • Ho ho ho !!!!

        Tak, najlepiej K.Kowalski. ;-) Jak zacznie do tego sam kreować główne role, to dopiero będzie poziom !!!! :-)

        • 14 9

    • co ty wiesz "artysto" (1)

      • 0 1

      • Oj duzo:)

        • 6 1

    • Niestety

      mogą wybrać Weissa (koszmar) i wtedy może być jeszcze gorzej.

      • 12 5

  • Niech wybierze Obłąkaniec z Żoliborza.Np.posła PIS Jaworskiego... (4)

    ...albo posłanka Szczypińska.Jak Antek może być szefem MON....

    • 23 11

    • Weiss tez jest z Zoliborza:))))) (1)

      • 5 0

      • Dajcie

        Herrr Tfuska zaraz dla wszystkich będzilalafarlalae zielona wyspa,h.j d..a i kamieni kupa

        • 0 2

    • A dlaczego nie panią prof. P(iS)awłowicz?

      • 7 2

    • o co chodzi

      Dlaczego ten nie merytoryczny zjadliwy komentarz został puszczony, przecież to kompletnie nie ma sensu

      • 0 0

  • (2)

    Błagam, proszę tylko nie Weiss!!!!

    • 63 10

    • (1)

      a ja chcę aby wĺasnie byl Weiss

      • 4 6

      • może jednak teraz twoje chcenie okaże się mało istotne

        • 2 0

  • Kowalski !!!

    Kowalski !!! Kowalski !!! Kowalski !!!
    teraz leci straszny dwór , a on ma to ponoć w repertuarze :-) polecam toutube. ... I gratuluję !!! :-)

    • 14 27

  • (2)

    W komisji zwolennicy opery współczesnej. I już po nas baletomani....

    • 25 8

    • no i bardzo dobrze .Pan Weiss to jedyny kondydat

      • 3 8

    • i bardzo dobrze

      • 1 4

  • (12)

    zdecydowanie najlepsza kandydatura jest wojciechowski- trzymajmy za niego kciuki

    • 17 30

    • (7)

      Chyba pisze osoba, ktora zyczy zle pracownikom opery....

      • 12 6

      • (1)

        Pracownikm czy muzykom? Orkiestro, halo! Jestes tylko czescia zespolu

        • 3 8

        • bez orkiestry nie ma opery

          • 2 0

      • (4)

        A co przez ostatnie kilka lat dostawali pieniądze za nic nierobienie a teraz boją się że trzeba będzie się przyłożyć i DOBRZE grać żeby w ogóle mieć pracę.
        Panie i Panowie muzycy od tego że będziecie musieli się przyłożyć do wykonywanej pracy nie umrzecie a tylko możecie lepiej grać.

        • 4 4

        • (1)

          my gramy bardzo dobrze i nie musimy się nikogo bac poza tym kaźdy z nas pracuje w domu nad sobą cały czas dlatego nasza gra jest przyzwoita a dyr. Weiss to jedyna sensowna nominacja i oby został bo ten teatr wpadnie w miernotę

          • 6 4

          • jestes leniem i nie chce Ci sie grac wiecej przedstawien niz tylko kilka miesiecznie

            • 1 1

        • (1)

          My się cały czas przykładamy dlatego nasze spektakle są dobre

          • 0 0

          • ile tych spektakli gracie kazdego miesiaca ? tylko kilka niestety, a macie pelne etaty

            • 0 1

    • Wiedźmin??? (1)

      Chcecie zamordyzmu i permanentnego forte? Chcecie wątpliwej gospodarki finansami publicznymi? Głosujcie na Wiedźmina!

      • 6 3

      • Spokojnie! Marek!

        • 3 8

    • skoro tak, (1)

      to dlaczego ma ksywę Biała Śmierć? :^)

      • 5 1

      • Bo slynie z tego, ze jestvwymagajacy i niesie zaglade miernotom?

        • 8 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z powieści Pawła Huellego wyreżyserował Wojciech Marczewski?

 

Najczęściej czytane