- 1 Te zdjęcia obejrzysz przez specjalne okulary (5 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Ciotka i skandal w uzdrowisku (48 opinii)
- 4 Pierwszy taki koncert w historii! (31 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (127 opinii)
- 6 Czy książki są drogie? (131 opinii)
Dziewięciu kandydatów na dyrektora Opery Bałtyckiej
Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej zgłosiło się 12 kandydatów. 12 stycznia otwarto koperty z ich ofertami i sprawdzono je pod względem formalnym. Do przesłuchań, zaplanowanych na 1 lutego, komisja konkursu zakwalifikowała dziewięcioro kandydatów.
Na spotkania z komisją konkursową zaproszeni zostali (kolejność alfabetyczna):
Aleksander Gref - dyrygent, od 1999 roku jest dyrygentem w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2001 roku jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Poznaniu, a od roku 2004 pełni również funkcję kierownika muzycznego i dyrygenta Orkiestry Kameralnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2006-2009 pełnił funkcję kierownika orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu, z kolei w latach 2008-2013 pracował na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadził zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki i na Wydziale Wokalnym.
Jakub Kontz - dyrygent. Ukończył dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku sezonów związany z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kierownika muzycznego i pracuje jako asystent dyrygenta. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orchestra Sinfonica Internazionale Giovanile di Pescara (Włochy), Sofia Festival Orchestra (Bułgaria), Szeged Symphony Orchestra (Węgry).
Kazimierz Kowalski - polski śpiewak operowy (bas), związany z Teatrem Wielkim w Łodzi jako solista oraz wieloletni dyrektor naczelny i artystyczny. W latach 1994-1997 był tam dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi sprawował ponownie w latach 2005-2008. Występował m.in. w programach telewizyjnych "Dobry wieczór, tu Łódź" lub "Kazimierz Kowalski zaprasza". Od 2000 w I Programie Polskiego Radia prowadzi audycje, w których przedstawia sylwetki wybitnych polskich artystów, często już dzisiaj zapomnianych.
Warcisław Kunc - dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.
Wojciech Semerau-Siemianowski - dyrygent, pianista. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu i na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury. W latach 2011-2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce.
Agnieszka Skotniczna - dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie, z doświadczeniem nabytym w Wyższej Szkole Zarządzania/POU, w Oxford Brookes University BA, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Pedagogicznej, Politechnice Krakowskiej i w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu.
Zbigniew Staniszewski - dyrygent. Kształcił się w Gdyni (Technikum Hotelarskie) i Gdańsku (Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (PWSM) w Gdańsku, w klasie klarnetu). Dyrygenturę studiował w Warszawie i Poznaniu. Był asystentem dyrygenta w bydgoskiej Operze Nova, później w Filharmonii i Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Był kierownikiem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1983-1984. W latach 1985-1989 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym orkiestry Opery Nova. W latach 1990-1992 sprawował funkcję dyrektora artystycznego opery w Zadarze w Jugosławii. Następnie przez osiem lat (1992-2000) pracował na kontrakcie w Abu Dhabi w jednym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, prowadząc około 26-osobową orkiestrę, złożoną z muzyków arabskich.
Marek Weiss - reżyser operowy. Od 2008 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Opery Bałtyckiej, gdzie stworzył Bałtycki Teatr Tańca, prowadzony przez Izadorę Weiss. Ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim (1974) i reżyserię w warszawskiej PWST (1980). W latach 1982-88 i 1992-95 był głównym reżyserem Teatru Wielkiego w Warszawie. Z kolei w latach 1989-1991 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Północnego w Warszawie. Dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu był przez sześć lat (1995-2001). Od 2004 do 2005 roku był zastępcą dyrektora artystycznego Opery Narodowej. W latach 2006-2014 był etatowym reżyserem Warszawskiej Opery Kameralnej.
Tadeusz Wojciechowski - wiolonczelista, kameralista i dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował grę na wiolonczeli i dyrygenturę. Był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie (1975-1982), zaś w 1983 r. został stałym dyrygentem duńskiej Opery Królewskiej (był nim do 1996 roku), z którą współpracuje do dziś. W 1994 został dyrektorem Orkiestry oraz Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i sprawował ją do 1996 roku. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. W latach 2005-2008 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. Od września 2009 roku Tadeusz Wojciechowski był dyrektorem artystycznym Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 roku do sierpnia 2015 roku dyrektorem naczelnym tej orkiestry.
Miejsca
Opinie (287) 2 zablokowane
-
2016-01-12 23:16
Jasne ! (2)
Wszystko źle. Wszyscy "be". Weiss, Wojciechowski, Kunc i inni też. A wymarzony Dyrektor to taki, co to codziennie będzie pytał, czy Państwo może zechcieliby dzisiaj popracować, a do pensji dołoży z własnej kieszeni. ... GŁOSUJEMY !!! Hurrrra !!!!
- 11 31
-
2016-01-12 23:27
mysl (1)
Kunca wywalili ze Szczecina i to 2x, Wojciechowski poleciał z SJuventus i z Bydgoszczy, Staniszewski niech wraca do Emiratow, Kowalski, Weiss... No litości. Menedżera tu trzeba, nie artysty o wątpliwych umiejętnościach i niskim morale.
- 11 0
-
2016-01-14 22:22
Weiss tez wylatywal i to nie raz...
- 1 0
-
2016-01-13 07:52
tylko Jacek Kurski ! (2)
- 12 4
-
2016-01-14 22:02
ha ha co za glupek to napisal ha hak
- 0 0
-
2016-01-13 18:32
Jacek ma już intratniejszą posadę :(
- 2 0
-
2016-01-14 21:38
Tak czy siak Warszawiacy do Warszawy!!!
- 14 3
-
2016-01-14 08:32
I znowu 437 głosów i Kontz ma 22%, 438 głosów i 20%
- 15 2
-
2016-01-14 00:21
Odpowiedzialność
- 2 1
-
2016-01-14 00:12
Kontz!
Kontz! Takiego Dyrektora potrzeba w Operze!
Komisjo, dokonaj właściwego wyboru! :)- 18 10
-
2016-01-13 22:15
A może... (1)
BTT przejdzie do Teatru Szekspirowskiego? Departament Kultury będzie satisfied, Szekspira będą tańczyć ile wlezie, Izadora W.dalej będzie otrzymywać pozytywne recenzje od Marka W. On sam pójdzie na emeryturę. A Operą niech rządzi NOWY DYREKTOR!!!!
- 38 1
-
2016-01-13 23:27
Ja tam bym posłała BTT w niebyt. Po co obniżać poziom Teatru Szekspirowskiego?
- 8 2
-
2016-01-13 22:00
Błagam tylko nie Weiss!!!!!!
KAŻDY naprawdę KAŻDY będzie lepszym dyrektorem niż Weiss!!!
Moje typy to maestro Tadeusz Wojciechowski (poznałam go jak był dyrektorem artystycznym w Filharmonii Podkarpackiej) lub Pan Kazimierz Kowalski (jako śpiewak operowy zna temat od każdej strony).- 22 11
-
2016-01-13 20:12
Tylko Jerzy Snakowski (1)
Wpiszcie imię i nazwisko... w wujku Google ,to wystarczy , sorry za ta kasetę ze Stanisławą...
- 2 8
-
2016-01-13 21:07
prywatne animozje to przez telefon załatwiaj
- 3 0
-
2016-01-13 20:09
"Opera to moja miłość" cyt. Jerzy Snakowski
Powinienes wrócic w to miejsce .. czeka na Ciebie... Jurku bez wszawych układów...Życzę Ci tego...
- 5 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.