- 1 Dlaczego koncerty są tak późno? (60 opinii)
- 2 Jak to jest z tym czytaniem książek? (50 opinii)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (130 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 5 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (42 opinie)
- 6 Te zdjęcia obejrzysz przez specjalne okulary (8 opinii)
Troje kandydatów na dyrektora Filharmonii Bałtyckiej
Tuż przed Świętem Trzech Króli zebrała się komisja konkursu na dyrektora Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Sprawdzono kandydatów pod względem formalnym i zaproszono na indywidualne rozmowy w przyszłym tygodniu, po których komisja podejmie ostateczną decyzję, kogo rekomendować na stanowisko dyrektora tej instytucji. Znamy nazwiska kandydatów.
Oto kandydaci na dyrektora Polskiej Filharmonii Bałtyckiej:
Roman Perucki ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1985 r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Gdańsku od roku 1997 (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych) oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku; jest I organistą Katedry Oliwskiej, członkiem Komisji Liturgicznej przy Metropolicie Gdańskim; jest powoływany w charakterze konsultanta do opiniowania projektów nowych instrumentów, remontów i restauracji historycznych organów Archidiecezji Gdańskiej i na terenie całej Polski.
Koncertuje w kraju i za granicą (cała Europa, USA, Japonia, Australia, Ameryka Południowa). Jest jurorem m.in. Międzynarodowego Konkursu Organowego w Kaltern (Włochy), Opavie (Czechy), w Paryżu, Petersburgu i Kaliningradzie (Rosja). Jest dyrektorem i jurorem Międzynarodowego Konkursu Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka w Gdańsku. Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Rosji, Francji, Meksyku oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie Polski.
Roman Perucki jest dyrektorem Naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku od 1992 roku (w latach 1993-1997 również dyrektorem artystycznym) oraz prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia "Musica Sacra", z którym organizuje m.in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej, Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów "Bliżej Bacha", koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz koncerty w kościołach Rumi, we Wdzydzach i Morągu. Od 1999 jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej oraz dyrektorem Konkursu Chórów "Maria Cantat", członkiem jury Konkursu Pieśni Religijnej w Jastarni, organizatorem Festiwalu Muzyki Sakralnej w Gdyni. Z jego inicjatywy powstało Gdańskie Centrum Muzyczno-Kongresowe, czyli nowa siedziba filharmonii na Ołowiance.
Agnieszka Skotniczna to dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie. Wedle informacji dostępnych na stronie tej agencji, posiada kompetencje z zakresu finansów, nabyte: w Wyższej Szkole Zarządzania/POU (zarządzanie finansami, spec. polityka i strategia firm), w Oxford Brookes University BA (Bachelor of Arts In Financial Management) oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (Pozyskiwanie i rozliczanie funduszy Unii Europejskiej).
Kompetencje z zakresu zarządzania kadrami Agnieszka Skotniczna uzyskała w Akademii Górniczo-Hutniczej (zarządzanie kadrami), Akademii Pedagogicznej (pedagogika nauczania przedmiotów zawodowych). Wiedzę z zakresu bezpieczeństwa pozyskała na Politechnice Krakowskiej (zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy) i Akademii Pedagogicznej (bezpieczeństwo publiczne i zarządzanie kryzysowe). Wreszcie, przygotowanie z zakresu sztuk wizualnych uzyskała w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu (technologie multimedialne i grafika komputerowa).
Andrzej Sułek - manager kultury, pianista, dziennikarz i krytyk muzyczny, absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie na Wydziale Klawesynu i Organów. Od 1995 roku związany był z II Programem Polskiego Radia: zaczynał prowadząc audycje muzyczne, później był kierownikiem, a w latach 2004-2007 zastępcą dyrektora i zastępcą redaktora naczelnego Programu II PR. Pełnił także funkcję dyrektora Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi (2007-2009), a w roku 2010 dyrektora Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Nadzorował otwarcie nowego Muzeum Chopina w Pałacu Ostrogskich, a także Centrum Chopinowskiego na Tamce i nowego muzeum w domu urodzenia Chopina w Żelazowej Woli. Był inicjatorem spektaklu "Let's Dance Chopin!" łączącego muzykę Chopina z tańcem współczesnym i pokazami multimedialnymi.
Jest autorem licznych publikacji, audycji radiowych i programów telewizyjnych, ponadto redaktorem muzycznym (m.in. "Ruch muzyczny", "Tygodnik Powszechny", "Jazz Forum") i członkiem Grupy Muzycznej Europejskiej Unii Nadawców. W 2010 roku założył Fundację Piano Nobile - organizację non-profit powołaną dla promowania rzetelnych, spełniających najwyższe wymogi profesjonalne i jakościowe standardów wykonawczych muzyki Fryderyka Chopina.
Nowy dyrektor zostanie wybrany na okres od trzech do pięciu sezonów artystycznych.
Miejsca
Opinie (56) 4 zablokowane
-
2016-01-07 10:34
Niech wygra najlepszy.
Z mądrości ludowych: "Nie ma ludzi niezastąpionych" "Nie wszystko złoto co się świeci" i "Lepsze jest wrogiem dobrego"
- 27 5
-
2016-01-07 11:00
Niech wyrga ten (2)
Który rozrusza w końcu to miejsce. Nigdy sala pełna spotkania raczej kameralne nawet na foto w artykule widać nie pełna sala.
- 13 26
-
2016-01-07 11:13
To chyba tam nigdy nie byles!
Nie myl Multi kina z filharmonia
- 20 3
-
2016-01-07 13:18
ropuchae
Na dobrych koncertach sala jest pełna i jeszcze ciężko o bilety, Tak w sumie jest wszędzie. Słabsze koncerty zwłaszcza te bez orkiestry faktycznie świecą pustkami. Może po prostu pozyskiwać więcej dobrych muzyków i problem pustej sali sam się rozwiąże. I nie jestem do końca pewna czy to sprawka dyrektora czy artystów. No miał być koncert Kate Lu i w ostatniej chwili odwołała. Wprawdzie na jej miejscu wystąpił Szymon Nehring. Mnie to odpowiadało ale pewnie byli i tacy którzy woleliby tamtą artystkę.
- 11 1
-
2016-01-07 11:05
(3)
Należy zmienić skład orkiestry,i zatrudniać na kontrakty. Zaraz poziom się podniesie . Wtedy znajdą się chętni na to stanowisko.
- 18 33
-
2016-01-07 11:10
(1)
Obnizyc ceny biletow. 180 zl za koncert filmowy to kpina.
- 12 3
-
2016-01-07 11:33
Zgadza się!!!!
200zł za koncert utworów Straussa w wykonaniu orkiestry z Rostowa??? Kpina.
- 15 3
-
2016-01-07 14:32
dyrektorze!
Proszę nie straszyć pracowników ;-)
- 11 2
-
2016-01-07 11:24
Ostatni rodzynek (1)
Ten konkurs to jest chyba ostatni rodzynek w polskiej rzeczywistości, gdzie teraz rządzący PIS wszystkie sprawy personalne załatwia po uważaniu partyjnym, jak za nieboszczki komuny.
- 32 31
-
2016-01-07 20:41
ty tez jestes niezły "rodzynek"
poczytaj troche o polskim systemie...kasa na filharmonie nie idzie z wa-wy..jest nasza ,wojewódzka , z naszych podatków !
- 5 2
-
2016-01-07 11:54
P.Perucki dobrze wykonuje swoje obowiązki (4)
- 29 64
-
2016-01-07 22:05
i nadobowiązki również :) :)
- 7 0
-
2016-01-07 22:24
Roman (1)
Roman a nie P.
- 1 0
-
2016-01-08 16:19
P. jak Pan Perucki a nie jak Roman :))
- 0 0
-
2016-01-07 23:44
Może zostać jako dyr parkingu, co go przed filharmonią zbudował
- 11 2
-
2016-01-07 11:59
niech zarządza osoba
Niech zarządza osoba która zna się na zarządzaniu a nie muzyk skupiony na swojej i swojej rodziny karierze...
- 55 11
-
2016-01-07 12:05
akustyka FB jest fatalna (3)
jeżeli obecny dyrektor tego nie zauważa, to powinien być inny
- 38 6
-
2016-01-07 14:01
oj tam - na Facebook-u świat się nie kończy ...
- 3 2
-
2016-01-07 23:01
(1)
Fatalna !?
Jest to przecież jeden z najlepszych budynków muzycznych w Polsce- 0 9
-
2016-01-08 02:21
basso
Że niby "jeden z najlepszych budynków muzycznych w Polsce"???
Chyba, że w zestawieniu z szaletami dworcowymi...
Gorsza sala jest tylko Jordanka w Toruniu. Lepiej jest nawet w Wejherowie.- 5 1
-
2016-01-07 12:10
Zmarnowane szanse (2)
Wygra zapewne p. prof. Perucki. Zawsze wygrywał.
Mam wielki żal do dyrektora filharmonii i dyr. Zawistowskiego. Żal o to, w jaki sposób zmarnowali wielką sznsę, jaką była obecność w PFB p. Kaia Bumanna. Filharmonia wtedy żyła, miała świetny repertuar. Miała też i realizowała konkretny plan, program artystyczny. Tak było - odtworzono wtedy m.inn. wszystkie symfonie Gustava Mahlera, łącznie z VIII (Symfonią Tysiąca). Co to było za przedsięwzięcie... Pojawił się wreszcie Smetana. I sala nie była pusta. To co robił p. Bumann poza muzyką - to osobny rozdział. Organizowane przez niego spotkania w sali kameralnej przyciągały tłumy tych gorszego sortu (z Bartoszeskim, Pollackiem, Czyżewskim i innymi). I najsmutniejsze, że władze miasta i PFB nie potrafiły go nawet elegancko pożegnać. Pan Zawistowski, czy prezydent na jego ostanim koncercie nie potrafili nawet mu się ukłonić. Publiczność tylko doceniła. I orkiestra.
A po nim PFB to przede wszystkim sala do wynajęcia. Wydarzenia impresaryjne, nawet najwyższej klasy, to tylko jednak wydarzenia. Sala ERGO Areny jest jednak większa (Rieu).- 81 8
-
2016-01-07 14:19
Jawohl Herr Bumann
Sie haben Recht.
- 2 11
-
2016-01-07 22:12
Podpisuje się
Bardzo celne uwagi. No, ale samozadowolenie to podstawowa cecha obu panów.
Nawiasem: panie Perucki, czas na nowy garnitur :) Naprawdę warto spojrzeć w lustro. Wizyta u fryzjera też czasami wskazana. No może raz na 2 miesiące na poczatek. To nic osobistego. Reprezentuje Pan publiczną instytucję, a nie własną. Choć może przez zasiedzenie...- 17 2
-
2016-01-07 12:15
Piasek ma być jak co roku!!! (2)
Nie ważne kto zostanie dyrektorem. Piasek ma być jak co roku!!! Zrozumiano? :)
- 23 8
-
2016-01-07 12:37
(1)
Jo my słyszelim
- 3 0
-
2016-01-07 14:40
Jak chcesz piasek to idź na plaże.
- 3 1
-
2016-01-07 13:41
(4)
Zapewne to fikcyjne rozpisany konkurs i Perucki i tak go wygra. Kolesiostwo i tyle w temacie!On tu zbyt wielu ludziom dobrze robi. Miasto nie ma dzięki niemu problemów z filharmonia bo
Jest komercyjnie wynajmowane na różne even ty i Kaśka się kręci. A to ze ma zrupana akustyke i kijowy repertuar to już miejsca o to bo tu bynajmniej nie chodzi o muzykę.- 40 8
-
2016-01-07 13:42
To już mniejsza o to - tak miało być ...
- 2 1
-
2016-01-07 18:39
Ale (1)
jak zwykle wypowiadają się osoby o akustyce które są od tego tzw. specami - żeby ją poprawić, niemałe pieniądze będzie trzeba wydać więc to nie takie proste, chociaż w tym kierunku podjęte były pewne kroki, np. budowa nowej podłogi - podestu, na którym gra orkiestra.
Co do rodzajów eventów - dobrze, że te wydarzenia impresaryjne mają miejsce! Skoro na kabarety tyle osób chodzi, że nawet w filharmonii jest pełna sala, dlaczego ich również tam nie organizować? Przynajmniej na okrągło coś się dzieje w filharmonii. Poza tym, chciałam zauważyć, że sami filharmonicy nie byliby w stanie grać kilku (a może codziennie?) koncertów tygodniowo z niewiadomo jeszcze jakim repertuarem! Jeśli jeszcze chodzi o poziom programu artystycznego radzę i polecam zajrzeć do programów i poczytać jeszcze raz jacy artyści, jakiej rangi światowej, występowali np. w zeszłym roku czy w poprzednich latach, czy to Brodski, Vengerov, Penderecki, itp. itd.. pozdrawiam- 5 1
-
2016-01-07 18:59
Ktoś tu nie wytrzymał. ...
Odnośnie akustyki to myślałam że jak się za tyle pieniędzy buduje nowa sale to projekt jakiś chyba musi być? Czy tak byle jak ?- 3 0
-
2016-01-07 20:30
sęk w tym, że filharmonia nie należy do miasta lecz do województwa
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.