• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Solidarity of Arts: Stańko + (89 opinii)

Wydarzenie w ramach

Stańko+ to wyjątkowy punkt programu Solidarity of Arts 2012, wielkie święto polskiego jazzu i wyjątkowy sposób na uczczenie 70. urodzin najbardziej rozpoznawalnego polskiego jazzmana w Stanach Zjednoczonych, światowej klasy trębacza Tomasza Stańki.

Świętujemy na dwóch scenach i centralnej platformie wychodzącej w publiczność: konstrukcja powstanie za Polską Filharmonią Bałtyckią w Gdańsku, w miejscu ubiegłorocznego show Marcus+.
Format "+", czyli największe w Polsce widowisko jazzowe na wolnym powietrzu, co roku przyciąga do Gdańska muzyków wybitnych. Koncerty Możdżer+ (2010) i Marcus+ (2011) poprzeczkę artystyczną (ale też organizacyjną) postawiły bardzo wysoko: tym większym zaszczytem i szczęściem była dla nas wiadomość, że zaproszenie gospodarza i kierownika muzycznego projektu Tomasza Stańki przyjął wielki jazzman i legenda światowego showbiznesu, Quincy Jones. Artysta wystąpi w Polsce po raz pierwszy, co samo w sobie będzie doniosłym wydarzeniem kulturalnym, nie tylko na Pomorzu. Obok gospodarza i największej gwiazdy publiczność będzie miała okazję podziwiać jedną z najlepszych orkiestr jazzowych Europy, Bigband Radia Północnych Niemiec. Pozostali wykonawcy to także klasa światowa: Stanisław Sojka, wspaniały kameruński basista Richard Bona, Chaka Khan, wybitna polska sopranistka Aleksandra Kurzak, Kayah, Monika Brodka, Mika Urbaniak, a także R.U.T.A. Beat. 
Po raz kolejny założenia inscenizacyjne widowiska wpisują się w ideę naszego festiwalu: znowu przestrzeń miejską Gdańska wypełni sztuka najwyższej próby i dziesiątki (mamy nadzieję) tysięcy jej wspaniałych fanów. Transmisję bezpośrednią ze Sceny Plenerowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej planuje w tym roku telewizja publiczna.

jazz - koncerty w Trójmieście


W rolach głównych:
TOMASZ STAŃKO (Polska)
+
TOMASZ STAŃKO PROJECT (Nelson Veras, gitara, Brazylia; David Virelles, klawisz, Kuba; Sławomir Kurkiewicz, kontrabas, Polska; Gerald Cleaver, perkusja, Stany Zjednoczone; Marilyn Mazur, perkusja, Dania)
CHAKA KHAN (Stany Zjednoczone)
QUINCY JONES (Stany Zjednoczone)
STANISŁAW SOJKA (Polska)
DIE NORDDEUTSCHER RUNDFUNK BIGBAND (Niemcy)
RICHARD BONA (Kamerun) i MANDEKAN CUBANO (Osmany Paredes, klawisz, Kuba; Dennis Hernandez, trąbka, Kuba; Luis Bonilla, puzon, Stany Zjednoczone; Luisito Quintero, bębny i perkusja, Wenezuela; Roberto Quintero, perkusja, Wenezuela)
MIKA URBANIAK (Polska)
MONIKA BRODKA (Polska)
R.U.T.A. Beat (Polska) oraz Power of the Horns Brass Ensemble (Polska)
KAYAH (Polska)

Scenografia: Radek Dębniak
Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Materna

Stańko+ to wyjątkowy punkt programu Solidarity of Arts 2012, wielkie święto polskiego jazzu i wymarzony sposób na uczczenie 70. urodzin światowej klasy trębacza i najbardziej rozpoznawalnego polskiego jazzmana w Stanach Zjednoczonych.

Świętujemy na dwóch scenach i centralnej platformie wychodzącej w publiczność: konstrukcja powstanie za Polską Filharmonią Bałtyckią w Gdańsku, w miejscu ubiegłorocznego show Marcusa Millera.

Format "+", czyli największe w Polsce widowisko jazzowe na wolnym powietrzu, co roku przyciąga do Gdańska muzyków wybitnych. Koncerty Możdżer+ (2010) i Marcus+ (2011) poprzeczkę artystyczną (ale też organizacyjną) postawiły bardzo wysoko: tym większym zaszczytem i szczęściem była dla nas wiadomość, że zaproszenie Tomasza Stańki, gospodarza i kierownika muzycznego projektu, przyjął wielki jazzman i legenda światowego showbiznesu, Quincy Jones.
Artysta wystąpi w naszej części Europy po raz pierwszy, co samo w sobie będzie doniosłym wydarzeniem kulturalnym. Obok gospodarza i największej gwiazdy publiczność będzie miała okazję podziwiać jedną z najlepszych orkiestr jazzowych Europy, Bigband Radia Północnych Niemiec i wspaniały skład Tomasz Stańko Project. Pozostali wykonawcy to także klasa światowa: Stanisław Sojka, wspaniały kameruński basista Richard Bona, Chaka Khan, Kayah, Monika Brodka, Mika Urbaniak, a także R.U.T.A. Beat.

Po raz kolejny założenia inscenizacyjne widowiska wpisują się w ideę naszego festiwalu: znowu przestrzeń miejską Gdańska wypełni sztuka najwyższej próby i dziesiątki (mamy nadzieję) tysięcy jej wspaniałych fanów.

Przeczytaj także

Opinie (89)

  • ruta =niesmak i zepsucie całego widowiska

    boże kjto to wymyślił żeby tak zepsuć koncert powalonym zespołem z jakim darciem mordy co do jazzu nie miało nic kompletnie nic !!!!czy ci z tego zespołu nie słyszeli jak publiczność buczała po co ciągneli ten smród !!!

    • 7 4

  • Żenada+ czyli R.U.T.A (1)

    Jazzowo punkowe darcie mordy? To jest ta "sztuka najwyższej próby"?
    Za wysoko była poprzeczka dwóch poprzednich koncertów?
    I tyle czasu scenicznego dla nich?
    Nie mam słów na tą żenadę.

    • 21 4

    • Tak to była poRuta

      Fakt to było straszne i pod względem muzycznym i tekstowym. Wykonali chyba 7-8 utworów z czego 5 było w jednej i tej samej tonacji a pozostałe w drugiej tak jakby muzycy nie potrafili grać w innych. Tu dosłownie wszystko było na "jedno kopyto" każdy utwór zaczynał się tak samo gdyby nie to, że ten żałosny wokalista zapowiadał piosenki można by odnieść wrażenie, że to cały czas jedna i ta sama niestety nie kończąca się. To dziwne, że Tomasz Stańko dopuścił ich do tego koncertu a może i nawet zaprosił?

      • 5 1

  • byl dramat

    a wrecz tragedia

    • 1 1

  • Quincy Jones - rozczarowanie (1)

    Szkoda tylko, że organizatorzy przedsięwzięcia nie poinformowali wcześniej, że Quincy Jones pojawi się na scenie w charakterze słuchacza, a nie wykonawcy...

    • 1 0

    • Tego akurat bym sie nie czepiał przecież on jest już sędziwym człowiekiem więc nie należało się spodziewać czegoś więcej. Za to i tak Bigband pod jego dyrekcją i wykonujący jego kompozycje brzmiał doskonale.

      • 4 0

  • Z całym szacunkiem dla tych dwóch Pań, ale... (3)

    ...pojęcia nie mam, cóż w tym składzie robią Monika Brodka z Miką Urbaniak. Można przyjąć, iż ta druga ma jeszcze z jazz'em coś wspólnego i występ ze Stańko, choć pewnie króciutki, będzie miał ręce i nogi, lecz w przypadku Brodki kompletnie sobie tego nie wyobrażam, pomimo, iż lubię 'jej' ostatnią płytę wyprodukowaną przez Borsa i znam wszystkie te utwory. Oby było dobrze, być może miło nas zaskoczą! :)

    • 19 26

    • Organizatorom chodziło zapewne o to, by przyciągnąć więcej ludzi, także młodzież.

      • 0 0

    • Zgadzam się Brodka to antytalencie które strasznie nieczysto śpiewa na żywo a w studio można wszystko więc na płytach tego nie słychać.

      • 0 1

    • maruda jesteś!

      ale w czym Ci one człowieku one przeszkadają... ????????????

      • 3 3

  • RUTA (1)

    Ruta- miód, a raczej wymiot dla moich uszu. To był pseudomuzyczny gwałt na publiczności. Jak można?!!!! Koncert był niespójny, widać, że pan Stańko nie miał niestety raczej wiele do powiedzenia w kwestii doboru wykonawców. Właściwie tylko Stańko, orkiestra i Soyka dali czadu. To miało być jazzowe widowisko???? Że niby RUTA, Bona, Khan, Kayah i Brodka to jazz? No to może za rok zaproście zespół disco polo i też zmuście jakiegoś bogu ducha winnego gospodarza z klasą, by z nimi zagrał.

    • 17 4

    • Dobrze ujęte.

      • 1 0

  • PO.RUTA !!!

    jak w nagłówku i no komentarz

    • 6 0

  • R.U.T.A to byla zenada (1)

    Kompletne dno. Nie potrafie zrozumiec dlaczego tak dlugo grali, mimo ze publika ich wygwizdala. Do tego problem z naglosnieniem... Poprzednie lata klafa ten koncert na lopadki - w sumie to on sam sie kladzie na lopadki.

    • 22 4

    • bi

      po prostu ktoś po nich ...nawalił i musieli graćććććć
      poza tym ; ruta 1 numer i basta

      • 1 2

  • I TO JEST (5)

    prawdziwa sztuka muzyczna i! uczta dla uszu.
    Bo dźwięku nie trzeba widzieć(choć niektórzy na koncertach wyznają inną zasadę....), trzeba go czuć uszami.
    A dodatkowo wstęp WOLNY!
    Choć pewnie na bezpłatne ale zaproszenia, które trzeba będzie nabyć w ECS-ie.
    Żeby nie było przypadkowości.

    • 42 4

    • nie chwal dnia przed zachodem słońca

      Po co było sie tak cieszyć? Zeby posłuchać R.U.T.A w środku koncertu? Ciekawe jak sie czuje Staszek Soyka, który był dla nich supportem i co powiedział jak ich usłyszał?????

      • 3 1

    • ECS? Można rozwinąć ten skrót?
      Bardzo chciałabym się znaleźć na tym koncercie - nie chcę, żeby brak zaproszenie(które pewnie powinnam mieć) pokrzyżowało mi plany :]

      • 0 0

    • Koncert Stanko (2)

      Szanowni Panstwo!
      Chcielibysmy (4-osoby) wybrac sie na koncert Stanko. Bezplatne zaproszenie mozna nabyc w ECS-ie. Mieszkam w Niemczech i nie wiem jak mam zdobyc takie zaproszenie. Uwielbiam Stanko i bardzo mi zalezy aby go posluchac na zywo. Bede Panstwu wdzieczna za informacje, jak mam to zalatwic?
      Uszanowania
      Elzbieta Kibler

      • 0 5

      • Wstęp jest wolny

        Droga pani, nie ma żadnych "bezpłatnych zaproszeń do nabycia". Wstęp jest wolny :) Może pani przyjechać z całą rodziną.

        • 1 0

      • w zeszłym roku nie było żadnych wejściówek więc teraz raczej też nie bedzie...

        • 5 0

  • wstęp wolny (3)

    DLACZEGO?????
    Dlaczego na taką imprezę jest wstęp wolny.
    Raz że przyzwyczajanie gawiedzi do tego że wszsytko może mieć za darmo jest samo w sobie niebezpieczne, a druga rzecz to to, że gdyby bilety kosztowały chociaż z 20zł to poszli by na to tylko ci, którzy na prawdę chcieli posłuchać dobrej muzyki.
    Nie jestem zwolennikiem "darmochy". Miejmy szacunek również dla artystów :)

    • 24 8

    • RUTA

      Jak byłeś to już wiesz dlaczego za darmo. Takiego badziewia jak R.U.T.A nie da się słuchać nawet za dopłatą, żeby chociaż grali równo i nie fałszowali.

      • 3 3

    • artyści swoje dostaną , płaci za to miasto (1)

      • 7 0

      • a pijany pan Zenek będzie podskakiwał w tłumie z reklamówką w jednej ręce i równie pijaną panią Krysią w drugiej, podczas gdy inni dobrze już mający w czubie jegomoście będą szukać obiektu do zaczepki. Też bym się zgodził na chociaż te 20 PLN wjazdu.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Kto jest patronem Teatru Muzycznego w Gdyni?