Podobne wydarzenia
16 kwietnia - 2 czerwca 2024
Sopot,
Muzeum Sopotu
bilety 15 zł
ulgowy 7 zł
ulgowy 7 zł
10 maja - 6 czerwca 2024, godz. 18:00
Gdańsk,
Gdańskie Towarzystwo...
Wstęp wolny
Materia (w) fotografii. Sto fotografii z kolekcji Cezarego Pieczyńskiego
Powstająca od kilku lat kolekcja fotografii Cezarego Pieczyńskiego początkowo wyrastała wprost z zainteresowania polskim malarstwem „nowoczesnym”, obecnym na scenie artystycznej po 1945 roku. Eksperymenty formalne, eksploatowanie materiału fotochemicznego, kontynuacja doświadczeń awangardy reprezentowane są w tym zbiorze przez najbardziej interesujących fotografów Polski powojennej. Z biegiem czasu, kolekcja zaczęła się jednak rozrastać, a akcent został przeniesiony na różne drogi obrazowania fotograficznego.
W zbiorach znalazły się zdjęcia fotografów ukazujących różne drogi „nowoczesności”: Zdzisława Beksińskiego, Zbigniewa Dłubaka, Edwarda Hartwiga, Jerzego Kosińskiego, Jerzego Lewczyńskiego, Marka Piaseckiego, Pawła Pierścińskiego, Fortunaty Obrąpalskiej, Bronisława Schlabsa, Leonarda Sempolińskiego, Mariana Szulca, Jerzego Wardaka i wielu innych dla których zabrakło miejsca na wystawie.
Przygoda intelektualna, jaką jest kolekcjonowanie, przeobraziła się w wyprawę, podczas której wyszukiwane są coraz to nowe wątki zarówno w fotografii polskiej, jak i zagranicznej. Ta ostatnia tworzy w kolekcji kontekst dla zjawisk obecnych w pracach rodzimych artystów, zjawisk nierzadko marginalizowanych w dyskursie.
Wystawa powstała przy współpracy Galerii Piekary w Poznaniu
Powstająca od kilku lat kolekcja fotografii Cezarego Pieczyńskiego początkowo wyrastała wprost z zainteresowania polskim malarstwem „nowoczesnym”, obecnym na scenie artystycznej po 1945 roku. Eksperymenty formalne, eksploatowanie materiału fotochemicznego, kontynuacja doświadczeń awangardy reprezentowane są w tym zbiorze przez najbardziej interesujących fotografów Polski powojennej. Z biegiem czasu, kolekcja zaczęła się jednak rozrastać, a akcent został przeniesiony na różne drogi obrazowania fotograficznego.
W zbiorach znalazły się zdjęcia fotografów ukazujących różne drogi „nowoczesności”: Zdzisława Beksińskiego, Zbigniewa Dłubaka, Edwarda Hartwiga, Jerzego Kosińskiego, Jerzego Lewczyńskiego, Marka Piaseckiego, Pawła Pierścińskiego, Fortunaty Obrąpalskiej, Bronisława Schlabsa, Leonarda Sempolińskiego, Mariana Szulca, Jerzego Wardaka i wielu innych dla których zabrakło miejsca na wystawie.
Przygoda intelektualna, jaką jest kolekcjonowanie, przeobraziła się w wyprawę, podczas której wyszukiwane są coraz to nowe wątki zarówno w fotografii polskiej, jak i zagranicznej. Ta ostatnia tworzy w kolekcji kontekst dla zjawisk obecnych w pracach rodzimych artystów, zjawisk nierzadko marginalizowanych w dyskursie.
Wystawa powstała przy współpracy Galerii Piekary w Poznaniu