- 1 Dlaczego koncerty są tak późno? (64 opinie)
- 2 Jak to jest z tym czytaniem książek? (58 opinii)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (130 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (78 opinii)
- 5 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (42 opinie)
- 6 Czy książki są drogie? (131 opinii)
Od początku lipca trwa intensywna promocja gdańskiej kandydatury o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Niebawem ma nabrać jeszcze wyraźniejszych kształtów.
Najważniejszą akcją reklamową i artystyczną będzie akcja billboardowa planowana na sierpień bieżącego roku. - Zaprosiliśmy kilkunastu artystów do stworzenia własnej wizji tego, czym jest "Wolność Kultury, Kultura Wolności". Opracowywali oni swoje prace w oparciu o podstawowy layout, ponieważ zależało nam na tym, aby uzyskać spójność tej kampanii- opisuje akcję Aleksandra Szymańska z Biura Gdańsk 2016.
Projektów jest w sumie kilkanaście i na pewno kilka z nich będzie można zobaczyć na billboardach, które przez cały sierpień będą reklamować kandydaturę Gdańska w Warszawie, Trójmieście i prawdopodobnie w Krakowie. Przygotowanych zostanie przynajmniej 100 plakatów, chociaż jeśli Gdańsk 2016 będzie reklamowany także w Krakowie, to ich liczba wzrośnie o kolejnych kilkadziesiąt.
Poza tym informacje o ESK dla Gdańska pojawiły się na latarniach wzdłuż alei Grunwaldzkiej, rozwieszono kilka banerów w przestrzeni miejskiej (dwa z nich wiszą nad ulicą Długą), wprowadzono również specjalne ulotki na tzw. bibułach na wydarzenia 4 czerwca. W bibliotekach można dostać książkowe zakładki z logotypem Gdańska 2016, rozdawane są znaczki na ubrania, popularyzujące ESK tekturowe wachlarze (wyprodukowano ich około 30 tys.), czy etui na dokumenty. W sierpniu planowana jest akcja rozdawania kierowcom naklejek z napisem "Popieram! Gdańsk 2016".
To nie wszystko. W składzie Szybkiej Kolei Miejskiej znajduje się kolejka reklamująca ideę ESK. - Wymalowaliśmy i okleiliśmy jeden pociąg kursujący po trasach SKM. Pociągiem w barwach naszego logotypu będzie można jeździć do końca roku - dodaje Aleksandra Szymańska. - Z kolei nad rozkładem jazdy na Dworcu Centralnym w Warszawie wisi ogromny baner kandydatury Gdańska.
Najbardziej niekonwencjonalnym sposobem promocji wydaje się jednak konkurs na tatuaż oparty na logotypie kandydatury Gdańska na Europejską Stolicę Kultury. - Popularność dla idei ESK musimy pozyskiwać w różnych środowiskach. Chcemy zaprezentować nasze logo w innej konwencji. Zwycięski projekt będziemy wykorzystywać do promocji np. koncertów hip-hopowych - mówi Sławomir Czarnecki, specjalista ds. public relations Biura Gdańsk 2016.
Tatuaż będzie wykorzystywany jako znak graficzny i jako bodypainting. Rozstrzygnięcie konkursu już 25 lipca, podczas pierwszego dnia festiwalu Gdańsk Tattoo Konwent. Drugiego dnia festiwalu zwycięski projekt będzie malowany na ciałach modelek.
W czasie wakacji aktywność organizatorów Biura Gdańsk 2016 znacznie wzrosła. W lipcu Biuro było obecne podczas festiwalu Wybrzeże Sztuki, Baltic Sail, Gdańsk Dźwiga Muzę, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA, czy trwającego obecnie Festiwalu Sztuki Tutejszej TUTART. W sierpniu logotypy i gadżety Gdańska 2016 będą towarzyszyć Festiwalowi Szekspirowskiemu, uczestnikom Parkowania, Gdańskiego Festiwalu Tańca, Festiwalu Solidarności i Solidarity of Arts. Biuro Gdańsk 2016 zaznaczy również swoją obecność podczas Jarmarku św. Dominika.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (27)
-
2009-07-23 10:36
Reklama billboardowa to jedna z najbardziej chamskich, nachalnych i prostackich form reklamy
Która w dodatku oszpeca piękne miasta. Jak można w ten sposób reklamować kulturę? Trzeba mieć chyba coś nierówno pod sufitem albo mylić pojęcia.
- 5 1
-
2009-07-23 09:42
Pomyślcie o wznowieniu i uruchomieniu nowych połączeń lotniczych...
jak np. z europejską stolicą kultury Edynburgiem, gdzie co roku odbywa się
europejski festiwal kultury (nie czekają na daty), nawet kryzys w tym nie
przeszkadza.- 1 0
-
2009-07-22 21:49
niejasne (2)
Na przykład festiwal Wybrzeże Sztuki to impreza zorganizowana przez Teatr Wybrzeże, sztuki teatralne, najtańsze bilety (balkony i galerie) w cenie 35 - 50 zł.
"Biuro było obecne" w charakterze widzów? Czy rozdawali znaczki na ubrania i inne gadżety?
Cały artykuł dotyczy akcji rozdawania zakładek, tekturowych wachlarzy i znaczków na ubrania z logotypem Gdańska jako stolicy kultury?- 2 0
-
2009-07-22 23:09
(1)
Dla mnie jest to jasne. Na Fecie mieli stoisko w Centrum Festiwalowym i rozdawali gadżety i informowali o ESK. Na Wybrzeżu Sztuki rozdawali wachlarze. Na innych pewnie też coś robili.
- 2 0
-
2009-07-23 06:20
Przed Galerią Bałtycką też regularnie rozdają ulotki o szkołach wyższych, reklamowe, a nawet gazetkę "Metro". Prawie każda firma ma swoje gadżety, tyle że nikt o tym nie pisze.
- 0 2
-
2009-07-22 22:03
nieeee
tylko nie oblepione reklamami szyby w SKM :(
zawsze mnie od tego boli głowa w autobusach i tramwajach, a teraz jeszcze SKM...- 1 1
-
2009-07-22 21:34
Co to znaczy "w lipcu biuro było obecne"???
- 1 1
-
2009-07-22 21:16
a czy konkurs
na pomnik J Brzechwy został juz rozpisany?
- 0 0
-
2009-07-22 21:10
yyyoopiii wydziargam sobie ESK na pośladku!
- 0 1
-
2009-07-22 21:09
niezle
- 0 0
-
2009-07-22 20:45
Brawo Gdańsk!!!
Kocham nasze miasto
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.