- 1 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (34 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 5 wystaw, na które warto wybrać się w maju (7 opinii)
- 4 Pierwszy taki koncert w historii! (31 opinii)
- 5 Ciotka i skandal w uzdrowisku (58 opinii)
- 6 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (128 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-27 20:54
Polska już na 3. miejscu w Europie: liczba aut / 1000 mieszk. (1)
Włochy i Finlandia (pomijając Monaco itp.) mają więcej. Potęga i szrotlandia zarazem.
- 0 2
-
2020-11-27 23:03
co ma piernik...
do wiatraka?
- 0 0
-
2020-11-27 20:44
A kiedy plany ...
A kiedy plany budowy trzeciego pasa obwodnicy. Jeszcze wszystkie pasy awaryjne na niej.
- 0 1
-
2020-11-27 19:42
Szybkość kosmiczna
Wychodzi ze rocznie zrobią kilometr i 200 metrów.Dalej - "Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd" Aaaaa ha, nie wróże aby ten rząd rządził dłużej niż 3 lata. Póżniej przyjdzie następny i wszystko wstrzymają bo oczywiście nie będzie kasy.Amen.
- 0 1
-
2020-11-26 14:11
(9)
I znowu ten "wstrętny" rząd prawicowy będzie finansował budowę kolejnej strategicznej drogi, trasy na faszystowsko-komunistycznym wybrzeżu, w Trójmieście, gdzie banda trojga lewackich prezydentów zamiast budować infrastrukturę miejsko-wojewódzką bawi się kosztem mieszkańców Trójmiasta w politykę, protesty wobec rządu, finansuje in vitro, zachęca do gaszenia świateł w miastach, zachęca do do palenia kościołów katolickich, bicia księży katolickich, popiera niszczenia mienia publicznego i prywatnego, czyli popiera anarchię wraz agentem sb Bolkiem oraz wydaje pieniądze na wycieczki dla siebie i swych rodzin. Gnoje i antypolacy!
- 45 39
-
2020-11-26 14:19
Srebrniki 17, 80-282 Gdańsk (3)
Polecam...
- 10 8
-
2020-11-26 22:11
jesteś dobrze (2)
zorientowany...
- 3 0
-
2020-11-27 15:36
Lekarz psychiatra powinien takie sprawy znać. (1)
- 3 1
-
2020-11-27 19:04
na prawdę?
przeciez jeździsz na pamieć.
- 1 0
-
2020-11-27 17:57
Tworki czekają !
Lecz się !
- 2 0
-
2020-11-26 23:31
Przepraszam, ale według jakiego klucza
trojmiasto.pl usuwa komentarze? Bo ten dawno powinien fruwać na Szadółki.
- 4 0
-
2020-11-26 19:01
Szpitale psychiatryczne zawsze jednak będą potrzebne.
To napawa optymizmem!
- 5 2
-
2020-11-26 14:17
Trochę mieszasz fakty (1)
Tylko w jednym z tych miast nie buduje się i nie remontuje dróg.
- 5 5
-
2020-11-26 15:52
Minusujący pewnie wiedzą coś czego ja nie wiem.
- 3 0
-
2020-11-27 18:13
Zatrzymać budowę drogi czerwonej! Zbudować następne lotnisko!
- 4 1
-
2020-11-27 18:12
?
Po co na wizualizacji skrzyżowanie Morskiej z Wiejską, skoro Droga Czerwona tędy nie biegnie?
- 2 0
-
2020-11-27 17:03
To jeszcze rzutem na tasme te kilka ...
Kilometrow do bramek autostrady po 4 pasy w kazda strone i 3 miasto udroznione na kilka lat.
- 3 0
-
2020-11-27 08:41
Droga Czerwona (2)
Projekt Drogi Czerwonej skończono w maju 1949 roku został opracowany przez Biuro GD Zespół Portowo-Miejski , którym kierował pan. inż K. Lisowski.Zespół ten pracował od 1945 roku nad koncepcją planu zagospodarowania przestrzennego zespołu miejskiego Gdańsk - Gdynia. Szczegóły można przeczytać w TWM nr 11/12 z 1948 r. ( TWM to : Technika Morza i Wybrzeża). Plan ten sprecyzował zasady rozwiązania trudności układu komunikacyjnego , kierunki rozwoju miast, portów i przemysłu oraz terenów rekreacyjnych. Zespół GD zajmował się Gdańskiem , Gdynią oraz portami pomocniczymi : Elblągiem, Puckiem, Władysławowem i Malborkiem.
Czyli już po zakończeniu II wojny światowej w państwie polskim rozpoczęto szereg prac projektowych związanych m.in. z Trójmiastem i okolicznymi miastami. Zespół ten opracowywał też
jakie koszty będą konieczne do realizacji m.in. budowy Drogi Czerwonej.- 14 1
-
2020-11-27 09:00
brawo (1)
!!!
- 4 0
-
2020-11-27 16:15
brawo..
masz rację. warto by zajrzeć do planów jakie dawno temu opracowano, bo opracowywali je nie urzędnicy czy politycy lecz ludzie , którzy znali się na budownictwie, architekturze, komunikacji,
itd. , przecież np. Gdańsk- Południe wtedy też opracowano i zaplanowano przewidywano, że zamieszka tu 200 tys. mieszkańców, podobnie obwodnica trójmiasta, czy autostrada itd.itd.
Dziś niestety nikt nie zajmuje się planowaniem rozwoju Trójmiasta i dlatego różni tzw. deweloperzy wykorzystują to i chodzą do urzędników by uzyskać zgodę na różne dziwaczne budowle a pomija się drogi komunikacyjne , które 75 lat były projektowane.- 5 0
-
2020-11-26 14:08
Jak zawsze plany, wizje, makiety, infografiki, a w rzeczywistości co najwyżej kubeł białej farby... (8)
- 86 21
-
2020-11-26 14:20
jeżeli szczur nie będzie maczał w tym paluchów, to może powstanie (4)
- 11 8
-
2020-11-26 15:30
Zawsze od ludzi wymaga się nieco kultury i grzeczności. (3)
Czy pan Szczurek Ciebie wyzywał zniekształcając Twoje nazwisko? To co robisz nie jest ani grzeczne, ani kulturalne.
- 8 9
-
2020-11-26 16:06
za to jak zadłużył Gdynie dla mnie jest nikim (1)
- 5 5
-
2020-11-27 15:30
Więc postępujesz jak PISowski prezes, po chamsku i braku kultury.
- 2 2
-
2020-11-26 15:48
Wyprzedawanie wszystkich terenów zielonych
i zmiany planów zagospodarowania z zieleni na betonowe kloce nie jest ani grzeczne, ani kulturalne.
Właśnie pozbawiono gdynian kolejnego skwerku głosami Samorządności.
AB Inwestors był ważniejszy od mieszkańców.- 9 3
-
2020-11-26 14:17
(2)
weź już ten kubeł białej farby i wylej sobie na głowę, ciągle to samo pisanie...
- 15 8
-
2020-11-26 14:26
Nic sie nie zmienia w realizacjach włodarzy miasta wiec kubel z farbą wciąż aktualny :)
- 8 5
-
2020-11-26 14:21
Działanie władz Gdyni się nie zmienia
Co tu nowego pisać.
- 8 7
-
2020-11-27 09:59
władcy Gdyni (1)
za mało było 20 lat na zrobienie tej drogi ? teraz mu się śpieszy ? dokładny przebieg Czerwonej znany był w Porcie ćwierć wieku temu; niestety Miasto stało się współwłaścicielem Portu i na jego stronę przeniosła się inicjatywa; no i inicjatywę mieli - lotnisko Babie Doły - podwójnie brawo za efekty; czy ktoś wreszcie przejrzy na oczy, że pod tym zarządem gdynia staje się zaściankiem; a kiedyś byliśmy najbardziej pożądanym miejscem do zamieszkania w Polsce
- 15 0
-
2020-11-27 14:58
@KuK plany tej drogi sięgają gdzieś roku 1970 kiedy projektowali obwodnice i tą droge . Zdążyli wybudować cała obwodnice od Gdyni po Pruszcz Gdański dopiero w 2000 roku czyli tak po 30 latach budowy Potym wybudowali A1 , a tą droga nadal odłogiem leży
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.