• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo nałożyło karę za parkowanie przed biurowcem

Arnold Szymczewski
13 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na naszego czytelnika za zakończenie wynajmu roweru przed biurowcem C200 Office operator nałożył karę w wysokości 450 zł. Na naszego czytelnika za zakończenie wynajmu roweru przed biurowcem C200 Office operator nałożył karę w wysokości 450 zł.

Pozostawienie roweru Mevo w strefie niedozwolonej według taryfikatora Nextbike Polska grozi karą od 450 do 1400 zł. Przekonał się o tym nasz czytelnik, choć nie zakończył wynajmu przy brzegu morza czy w środku lasu, a przed biurowcem na ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy zostały na ciebie nałożone kary przez Mevo?

System roweru metropolitalnego Mevo ma swoje plusy i minusy. Założeniem systemu było użytkowanie roweru na dojazdy do pracy, szkoły, na uczelnie wyższe czy do przystanków komunikacji miejskiej - i w dużej mierze tak jest, ale nie zawsze.

W ostatnim artykule o popularnych stacjach i trasach przejazdów Mevo najbardziej obleganą stacją okazała się ta przy biurowcach Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Co ciekawe, najczęściej pokonywaną trasą w Gdańsku był odcinek z ul. Lęborskiej zobacz na mapie Gdańska właśnie do OBC w Oliwie. I tak jak z większością stref w Trójmieście, gdzie możemy zostawić rower, nie ma większego problemu, tak pracownicy ponad 25 firm, które znajdują się w biurowcu C200 Office przy ul. Marynarki Polskiej muszą obejść się smakiem. Dlaczego? Bo teren, na którym znajduje się biurowiec, na mapie Mevo umieszczony jest w strefie niedozwolonej.

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo



Biurowiec C200 Office mieści się w czerwonej strefie, czyli niedozwolonej. Biurowiec C200 Office mieści się w czerwonej strefie, czyli niedozwolonej.
Zamiast trzech złotych za pozostawienie roweru poza stacją, kara 450 zł za zakończenie wynajmu w strefie niedozwolonej

O wygórowanej karze, jaka została nałożona za pozostawienie roweru w strefie niedozwolonej, przekonał się nasz czytelnik.

- Wczoraj spóźniony do pracy postanowiłem szybko podjechać Mevo pod biurowiec C200 przy ul. Marynarki Polskiej. Stwierdziłem, że mogę zapłacić 3 zł za pozostawienie roweru poza bazą, najważniejszy był szybki dojazd do pracy. Zostawiłem rower na stojaku należącym do biurowca i wszedłem do pracy. Jakie było moje zdziwienie, gdy dostałem maila z naliczoną karą 450 złotych! Rozumiem, że w tym systemie pozostawienie roweru w środku lasu, na plaży, na wsi, w hali Stoczni to jest to problem dla operatora i innych użytkowników. Ale w środku miasta, przed biurowcem to jakaś - delikatnie mówiąc - pomyłka - denerwuje się pan Adam [imię zmienione - przyp. red.] - Faktycznie jest tam strefa niedozwolona, ale absurdalne jest to, że gdybym rzucił rower w krzaki na poboczu po drugiej stronie ulicy, to wszystko byłoby w porządku.

Czym jest strefa niedozwolona?



Strefa niedozwolona według regulaminu roweru metropolitalnego Mevo jest obszarem, w którym użytkownik może poruszać się jednośladem, ale tylko po drogach utwardzonych. Strefę Niedozwoloną stanowią wszelkie zbiorniki wodne, brzeg morski, plaże i wydmy. Zwrot roweru w strefie niedozwolonej grozi karą w wysokości od 450 do 1400 zł.

Teren, na którym znajduje się biurowiec C200 Office leży na terenie Stoczni Północnej, ale jest od niej odgrodzony oraz ogólnodostępny. Nasz czytelnik obawia się, że linie granicy stref niedozwolonych wyznaczał ktoś, kto nigdy nie był na miejscu. Z kolei zarządcy budynku ubolewają nad faktem, że znajdują się w strefie niedozwolonej i zapewniają, że posiadają niezbędne zaplecze do tego, by przyjmować rowerzystów.

- Nie wiem, dlaczego znajdujemy się w strefie niedozwolonej. Jesteśmy doskonale przygotowani do umieszczenia stacji Mevo i obsługi chętnych do korzystania. Posiadamy stojaki zewnętrzne, a także wewnątrz biurowca, dodatkowe szafki dla rowerzystów, stację napraw, prysznice czy szatnie. Ponadto okazjonalnie organizujemy wydarzenia rowerowe, na których można zdiagnozować i naprawić swój sprzęt. Co więcej - przy budynku biegnie przecież ścieżka rowerowa, a więc teren jest utwardzony - mówi Dorota Bereza z firmy Inopa, która zarządca biurowcem C200 Office.
Przy biurowcu wiedzie droga rowerowa. Przy biurowcu wiedzie droga rowerowa.
Mevo anuluje niesłusznie nałożone opłaty

We wtorek po południu Mevo za pośrednictwem Facebooka poinformowało o zakończonych działaniach naprawczych. Poniżej treść posta.

"O godz. 17:30 zakończyliśmy działania naprawcze. W przypadku wątpliwości odnośnie poprawności naliczonych opłat zapraszamy do kontaktu z BOK.

Użytkownicy Mevo, odnotowaliśmy problemy z poprawnym naliczaniem należności. Sytuacja dotyczy osób, które wykupiły abonament i już pracujemy nad jej rozwiązaniem. Oczywiście wszystkie niesłusznie nałożone opłaty zostaną anulowane. Mogą także wystąpić utrudnienia związane z pomiarami GPS - rysowaniem tras czy wyświetlaniem stref użytkowania oraz niedozwolonych. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy."

Miejsca

Opinie (387) ponad 20 zablokowanych

  • Brawka dla cwaniaczka

    450zł zamiast cwaniaczkowe 3zł ... no i jest ZDZIW -KO !!!

    • 5 2

  • cc (1)

    kara powinna być wyzsza i jeszcze pompowanie dętek do 100 rowerów bym dorzucił... co to ma być!!?? co ten facet liczył na litość. Bravo Mevo!!! karać, uświadamiać, pompować!!!

    • 3 3

    • surowa kara za ten grzech

      mevo bat na nieuczciwych ludzi z Gdanska.

      • 0 1

  • Mevo miało być super - a niestety jest średnio. (1)

    Prawdziwe kłopoty operatora zaczną się za rok, może dwa. Rowery są elektryczne. Akumulatory doładowywane są prawie codziennie. Wg operatora na jednym doładowaniu można przejechać 60km. Ale akumulator z biegiem czasu ma coraz mniejszą pojemność. Za 2 lata trzeba będzie montować nowe akumulatory. To bardzo duży wydatek.

    Mam rower elektryczny więc sporo o tym wiem.

    • 2 5

    • co wiesz ? I po co ci mevo dziadku? :)

      rowery klasyczne sa OK.

      • 1 0

  • Mi sa winni 2.5 godziny za przestoje i awarie

    Co chwile a to nie mozna wypozyczyc albo co innego

    • 1 1

  • Bardzo zawiodłem się na Mevo. W takiej postaci to się nie nadaje do codziennego, planowanego użytku.

    Sporadyczne korzystanie też jest w większości przypadków niemożliwe. Dałem sobie spokój z Mevo. Szkoda nerwów.

    • 5 2

  • Kara powinno byc dozywotnie wydalenie z WMG.

    • 3 0

  • Dopracować system.

    Konia z rzędem temu, kto zrozumie logikę kreślenia stref niedozwolonych. Dostęp do wspomnianego biurowca jest niczym nie ograniczony, rzut kamieniem od drogi publicznej. Natomiast teren byłej gdyńskiej stoczni, czy terminale kontenerowe chronione przez uzbrojonych strażników uznawane są za dozwolone. Jak skorzystać z roweru pozostawionego na terenie Cristu, albo Portu Gdynia?

    • 2 3

  • Dozywocie dac!!

    • 3 0

  • Nie rozumiem o co afera? (1)

    Przecież w regulaminie jest to jasno opisane.... Ludzie mają problem z czytaniem to jakaś plaga w obecnych czasach.

    • 13 1

    • Czytac to moze potrafia.

      Gorzej ze zrozumieniem czytanego tekstu.Na rynek pracy wkracza pokolenie,ktore w zyciu nie przeczytalo zadnej ksiazki.

      • 2 0

  • Komuś innemu ta kara....

    Szkoda że nie trafiło to na najbardziej zadowolonego użytkownika rowerów MEVO. ...

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Max Lars to pseudonim artystyczny:

 

Najczęściej czytane