• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Teatr Jednego Mima: Ireneusz Krosny

maj 27

poniedziałek, godz. 17:30

Gdańsk,

20 października 2023 - 31 maja 2024, godz. 15:00, 16:00

bilety 25 zł
ulgowy 20 zł
Kup bilet
AK PG Kwadratowa serdecznie zaprasza na występ

IRENEUSZA KROSNEGO

Wstęp wolny (wyłącznie dla studentów I roku)
Wstęp od 19:30, Start występu: 20:00

Ireneusz Krosny urodził się w Tychach w Polsce w 1968 roku. W latach 1982 - 1992 pracuje kolejno w trzech amatorskich teatrach pantomimy, wśród których znalazła się "Scena Pantomimy KUL" przez niego założona i prowadzona. W 1992 roku rozpoczyna zawodową działalność solową pod nazwą "Teatr Jednego Mima". W sezonie 1995/6 Ireneusz Krosny bierze udział w trzech najważniejszych festiwalach komicznych w Polsce i wszystkie wygrywa otrzymując trzy Grand Prix. To otwiera mu drogę do telewizji nagrywa wiele programów telewizyjnych w tym dwa cykliczne. W 1997 prowadzi warsztaty pantomimiczne w wielu szkołach teatralnych min. w Krakowie i Wilnie. W 1998 roku zdobywa czwarte Grand Prix na pierwszej edycji nowego festiwalu komicznego "Kataryniarze 98" oraz występuje w Czechach, Rosji, Niemczech, Kanadzie i w USA, gdzie otrzymuje nagrodę "Critic's Choice" amerykańskiej gazety artystycznej Chicago Reader. Występuje na festiwalach komedii i pantomimy min.: Chunchon w Korei Południowej, Lachmesse w Lipsku, Kaukliar w Bratysławie, Body/language festiwal w Sztokholmie i wielu innych.
Wystawia cztery premiery półtoragodzinnych spektakli: "Punkt widzenia", "Z przymrużeniem ucha" "Nieco ostrzej" i "The best of - czyli wybór najśmieszniejszych etiud z repertuaru". Dziś Ireneusz Krosny jest niewątpliwie najbardziej znanym i uznanym mimem komicznym w Polsce, a jego sztuka, poprzez czystość formy i oryginalność stylu zyskuje coraz szerszą publiczność na całym świecie.

Ireneusz Krosny tworzy autorskie, pantomimiczne, spektakle komediowe. Siła jego sztuki pochodzi z dwóch źródeł. Po pierwsze jest to ogromna kreatywność. W swoich etiudach opowiada zarówno o historii jak i aktualnych przejawach życia społecznego i towarzyskiego, nie stroni od abstrakcji, absurdu. Każda z etiud posiada zaskakującą puentę i niesie w sobie jakieś przesłanie. Drugim źródłem siły jest oryginalny własny styl. Krosny wypracował oryginalną technikę poruszania się mima w grze komediowej. Jego technika jest przeźroczysta jak dykcja u aktora - czyni każdy ruch zrozumiałym, ale nie zwraca uwagi sama na siebie, daje widzowi poczucie łatwości pracy mima na scenie. Krosny nie stosuje makijażu, w szczególności nie stosuje pobielania twarzy. Występuje zawsze w czarnym, neutralnym kostiumie. Chicago Reader uzasadniając przyznanie wyróżnienia właśnie Ireneuszowi Krosny napisał: "Świeży, śmieszny, nie można mu się oprzeć"


W swoich etiudach opowiada zarówno o historii jak i aktualnych przejawach życia społecznego i towarzyskiego, nie stroni od abstrakcji, absurdu. Każda z etiud posiada zaskakującą pointę i niesie w sobie jakieś przesłanie.Drugim źródłem siły jest oryginalny własny styl. Krosny wypracował oryginalną technikę poruszania się mima w grze komediowej. Jego technika jest przeźroczysta jak dykcja u aktora - czyni każdy ruch zrozumiałym, ale nie zwraca uwagi sama na siebie, daje widzowi poczucie łatwości pracy mima na scenie. Krosny nie stosuje makijażu, w szczególności nie stosuje pobielania twarzy. Występuje zawsze w czarnym, neutralnym kostiumie.

Nagrody:

Grand Prix
XVI Lidzbarskie Biesiady Humoru
i Satyry 1995

Grand Prix
XII Przegląd Kabaretów PaKA
(Kraków 1996)

Grand Prix
II Mazurskie Lato Kabaretowe "Mulatka"
(Ełk 1996)

Kabaretowa Rewelacja Roku "Kataryniarze" (Gdańsk 1998)

Wyróżnienie magazynu artystycznego
The Chicago Reader
- The Critic's Choice (Chicago 1998)

Nagroda im. Andrzeja Waligórskiego
"Andrzej 2000" przyznawana przez jury po przewodnictwem
kabaretu "Elita"



"Głosy i szumy"... czasami wyrwane z kontekstu "Mimo,żę tego dnia na płycie lotniska było darmowe granie z okazji 20-lecia Perfektu, to sala teatru była pełna, mało tego nie chcieli wypuścić go ze sceny. Bisował 5 lub 6 razy. Na koniec pokazał palec zza kurtyny i to wystarczyło, aby ta wymagająca widownia Teatru im. Wyspiańskiego pękała ze śmiechu..."
"Śmiech a capella: rubaszny, głupawy, ironiczny, wybuchowy, rozbrajający, totalny grupowy rechot! Czysty, naturalny nie zagłuszony śmiech na sali mamy tylko dzięki Krosnemu. Nagrywamy to skrupulatnie (bez autoryzacji) i mamy świetny materiał na podkład dźwiękowy, bez którego nie obyłby się żaden poważny telewizyjny serial komediowy..."
"Oglądałem faceta, który grał etiudę Krosnego (nie wiem czy za jego zgodą). Niemniej... on właśnie "grał". Najpierw był pantomimiczny gest a dopiero za tym szła treść i trudno było wyczuć, kiedy się śmiać... A kiedy widziałem Krosnego w oryginale wydawało się, że to takie łatwe i że każdy może rozbawić do łez 5 tysięcy ludzi na jednej sali."

Opinie

Sprawdź się

Czy wartownia nr 1 na Westerplatte posiadałą kiedyś toaletę?