• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

PerforMOTYWY

PerforMOTYWY - Piątkowy wieczór z formami performatywnymi w Scenie Muzycznej GAK. Wyjątkowa okazja do zobaczenia trzech projektów artystycznych.

maj 11-12

piątek - niedziela, godz. 19:00

bilety 120 zł
maj 13

poniedziałek, godz. 17:00

Sopot,
bilety 40 zł
przedsprzedaż 30 zł
Swoje działania zaprezentują studenci Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku:
1. Magdalena Ałaszewska: Spotkanie | spektakl |
2. Joanna Draszawka: HIEROFANIA | etiuda teatralna |
3. Marta Machińska: I MOVE YOU | spektakl |
4. Karol Zieliński: M.E.T.A. | performance |

1. SPOTKANIE

Spotkanie jest wydarzeniem. Spotkanie pociąga za sobą istotną zamianę w przestrzeni obcowania .[...] Spotkanie wydaje się wydarzeniem przypadkowym; nie wiadomo kiedy, gdzie i dlaczego... Gdy jednak nastąpi, okazuje się, że było przygotowane przez całą przeszłość osób, które się spotkały. Widać wówczas, jak istotną rolę we wzajemnym n a p r z e c i w s i e b i e odgrywa to, co ci ludzie mają już poza sobą. (Ks. Józef Tischner, Filozofia dramatu).

Koncepcje filozoficzne Tischnera stały się punktem wyjścia do refleksji nad zagadnieniami Spotkania i Dialogu z drugim, określanego przez filozofa Innym. W Spotkaniu próbujemy dotknąć spraw powszechnych, uniwersalnych i przede wszystkim ważnych, choć wykorzystujemy do tego nasze prywatne historie. Kompilacja elementów autobiograficznych oraz przeróżnych inspiracji z szeroko pojętej kultury i sztuki, przełożone na język ciała wprawionego w ruch, złożyły się nasze Spotkanie.

Koncept i reżyseria - Magdalena Ałaszewska, Dorota Ałaszewska
Choreografia i wykonanie - Dorota Ałaszewska, Magdalena Ałaszewska,
Scenografia - Magdalena Ałaszewska
Działania/wsparcie audialne - Eryk Otlewski

Magdalena Ałaszewska, ur. 1989, Gdańsk - tegoroczna dyplomantka Animacji kultury, w pracowni prof. Anny Bem-Boruckiej, na Międzywydziałowym Instytucie Nauk o Sztuce, ASP w Gdańsku. Studentka Krytyki artystycznej. Absolwentka Kulturoznawstwa na UG. Chętnie podejmuje działania twórcze skłaniające się ku eksperymentom z pogranicza teatru, tańca i improwizacji ruchowej; współautorka i aktorka w spektaklach Lekcja anatomii oraz Bez/Tlen - niepotrzebne skreślić stworzonych wraz z kolektywem Wersja Robocza, wystawionych w klubie Buffet na terenie Stoczni gdańskiej w listopadzie i grudniu 2012 roku; zauroczona brzmieniem bębnów afrykańskich.

Dorota Ałaszewska, ur. 1993, Gdańsk - studentka Pedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim, od dziesięciu lat związana z tańcem, rozwija się w wielu technikach; hip-hop, dancehall, house, salsa, improwizacje ruchowe, współtwórczyni kolektywu Wersja Robocza, założycielka dziecięcej grupy tanecznej "Jungle Step".

                   
2. HIEROFANIA

W antropologii kultury termin hierofania oznacza naturalne dążenie człowieka do konstytuowania przestrzeni jako dwóch obszarów: sacrum i profanum. Obszary te mogą się wzajemnie przenikać, ponieważ to umysł ludzki konstytuuje wybrane miejsca lub rzeczy za sfery sacrum. Takie przekształcanie sacrum w profanum jest określane hierofanią. Człowiek tylko wtedy, gdy odnajdzie swoje miejsce i nada mu charakter obszaru sacrum, zachowuje swoisty porządek przestrzenny, odnajduje swoje miejsce w świecie. Hierofania jest krótką formą teatralną, nawiązującą do teatru gestu - stanowi artystyczną wypowiedź dotyczącą wewnętrznego obrazu miejsca oraz sposobu konstytuowania indywidualnego, osobistego sacrum.

Koncept: Joanna Draszawka
Wykonanie: Joanna Draszawka, Daniel Ebertowski, Magdalena Łącz-Kamanin, Jacek Panek,
Karol Zieliński
Scenografia: Joanna Draszawka
Wideo: Joanna Draszawka

Joanna Draszawka, ur. 1989, Koszalin - tegoroczna dyplomantka Animacji kultury, w pracowni prof. Anny Bem-Boruckiej, na Międzywydziałowym Instytucie Nauk o Sztuce, ASP w Gdańsku. Studentka Intermediów. Absolwentka Animacji społecznej na Wydziale Nauk Społecznych UG. W swoich działaniach twórczych chętnie sięga po medium fotografii i wideo. Głównym obszarem zainteresowania artystycznego jest relacja człowieka do miejsca i przestrzeni. Źródłem jej inspiracji stanowi wrażliwe postrzeganie świata oraz spotkanie z drugim człowiekiem.

3. I MOVE YOU

I MOVE YOU - Miłość jest sztuką. Miłość jest działaniem. Miłość jest zastosowaniem ludzkiej siły. (Erich Fromm, O sztuce miłości). Kiedy spotykamy na swej ścieżce człowieka, który wzbudza naszą fascynację, pragniemy przeniknąć tajemnicę jego duszy, dotrzeć do sedna istoty, która jest "nim". Istnieje droga do poznania tej tajemnicy, droga rozpaczliwa - uzyskanie całkowitej władzy nad drugim człowiekiem. Tylko, że wtedy, by dostać się do wnętrza rozszarpuje się na kawałki istnienie, w rezultacie jedynie je niszcząc. Drugim sposobem jest miłość. Miłość będącą czynnym przeniknięciem drugiej osoby, wykraczającym poza myśl, wykraczającym poza słowa. Do takiego poznania niezbędna jest cierpliwość, wysiłek, zaangażowanie i pragnienie, aby drugi człowiek mógł się rozwijać i wzrastać, zachowując swoją autonomię. I MOVE YOU to historia o zaangażowaniu wobec bytu, choreograficzno-improwizacyjna wyprawa po zakamarkach duszy, uzewnętrznienie emocji za pomocą ciała i muzyki.

Koncept i reżyseria: Marta Machińska
Choreografia i wykonanie: Marta Machińska, Artur Biernat

Marta Machińska, ur. 1988, Olsztyn - tegoroczna dyplomantka Animacji kultury, w pracowni prof. Anny Bem-Boruckiej, na Międzywydziałowym Instytucie Nauk o Sztuce, ASP w Gdańsku. Studentka Krytyki artystycznej. Absolwentka Animacji społecznej na UG. Tancerka, instruktorka, choreografka, pasjonatka tańca. Członkini grupy "Altromówki" (niegdyś istniejącą pod nazwą "White Slide"), tworzącą czołówkę polskiej sceny dancehallowej. Zdobywczyni wielu nagród na ogólnopolskich eventach tanecznych. Współtwórczyni, tancerka i choreografka musicali Olsztyńskiej Grupy Metro "Romeo i Julia" oraz "Metro", półfinalistka IV edycji programu "Mam Talent".

Artur Biernat, ur. 1986, Olsztyn - absolwent Architektury krajobrazu na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Tancerz, instruktor, choreograf. Główne style, w których się specjalizuje to tańce latynoamerykańskie, lyrical dance oraz pole dance. Prowadzi zajęcia oraz warsztaty w wielu szkołach tańca na terenie Trójmiasta i nie tylko, między innymi w Master Dance Studio w Birmingham w Wielkiej Brytanii. Tancerz widowiska "Magic Malbork" i musicali "Romeo i Julia" oraz "Metro" "Olsztyńskiej Grupy Metro".

4. M.E.T.A.


Performance Karola Zielińskiego jest komentarzem do osobistej relacji z przestrzenią i miejscem oraz próbą odpowiedzi na pytania "czym jest owa zależność?" do czego prowadzi?" i "jakie niesie konsekwencje?". To również swego rodzaju próba odzyskania i zrewidowania owych relacji.

Karol Zieliński, ur. 1989, Iława, absolwent Animacji społecznej na Uniwersytecie Gdańskim oraz tegoroczny dyplomant Animacji kultury w pracowni prof. Anny Bem- Boruckiej na Międzywydziałowym Instytucie Nauk o Sztuce ASP w Gdańsku. W swoich pracach wykorzystuje formy teatralne, podstawowym medium jest ciało.

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    5 zł
BILETY w cenie 5 zł, do nabycia w Scenie Muzycznej Gdańskiego Archipelagu Kultury, ul. Powstańców Warszawskich 25, od poniedziałku do piątku, w godzinach: 9:00 – 20:00.

Opinie

Sprawdź się

Mikołaj Trzaska, muzyk jazzowy pochodzący z Gdańska, od kilku lat komponuje muzykę filmową dla:

 

Najczęściej czytane