• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Pasja według Św. Jana

Bilety w cenie 30 zł ulgowy i 50 zł normalny do nabycia w biurze chóru przy ul. Opata J. Rybińskiego 24 w Gdańsku Oliwie oraz na godzinę przed koncertem w kościele oo. Dominikanów.

WYKONAWCY:

KATHERINA MÜLLER - sopran

Urodzona w Niemczech Katherina Müller studiowała śpiew w Lipskiej Akademii Muzycznej, a następnie doskonaliła umiejętności w berlińskim studio operowym Deutsche Staatsoper. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Lipsku oraz Festiwalu Mozartowskiego w Würzburgu.
Swoją karierę sceniczną rozpoczęła od współpracy z Theater Schwerin i Gärtnerplatztheater w Monachium. Występowała także m.in. podczas wiedeńskiego festiwalu „Mozart in Schönbrunn”, na deskach Praskiej Opery Narodowej, w paryskim Thêatre du Chatelet oraz teatrze operowym w Bazylei, wykonując partie Susanny („Wesele Figara”), Donny Elviry („Don Giovanni”) oraz Paminy („Czarodziejski flet”) we współpracy z tak znakomitymi dyrygentami jak: Christoph von Dohnanyi, Philippe Jordan czy Sebastian Weigle. Od 2003 r. jest na stałe związana z berlińską Staatsoper, gdzie śpiewa role Paminy i Elisabeth w “Elegie für junge Liebende” Hansa Wernera Henze oraz Sophie w “Der Rosenkavalier”. W 2004 r. zadebiutowała na deskach Nederlandse Opera w Amsterdamie, a dwa lata później śpiewała partię Donny Anny w wystawianym w Pradze „Don Giovannim”. W sezonie 2006/2007 ponownie można było ja usłyszeć w Nederlandse Opera w roli Hirt (“Tannhäuser”).

Oprócz działalności operowej Katherina Müller jako solistka regularnie współpracuje ze światowej sławy orkiestrami i chórami, koncertując nie tylko w Europie (w ubiegłym roku prezentowała „Wielką mszę f-moll’ Brucknera podczas tournee po Hiszpanii z Orquestra Sinfónica de Galizia), ale i w dalekiej Japonii (w 2005 r. śpiewała „Requiem” Brahmsa z New Japan Philharmonic).
W sezonie 2007/8 Katherina Müller będzie wykonywała m.in. „Eliasza” Mendelssohna w Berlin Konzerthaus, „Requiem” Mozarta z State Opera Concert Choir i Staatskapelle Berlin, oraz partię Hirt w “Tannhäuser” w Festspielhaus Baden-Baden pod dyrekcją Philippe Jordana.
W opinii krytyków muzycznych Katherina Müller ma głos piękny, jasny i czysty jak dzwon; „jego górne partie brzmią jak śpiew słowika, który w niższych rejestrach przybiera ludzką postać. Kiedy delikatnie krzyżują się te dwie kreacje rodzi się anioł” (berliński “Tagesspiegel” – fragment recenzji po wykonaniu „Mesjasza” Haendla w 2006 r.).

ANNETTE MARKERT – alt

Annette Markert urodziła się w malowniczej miejscowości, położonej w górskim paśmie Rhön (Turyngia/Niemcy). Początkowo, po ukończeniu studiów wokalnych w Lipskiej Akademii Muzycznej im. F. Mendelssohna-Bartholdy’ego, pracowała w teatrach operowych Halle i Lipska, ale od 1996 r. występuje jako niezależny artysta. Można ją usłyszeć zarówno w repertuarze operowym jak i oratoryjnym. Koncertuje z wieloma znakomitymi orkiestrami (m.in. z Filharmonią Nowojorską i lipską orkiestrą „Gewandhaus” kierowaną przez Kurta Masura oraz z Filharmonikami Wiedeńskimi Philippe’a Herreweghe i z International Bach Academy Stuttgart Helmuta Rillinga) oraz chórami (m.in. z „Kreuzchor Dresden” pod batutą Rodericha Kreile i „Thomaner Choir Leipzig”, kierowanego przez Georga Christopha Billera - kantora kościoła św. Tomasza w Lipsku).
W 2000 r., z okazji 250-tej rocznicy śmierci Jana Sebastiana Bacha, Annette Markert wzięła udział w londyńskim wykonaniu “Wielkiej Mszy h-moll”, którym kierował Sir Roger Norrington. Niezwykłe uznanie krytyków oraz dwukrotną nagrodę Haendel Prize przyznaną przez miasto Halle zdobyła za porywające wykonania oper G. F. Haendla (śpiewała partie tytułowe m.in. w „Floridante”, „Rinaldo”, „Orest” i „Giulio Cesare”).
W 2007 r. Annette Markert koncertowała m.in. w San Francisco (z “San Francisco Symphony”) wykonując pod dyrekcją Herberta Blomstedta oratorium „Eliasz” F. Mendelssohna.
Solistka dokonała wielu nagrań płytowych. Są wśród nich m.in.: „Oratorium na Boże Narodzenie” i „Pasja według św. Jana” J. S. Bacha (dyrygent Ludwig Güttler, dla Berlin Classics), „Requiem” W. A. Mozarta i „Paulus” F. Mendelssohna (dyrygent Philippe Herreweghe, dla Harmonia Mundi), „Deutsche Sinfonie” H. Eislera (pod batutą Lothara Zagroseka, dla Decca), „Golgotha" F. Martina (pod batutą Herberta Böcka), kantaty Bacha (dyrygent Ton Koopman, dla Erato) oraz nagrania z Nederlandse Bachvereniging pod batutą Josa van Veldhovena.

KLAUS HÄGER – bas

Klaus Häger urodził się w Wuppertalu (Niemcy). Uczył się gry na wiolonczeli, fortepianie i organach, a potem studiował we Freiburgu u profesorów Franza Müllera-Heusera, Ingeborg Most i Jürgena Gaussa. Edukację uzupełniał na kursach mistrzowskich u profesorów Seny Jurinac, Ernsta Haefligera i Dietricha Fischer-Dieskau’a.
Występował na wielu festiwalach, m.in. w Salzburgu, Schwetzingen, Ludwigsburg, Schleswig-Holstein, Ansach i Sewilli, współpracując z większością słynnych europejskich orkiestr po batutą takich dyrygentów jak: Gerd Albrecht, Daniel Barenboim, Pierre Boulez,
Michael Gielen, Philippe Herreweghe, René Jacobs, Kent Nagano, Helmuth Rolling czy Christian Thielemann.
W ostatnich latach często koncertował w Stanach Zjednoczonych. Można go było usłyszeć m.in. na festiwalu Bachowskim w Oregonie, z Charlotte Symohony Orchestra, a także w
Carnegie Hall New York.
Klaus Häger otrzymał stypendia Prezydenta Republiki Federalnej Niemiec Richarda von
Weizsäckera i Walter-Kaminsky-Foundation. Jest laureatem wielu nagród na międzynarodowych konkursach, w tym m.in. w Helsinkach, Wenecji, Pradze, Wiedniu, Hamburgu i Berlinie.
W latach 1991-1997 pracował jako solista w Hamburger Staatsoper, przez kolejne osiem lat w Deutsche Staatsoper Berlin (oraz gościnnie w wielu innych teatrach operowych). W 2002 r. zadebiutował na Festiwalu w Bayreuth w „Śpiewakach norymberskich” pod batuta Christiana Thielemanna. Od 2004 r. jest profesorem honorowym Wyższej Szkoły Muzyki i Teatru w Rostocku.

CLEMENS LÖSCHMANN – tenor


Urodzony w Berlinie, studiował na tamtejszej uczelni Universität der Künste (dawniej Hochschule der Künste) u profesora Johannesa Hoefflina. Doskonalił się także na warsztatach muzycznych u profesorów Ariberta Reimanna i Dietricha Fischer-Dieskau’a. Laureat stypendium Gotthard-Schierse-Foundation (przyznanego przez Komische Oper Berlin) i Fundacji Ryszarda Wagnera.
Doświadczenie operowe zdobywał współpracując zarówno z teatrami operowymi jak i niezależnymi zespołami (koncertował m.in. w Berlinie, Hamburgu, Wiedniu i Zurychu). Na stałe związany jest z zespołem Opery Bremeńskiej, ale występuje także gościnnie m.in. w berlińskiej Komische Oper, operze we Frankfurcie nad Menem, Royal Opera House Covent Garden, genewskim Teatro Carlo Felice i w Gran Teatro del Liceu w Barcelonie.
W jego rozległym repertuarze, prócz partii tenorowych wszystkich oper Mozarta, są najważniejsze role liryczne dwudziestowiecznej opery. Clemens Löschmann był angażowany do prawykonań aż ośmiu oper, których najbardziej wymagające partie tenorowe kilkukrotnie były pisanie specjalnie dla niego.
Występuje w różnorodnych międzynarodowych projektach oratoryjnych i koncertach, zarówno w repertuarze klasycznym jak i współczesnym, ze szczególnym uwzględnieniem ról Ewangelistów i innych partii tenorowych w oratoriach i kantatach J. S. Bacha.
W swych recitalach Clemens Löschmann szczególną uwagę poświęca nie tylko klasyce, ale i kompozycjom współczesnym i nowatorskim.
Szerokie spectrum jego pracy wokalnej można prześledzić na licznych nagraniach płytowych i radiowych, zawierających opery, koncerty i recitale zarejestrowane m.in. dla DeutschlandRadio, Westdeutscher Rundfunk, RadioBremen, RAI, DRS i RÚV
Clemens Löschmann jest profesorem śpiewu Bremeńskiej Akademii Muzycznej.

POLSKI CHÓR KAMERALNY
Istniejący od 30 lat POLSKI CHÓR KAMERALNY* należy do wąskiego grona światowej elity w pełni profesjonalnych chórów kameralnych. Daje rocznie około 80-100 koncertów, przygotowując ponad 50 różnych programów. Zespół stawia sobie za cel nadrzędny regularną pracę na instrumentalnym, „orkiestralnym” poziomie, co, oprócz wielu innych umiejętności, wymaga całkowitego opanowania aparatu wokalnego, umożliwiając realizację wszystkich technicznych i artystycznych wymogów partytury.
Zainteresowania tego wszechstronnego zespołu, składającego się z 24 zawodowych muzyków, koncentrują się głównie na muzyce a cappella, a zwłaszcza na współczesnej i romantycznej. Dlatego nie dziwi fakt, iż wielu światowej sławy kompozytorów dedykuje zespołowi swoje utwory (od lat średnio co dwa, trzy tygodnie zespół przygotowuje jedno prawykonanie).
W repertuarze chóru, obok licznych prawykonań, znajdują się m.in. programy oratoryjne, a nawet opery, wykonywane we współpracy z najwybitniejszymi polskimi orkiestrami filharmonicznymi oraz z tak znakomitymi zespołami jak Sinfonia Varsovia, Polska Filharmonia Kameralna – Sopot, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, Academy of Ancient Music oraz wieloma innymi europejskimi orkiestrami barokowymi i zespołami muzyki dawnej.
„Specjalizujemy się w różnorodności!” Aby nie popaść w muzyczną rutynę POLSKI CHÓR KAMERALNY chętnie bierze także udział w eksperymentach. Stąd zabawa z muzyką lekką, jazzem, chanson, śpiewem gregoriańskim. Cross-Over nie jest dla nich żadną nowością.
W 2001 r. zespół wystąpił w pierwszym na świecie wykonywanym na żywo koncercie internetowym. Z POLSKIM CHÓREM KAMERALNYM gościnnie współpracują światowej sławy dyrygenci, wśród nich od wielu lat Uwe Gronostay i Eric Ericson. W zeszłym roku z chórem pracowali Frieder Bernius i Stephen Layton. W 2008 r. z zespołem ponownie koncertować będą m.in. Stephen Layton i Eric Ericson.
POLSKI CHÓR KAMERALNY był wielokrotnie zapraszany na międzynarodowe festiwale muzyczne, takie jak Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Ruhr-Festival, "Rendez-vous musique nouvelle", a także do Salzburga, Drezna, Berlina i Tokio. Tournée koncertowe wiodą go po niemal całej Europie, a także do USA i Japonii. Podczas World Symposium on Choral Music w Rotterdamie zespół wystąpił w roli „oficjalnego chóru sympozjum”.
Oprócz ponad 50 płyt CD, kaset magnetofonowych i video (wydanych m.in. w Acte Préalable, BeArTon, Carus, DUX, Naxos, Wergo i Musidisque) POLSKI CHÓR KAMERALNY utrwalił dziesiątki godzin muzyki dla Polskiego Radia w Warszawie. Od 1999 r. zespół otrzymuje nominacje do nagród fonograficznych (również w tym roku został nominowany za płytę wydaną w 2007 r.), a w 2004 r. otrzymał dwie nagrody „Fryderyk”. Zespół nagrywa także dla Polskiej Telewizji (w tym komplet 68 offertoriów Giovanniego P. da Palestriny), a za granicą dla Dutch Radio, Bayerischer Rundfunk, Hessischer Rundfunk, Südwestrundfunk, Sender Freies Berlin, Westdeutscher Rundfunk oraz dla ZDF (drugiego kanału niemieckiej telewizji publicznej).
POLSKI CHÓR KAMERALNY był silnym polskim akcentem podczas Koncertu Bożonarodzeniowego dla EBU, nadawanego na żywo w Kanadzie i wielu krajach Europy. W sierpniu 2006 r. – w „Roku Mozartowskim” – zespół, jako pomysłodawca i główny organizator, zainaugurował czterodniowy Międzynarodowy Festiwal Mozartowski „Mozartiana”, prezentujący muzykę Amadeusza w wielu różnych stylach. Co roku festiwal przyciąga do Parku Oliwskiego, Pałacu Opatów i Katedry Oliwskiej ponad 10.000 widzów. Tak duże zainteresowanie sprawiło, że „Mozartiana” wpisała się na stałe w kalendarz sierpniowych wydarzeń muzycznych.
W zeszłym roku POLSKI CHÓR KAMERALNY nagrał w Polsce i Niemczech kilka płyt CD, które zostaną wydane w 2008 r. Są wśród nich kolędy w opracowaniu Macieja Małeckiego na chór i orkiestrę smyczkową (z Polską Filharmonią Kameralną - Sopot, pod dyrekcją Jana Łukaszewskiego), płyta monograficzna z utworami Hansa Schanderla oraz muzyka chóralna najwybitniejszych polskich kompozytorów (m.in. Góreckiego, Pendereckiego, Kilara, P. Łukaszewskiego) zarejestrowana dla wydawnictwa „Musica Sacra”.
Na początku „Roku Jubileuszowego” – POLSKI CHÓR KAMERALNY w 2008 r. obchodzi 30-lecie istnienia – zespół gościł Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „Musica Sacra”, wykona także m.in. “Pasję wg Św. Jana” J. S. Bacha.

POLSKI CHÓR KAMERALNY
Schola Cantorum Gedanensis:

Soprany:
Aleksandra Kisiel, Wiesława Łukaszewska, Izabella Mandziej,
Karolina Rec, Mariola Szymaszek, Ludwika Wujtewicz

Alty:
Joanna Dunst, Romualda Kowalska, Danuta Mackiewicz,
Aleksandra Muraczewska, Bożena Nadolska, Katarzyna Wittschenbach

Tenory:
Jarosław Krzysztof Bajdor, Damian Bykowski, Tomasz Gieszcz,
Marek Kalisz, Jerzy Stelmański, Lech Wittschenbach

Basy:
Mariusz Czapiewski, Andrzej Macierzyński, Sebastian Mandziej,
Krzysztof Pękała, Janusz Sierla, Krzysztof Stachowski

WROCŁAWSKA ORKIESTRA BAROKOWA


Wrocławska Orkiestra Barokowa powstała przy Filharmonii im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu w październiku 2006 roku.
Inicjatorem jej powstania był Andrzej Kosendiak – Dyrektor Naczelny Filharmonii i Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans, który kierownictwo artystyczne nad zespołem powierzył znanemu wiolonczeliście Jarosławowi Thielowi.
Orkiestra zainaugurowała swoją działalność artystyczną koncertami odbywającymi się w pięknym wnętrzu Sali Wielkiej Ratusza. W programach koncertów znalazły się dzieła J. S. Bacha, J. G. Goldberga, J. Haydna, W. A. Mozarta oraz G. P. Telemana. Koncerty cieszyły się dużym uznaniem publiczności, nie tylko wrocławskiej.
Orkiestra Barokowa od początku skupiała czołowych muzyków sceny barokowej. Warsztat artystyczny członków orkiestry został wysoko oceniony przez krytyków muzycznych.
Udany pierwszy sezon artystyczny Orkiestry zaowocował zaproszeniem do udziału w 42 Międzynarodowym Festiwalu Wratislavia Cantans.
W sezonie 2007/2008 zespół kontynuować będzie cykl koncertów w Sali Wielkiej Ratusza we Wrocławiu, prezentując rzadko wykonywane w Polsce utwory późnego baroku i klasycyzmu. Gośćmi Orkiestry będą wybitni soliści, m. in.: sopranistka Simone Kermes, pianistka Barbara Maria Willi, czy fagocista Adrian Rovatkay.

Wrocławska Orkiestra Barokowa:

I skrzypce: Zbigniew Pilch – koncertmistrz, Leszek Firek, Bernardeta Wujtewicz, Dominika Pawlicka
II skrzypce: Mikołaj Zgółka, Violetta Szopa, Anna Nowak
altówka: Michał Mazur, Piotr Chrupek
wiolonczela: Jarek Thiel, Edyta Maksymczuk - Thiel
kontrabas: Janusz Musiał
viola da gamba: Peter Wagner
lutnia: Pŕemek Wacek
obój: Marek Niewiedział, Marcel Plavec
flet: Jana Semeradova, Magdalen Pilch
fagot: Kamila Marcinkowska
organy: Marcin Szelest

JAN ŁUKASZEWSKI


Jan Łukaszewski jest uznawany za jednego z najznakomitszych w Europie specjalistów w dziedzinie muzyki chóralnej. Dyrygent, dyrektor naczelny i artystyczny POLSKIEGO CHÓRU KAMERALNEGO*. Współpracuje również jako dyrygent gościnny m.in. z Chórem Polskiego Radia w Krakowie oraz wieloma zespołami w kraju i za granicą. Zainteresowania artystyczne Jana Łukaszewskiego koncentrują się głównie wokół muzyki romantycznej i współczesnej.
Pod jego dyrekcją POLSKI CHÓR KAMERALNY osiągnął wysoki poziom artystyczny, a on zyskał opinię osoby, potrafiącej w krótkim czasie uczynić możliwymi rzeczy niemożliwe i przygotować muzyczne interpretacje nawet najbardziej skomplikowanych utworów. Dlatego chętnie powierza się mu dyrygowanie światowymi prawykonaniami wielu kompozycji.
Jan Łukaszewski jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego. Bazując na doświadczeniach i ideach artystycznych ojca Leona i starszego brata Ireneusza, odkrył charakterystyczne niepowtarzalne brzmienie chóru. Jego „otwarcie na instrumentalność”, elastyczność i wspaniałe wyczucie muzycznego kolorytu nie przestaje zadziwiać krytyków na całym świecie. Jan Łukaszewski przejął POLSKI CHÓR KAMERALNY w 1983 r.,
po kilkuletnim pełnieniu w nim funkcji asystenta dyrygenta. Od lat pracuje z najznakomitszymi orkiestrami kameralnymi i symfonicznymi(są wśród nich m.in. Sinfonia Varsovia, Polska Filharmonia Kameralna - Sopot, Neue Düsseldorfer Hofmusik, Academy of Ancient Music), zdobywając uznanie krytyki za swobodę i pewność oraz inspirujące interpretacje, tworzące nowe wzory wykonawcze muzyki oratoryjnej.
Obecnie Jan Łukaszewski prowadzi zajęcia w ramach podyplomowych studiów dyrygenckich (w Bydgoskiej Akademii Muzycznej) oraz jest zapraszany na interpretacyjne kursy mistrzowskie i seminaria dla dyrygentów chóralnych w kraju i za granicą (m.in. do Tokio / Nagano, Karuizawa, Morioka [Japonia] oraz na "World Symposium on Choral Music" w Rotterdamie, gdzie występował w charakterze wykładowcy). Zajmując się również edukacyjną stroną śpiewu amatorskiego, Jan Łukaszewski wielokrotnie zasiadał w jury światowych, renomowanych konkursów chóralnych, m.in. w Japonii (Takarazuka, Karuizawa, Morioka), Walii (Llangollen), na Litwie, we Włoszech i Szwajcarii a także w jury konkursu kompozytorskiego w Polsce i Anglii (Cambridge).
Jan Łukaszewski jest jednym z nielicznych w Polsce propagatorów i wykonawców muzyki chóralnej takich kompozytorów jak Schönberg, Messiaen, Xenakis, Globokar, Takemitsu, R. Strauss, Pepping, Tippett, Ives czy Barber. Liczne nagrania dla Polskiego Radia, Dutch Radio, Sender Freies Berlin, Bayerischer Rundfunk, Südwestrundfunk i Westdeutscher Rundfunk oraz dla Telewizji Polskiej i Niemieckiej, a także wiele nagrań CD, MC, LP oraz video najlepiej odzwierciedlają wysoką jakość jego pracy. Poziom artystyczny prowadzonego przez niego POLSKIEGO CHÓRU KAMERALNEGO wciąż nie przestaje inspirować kompozytorów do pisania dzieł na chór a cappella.
Jan Łukaszewski jest laureatem wielu prestiżowych nagród.

* znanego także jako Schola Cantorum Gedanensis, instytucja kultury Miasta Gdańska

Parte prima

1. (1) Chorus - Herr, unser Herrscher
2a. (2) Evangelista, Jesus - Jesus ging mit seinen Jüngern
2b. (3) Chorus - Jesum von Nazareth
2c. (4) Evangelista, Jesus - Jesus spricht zu ihnen
2d. (5) Chorus - Jesum von Nazareth
2e. (6) Evangelista, Jesus - Jesus antwortete
3. (7) Choral - O große Lieb
4. (8) Evangelista, Jesus - Auf dass das Wort erfüllet würde
5. (9) Choral - Dein Will gescheh, Herr Gott, zugleich
6. (10) Evangelista - Die Schar aber und der Oberhauptmann
7. (11) Aria (alto solo) - Von den Stricken meiner Sünden
8. (12) Evangelista - Simon Petrus aber folgete Jesu nach
9. (13) Aria (soprano solo) - Ich folge dir gleichfalls
10. (14) Evangelista, Ancilla, Petrus, Jesus, Servus - Derselbige
Jünger war dem Hohenpriester bekannt
11. (15) Choral - Wer hat dich so geschlagen
12a. (16) Evangelista - Und Hannas sandte ihn gebunden
12b. (17) Chorus - Bist du nicht seiner Jünger einer
12c. (18) Evangelista, Petrus, Servus - Er leugnete aber und sprach
13. (19) Aria (tenore solo) - Ach, mein Sinn
14. (20) Choral - Petrus, der nicht denkt zurück

Parte seconda

15. (21) Choral - Christus, der uns selig macht
16a. (22) Evangelista, Pilatus - Da führeten sie Jesum
16b. (23) Chorus - Wäre dieser nicht ein Übeltäter
16c. (24) Evangelista, Pilatus - Da sprach Pilatus zu ihnen
16d. (25) Chorus - Wir dürfen niemand töten
16e. (26) Evangelista, Pilatus, Jesus - Auf dass erfüllet würde das Wort
17. (27) Choral - Ach großer König


18a. (28) Evangelista, Pilatus, Jesus - Da sprach Pilatus zu ihm
18b. (29) Chorus - Nicht diesen, sondern Barrabam
18c. (30) Evangelista - Barrabas aber war ein Mörder
19. (31) Arioso (basso solo) - Betrachte, meine Seel
20. (32) Aria (tenore solo) - Erwäge, wie sein blutgefärbter Rücken
21a. (33) Evangelista - Und die Kriegsknechte flochten eine Krone
21b. (34) Chorus - Sei gegrüßet, lieber Jüdenkönig
21c. (35) Evangelista, Pilatus - Und gaben ihm Backenstreiche
21d. (36) Chorus - Kreuzige, kreuzige
21e. (37) Evangelista, Pilatus - Pilatus sprach zu ihnen
21f. (38) Chorus - Wir haben ein Gesetz
21g. (39) Evangelista, Pilatus, Jesus - Da Pilatus das Wort hörete
22. (40) Choral - Durch dein Gefängnis, Gottes Sohn
23a. (41) Evangelista - Die Jüden aber schrieen und sprachen
23b. (42) Chorus - Lässest du diesen los
23c. (43) Evangelista, Pilatus - Da Pilatus das Wort hörete
23d. (44) Chorus - Weg, weg mit dem
23e. (45) Evangelista, Pilatus - Spricht Pilatus zu ihnen
23f. (46) Chorus - Wir haben keinen König
23g. (37) Evangelista - Da überantwortete er ihn
24. (48) Aria (basso solo, chorus) - Eilt, ihr angefochtnen Seelen
25a. (49) Evangelista - Allda kreuzigten sie ihn
25b. (50) Chorus - Schreibe nicht: der Jüden König
25c. (51) Evangelista, Pilatus - Pilatus antwortet
26. (52) Choral - In meines Herzens Grunde
27a. (53) Evangelista - Die Kriegsknechte aber
27b. (54) Chorus - Lasset uns den nicht zerteilen
27c. (55) Evangelista, Jesus - Auf dass erfüllet würde die Schrift
28. (56) Choral - Er nahm alles wohl in acht
29. (57) Evangelista, Jesus - Und von Stund an nahm sie der Jünger
30. (58) Aria (alto solo, viola da gamba sola) - Es ist vollbracht
31. (59) Evangelista - Und neiget das Haupt
32. (60) Aria (basso solo, choral) - Mein teurer Heiland, lass dich fragen
33. (61) Evangelista - Und siehe da, der Vorhang im Tempel zerriss
34. (62) Arioso (tenore solo) - Mein Herz, in dem die ganze Welt
35. (63) Aria (soprano solo) - Zerfließe, mein Herze
36. (64) Evangelista - Die Jüden aber, dieweil es der Rüsttag war
37. (65) Choral - O hilf, Christe, Gottes Sohn
38. (66) Evangelista - Darnach bat Pilatum Joseph von Arimathia
39. (67) Chorus - Ruht wohl, ihr heiligen Gebeine
40. (68) Choral - Ach Herr, lass dein lieb Engelein

Opinie

Sprawdź się

Najstarszym zabytkiem w Sopocie, będącym jednocześnie oddziałem Muzeum Archeologicznego w Gdańsku jest: