• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Warsztaty ze znalezionych fotografii

Uczestnicy i uczestniczki warsztatów będą komponować własne historie używając fotografii pochodzących ze zbiorów fotograficznych znalezionych w internecie i z gdańskich archiwów. Zdjęcia opracowane w formie cyfrowej będą układać w programach do montażu, tak by tworzyły opowieść w formie tzw. slideshow.

cze 9

niedziela, godz. godz., 12:00

Gdańsk,
bilety 30 zł
Kup bilet
cze 25

wtorek, godz. 18:00 - 19:30

Gdańsk,
bilety 10 zł
Użycie istniejących fotografii do zbudowania zupełnie nowych opowieści i sensów można nazwać swoistym kulturalnym recyklingiem, dawaniem drugiego życia istniejącym obrazom. Warsztaty poprowadzi Bogna Burska.

Zajęcia zaprezentują możliwość tworzenia opowieści ze zdjęć, które zrobił ktoś inny. Ten rodzaj działania to jeden ze sposobów korzystania z wizualnych zasobów kultury, która w dobie cyfrowych mediów produkuje niekończące się ilości obrazów. Można go stosować zarówno wobec zdjęć jak i filmów (technika found footage - materiału znalezionego). Od przeszło wieku przetwarza się też obiekty, zmieniając ich sens i zastosowanie, zarówno w sztuce (ready made) jak i ekologicznym projektowaniu korzystającym z materiałów do recyklingu. Warsztat będzie podróżą w czas i miejsce ich powstania, opowieścią o życiu miasta. A także nauką tworzenia struktury opowieści wizualnej.

Na warsztaty zabierzcie swój sprzęt komputerowy.
Kiedy: 3,10,17 grudnia. 7 stycznia (poniedziałek) 17:00-20:00.
Gdzie: Projektornia GAK, ul. Dworska 29a.
Koszt udziału: 20 zł za cały cykl.
Ilość miejsc ograniczona.

Zgłaszać się można za pośrednictwem formularza, który pobrać można ze strony: projektornia.art.pl
Więcej informacji: projektornia@gak.gda.pl, 583434691.


Prowadzenie: Bogna Burska
mieszka w Trójmieście, pracuje w Katedrze Intermediów ASP Gdańsk, gdzie w 2009 roku obroniła doktorat. Jest malarką, autorką filmów, instalacji i fotografii. Ukończyła warszawską ASP (2001). Pierwsze obrazy, malowane palcami bezpośrednio na podłożu (płótno, ściana, szkło), tworzą kompozycje przypominające zakrzepłe smugi krwi. Równolegle artystka zajmuje się aranżowaniem wnętrz (pokoi dziecięcych, korytarzy, buduarów) o niepokojącej aurze, osiąganej poprzez drobne interwencje: znaczący nieład, zaplamiona pościel, jadowity pająk (Arachne, 2003), tworząc przestrzenie pełne napięcia, wytrącające widzów z ogólnie przyjętych schematów percepcyjnych.

Komponuje też mozaikowe układy kolorowych fotografii, w których np. zestawia uszkodzone fragmenty ciała z kwiatami ("Życie jest piękne", 2002). W pracach wideo wykorzystuje sekwencje z popularnych filmów oraz telewizyjnych relacji ("Salon telewizyjny", 2004; "Deszcz w Paryżu", 2004), wchodząc w polemikę z kanonami estetyki i przyzwyczajeniami zakorzenionymi w wizualnej warstwie kultury. Ostatnio pracowała nad serią filmów wideo ("Gra z przemieszczającymi się zwierciadłami" 2006-2008) pokazującą mechanizmy powstawania i obrazowania współczesnych narracji kulturowych. Artystka wystawia w kraju i za granicą.

Opinie

Sprawdź się

Pierwszy pokaz filmu "Popiół i diament" odbył się w klubie Żak. A gdzie i w którym roku odbył się drugi?