Koncert w ramach projektu: "Twórz z nami KULTURĘ NA MORENIE".
Podobne wydarzenia
piątek, godz. 19:00
Gdańsk,
Oliwski Ratusz Kultury
poniedziałek - wtorek, godz. 20:00
Gdynia,
Konsulat Kultury
Wykonawcy:
Alicja Serowik - wokal
Michał Marek Ciesielski - fortepian / aranżacje
Piotr Szajrych - kontrabas
Adam Golicki - perkusja
W programie:
aranżacje pieśni kurpiowskich, standardy jazzowe
WSTĘP WOLNY
DO ŚË - taki tytuł nosi debiutancki krążek urodzonej na Kurpiach wokalistki Alicji Serowik. Za namową kilku osób, m.in. Krystyny Stańko i Grzegorza Piotrowskiego, a także pod wpływem coraz to nowszych i bogatszych spotkań muzycznych, Alicja postanowiła wrócić do swoich korzeni i stworzyć projekt Pieśni kurpiowskich w aranżacjach szeroko pojętej muzyki improwizowanej. Jest to projekt sięgający do bogactwa muzyki ludowej, klasycznej i jazzowej. Jest to także próba znalezienia nici porozumienia między tymi różnymi muzycznymi światami. Kanwą inspiracji stała się pieśń kurpiowska Szymanowskiego Uwoz, mamo.
Do udziału w projekcie zaprosiła znakomitych muzyków, a zarazem kolegów z uczelni, o otwartych i szerokich muzycznych horyzontach, a także mocno zarysowanym indywidualizmie: pianistę Michała Marka Ciesielskiego, odpowiedzialnego również za aranżacje wybranych utworów, kontrabasistę Piotra Szajrycha oraz perkusistę Adama Golickiego.
Muzycy stworzyli dzieło, które stało się spoiwem dla różnobarwnych środków muzycznego wyrazu. Zaczerpnęli z samego źródła - źródła wiecznie bijącego, starając się ukazać tę nieuchwytną melancholię, tęsknotę, kroplę duszy i zadumy, zarazem światło i mrok, a także to, co łagodne i surowe, aby choć na chwilę zabrać słuchaczy w inny wymiar. DO ŚË, czyli do kurpiowskich korzeni.
Alicja Serowik - wokal
Michał Marek Ciesielski - fortepian / aranżacje
Piotr Szajrych - kontrabas
Adam Golicki - perkusja
folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście
W programie:
aranżacje pieśni kurpiowskich, standardy jazzowe
WSTĘP WOLNY
DO ŚË - taki tytuł nosi debiutancki krążek urodzonej na Kurpiach wokalistki Alicji Serowik. Za namową kilku osób, m.in. Krystyny Stańko i Grzegorza Piotrowskiego, a także pod wpływem coraz to nowszych i bogatszych spotkań muzycznych, Alicja postanowiła wrócić do swoich korzeni i stworzyć projekt Pieśni kurpiowskich w aranżacjach szeroko pojętej muzyki improwizowanej. Jest to projekt sięgający do bogactwa muzyki ludowej, klasycznej i jazzowej. Jest to także próba znalezienia nici porozumienia między tymi różnymi muzycznymi światami. Kanwą inspiracji stała się pieśń kurpiowska Szymanowskiego Uwoz, mamo.
Do udziału w projekcie zaprosiła znakomitych muzyków, a zarazem kolegów z uczelni, o otwartych i szerokich muzycznych horyzontach, a także mocno zarysowanym indywidualizmie: pianistę Michała Marka Ciesielskiego, odpowiedzialnego również za aranżacje wybranych utworów, kontrabasistę Piotra Szajrycha oraz perkusistę Adama Golickiego.
Muzycy stworzyli dzieło, które stało się spoiwem dla różnobarwnych środków muzycznego wyrazu. Zaczerpnęli z samego źródła - źródła wiecznie bijącego, starając się ukazać tę nieuchwytną melancholię, tęsknotę, kroplę duszy i zadumy, zarazem światło i mrok, a także to, co łagodne i surowe, aby choć na chwilę zabrać słuchaczy w inny wymiar. DO ŚË, czyli do kurpiowskich korzeni.