• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Wystawa Dąbrówki Tyślewicz Ceramika i Fotografie

Od czwartku, 12 maja 2016 r. Towarzystwo Przyjaciół Sopotu zaprasza na wystawę indywidualną artystki rzeźbiarki Dąbrówki Tyślewicz. W galerii Dworku Sierakowskich zaprezentujemy misy ceramiczne i inne obiekty, będące owocem nieustających eksperymentów i poszukiwań technologicznych autorki oraz inspirowane fauną wsi fotografie z cyklu OBLICZA OBEJŚCIA "Kluki i kury". Na wernisaż wystawy zapraszamy w środę, 18 maja br. o godz. 18.00.

6 - 30 maja 2024, godz. 10:00 - 18:00

Wstęp wolny

10 maja - 6 czerwca 2024, godz. 18:00

Wstęp wolny
CERAMIKĘ I FOTOGRAFIE będzie można oglądać do 5 czerwca, codziennie w godz. 12.00-18.00.

Wstęp wolny.
Zapraszamy!


Dąbrówka Tyślewicz
Urodzona w Gdyni w 1969. Absolwentka Policealnej Szkoły Plastycznej w Zespole Szkół Plastycznych w Gdyni (1989). Studiowała w Gdańskiej Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych na Wydziale Rzeźby w pracowni prof. Stanisława Radwańskiego (dyplom w 1994 r.). Aneks do dyplomu w pracowni ceramiki u prof. Henryka Luli. Obecnie jest adiunktem w Katedrze Sztuk Wizualnych Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej.

Fauna wsi była zawsze silnym źródłem inspiracji autorki. Fotografie niezwykle barwnych odmian ptactwa domowego prezentowane na wystawie w Dworku są częścią cyklu OBLICZA OBEJŚCIA. Cykl ten obejmuje trzy indywidualne wystawy fotografii autorstwa D. Tyślewicz poświęcone zwierzętom gospodarczym i tym związanym z życiem człowieka zajmującego się rolnictwem. Wystawa "Kluki i Kury" była prezentowana m.in. przez Muzeum - Kaszubski Park Etnograficzny we Wdzydzach Kiszewskich.

Przedstawiane na wystawie misy ceramiczne swoje piękno i niepowtarzalność zawdzięczają zastosowaniu do opracowywania ich powierzchni oryginalnych technik ceramicznych: Raku, Naked Raku, Baltic Raku, Kintsugi czy Raku horsehair. Jest to tzw. ceramika niskich temperatur, której górną granicę wypału wyznacza temperatura 1020 st. C (wypał odbywa się w plenerowym piecu gazowym). Dla nadania im delikatnego połysku często pokrywam swoje prace cienką warstwą Terra Sigillata. Czasem w miękkiej jeszcze glinie odcisnę liść czy kwiat, albo ptasie pióro znalezione w ogrodzie.

Po procesie wypału i redukcji oraz umyciu i wysuszeniu zabezpieczam delikatne powierzchnie mis nasączając je pszczelim woskiem. Naczynia powstałe w tych technikach nie nadają się do przechowywania produktów spożywczych. / Dąbrówka Tyślewicz

Opinie

Sprawdź się

Czy na terenie Gdańska odkryto kiedykolwiek szczątki mamuta?