• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

II Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej (2 opinie)

  • Kalendarz
    w każdą sobotę (od 06.04 do 27.04.2013), godz. 20:00
  • Lokalizacja
    Gdańsk, różne lokalizacje
    Organizator: Winda
  • Bilety

Nasz festiwal stawia przede wszystkim na promocję młodych, trójmiejskich, utalentowanych organistów, oraz na propagowanie kultury muzycznej w Gdańsku. Wrzeszczańskie Dni Muzyki organowej są tez pretekstem do ożywienia życia kulturalnego Wrzeszcza. W tym roku przewidujemy cztery koncerty festiwalowe: 6, 13, 20, 27 (soboty) w różnych kościołach o godzinie 20:00

lip 26

piątek, godz. 20:00

Gdańsk,
bilety 32 zł
ulgowy 22 zł
Kup bilet
6 kwietnia 2013
Kościół NMP Matki Kościoła i św. Katarzyny Szwedzkiej - ul. Marynarki Polskiej 149
godz: 20:00 Łukasz Wroński - organy
wstęp wolny

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


13 kwietnia 2013
Kościół Kolegialny NSPJ - ul. ks. Zator-Przytockiego 3
godz: 20:00
wstęp wolny

20 kwietnia 2013
Kościół Kolegialny NSPJ - ul. ks. Zator-Przytockiego 3
godz: 20:00
wstęp wolny

27 kwietnia 2013
Kościół Matki Odkupiciela - ul. ks. Sobótki 20
godz: 20:00
Elżbieta Kulińska - organy Mirosław Pachowicz - fagot
wstęp:10zł

Repertuar
Łukasz Wroński:
J.S.Bach - Passacaglia d-moll
F. Couperin - Fuga
J.S. Bach - Preludium i fuga a-moll
G.Frescobaldi - Toccata cromatica per l'elevazione
J.S. Bach - Partita diverse sopra " O Gott, du frommer Gott"
F. Mendelssohn Bartholdy - Fuga i finale z VI sonaty
G.F. Händel - Arrival of the Quenn of Sheba


Piotr Michna:
F. Mendelssohn-Bartholdy - III Sonata A-dur, op. 65
J. G. Rheinberger - 2 tria z op. 49.
J. Pachelbel - Aria Sebaldina z Hexachordum Apollinis
J. S. Bach - Fantazja G-dur BWV 57
J. G. Rheinberger - 3 tria z op. 49.
J. G. Rheinberger - Sonata "Pastoralna" G-dur, op. 88.


Błażej Musiałczyk:
J. S. Bach - Fantazja G - dur
J.G. Walther - Koncert h-moll
C. Saint - Saëns - Le Cygne - transkr. Aleksdr. Guillmant
D. Buxtehude - Ciacona in c
M. Sawa - Taneczne obrazki


Mirosław Pachowicz (fagot)/ Elżbieta Kulińska (organy)
J. S. Bach, Partita d-moll BWV 1013, w opr na fagot solo W. Watherhous'a
G. F. Tellemann, Sonata f-moll
A. Vivaldi Sonata B - dur


Informacje o muzykach:

Łukasz Wroński
Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Iławie w zakresie gry na skrzypcach i fortepianie, następnie Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w zakresie gry na organach. W Akademii Muzycznej w Gdańsku studiował pod kierunkiem profesora Romana Peruckiego.

Koncertował w takich miastach jak Iława, Mława, Miłomłyn, Olsztyn, Gdańsk. Brał udział w Ogólnopolskich przesłuchaniach uczniów Szkół Muzycznych II stopnia klasy organów w Częstochowie i w Jeleniej Górze. Uczestniczył w II Ogólnopolskim Seminarium "Muzyka organowa epoki romantyzmu", koncertował również w Kaliningradzie podczas III Międzynarodowego Letniego Festiwalu "Muzykalna Wiosna". Obecnie jest organistą kościoła św. Maksymiliana Kolbe na Suchaninie, gdzie pracuje już 6 rok.

Piotr Michna
Urodził się w 1982 roku w Kwidzynie. Naukę gry na organach rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II-go stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu, w klasie prof. Romana Peruckiego. Następnie swoje umiejętności w zakresie gry na tym instrumencie doskonalił pod kierunkiem tego samego pedagoga w gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki, którą ukończył w roku 2010. Uczestniczył w wielu mistrzowskich kursach interpretacji muzyki organowej. Występuje jako solista i kameralista zarówno w kraju, jak i za granicą. Pełni funkcję organisty w Bazylice św. Mikołaja OO. Dominikanów w Gdańsku, gdzie gra na jednym z najsłynniejszych instrumentów barokowych w Polsce.

W czasach szkolnych i studenckich był prezentatorem organów Archikatedry w Oliwie. Ponadto Piotr Michna to także poeta, laureat ogólnopolskich konkursów poetyckich. Swoje wiersze, utrzymane w dykcji poezji intelektualnej współczesnego klasycyzmu, publikował w almanachach oraz periodykach kulturalnych. W roku 2006 ogłosił tom wierszy "idąc śladem..." Poza tym jest głównym założycielem i prezesem Powiślańskiego Stowarzyszenia "URTHONA", wraz z którym stara się upowszechniać kulturę wyższą, obecnie szczególnie muzyczną, organizując m.in. Powiślańskie Wieczory Organowo-Kameralne w Kwidzyńskiej Konkatedrze oraz działając na rzecz odbudowy organów znajdujących się w tej świątyni. Prócz muzyki i literatury pasjonują go filozofia i historia sztuki, jak również podróże po zapomnianych polskich prowincjach, gdzie magiczny oddech ciszy, intymny dialog z naturą oraz okruchy tamtejszych historii stanowią niezastąpioną inspirację dla jego sztuki.

Błażej Musiałczyk
Pochodzi z Sieradza. Naukę gry na organach rozpoczął w Salezjańskim Liceum Muzycznym w klasie Michała Olszewskiego. W latach 2002-2004 studiował w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera i dr.hab. Radosława Marca. Naukę kontynuował w Akademii Muzycznej w Gdańsku pod kierunkiem prof. Romana Peruckiego. W roku 2010 ukończył Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Bydgoszczy.

Umiejętności gry doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów takich jak Olivier Latry, Peter van Dijk, Bruno Oberhammer, Wolfgang Deutsch, José Enrique Ayarra Jarne, Laroslav Tuma, Julian Gembalski oraz Pierre Pincemaille i Wolfgang Seifen ( improwizacja organowa).

Błażej Musiałczyk jest organistą Archikatedry w Gdańsku - Oliwie. Od roku 2010 prowadzi Chór Gdańskiego Seminarium Duchownego. Współpracuje z chórem Cantus w Gdyni. Jest kierownikiem artystycznym Festiwalu Muzyki Organowej w Tucholi.

Zajmuje się również działalnością pedagogiczną, prowadząc klasę organów w Szkole Muzycznej II St. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku - Wrzeszczu. W roku 2003 został laureatem III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumi.

Płyta którą nagrał wraz z innymi trójmiejskimi organistami została nominowana do nagrody Fryderyka, a w ostatnim czasie otrzymała statut złotej płyty.
Koncertuje jako solista i kameralista.

Elżbieta Kulińska
Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat, w szkole muzycznej I stopnia w Starachowicach. W 1990 otrzymała dyplom ukończenia krakowskiego Liceum Muzycznego w klasie fortepianu i zwróciła swe zainteresowania w kierunku muzyki dawnej. W latach 1990-1995 studiowała na Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego. Brała udział w kursach mistrzowskich w kraju i za granicą: 1991 i 1993 - kamień Pomorski; 1993 - Antwerpia (Jos van Immersel); 1994 - Warszawa (Kenneth Gilbert); 1994, 1995 i 1998 - Dartington International Summer School, Anglia (Colin Tilney).

W 1996 otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki i odbyła studia podyplomowe w Norwegii na Uniwersytecie w Bergen, na wydziale muzycznym Griegakademiet, współpracując i koncertując ze studentami oraz profesorami katedry Muzyki Dawnej.

W 1997 rozpoczęła współpracę z gdańskim zespołem muzyki dawnej Cappella Gedanensis.
W 2001 ukończyła 4-letnie studium organistowskie w Pelplinie.

Jest klawesynistką, organistką, pianistką, akompaniatorką, specjalizuje się w realizacji basso continuo oraz w muzyce kameralnej - nie tylko barokowej. Współpracuje z wieloma muzykami, koncertuje w kraju i za granicą.

Mirosław Pachowicz
Ukończył Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. T. Szeligowskiego. W latach 2003 - 2008 podejmował studia w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym w klasie fagotu prof. zw. Wojciecha Orawca, które ukończył z wyróżnieniem. W ramach programu Socrates-Erasmus odbył roczne stypendium w Erasmushogeschool - Koninklijk Conservatorium w Brukseli w klasie fagotu prof. Luca Loubry. Ponadto w latach 2004 - 2011 studiował na Wydziale Dyrygentury, Teorii muzyki i Kompozycji w specjalności teoria muzyki, których zwieńczeniem była wyróżniona praca magisterska na temat: "Twórczość orkiestrowa Henri Dutilleux".

Półfinalista I Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej (2007) oraz III Międzynarodowego Konkursu Oboistów i Fagocistów w Łodzi (2008). Od końca 2007 jest pierwszym fagocistą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Z orkiestrą koncertował w ramach projektu: "Karol Szymanowski. Muzyka ponad granicami" w Mińsku i Kijowie. Dokonał także kilku nagrań (m. in. VII Symfonii L. v. Beethovena, VIII Symfonii K. Pendereckiego, War Requiem B. Brittena czy Vivo XXX P. Mykietyna). Oprócz tego pracuje w wielu orkiestrach m.in.: Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie, Filharmonia Lubelska, Filharmonia Gorzowska, Orkiestra Kameralna "Hanseatica", Orkiestra Kameralna "Progress", Capella Gedanensis, Brussels Philharmonic Orchestra, Königl. Harmonie Orkestr Torhout (Belgia; I Nagroda w 5. Jungfrau Music Festival w Interlaken, Szwajcaria). Dzięki szeroko zakrojonej współpracy miał możliwość wykonania wielu prestiżowych koncertów w Polsce (Warszawa, Poznań) jak i Europie (Kolonia, Baden-Baden, Oberhausen, Rostock, Bruksela).

Chętnie angażuje się w projekty, w których występuje jako kameralista i solista, wykonując muzykę różnych epok i stylów. Jest również aktywny jako teoretyk muzyki, Posiada na swoim koncie liczne wystąpienia na sesjach naukowych oraz pierwsze publikacje.

Opinie (2)

  • powiastka

    musztarda po obiedzie

    • 0 1

  • No to bedzie sie dzialo

    Fajny plakat tandetaart w pełnej wersji

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Czy istnieje specjalna osobna nagroda przyznawana tłumaczom zagranicznych dzieł?