- 1 Dlaczego koncerty są tak późno? (53 opinie)
- 2 Jak to jest z tym czytaniem książek? (39 opinii)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (130 opinii)
- 4 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (42 opinie)
- 5 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 6 Ciotka i skandal w uzdrowisku (58 opinii)
Użytkownicy o nowym Mevo: mniej elektryków i wyższe ceny
Rowery elektryczne ale i konwencjonalne, wyższe opłaty abonamentowe, powiązanie roweru z Szybką Koleją Miejską, zróżnicowany "darmoczas" w ramach abonamentu i decentralizacja serwisu i ładowania baterii - to najważniejsze wnioski po warsztatach zorganizowanych w ramach przygotowań do reaktywacji systemu Mevo. W dyskusji o tym, jak ma wyglądać nowe Mevo, wzięło udział kilkadziesiąt osób.
Spotkanie osób zainteresowanych jak najszybszych wznowieniem roweru potrwało ok. 2,5 godziny i przebiegło w spokojnej i merytorycznej atmosferze. Uczestnicy zostali podzieleni na cztery zespoły, które przez kwadrans wspólnie z czterema moderatorami dyskutowały w swoim gronie na zadany temat. Po 15 minutach następowała zmiana stolików, a po czterech rundach nastąpiło podsumowanie dyskusji.
Pomysłów na to, jak powinno wyglądać Mevo 2.0, było wiele. Część z nich wybrzmiała wyraźnie:
- Mevo powinno być systemem rowerów zarówno elektrycznych, jak i konwencjonalnych.
- Za cenę lepszej dostępności roweru i niezawodności wspomagania użytkownicy są w stanie płacić wyższe abonamenty (np. 40-50 zł miesięcznie albo 200 zł rocznie).
- Aby tę dostępność zapewnić, należy zdecentralizować serwis rowerów i punkt ładowania baterii oraz bardziej zaangażować w proces utrzymania rowerów, ich relokacji czy wymiany baterii samych użytkowników.
- Pojawiły się też pomysły na zróżnicowanie tzw. darmoczasu (pakietu bezpłatnych minut w ramach abonamentu), umożliwienie dokupienia dodatkowych abonamentów i taryf do jednego konta (np. dla gości) czy większą integrację Mevo z komunikacją miejską (szczególnie z SKM).
Nowe Mevo uzupełnieniem, a nie konkurencją dla komunikacji
Uczestnicy warsztatów wskazywali, że nowe Mevo nie może konkurować z transportem publicznym, ale być jego uzupełnieniem. Nie powinno też kosztować więcej niż bilety okresowe.
Reaktywowany system - o ile będzie składał się z dwóch rodzajów rowerów - ma być też systemem łączącym, a nie wykluczającym. Wypożyczenie roweru - niezależnie, czy ze wspomaganiem elektrycznym, czy bez, powinno kosztować tyle samo, tak aby nie tworzyć systemu wykluczającego "dla bogatszych i biedniejszych".
Rowery Mevo 2.0 powinny być też lżejsze od poprzedników, by dało się na nich jechać nawet po rozładowaniu baterii.
Na 40 osób, które wzięły udział w warsztatach, 10 z nich przyjechało rowerem. Ponad połowa zadeklarowała z kolei, że skorzystałaby z roweru Mevo, gdyby system nie został zawieszony z końcem października.
- To, czego zabrakło mi w dyskusji, to tego, czy chcemy wprowadzać od razu rozwiązanie docelowe, czy może lepiej zastosować rozwiązanie pomostowe, np. na dwa lata, by zorientować się i wypracować, jak rower elektryczny może funkcjonować technologicznie, użytkowo czy finansowo - mówił Kamil Gołębiowski, uczestnik warsztatów.
- Rower musi być częścią zrównoważonego transportu, który nie rywalizuje z komunikacją miejską, tylko ją uzupełnia. To element większej całości. Pod tym kątem trzeba myśleć o taryfach i całej ofercie, która dzięki rowerowi zostanie rozciągnięta na maksymalnie dużą powierzchnię aglomeracji i miejsca z ograniczoną dziś komunikacją: Matarnią czy Kokoszkami - dodawał Tomasz Larczyński, aktywista miejski.
Swoje uwagi dotyczące wznowienia Mevo nadal można zgłaszać na adres: mevo@metropoliagdansk.pl
Urzędnicy zapowiedzieli, że przed ogłoszeniem przetargu - co planowane jest w pierwszej połowie 2020 r. - odbędzie się jeszcze co najmniej jedno spotkanie z mieszkańcami. O szczegółach będziemy informować.
Miejsca
Opinie (293) 8 zablokowanych
-
2019-12-13 13:32
Tego trupa nikt nie wskrzesi (3)
Chyba ze znowu ktoś będzie chciał zawinąć parę baniek
- 101 42
-
2019-12-13 14:33
Sami myśliciele
Się zebrali. Wystarczyło podnieść ceny i by działało.
- 1 4
-
2019-12-13 13:56
stawiam na nextbike tylko tym razem nie sp.z o.o. tylko gmbh.
- 3 3
-
2019-12-13 13:37
zawinie jestem tego pewien
- 11 3
-
2019-12-13 14:26
40-50 za miesiąc? Chyba zwariowali
- 18 3
-
2019-12-13 14:26
jedyna sprawiedliwa metoda wprowadzenia różnych rowerów, niektórych elektrowspomaganych, niektórych nie, jednych z darmo-minutami, innych tylko na abonament, jedyna metoda która gdzie indziej działa to
wolna konkurencja
kilka firm, każda z innym regulaminem. żadna preferowana przez urzędasów, np przez dofinansowanie, wystarczyło by im zwolnienie z podatku. tak jest w wielu krajach, po co wyważać otwarte drzwi?- 7 1
-
2019-12-13 14:26
Przeszacowanie
Przecież powodem upadku poprzedniego zarządcy systemu MEVO nie było niedoszacowanie, dlatego nie zrozumiałe są "pomysły" na zwiększenie stawek za wynajem jeszcze przed ponownym uruchomieniem owego "wspaniałego" systemu.
Powtórzę to po raz tysięczny; Partnerstwo Publiczno-Prywatne służy w Polsce tylko do wyprowadzania $ z kas regionów.- 16 4
-
2019-12-13 14:20
Wszyscy jedziemy na tym samym wózku
Od strachu ratuje nas tylko defekt mózgu.
Ta pieśń mogłaby być hymnem systemu mevo- 3 4
-
2019-12-13 14:17
40, 50 zł? Oszaleli? 10 zł miesięcznie to była niska kwota i jestem za podwyżką ale na pewno nie do takiej kwoty. 25 zł miesięcznie max
- 25 3
-
2019-12-13 13:42
Czy komuś mevo już oddało pieniądze? (3)
Bo ja nadal czekam.
- 25 1
-
2019-12-13 14:14
i sie nie doczekasz. ta firma krzak wisi bankom a one maja pierwszenstwo ty i pozostli jesteście na koncu tej listy
- 6 1
-
2019-12-13 13:57
Miasto chyba też czeka?
Czy nie?- 1 1
-
2019-12-13 13:43
Też ciągle czekam :( Chyba nie oddadzą
- 1 1
-
2019-12-13 14:13
wyżesze ceny to niech sobie płacą te barany - cały swiat potrafi, ale tu zawsze cos nie tak... paranoja
- 19 2
-
2019-12-13 14:11
Najważniejszy postulat użytkowników: parokrotnie podnieście ceny:D
- 22 4
-
2019-12-13 14:08
Pmatołów jak zawsze nie brakowało jak tez z gorszego gdańska!Z rowerów ma korzystać matle jak najwięcej ludzi
Kto chce placic wiecej za rower ci co nic nie placą bo korposzczurki mają rowery oplacane przez korporacje!
Dlatego własnie mnie niebyło- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.