• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Gdański Salon Kulturalny-Warto tu być / Aksamitne brzmienia

Zapraszamy 27 sierpnia o godz. 16.00 do Oblackiego Centrum Edukacji i Kulturyna koncert pt.: Aksamitne brzmienia w ramach cyklu GDAŃSKI SALON KULTURALNY-WARTO TU BYĆ.

maj 12

niedziela, godz. 16.00

Gdańsk,
Wstęp wolny
maj 26

niedziela, godz. 17:00

bilety 29 zł
ulgowy 29 zł
Spotykamy się w trzy sierpniowe niedzielne popołudnia po to, aby poznać związanych z trójmiejskim środowiskiem artystów, ich inspiracje, ich plany i wspaniałe osobowości.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Oczywiście wysłuchamy przepięknej muzyki w ich wykonaniu, ale także dowiemy się dlaczego od lat związani są z Miasto Gdańsk, lub jak to się stało że Gdańsk stał się tak ważny w ich ścieżce rozwoju, bo Gdańsk to miasto w którym warto być!

Wystąpią:
Aleksandra Stadniczenko altówka
Grzegorz Wieczorek klarnet
Dominika Glapiak fortepian

W programie m.in.:
Tria W.A.Mozarta,
R.Schumanna
M.Brucha

KONCERT ODBĘDZIE SIĘ W SALI WIELOFUNKCYJNEJ

WSTĘP WOLNY

Projekt został dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.

dr hab. Grzegorz Wieczorek klarnet

Urodzony 1974 roku. Ukończył Szkołę Muzyczną II stopnia w Gdańsku-Wrzeszczu w klasie klarnetu prof. Andrzeja Pietrasa. W 1996 roku rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem tego samego pedagoga. Po śmierci prof. Andrzeja Pietrasa został studentem prof. Marka Schillera, w którego klasie ukończył studia z wyróżnieniem w 2001 roku.

Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień. Ważniejsze spośród otrzymanych to:
I nagroda zdobyta podczas Konkursu Katedry Instrumentów Dętych AM w Gdańsku o stypendium Yamaha Music Foundation of Europe, 1997 rok,
wyróżnienie specjalne (w kategorii zespołów kameralnych) na III Concurso International de Musica de Buenos Aires en la categoria Musica de Camera, Argentyna 1998 rok,
II nagroda (w kategorii solistów) i I nagroda (w kategorii zespołów kameralnych) na III Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim, 1999 rok,
II nagroda, a także Nagroda specjalna, zdobyte podczas XI Akademickiego Konkursu Klarnetowego we Włoszakowicach.

W roku 2000 otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Gdańska, a rok później został uhonorowany drugą nagrodą w kategorii Najlepszy Student Trójmiasta w konkursie o Nagrodę Czerwonej Róży. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów, pracując pod kierunkiem tak wybitnych pedagogów jak: Andrzej Janicki, Mieczysław Stachura, Philippe Cuper, Wolfgang Meyer, Jean-Marc Fessard, Antonio Saiote, David Campbell. Grzegorz Wieczorek jest I klarnecistą Orkiestry Opery Bałtyckiej w Gdańsku, wielokrotnie wyjeżdżając na tournées zagraniczne (Niemcy, Holandia, Dania, Luxemburg, Estonia). Jako muzyk tejże orkiestry miał okazję wystąpić na festiwalach operowych w Bydgoszczy, Poznaniu, a także na organizowanym i transmitowanym przez francuską telewizję Mezzo festiwalu operowym w Szeged na Węgrzech. Grzegorz Wieczorek współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego. Koncertował jako solista, w czasie międzynarodowych festiwali w Polsce i zagranicą. Jako kameralista związany jest z kwartetem klarnetowym Hevelius, Gdańskim Zespołem Instrumentów Dętych, a także z Polskim Zespołem Basethornowym.

Od 2001 roku zatrudniony jest w Akademii Muzycznej w Gdańsku, obecnie pracuje na stanowisku profesora tejże uczelni.

Aleksandra Stadniczenko jest absolwentką Konserwatorium Maastricht (klasa skrzypiec Roberta Szredera), Królewskiego Konserwatorium w Brukseli (klasa skrzypiec Marca
Kowalskiego i klasa altówki Tonyiego Nysa) oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (klasa altówki Katarzyny Budnik, Piotra Reicherta oraz Ryszarda Duzia). Doskonaliła swe umiejętności studiując także na solistycznym profilu Concertmusicus w macierzystej uczelni w Brukseli pod okiem Philippea Graffina. Od listopada 2021 roku Aleksandra jest zatrudniona w charakterze lidera sekcji altówek w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku.

Jako kameralistka występowała na prestiżowych festiwalach w Brukseli takich jak Klara in het Paleis oraz Midis Minimes, a także Musica Sacra w Holandii. Reprezentowała Królewskie Konserwatorium w Brukseli na festiwalu Harmos w Portugalii. Wraz z trio fortepianowym Lorem Trio otrzymała nagrodę The Storioni Toonzaal Prijs 2015. Pracowała pod batutą dyrygentów takich jak Sir Roger Norrington, Alain Altinoglu, Evelino Pido, Franck Ollu, Hartmut Haenchen, Paul McCreesh, Jan Caeyers, Enrico Delamboye, Giuliano Betta oraz Peter Tiboris. W latach 2014-2019 współpracowała z orkiestrą Opery
Narodowej w Brukseli jako skrzypek, a następnie jako altowiolistka na pozycji tutti oraz na
pozycji drugiego solisty. Występowała jako solistka na festiwalach takich jak Young Classic Wratislavia we Wrocławiu oraz Eurochestries we Francji. Miała także przyjemność wystąpić solo wraz z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie. Od trzynastego roku życia Aleksandra uczestniczy w międzynarodowych kursach mistrzowskich, gdzie miała okazję kształcić się pod okiem wybitnych profesorów takich jak Paul Neubauer, Michael Frischenschlager, Frans Helmerson, Matthias Buchholz, Jean-Bernard Pommier, Pavel Vernikov, Barnabas Kelemann oraz Pekka Kuusisto.

Jest finalistką konkursów w Holandii i Słowenii. Odwiedziła większość krajów europejskich, Stany Zjednoczone oraz Rosję koncertując jako solistka, kameralistka, oraz jako muzyk orkiestrowy. Jej koncerty wielokrotnie były transmitowane w belgijskim oraz holenderskim radiu. Dr Dominika Glapiak fortepian, solistka i kameralistka.

Występowała w wielu krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Izraelu i w Ameryce Południowej. Była dwukrotnie zapraszana w roli oficjalnego pianisty na Concurso Internacional de Canto Lírico Premio Ciudad de Trujillo w Peru oraz międzynarodowe kursy mistrzowskie Music in the Mill we Francji, gdzie towarzyszyła m.in. skrzypkom z klas Mari Tampere-Bezrodny, Itzhaka Rashkovskyego oraz Michaela Vaimana.

Pianistka zawodowo związana jest z  Akademią Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie w 2016 roku uzyskała stopień doktora. Współpracuje z klasami skrzypiec, śpiewu, a także prowadzi klasę kameralistyki. Przez 10 lat pełniła funkcję wyłącznego pianisty w klasie skrzypiec Konstantego Andrzeja Kulki. Obecnie jest opiekunem studenckiego Międzywydziałowego Koła Muzyki Kameralnej. Ukończyła studia podyplomowe pod kierunkiem Diny Yoffe w Düsseldorfie (2013) oraz studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie fortepianu Waldemara Wojtala i klasie kameralistyki Anny Prabuckiej-Firlej (dyplom z wyróżnieniem, 2009). Jest laureatką międzynarodowych konkursów, m.in. w Treviso, Padwie, Osace i Gdańsku.

Dominika Glapiak współtworzy od 2017 roku Polish Piano Trio wraz z ze skrzypkiem Robertem Kwiatkowskim i wiolonczelistą Błażejem Golińskim. Zespół koncertuje zarówno w Polsce, jak i za granicą, wykonując kanon literatury na trio fortepianowe, ale też zapomniane dzieła polskich twórców, takich jak Michał Bergson, Karol Kątski, Ludomir Różycki, Aleksander Tansman i in. Artystka jest także aktywną animatorką kultury. W swoich działaniach reprezentuje Fundację Hanseatica, organizatora wielu znaczących wydarzeń kulturalnych na Pomorzu.

W dyskografii pianistki znajdują się liczne płyty, w ostatnich latach ukazały się: Elgar, Shostakovich, Penderecki (Acte Préalable), Double Concertos Mendelssohn/Chausson (Acte Préalable), Simon Laks in between (CD Accord). Artystka otrzymała wiele stypendiów i wyróżnień, m.in. nagrodę w konkursie Primus inter pares dla najlepszego studenta Trójmiasta (200, Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska (2013, 2014, 2019), stypendium dla twórców kultury Marszałka Województwa Pomorskiego (2016, 2019, 2020) oraz stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017).

Opinie

Sprawdź się

Iloma salami wystawowymi dysponuje pawilon wystawienniczo-edukacyjny sopockiego Grodziska?

 

Najczęściej czytane