• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kulturalny Gdańsk bliżej ludzi

Łukasz Rudziński
22 lipca 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Jeden z projektów realizowanych na prośbę Biura Gdańsk 2016. Jeden z projektów realizowanych na prośbę Biura Gdańsk 2016.

Od początku lipca trwa intensywna promocja gdańskiej kandydatury o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Niebawem ma nabrać jeszcze wyraźniejszych kształtów.



Pociąg reklamujący kandydaturę Gdańska na ESK będzie jeździł do końca roku. Pociąg reklamujący kandydaturę Gdańska na ESK będzie jeździł do końca roku.
Najważniejszą akcją reklamową i artystyczną będzie akcja billboardowa planowana na sierpień bieżącego roku. - Zaprosiliśmy kilkunastu artystów do stworzenia własnej wizji tego, czym jest "Wolność Kultury, Kultura Wolności". Opracowywali oni swoje prace w oparciu o podstawowy layout, ponieważ zależało nam na tym, aby uzyskać spójność tej kampanii- opisuje akcję Aleksandra Szymańska z Biura Gdańsk 2016.

Projektów jest w sumie kilkanaście i na pewno kilka z nich będzie można zobaczyć na billboardach, które przez cały sierpień będą reklamować kandydaturę Gdańska w Warszawie, Trójmieście i prawdopodobnie w Krakowie. Przygotowanych zostanie przynajmniej 100 plakatów, chociaż jeśli Gdańsk 2016 będzie reklamowany także w Krakowie, to ich liczba wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt.

Jak oceniasz akcję promocyją kandydatury Gdańska na ESK 2016?

Do realizacji 20-sekundowych reklamówek filmowych zaproszono Macieja Szupicę. Jego filmiki, na których widnieje hasło przewodnie kampanii promocyjnej Gdańska - "Wolność Kultury, Kultura Wolności", będą reklamować ideę ESK 2016 w Gdańska m.in. w Internecie.

Poza tym informacje o ESK dla Gdańska pojawiły się na latarniach wzdłuż alei Grunwaldzkiej, rozwieszono kilka banerów w przestrzeni miejskiej (dwa z nich wiszą nad ulicą Długą), wprowadzono również specjalne ulotki na tzw. bibułach na wydarzenia 4 czerwca. W bibliotekach można dostać książkowe zakładki z logotypem Gdańska 2016, rozdawane są znaczki na ubrania, popularyzujące ESK tekturowe wachlarze (wyprodukowano ich około 30 tys.), czy etui na dokumenty. W sierpniu planowana jest akcja rozdawania kierowcom naklejek z napisem "Popieram! Gdańsk 2016".

To nie wszystko. W składzie Szybkiej Kolei Miejskiej znajduje się kolejka reklamująca ideę ESK. - Wymalowaliśmy i okleiliśmy jeden pociąg kursujący po trasach SKM. Pociągiem w barwach naszego logotypu będzie można jeździć do końca roku - dodaje Aleksandra Szymańska. - Z kolei nad rozkładem jazdy na Dworcu Centralnym w Warszawie wisi ogromny baner kandydatury Gdańska.

Najbardziej niekonwencjonalnym sposobem promocji wydaje się jednak konkurs na tatuaż oparty na logotypie kandydatury Gdańska na Europejską Stolicę Kultury. - Popularność dla idei ESK musimy pozyskiwać w różnych środowiskach. Chcemy zaprezentować nasze logo w innej konwencji. Zwycięski projekt będziemy wykorzystywać do promocji np. koncertów hip-hopowych - mówi Sławomir Czarnecki, specjalista ds. public relations Biura Gdańsk 2016.

Tatuaż będzie wykorzystywany jako znak graficzny i jako bodypainting. Rozstrzygnięcie konkursu już 25 lipca, podczas pierwszego dnia festiwalu Gdańsk Tattoo Konwent. Drugiego dnia festiwalu zwycięski projekt będzie malowany na ciałach modelek.

W czasie wakacji aktywność organizatorów Biura Gdańsk 2016 znacznie wzrosła. W lipcu Biuro było obecne podczas festiwalu Wybrzeże Sztuki, Baltic Sail, Gdańsk Dźwiga Muzę, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA, czy trwającego obecnie Festiwalu Sztuki Tutejszej TUTART. W sierpniu logotypy i gadżety Gdańska 2016 będą towarzyszyć Festiwalowi Szekspirowskiemu, uczestnikom Parkowania, Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Solidarności i Solidarity of Arts. Biuro Gdańsk 2016 zaznaczy również swoją obecność podczas Jarmarku św. Dominika.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (27)

  • Reklama billboardowa to jedna z najbardziej chamskich, nachalnych i prostackich form reklamy

    Która w dodatku oszpeca piękne miasta. Jak można w ten sposób reklamować kulturę? Trzeba mieć chyba coś nierówno pod sufitem albo mylić pojęcia.

    • 5 1

  • Pomyślcie o wznowieniu i uruchomieniu nowych połączeń lotniczych...

    jak np. z europejską stolicą kultury Edynburgiem, gdzie co roku odbywa się

    europejski festiwal kultury (nie czekają na daty), nawet kryzys w tym nie

    przeszkadza.

    • 1 0

  • niejasne (2)

    Na przykład festiwal Wybrzeże Sztuki to impreza zorganizowana przez Teatr Wybrzeże, sztuki teatralne, najtańsze bilety (balkony i galerie) w cenie 35 - 50 zł.

    "Biuro było obecne" w charakterze widzów? Czy rozdawali znaczki na ubrania i inne gadżety?

    Cały artykuł dotyczy akcji rozdawania zakładek, tekturowych wachlarzy i znaczków na ubrania z logotypem Gdańska jako stolicy kultury?

    • 2 0

    • (1)

      Dla mnie jest to jasne. Na Fecie mieli stoisko w Centrum Festiwalowym i rozdawali gadżety i informowali o ESK. Na Wybrzeżu Sztuki rozdawali wachlarze. Na innych pewnie też coś robili.

      • 2 0

      • Przed Galerią Bałtycką też regularnie rozdają ulotki o szkołach wyższych, reklamowe, a nawet gazetkę "Metro". Prawie każda firma ma swoje gadżety, tyle że nikt o tym nie pisze.

        • 0 2

  • nieeee

    tylko nie oblepione reklamami szyby w SKM :(
    zawsze mnie od tego boli głowa w autobusach i tramwajach, a teraz jeszcze SKM...

    • 1 1

  • Co to znaczy "w lipcu biuro było obecne"???

    • 1 1

  • a czy konkurs

    na pomnik J Brzechwy został juz rozpisany?

    • 0 0

  • yyyoopiii wydziargam sobie ESK na pośladku!

    • 0 1

  • niezle

    • 0 0

  • Brawo Gdańsk!!!

    Kocham nasze miasto

    • 5 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Znany trójmiejski zespół, który nagrał utwór "Ciągnik" to:

 

Najczęściej czytane