• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karuzela gna! Koncert pełen hitów w Teatrze Muzycznym

33 chórzystów na scenie, świetna dyrygentka, wypełniony po brzegi Teatr Muzyczny w Gdyni i wielkie przeboje polskiej muzyki w oryginalnych aranżacjach - trójmiejski chór Music Everywhere zaprezentował kolejną odsłonę swojego programu "Karuzela gna". Nie zabrakło też świątecznych elementów.



Szukasz ciekawego koncertu? Zajrzyj do naszego kalendarza



Czy lubisz słuchać muzyki rozrywkowej w chóralnej aranżacji?

Zobacz wyniki (219)
Wypełnienie widowni Dużej Sceny Teatru Muzycznego w Gdyni to nie lada sukces. I to dwa razy z rzędu, gdyż chór Music Everywhere wystąpił w środowy wieczór o godzinie 17:30 i 20:30. Magnesem był z pewnością program artystyczny pełen piosenek, które zapisały się złotymi zgłoskami w historii polskiej muzyki, ale też renoma wielokrotnie nagradzanego chóru, który już od 10 lat prezentuje publiczności w całej Polsce chóralno-instrumentalne aranżacje utworów kultowych, ale też i tych mniej znanych.

Koncert w Teatrze Muzycznym był doskonałym pomysłem na spędzenie wieczoru w rodzinnym komplecie. Na widowni można było dostrzec pary w każdym wieku, jak i rodziców z dziećmi. Dla najmłodszych widzów była to prawdziwa lekcja historii polskiej muzyki rozrywkowej. Kiedyś to właśnie te utwory królowały na prywatkach i dancingach. Te czasy już minęły, ale mimo to takie piosenki, jak "Jesteś lekiem na całe zło", "Byłaś serca biciem", "Zacznij od Bacha" to utwory nieśmiertelne, na których dźwięk cieszy się każde ucho, niezależnie od wieku.

Najjaśniejszą gwiazdą tego koncertu była niewątpliwie dyrygentka Beata Śnieg. Zachwycała swoją pewnością siebie, sztuką dyrygentury oraz głosem. W połowie koncertu uraczyła widownię udanym, solowym występem. Zaśpiewała "Czas nas uczy pogody" z repertuaru Grażyny Łobaszewskiej, prezentując imponujące umiejętności wokalne. Chór przy tym wykonaniu zszedł nieco w cień swojej liderki, ale takie było założenie artystyczne.

W pozostałych utworach chór spisał się znakomicie. Koncert rozpoczął się, zanim jeszcze kurtyna poszła w górę. Gdy widzowie usiedli wygodnie w swoich fotelach, przywitały ich słowa "Białej armii", wielkiego hitu zespołu Bajm: "Jesteś sterem, białym żołnierzem. Nosisz spodnie, więc walcz...". Po wykonaniu a cappella pierwszego fragmentu utworu kurtyna uniosła się, a zespół został powitany brawami. Podczas koncertu usłyszeliśmy piosenki z repertuaru trzech nieżyjących już artystów: "Zacznij od Bacha" i "Rzuć to wszystko, co złe" Zbigniewa Wodeckiego, "Nie pytaj o Polskę" Grzegorza Ciechowskiego i "Byłaś serca biciem" Andrzeja Zauchy.

TOP 10 najciekawszych koncertów pierwszego kwartału 2022 roku w Trójmieście



Instrumentalne aranżacje dopasowane do chóralnego kunsztu sporego zespołu robiły wrażenie. Widać było, że jest to program dopracowany w szczegółach, zwłaszcza w warstwie muzycznej, bo choreografia z pewnością jest tutaj tylko dodatkiem. W takim projekcie najważniejsza jest jednak muzyka, a chórzyści są od śpiewania, a nie od tańczenia. Każdy z 33 chórzystów dokładnie wiedział, co ma robić, każdy miał przypisaną rolę, z której wywiązywał się wzorowo. Przy tak dużym zespole łatwo pójść na łatwiznę i po prostu śpiewać wielogłosem, ale tutaj w każdej piosence idealnie podkreślono różne akcenty, wydobywając z utworów niesłyszane dotąd elementy, eksponując przy tym indywidualne zalety chórzystów, takie jak barwa głosu, skala czy rejestry.

Dzięki świetnej akustyce publiczność mogła wyraźnie usłyszeć wszystkie smaczki. Prawdziwym mistrzostwem był refren piosenki "Cichosza" z repertuaru Grzegorza Turnaua, ale też niezwykle rytmiczne "Nie dokazuj" Marka Grechuty i "Ludzkie gadanie", mniej znana piosenka z repertuaru Maryli Rodowicz. W drugiej części koncertu chór Music Everywhere wykonał trzy piosenki świąteczne, m.in. nieśmiertelne "Last Christmas" w bardzo energetycznej aranżacji, by pożegnać się z publicznością wykonaną na bis "Białą armią".

Piękne głosy w bardzo kreatywnych aranżacjach przykuwały uwagę i nie pozwalały oderwać się ani na chwilę. Wrażenie robiła charyzma śpiewaczek i śpiewaków, a partie wykonywane przez solistów, choć krótkie, były bardzo udanym elementem całego programu. Artyści zdawali się cali aż płonąć pasją i radością z faktu, że mogą śpiewać, szczególnie po pandemicznej izolacji.

Music Everywhere to perełka trójmiejskiej i polskiej chóralistyki i warto zapoznać się z jego twórczością. Następna okazja do wysłuchania repertuaru z programu "Karuzela gna" nadarzy się już 6 lutego w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim. Beata Śnieg zapowiedziała, że program będzie nieco inny, a zespołowi towarzyszyć będą znakomici soliści ze Studia Accantus. Wydarzeniem godnym uwagi jest także inny nadchodzący koncert chóru. Już 14 stycznia w Centrum św. Jana będzie można posłuchać utworów z projektu PółNoc - to chóralna opowieść świąteczna w o wiele bardziej intymnym, wręcz mistycznym wydaniu, która - jeśli wierzyć słowom dyrygentki - przypomni widzom, o co chodzi w świętach.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (41)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »

Wydarzenia

Do DNA
wystawa
lut'21 13-31.12
g. 10:00 - 16:00
Gdańsk, Narodowe Muzeum Morskie
15 zł
ulgowy 10 zł
Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki
wystawa
maj'21 15-31.12
g. 11:00 - 18:00
Gdańsk, Muzeum Narodowe
Zajęcia musicalowe
warsztaty
Gdynia, Virtuo
280 zł
ulgowy 180 zł

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z powieści Pawła Huellego wyreżyserował Wojciech Marczewski?