• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

SKOK Jazz Sopot ’2005

  • Kalendarz
    10 - 16 października 2005
  • Lokalizacja
    Sopot, szczegóły w opisie
    Organizator: BART
  • Bilety
cze 15-16

czwartek - niedziela, godz. 08:00

bilety 42 - 168 zł
Kup bilet
cze 23

niedziela, godz. 12:00

bilety 20 zł

Program Skok Jazz Sopot 2005


10 października /poniedziałek/



godz. 17.00 TEATR na PLAŻY( ul.Mamuszki 2)–„Jazz Film Salon” - Prezentacja filmów z Międzynarodowego Konkursu i Przeglądu Filmów Jazzowych, przedstawia - Krystian Brodacki:

1/ „The King Of jJazz” W. Brytania, 1990 film fabularny o mocnej poincie na temat tego co w jazzie najważniejsze

2/ “The Long Night Of Lady Day”z 1984 r. dokument o Billie Holiday

Godz. 19.00 Dworek Sierakowskich ( ul.Czyżewskiego) - Koncert Zespołu „STAFF” (Toruń)

Godz.21.00 Kawiareton ( ul.Bema) - Koncert Matys & Wierba Quintet ( Warszawa)

11 października /wtorek/

Muzeum Miasta Sopotu godz.18.00 - Uroczyste Rozpoczęcie Festiwalu

- Otwarcie wystawy fotografii Krystiana Brodackiego pt.”Twarze Jazzu”
- Prezentacja filmu” Let it live”, Włochy 1984 Sarah Vaughan śpiewa wiersze Karola Wojtyły

godz. 20.00 Restauracja RUCOLA

- Koncert zespołu Przemka Dyakowskiego „TAKE IT EASY”

godz. 20:30 Kino Polonia DKF - Kurort

- Projekcja filmu "Ręce do góry" Jerzego Skolimowskiego z muzyką Krzysztofa Komedy

godz. 22.00 Restauracja CLASSIC

- Koncert Grażyny Łobaszewskiej z zespołem

12 października /środa/

godz.18.00 TEATR na PLAŻY - „Jazz Film Salon”

- “Manhattan Studio”,Norwegia, 1986 dokument o niewidomym pianiście Lenniem Tristano ( USA), prekursorze m.in. free jazzu. Grand Prix JFS’87

godz.20.00 Rosenthal Cafe ( ul.Monte Cassino Krzywy Dom) - Duet - Jan Ptaszyn Wróblewski i Tartanus

13 października /czwartek/

godz.18.00 TEATR na PLAŻY - „Jazz Film Salon” - „Charlie „Bird” Parker”,Norwegia,1989. Fragment znakomitego serialu o jednym z największych muzyków w historii jazzu.

Godz.20.00 Sala PFK (na terenie Opery Leśnej ), prowadzący Przemek Dyakowski

- Marcin Masecki - fortepian , laureat Międzynarodowego Konkursu Muzyków Jazzowych w Moskwie
- BRANFORD MARSALIS , Eric Revis-bass, Joey Calderazzo- piano, Jaff „Tain” Watts - drums

godz.22.00- SPATiF ( ul. Monte Cassino) - TRIO Stonka z Mikołajem Trzaską i Sławomirem Jaskułke

14 października /piatek/

godz.19.00 SALA PFK ,prowadzący Przemek Dyakowski

1/ Kasia Stankowska Kwintet (Wrocław)

2/ „Trzaskowski ! Sekstet Ptaszyna Wróblewskiego”

godz. 22.00 w „Kawiarni Pod Sceną”( na terenie Opery Leśnej) jam session: Wojtek Staroniewicz –Trio

15 października/sobota/

godz.18.00 - Sala PFK ,prowadzący Konrad Mielnik - Polska Filharmonia Kameralna, Sopot pod dyr. Bogdana Olędzkiego soliści: Janusz Strobel i Andrzej Jagodziński Trio

godz.21.00 Hotel Opera (ul.Moniuszki 10) Koncert Riverboat Rambles ( Ukraina)

16 października /niedziela/

godz.18.00 - Sala PFK

1/ Kaczmarczyk, Barański, Dobrowolski TRIO gość specjalny JANUSZ MUNIAK

2/ MICHAŁ URBANIAK z zespołem

godz. 21.30 - Kawiareton ( ul.Bema )Konferencja kończąca SKOK JAZZ SOPOT 2005
Kwartet ASAF( Gdańsk ) i jam session


Informacje o wykonawcach:

MICHAL URBANIAK - jeden z najbardziej znanych na świecie polskich muzyków jazzowych. Multiinsrumentalista, skrzypek jazzowy i saksofonista, a także kompozytor, aranżer i producent płyt. Urodzony w Warszawie, edukację muzyczną rozpoczął w Łodzi, gdzie uczęszczał do Liceum Muzycznego. Od 1961 kontynuował naukę w Warszawskiej PWSM w klasie skrzypiec, światowej sławy profesora Tadeusza Wrońskiego. Jeszcze w liceum samodzielnie nauczył się gry na saksofonie i występował w zespole dixielandowym „Tiger Rag”. Załóżył też własny zespół “Moon Glow” a propozycja dołączenia do zespołu “Jazz Rockers” Zbigniewa Namyslowskiego spowodowala przeniesienie do stolicy na stałe. Umożliwiło to nawiązanie kontaktów z wieloma zawodowymi i zagranicznymi jazzmanami. Współpraca z zespołem „Jazz Rockers” zaowocowała wspólnym występem na festiwalu Jazz Jamboree '61. Występ zespołu i gra poszczególnych muzyków spotkała się z rewelacyjnym przyjęciem słuchaczy i krytyków. Urbaniak zostaje zaproszony do współpracy przez Andrzeja Trzaskowskiego. Wraz z jego zespołem „The Wreckers” w 1962 wyjechał na koncerty klubowe i festiwalowe do USA. Zespół wystąpił w Newport, Waszyngtonie, Chicago, San Francisco i Nowym Yorku. Tam po raz pierwszy Urbaniak słyszy swoich „bogów” na żywo: mi.in. Milesa Davisa i Diane Washington. Po powrocie do kraju zaczyna się współpraca z kwintetem Krzysztofa Komedy(1962-64). Razem wyjeżdżają do Skandynawii, gdzie po skończeniu kontraktów Urbaniak zostaje. Tworzy tam zespół z Urszulą Dudziak i Wojtkiem Karolakiem, zdobywając wielka popularność. Zespół ten stanowił zalążek słynnego później na calym swiecie ’’Michal Urbaniak Fusion”. Do kraju wraca w 1969 i coraz częściej sięga po swoje skrzypce, które „zdradził” dla saksofonu. Tworzy też autorską „Grupę Michała Urbaniaka”, do której zaprosił (i w której grali w różnych okresach): pianista Adam Makowicz, basiści - Paweł Jarzębski, Michał Komar, Janusz Kozłowski, perkusiści - Czesław Bartkowski, Andrzej Dąbrowski oraz wokalistka Urszula Dudziak. Wspólnie nagrali (w 1970 r.) pierwszy zagraniczny album "Parathyphus B". Swoją grupę Urbaniak przedstawiał wielokrotnie na festiwalach Jazz Jamboree (1969 r. – 1972r.) oraz na festiwalach europejskich (Norymberga, Kongsberg, Molde, Heidelberg, Montreux). Znamienny był udział Urbaniaka (w 1971 r.) w Berliner Jazztage, gdzie wystąpił w międzynarodowym Violin Summit. Na Festiwalu w Montreaux’ 71 Urbaniak dostaje nagrodę Grand Prix dla najlepszego solisty i stypendium do słynnej szkoły jazzowej: Berklee School of Music w Bostonie. Młodziencze marzenia Urbaniaka o Nowym Yorku i graniu z najlepszymi jazzmenami zaczęły się spełniać. Po tryumfalnych koncertach w Stanach i w Europie w maju 1973 po raz ostatni zagrał przed polską publicznością i wyjechał wraz z Urszulą Dudziak do USA na stałe. Mimo otrzymanego stypendium nie podjął studiów w Berklee College of Music. Dzięki rekomendacji Johna Hammonda zawarł kontrakt płytowy z wytwórnią Columbia, która wydała - jako "Fusion" - jego zachodnioniemiecki album "Super Constellation". Na trasę promocyjną zaprosił polskich jazzmanów Czesława Bartkowskiego, Pawła Jarzębskiego i Wojciecha Karolaka. W 1974 r. założył zespół „Fusion”, którego muzykę wzbogacił o melodie i nieregularną rytmikę zaczerpnięte z polskiej muzyki ludowej. Urbaniak grał wtedy na zbudowanych specjalnie dla niego 5-strunowych skrzypcach, syntezatorze skrzypcowym, a także lyriconie - przypominającym saksofon instrumencie elektronicznym. Ciekawa folkloryzująca muzyka fusion spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem w Ameryce. Urbaniak stał się niezwykle popularnym artystą. Doskonałe przyjęcie autorskiego albumu "FUSION" umożliwiło mu nagranie kolejnych, utrzymanych w podobnej stylistyce płyt ("Atma" i "Fusion III"), które zapoczątkowały pasmo amerykańskich sukcesów M.Urbaniaka i U.Dudziak. Z dużą łatwością lansował nowe brzmienia, swoistą "modę na ludowość i Polskę" (łącząc je z umilowana przez siebie “czarną muzyką”) oraz zjednywał sobie grono entuzjastów. Tylko w latach 1975 - 1989, gdy prowadził grupę „Michał Urbaniak Fusion”, przyciągnął do siebie nie tylko wybitnych jazzmanów, ale także skupił grono muzyków, którzy w zespołach Urbaniaka mieli brawurowe debiuty (np. Kenny Davis, Tom Guerin, Harold Williams, Buddy Williams, Doc Powell, Ronnie Burrage, Basil Farrington, Gerald Brown, Bernard Wright i Steve Jordan, Marcus Miller, Omar Hakim, Victor Bailey, Kenny Kirkland, Mtume, Reggie Lucas). Pozycja Urbaniaka na amerykańskim rynku w latach 70. i 80. była nieporównywalna z karierami innych polskich muzyków nagrywających i koncertujących na Zachodzie. Urbaniak (oraz w pewnym sensie także Urszula Dudziak) błyskawicznie dołączyli do czołówki fusion-jazzu i ze swoją muzyką pojawiali się w renomowanych klubach jazzowych "Village Vanguard" i "Village Gate", salach koncertowych (np. Carnegie Hall), trasach koncertowych. Grali z takimi zespołami, jak: “Weather Repert” , Herbie Hancock, Chick Corea, George Benson czy Billy Cobham a także na najważniejszych festiwalach w Nowym Jorku, Newport, Waszyngtonie, Syracuse, JVC,etc.
Urbaniak zapraszał i sam bywał zapraszany przez sławy jazzu: George'a Bensona, Lenny'ego White'a, Wayne'a Shortera, Marcusa Millera, Billy'ego Cobhama, Joe'a Zawinula, Rona Cartera czy Quincy Jonesa. W 1985 r. został zaproszony przez najwybitniejszego twórcę nowoczesnego jazzu i kreatora fusion – Milesa Davisa do nagrań na płycie „Tutu”.W aureoli wielkiej jazzowej gwiazdy i "człowieka sukcesu" Urbaniak, w 1986, przyjechał do Polski i wystąpił na Jazz Jamboree prezentując swój amerykański zespół „Michal Urbaniak Constellation”.

Wojciech Staroniewicz - „najbardziej melodyjny polski saksofonista”, grał na głównych scenach Jazz Jamboree, Warsaw Summer Jazz Days poprzedzajac koncerty Kenny Garett’a, Chick’a Corei i Davida Sancheza. Jako sideman gra w wielu zespołach m.in. „Fantazji Polskiej Włodzimierza Nahornego oraz norwesko polskiej grupie "Loud Jazz Band". Jest jedynym polskim sksofonistš, który zkwalifikował się do półfinału Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Waszyngtonie. Przede wszystkim jednak, jest on autorem ciekawych projektów muzycznych.

ASAF. Zespół powstał w lipcu 2003 a w marcu 2004 wydal swoja pierwsza płytę, która poświecona jest pamięci zmarłego w listopadzie 2003 Andrzeja Cudzicha.

Można powiedzieć, że Asaf składa się z muzyków dwóch generacji: tej uznanej i doświadczonej oraz młodej, będącej nową nadzieją polskiego jazzu.
Muzyka, jaką wykonuje zespól, charakteryzuje się wyjątkową spójnością brzmienia i silnym przekazem łączącym w sobie intensywność J. Coltrean’a ze słowiańskim liryzmem.

Płyta zespołu została bardzo wysoko oceniona przez krytyków. Pomimo krótkiego czasu istnienia grupy, znalazła się na liście płyt nominowanych do tytułu Albumu Roku.

Kasia Stankowska Kwintet

Kasia Stankowska jest laureatką I nagrody Konkursu Wokalistów Jazzowych Zamość 2001. Zdobyła również nagrodę specjalną na Festiwalu Jazz nad Odrą’ 2000
Poza występami z zespołem New Jazz Voice Kasia jest także zapraszana do współpracy przez innych muzyków , a od kilku lat jest solistką Big Bandu Aleksandra Mazura. Do udanych zalicza nie tylko koncerty klubowe w Polsce ale i występy za granicą. m.in.:.na Międzynarodowej wystawie EXPO 2000 w Hannoverze, na III Wrocławskim Festiwalu Jazzowym oraz 40 Jazz nad Odrą. Koncertowała również w Instytucie Polskim w Paryżu i w Berlinie- gdzie odbył się koncert poświęcony twórczości Władysława Szpilmana.

Z tym ostatnim wiąże się również materiał płytowy,który Kasia nagrała niedawno wraz z zespołem. Piosenki z nowej płyty miała okazję zaprezentować podczas polskiej premiery filmu ,,Pianista”-Romana Polańskiego.
W swojej wokalistyce Kasia wykorzystuje technikę scatu, a głos traktuje w sposób instrumentalny, prezentując jednocześnie niespotykany zmysł harmoniczny i zdolności improwizatorskie.

Szczególnie dobrze czuje się we własnych opracowaniach standardów, choć nie stroni też od autorskich kompozycji śpiewanych w języku polskim.
Muzycy towarzyszący Kasi Stankowskiej:

Marek Markowski - absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu, wraz z gitarzystą Markiem Napiórkowskim założył zespół Hurry Up, który zdobył nagrodę na festiwalu Jazz Juniors’91. Był również laureatem konkursu Pianistów Jazzowych w Kaliszu (1993). Współpracował z zespołem Saltet Peanuts (CD „Jazzy Positive”), także z saksofonistą Jerzym Główczewskim i wokalistą Markiem Bałatą. Jest wykładowcą we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie fortepianu. Zaaranżował większość utworów wykonywanych przez Kasię.

Jacek Niedziela - jeden z najbardziej twórczych artystycznie polskich kontrabasistów, nagrał ponad 20 płyt jazzowych z najlepszymi muzykami polskimi i amerykańskimi. Współpracował z Artem Farmerem, Adamem Makowiczem, Deborah Brown, Jack Walrath’em, Mike Clarkiem, Lorą Szafran i „New Presentation”, grupą Walk Away, J.P. Wróblewskim, kwartetem Zbigniewa Namysłowskiego, Tomaszem Szukalskim, Januszem Muniakiem. Od lat jest liderem własnego kwartetu (CD „Wooden Soul”).
Jednym z ważniejszych jego osiągnięć było wydanie w 1996 roku CD pt. „Jazzowe Poetycje”, gdzie zrealizował pomysł połączenia jazzu i poezji. Innym jego wielkim projektem była płyta „Sceny z Macondo”, inspirowana twórczością Gabriela Garcii Marqueza i nagrana z własnym kwartetem oraz orkiestrą kameralną. Od 1993 roku jest wykładowcą na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie kontrabasu oraz historii jazzu.

Marcin Jahr - absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM w Katowicach, finalista I Konkursu dla Perkusistów Jazzowych w Grodzisku Mazowieckim. Karierę rozpoczynał na festiwalach „Jazz Juniors”, nastepnie z zespołami J.P.Wróblewskiego. Współpracował m.in z Garrisonem Fewellem, Edem Schullerem, Piotrem Wojtasikiem, Kubą Stankiewiczem, Mieczysławem Szcześniakiem, „New Presentation”, Joachimem Menclem, Tomaszem Stańko, Januszem Muniakiem, Brandonem Furmanem, Ewą Bem. Od kilku lat jest wykładowcą klasy perkusji na Międzynarodowych Warsztatach Muzycznych w Puławach. Można go usłyszeć na ponad 10 płytach m.in. z Jackiem Niedzielą, Wojtkiem Niedzielą, Krzysztofem Herdzinem, Piotrem Wojtasikiem i Wojciechem Majewskim (CD „Grechuta” /2001).

Tomasz Pruchnicki,- Od 10.1999r. współtworzy grupę Okolicznościowy Kwintet Entuzjastów Jazzu, wraz z którą w roku 2000 zdobywa wyróżnienie za interpretację standardu jazzowego w ramach „Jazzu nad Odrą”.

W 2001r. rozpoczyna studia w Zakładzie Muzyki Jazzowej na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie saksofonu.
Zdobywa wyróżnienie indywidualne i wraz z zespołem O.K.E.J. trzecią nagrodę na festiwalu Jazz Juniors 2001 w Krakowie, nagrodę dla najlepszego solisty podczas II Festiwalu Muzyki Jazzowej i Rozrywkowej „Krokus Jazz & Pop Festiwal”(Jelenia Góra 2002), nagrodę dla najlepszego instrumentalisty na festiwalu big bandów w Nowym Tomyślu (2003). Na festiwalu J’n’O 2004 we Wrocławiu jest laureatem nagrody specjalnej za aranżację. W Bielsku-Białej w ramach festiwalu „Bielska Zadymka Jazzowa 2004” wraz z zespołem JWP.org otrzymuje wyróżnienie.
Współpracuje z takimi artystami jak Jan Pilch, Jacek Kochan, Eryk Kulm, Zbigniew Namysłowski, Piotr Wojtasik. W okresie 2003-2005 jest stypendystą Ministerstwa Kultury. W czerwcu 2005 uzyskuje tytuł magistra sztuki na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu.

Matys & Wierba Quintet

Zespół powstał około półtora roku temu, tworzy go pięciu młodych muzyków. Rodzaj muzyki jaki prezentuje Matys & Wierba Quintet to jazz, stylizowany na klasykach tego gatunku.

Skład zespołu:

Grzegorz Matys - trąbka
Maciej Kosztyła - saksofon tenorowy
Michał Wierba - fortepian
Grzegorz Masłowski - perkusja
Herbert Makuch - bas

Matys & Wierba Quintet zagrał wiele koncertów w całej Polsce. Zespół wygrał konkurs improwizacji im. Milesa Davisa w Kielcach, zagrał w finale najważniejszej imprezy jazzowej dla młodych muzyków - Jazz Juniors. Został zaproszony do zagrania koncertu w Tygmoncie, najbardziej prestiżowym klubie jazzowym w Polsce. Obecnie zespół szykuje się do zarejestrowania swojego materiału w studiu Radia Kielce.

Swój artystyczny program, zespół jest w stanie dopasować do wszelkich okoliczności. Koncerty w klubach przyjmują bardziej swobodną formę, natomiast oprawa muzyczna imprez okolicznościowych, przyjęć itp., może zostać w szczegółach ustalona z osobą zamawiającą.

Podejście członków zespołu do wykonywanej pracy jest w pełni profesjonalne i można oczekiwać solidnego wywiązania się z zobowiązań.

MARCIN MASECKI. Urodzony w Warszawie w 1982 roku. Od trzeciego roku życia uczył się harmonii i zasad muzyki od ojca, klarnecisty. Fortepianem zainteresował się w wieku siedmiu lat pod wrażeniem gry pianisty ragtime’wowego, którego zobaczył na wycieczce do Disneylandu. Pierwsze lekcje fortepianu zaczął pobierać, gdy mieszkał jeszcze w Stanach. Po powrocie do Polski w 1991 roku rozpoczął naukę u swojej pierwszej poważnej nauczycielki – własnej babci, Haliny Maseckiej. U niej uczył się techniki pianistycznej i repertuaru klasycznego, a równolegle poznawał tajniki jazzu na lekcjach u Jerzego Kossacza. W wieku 10 lat Marcin zdał do podstawowej szkoły muzycznej i w tym samym roku ukończył ją z wyróżnieniem. Dwa lata później dostał się do szkoły muzycznej II st. przy ul. Bednarskiej w Warszawie.

W tym czasie zaczął regularnie uczestniczyć w środowych jam sessions w legendarnym klubie Akwarium. Mając 15 lat założył swój pierwszy zespół – Trio z Wojtkiem Pulcynem (b) i Grzegorzem Grzybem (dr). Razem wzięli udział w kilku festiwalach i konkursach, zdobywając w 1997 roku nagrody na Jazz Standards Festival w Siedlcach, Jazz nad Odrą we Wrocławiu, Jazz Juniors w Krakowie oraz Pomorskej Jesieni Jazzowej.

Podczas konkursu Jazz nad Odrą Marcin nawiązał kontakt z zespołem Alchemik, z którym współpracował do 2004 r. W 1998 r. Alchemik dostał się do finału międzynarodowego konkursu Jazz Hoeilaart w Belgii, gdzie wywalczył nagrodę Grand Prix, zaś Marcin otrzymał również nagrodę dla „najlepszego solisty festiwalu”. Wkrótce zespół nagrał pierwszą płytę i wyruszył na pierwszą z wielu tras koncertowych. Od tego czasu Alchemik nagrał cztery albumy.

W 1998 roku Marcin ukończył szkolę przy ul. Bednarskiej na dwóch wydziałach – jazzowym i klasycznym. Rok później otrzymał stypendium do Berklee College of Music w Bostonie. Spędził tam dwa intensywne lata, studiując m.in. u takich wybitnych muzyków jak Dave Samuels, Robert Moog i Danilo Perez, po czym wrócił do Polski aby rozwijać działalność artystyczną na terenie całej Europy. W chwili obecnej bierze udział w wielu różnych projektach. Gra klasyczne koncerty kameralne w duecie z pierwszym kontrabasistą orkiestry symfonicznej Duesseldorfu – Włodkiem Gulą. Jest pianistą polskich formacji Apoplex, Second-Hand oraz Zbigniew Wegehaupt Quartet. Wraz z kolegami poznanymi w Bostonie utworzył trio TAQ (Ziv Ravitz - dr i Garth Stevenson - b). Często daje również koncerty solowe.

W marcu 2005 roku zwyciężył w Pierwszym Międzynarodowym Konkursie Pianistów Jazzowych w Moskwie. Miesiąc później został zaproszony do projektu „Niewinni Czarodzieje – live”, gdzie grał u boku Tomasza Stańki. W październiku br. wystąpi solo na Skok Jazz Sopot Festival otwierając koncert największej gwiazdy festiwalu, Kwartetu Branforda Marsalisa.

TRZASKOWSKI!. Andrzej Trzaskowski był wybitną postacią polskiego jazzu, poza nagraniami pozostawił po sobie fascynujące kompozycje które dorównywały znaczeniem i jakością twórczości Krzysztofa Komedy.

Dotąd jednak nie powstał żaden program przypominający tę nieszablonową twórczość. Dlatego podjęliśmy niniejszą próbę – przedstawiona już na kaliskim festiwalu pianistów zyskała sobie uznanie krytyków i publiczności.

ULTRADYCYJNE DUO TARTANUS – WRÓBLEWSKI. Program niniejszy wynika z zamiłowania do tradycyjnego jazzu i dobrej zabawy. Obaj wykonawcy mają różne stylistyczne preferencje ale podobne sympatie muzyczne i nie próbują tego zmienić.

Trio KACZMARCZYK/BARAŃSKI/DOBROWOLSKI jest już uznanym zespołem w polskim
rodowisku jazzowym. Zespół ma za sob± wiele koncertów w najlepszych polskich klubach jazzowych takich jak:TYGMONT (Warszawa), U MUNIAKA (Kraków), BLUE NOTE (Poznań), SAX CLUB-UCHO (Gdynia), PIEC ART (Kraków), HARRIS PIANO JAZZ BAR (Kraków), MUZYCZNA OWCZARNIA (Szczawnica) itd.

Muzyka wykonywana przez trio jest pełna wrażliwosci i ciepła, nie jest jednak pozbawiona elektryzującej dynamiki.

Grażyna Łobaszewska i zespół Staff. Grażyna Staniszewska to piosenkarka i wokalistka jazzowa. Współpracowała z zespołami: „Ergo- Band”- „Cancer” grupą jazz- rockową „Crash” i trio Jarosława Śmietany Wielokrotnie brała udział w Festiwalach Jazzowych w kraju i zagranicą.

Staff to zespół z Torunia, w obecnym składzie grają:

Tomek Markanicz- sax
Bartek Staszkiewicz- klawisze
Mariusz Nejman- bas
Michał Bryndal- bębny

Zespół istnieje od listopada 2004 roku i rozwija się w bardzo szybkim tempie. Stylistycznie zespół czerpie głównie z nurtu współczesnej muzyki jazzowej, dokonań takich artystów jak Wayne Shorter i muzycy wytwórni ECM. Inspiracje muzyczne są tu jednak bardzo szerokie: muzyka ludowa spotyka się z rockowymi riffami, a banalnej chałturze przeciwstawiają się struktury ruchu
m-base.

Hasłem, które porządkuje wszystkie działania muzyczne zespołu jest przestrzeń.
Zespół w maju tego roku otrzymał główną nagrodę na VIII Ogólnopolskim Przeglądzie Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni, a Michał Bryndal, nagrodę dla najlepszego instrumentalisty.









Opinie

Sprawdź się

Jakie dwie sztuki zrealizował w Teatrze Wybrzeże Jan Klata?