- 1 Noc Muzeów: 5 nietypowych atrakcji (7 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Te zdjęcia obejrzysz przez specjalne okulary (8 opinii)
- 4 Ciotka i skandal w uzdrowisku (60 opinii)
- 5 Pierwszy taki koncert w historii! (31 opinii)
- 6 Finałowa piątka Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (7 opinii)
Dziewięciu kandydatów na dyrektora Opery Bałtyckiej
Do konkursu na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej zgłosiło się 12 kandydatów. 12 stycznia otwarto koperty z ich ofertami i sprawdzono je pod względem formalnym. Do przesłuchań, zaplanowanych na 1 lutego, komisja konkursu zakwalifikowała dziewięcioro kandydatów.
Na spotkania z komisją konkursową zaproszeni zostali (kolejność alfabetyczna):
Aleksander Gref - dyrygent, od 1999 roku jest dyrygentem w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Od 2001 roku jest dyrygentem i kierownikiem artystycznym Orkiestry Symfonicznej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Poznaniu, a od roku 2004 pełni również funkcję kierownika muzycznego i dyrygenta Orkiestry Kameralnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2006-2009 pełnił funkcję kierownika orkiestry Teatru Wielkiego w Poznaniu, z kolei w latach 2008-2013 pracował na Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie prowadził zajęcia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki i na Wydziale Wokalnym.
Jakub Kontz - dyrygent. Ukończył dyrygenturę w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz filozofię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od kilku sezonów związany z Operą Bałtycką w Gdańsku, gdzie pełni funkcję kierownika muzycznego i pracuje jako asystent dyrygenta. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orchestra Sinfonica Internazionale Giovanile di Pescara (Włochy), Sofia Festival Orchestra (Bułgaria), Szeged Symphony Orchestra (Węgry).
Kazimierz Kowalski - polski śpiewak operowy (bas), związany z Teatrem Wielkim w Łodzi jako solista oraz wieloletni dyrektor naczelny i artystyczny. W latach 1994-1997 był tam dyrektorem naczelnym i artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Funkcję dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Łodzi sprawował ponownie w latach 2005-2008. Występował m.in. w programach telewizyjnych "Dobry wieczór, tu Łódź" lub "Kazimierz Kowalski zaprasza". Od 2000 w I Programie Polskiego Radia prowadzi audycje, w których przedstawia sylwetki wybitnych polskich artystów, często już dzisiaj zapomnianych.
Warcisław Kunc - dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.
Wojciech Semerau-Siemianowski - dyrygent, pianista. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studia muzyczne na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie fortepianu i na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury. W latach 2011-2012 Wojciech Semerau-Simianowski pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Opery Szczecińskiej stając się najmłodszym szefem teatru operowego w Polsce.
Agnieszka Skotniczna - dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie, z doświadczeniem nabytym w Wyższej Szkole Zarządzania/POU, w Oxford Brookes University BA, w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, Akademii Górniczo-Hutniczej, Akademii Pedagogicznej, Politechnice Krakowskiej i w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu.
Zbigniew Staniszewski - dyrygent. Kształcił się w Gdyni (Technikum Hotelarskie) i Gdańsku (Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna (PWSM) w Gdańsku, w klasie klarnetu). Dyrygenturę studiował w Warszawie i Poznaniu. Był asystentem dyrygenta w bydgoskiej Operze Nova, później w Filharmonii i Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Był kierownikiem Toruńskiej Orkiestry Kameralnej w latach 1983-1984. W latach 1985-1989 był dyrygentem i kierownikiem muzycznym orkiestry Opery Nova. W latach 1990-1992 sprawował funkcję dyrektora artystycznego opery w Zadarze w Jugosławii. Następnie przez osiem lat (1992-2000) pracował na kontrakcie w Abu Dhabi w jednym ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, prowadząc około 26-osobową orkiestrę, złożoną z muzyków arabskich.
Marek Weiss - reżyser operowy. Od 2008 jest dyrektorem naczelnym i artystycznym Opery Bałtyckiej, gdzie stworzył Bałtycki Teatr Tańca, prowadzony przez Izadorę Weiss. Ukończył polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim (1974) i reżyserię w warszawskiej PWST (1980). W latach 1982-88 i 1992-95 był głównym reżyserem Teatru Wielkiego w Warszawie. Z kolei w latach 1989-1991 roku pełnił funkcję dyrektora artystycznego Teatru Północnego w Warszawie. Dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu był przez sześć lat (1995-2001). Od 2004 do 2005 roku był zastępcą dyrektora artystycznego Opery Narodowej. W latach 2006-2014 był etatowym reżyserem Warszawskiej Opery Kameralnej.
Tadeusz Wojciechowski - wiolonczelista, kameralista i dyrygent. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie, gdzie studiował grę na wiolonczeli i dyrygenturę. Był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej. Był dyrygentem Teatru Wielkiego w Warszawie (1975-1982), zaś w 1983 r. został stałym dyrygentem duńskiej Opery Królewskiej (był nim do 1996 roku), z którą współpracuje do dziś. W 1994 został dyrektorem Orkiestry oraz Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i sprawował ją do 1996 roku. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. W latach 2005-2008 pełnił obowiązki dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. Od września 2009 roku Tadeusz Wojciechowski był dyrektorem artystycznym Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 roku do sierpnia 2015 roku dyrektorem naczelnym tej orkiestry.
Miejsca
Opinie (287) 2 zablokowane
-
2016-01-16 02:24
Brawo orkiestra ! (8)
jesteście państwo jedyną siłą w tej instytucji która może odmienić jej los.
Pokazaliście swoją siłę gdy pozbyliście się tego stukniętego dyrygenta .
Jestem starym człowiekiem skończyłem 80 lat i pamiętam czasy dyrektorów:
Latoszewskiego, Katlewicza i Chwedczuka.
Za ich dyrekcji, Premiera w Operze Bałtyckiej była świętem w tym Teatrze, ale również w całym trójmieście, o tym się mówiło, komentowało i po prostu tym żyło.
Każdy chciał zdobyć bilet na przedstawienie a nie było to sprawą łatwą.
Gdy dzisiaj czytam komentarze na temat działalności pana Weissa ,zastanawiam się, jak to jest możliwe że on jest jeszcze dyrektorem.
W cywilizowanym świecie nikt by już o człowieku nie pamiętał, a tu on ma się dobrze i odgraża się, że nadal będzie dyrektorem.
Mówi się o jego działalności że to jest dno, ja powiem więcej, on przebił dno i rodzi się pytanie, co on jeszcze może zrobić? nie starcza mi wyobrażni.
Życzę Państwu powodzenia w tej słusznej walce, i mam nadzieję ze odniesiecie zwycięstwo i będziemy się mogli cieszyć sztuką operową i operetkową na najwyższym poziomie.
pozdrawiam !- 28 13
-
2016-01-18 20:03
(3)
Sam Pan jesteś dno albo poniźej bo krytykować i obgadywać to najłatwiej .To tchórzostwo w internecie taką nagonkę robić na Pana Dyr.Weissa .Stań Pan z nim twarzą w twarz i powiedz mu to w oczy gwarantuje Panu ze do pięt Pan mu po rozmowie nawet nie będzie dorastał
- 15 9
-
2016-01-19 20:49
bo Weiss jest literatem i umie gadac ale nie zna sie na muzyce
- 2 4
-
2016-01-18 22:00
(1)
I to że Weiss jest super mówcą ma oznaczać, że ma rację!?
Odwagi, myślcie samodzielnie.
Czy wystarczy, że w zapowiedzi przed przedstawieniem powie: "za chwilę zobaczycie Państwo cos wspaniałego", abyście tą szarzyznę i bylejakość uznali za cudo?
Czy naprawdę musi tłumaczyć swe spektakle przed premierą i wychwalać je ponad wszystko?
Ludzie otwórzcie serca i zwróćcie uwagę, co to za byle co, serwuje obecnie opera!- 10 16
-
2016-01-19 16:12
to Twoja opinia a co niektórzy myslą inaczej i nie narzucaj swojej woli
- 6 4
-
2016-01-16 02:39
(2)
jest proste wytlumaczenie, ze dyrektor Weiss jest dyrektorem Opery Baltyckiej juz 8 lat, Weiss jest literatem a jego zwierzchnik literat Zawistowski jest dyrektorem wydzialu kultury wojewodztwa pomorskiego;
co jest niezrozumialym, ze w Trojmiescie jest wielu artystow, a nie sa wrazliwi na to co sie dzieje w Operze Baltyckiej, jest Akademia Muzyczna - czy tam kogos obchodzi los Opery Baltyckiej ? profesorowie, eksperci od muzyki, czy nie widzicie, ze muzycy Orkiestry Opery Baltyckiej zatrudnieni na pelnych etatach graja tylko kilka przedstawien oper kazdego miesiaca ? czy nie widzicie, ze w swiatyni muzyki jaka jest Opera Baltycka do muzyki z glosnika tanczy Baltycki Teatr Tanca ? nie razi was to ?- 8 8
-
2016-01-18 21:00
nie rośmieszaj mnie tą Akademią Muzyczną i znawcami muzyki bo w wiekszosci są tam ludzie ktorzy na to nie zasluźyli .W Operze Bałtyckiej musi być dyr. z poza układu akademickego w Gdansku inaczej układy w ruch pojdą i zero obiektywizmu
- 16 1
-
2016-01-18 10:10
Brawo orkiestra?
Chyba jednak troszkę się boicie, bo jak przyjdzie Wojciechowski, to będziecie wreszcie musieli ćwiczyć. Jak się pojawi Warcisław, to dopiero będziecie mięli prób... Rano, wieczór. Bez końca :) Na pewno nie będziecie narzekać, że mało pracujecie :)
Naprawę myślicie, że nowy dyrektor zostawi Kozłowskiego?
Będę na pewno z satysfakcją obserwować "dobrą zmianę", podwyżki, operetki, muzykę współczesną, Jezioro łabędzie...
Tylko będzie trzeba zatrudnić muzyków, którzy to wszystko zagrają ;)- 21 3
-
2016-01-18 19:25
a kto niby byl tym stukniętym dyrygentem?Jakiś nie pamiętam aby taki był hm byli uczciwi i nieuczciwi ale stukniętego to nie pamiętam
- 9 0
-
2016-01-12 21:09
(12)
zdecydowanie najlepsza kandydatura jest wojciechowski- trzymajmy za niego kciuki
- 17 30
-
2016-01-12 21:19
(7)
Chyba pisze osoba, ktora zyczy zle pracownikom opery....
- 12 6
-
2016-01-13 14:23
(1)
Pracownikm czy muzykom? Orkiestro, halo! Jestes tylko czescia zespolu
- 3 8
-
2016-01-19 20:45
bez orkiestry nie ma opery
- 2 0
-
2016-01-15 14:57
(4)
A co przez ostatnie kilka lat dostawali pieniądze za nic nierobienie a teraz boją się że trzeba będzie się przyłożyć i DOBRZE grać żeby w ogóle mieć pracę.
Panie i Panowie muzycy od tego że będziecie musieli się przyłożyć do wykonywanej pracy nie umrzecie a tylko możecie lepiej grać.- 4 4
-
2016-01-17 22:32
(1)
my gramy bardzo dobrze i nie musimy się nikogo bac poza tym kaźdy z nas pracuje w domu nad sobą cały czas dlatego nasza gra jest przyzwoita a dyr. Weiss to jedyna sensowna nominacja i oby został bo ten teatr wpadnie w miernotę
- 6 4
-
2016-01-19 20:44
jestes leniem i nie chce Ci sie grac wiecej przedstawien niz tylko kilka miesiecznie
- 1 1
-
2016-01-19 16:03
(1)
My się cały czas przykładamy dlatego nasze spektakle są dobre
- 0 0
-
2016-01-19 20:43
ile tych spektakli gracie kazdego miesiaca ? tylko kilka niestety, a macie pelne etaty
- 0 1
-
2016-01-13 08:17
skoro tak, (1)
to dlaczego ma ksywę Biała Śmierć? :^)
- 5 1
-
2016-01-13 14:22
Bo slynie z tego, ze jestvwymagajacy i niesie zaglade miernotom?
- 8 6
-
2016-01-12 23:01
Wiedźmin??? (1)
Chcecie zamordyzmu i permanentnego forte? Chcecie wątpliwej gospodarki finansami publicznymi? Głosujcie na Wiedźmina!
- 6 3
-
2016-01-12 23:13
Spokojnie! Marek!
- 3 8
-
2016-01-19 13:48
Ktoś podszywa się najpierw pod 80-letniego dziadka (strona 5), a potem pod muzyka (strona 6). Oj muzyku, brzydko.....
- 16 0
-
2016-01-17 02:34
Tak zgadzam się! (2)
My orkiestra jesteśmy jedyną siłą, która może się przeciwstawić temu skandalowi z panem Weissem .
Już widzę tzw. działaczy związkowych, błyszczących od wazeliny i oczekujących na dalszy rozwój wypadków, aby wskoczyć w odpowiednie miejsce.
Chciałbym nadmienić, że ponowna taka operacja na tym samym obiekcie ,może być dla tego obiektu bardzo bolesna.
W wypadku ponownego wyboru Weissa, radziłbym więc dodatkowo użyć kremu Nivea, aby zaoszczędzić mu bólu.- 5 27
-
2016-01-19 11:58
chyba jedyną siłą destrukcyjną tego gmachu.....
- 19 2
-
2016-01-17 10:28
Widac muzyku, ze posiadasz duze doswiadczenie w stosowaniu srodkow poslizgowych.
- 22 1
-
2016-01-19 09:01
:-)
Tak, zróbmy ociekające złotem dekoracje i kostiumy z jedwabiu z Honolulu !!! Będzie pięknie, bogato i dostojnie. A na to wszystko zrzuci sie na ochotnika ... ORKIESTRA !!! :-)
- 16 5
-
2016-01-12 23:14
netmówi (11)
Repertuar Opery Bałtyckiej został zmajoryzowany przez inscenizacje jej dyrektora. Przy cichym przyzwoleniu marszałka Mieczysława Struka i jego dyrektora departamentu kultury Władysława Zawistowskiego. Pilnej dyskusji wymaga to, co za zgodą wojewódzkich władz stało się z repertuarem Opery Bałtyckiej. Na taką monopolizację nie pozwolono w żadnym teatrze repertuarowym w Polsce...
- 31 9
-
2016-01-12 23:18
(10)
A czego Ci w tym repertuarze brakuje, głąbie ?
- 8 18
-
2016-01-12 23:45
(3)
balet neoclasic, operetki, spektakle dla dzieci buraku!
- 20 4
-
2016-01-14 21:54
(2)
dla dzieci to są spektakle w teatrze miniatura a opera to powazna firma i tyle w temacie
- 4 7
-
2016-01-14 22:43
(1)
To nie jest firma tylko instytucja chyba ze z rozpedu poleciales jako czlonek prywatnej firmy Weiss company
- 3 3
-
2016-01-18 20:47
miałem na mysli instytucje
- 0 0
-
2016-01-13 08:55
(2)
A co jest Głąbie?
Każda choreografia BTT taka sama. Tancerze w bieliźnie lub szmatach. Scenografii brak. Wszędzie czarno szaro i ponuro.
Gdzie przedstawienia dla dzieci i dziećmi. To jedyny taki teatr operowy na świcie.
Jedyny zespół tańca w teatrze operowym na świecie, który nie umie tańczyć do muzyki na żywo. Jedyny zespół tańca w teatrze operowym na świecie, który nie umie tańczyć na pointach. Jedyny teatr operowy na świecie, który nie współpracuje ze szkołami artystycznymi.
Weiss mógłby być, ale chłop się zakochał i miłość przesłania mun rzeczywisty obraz i w swej ślicznej żonie odnajduje w bezkresie miernoty ogromny talent choreograficzny. A ona biedna dłubie po nocach szukając w necie czegoś co może skopiować, bo daru bożego brak.
Także Głąbie sorry, ale to Ty jesteś głąb!- 16 5
-
2016-01-13 10:06
kopiowanie (1)
niestety byłem/ byłam świadkiem jak Izadora z Hanka i gościem w okularach siedziały nad laptopem w kantynie oglądając czyjeś spektakle na YouTube i co chwile mówiąc :
oooo to fajne !!! wykorzystamy u nas ,ale coś tam trzeba zmienić aby ........
sytuacja na pewno się powtarza...- 8 3
-
2016-01-14 22:20
Tak znam to:) tez bylam tego swiadkiem i jeszcze o wiele gorszych sytuacji
- 2 3
-
2016-01-13 11:53
Mareczku fe !
Mamusia uczyła cie, że głąb jest smaczny, głąb jest zdrowy.
- 3 3
-
2016-01-13 09:21
(1)
Ale Dziewak!? Byłeś w OB? Sprawdź definicje opery i sie dowiesz czego tam nie ma! Moze pomogę bo możesz nie skumać!
Opera do budynek przeznaczony do wystawiania przedstawień muzycznych z towarzyszeniem orkiestry a w szczególności operowych i baletowych.
Widziałeś w OB kiedyś te ostatnie?
Teatr Tańca i owszem jak najbardziej powinien istnieć ale w Domu Kultury. Od początku istnienia BTT Weissowie zatrudniali amatorów tańca (to publiczna wypowiedz IW). Gdy w końcu wytknął im ktoś łamanie prawa (tylko tancerze zawodowi mogą znaleźć zatrudnienie w teatrze operowym) to początkowo przedstawili BTT jako osobny twór. Ostatnio znów wracają do nomenklatury BTT jako zaspołu baletowego bo ich tancerze zdobyli tytuły tancerzy ZASP i już nie byli amatorami.
A po co to wszystko? Bo na sile wmawiają władzom i publiczności ze to wciąż opera. Na teatr tańca nigdy nie dostali by takiej dotacji, a na operę ... Ile to już ... 18 mln zł?- 20 4
-
2016-01-13 09:29
Popieram!!!!
- 7 2
-
2016-01-13 15:52
(1)
Protest orkiestry, protest rodzicow OSB, puste krzesla... A Departament Kultury zadowolony... Manus manum labat.
- 28 3
-
2016-01-18 09:07
Puste krzesla? Zawsze jest pelna sala i owacje na stojaco. O tym samym teatrze myslimy? Ja o baltyckiej.
- 3 5
-
2016-01-16 21:25
Kontz! Kontz! (1)
- 11 7
-
2016-01-18 08:35
To
koń trojański ...
- 6 6
-
2016-01-13 07:52
(2)
A czytaliście Państwo kto jest w "komisji". Wyrok już zapadł. Weiss gra dalej.
RIP. To koniec opery w Gdańsku. Pozostaje szaro-czarny teatr z zespołem tancerzy, który dyrektor udaje, że jest :choreografem".- 30 5
-
2016-01-17 22:35
głupoty wypisujesz i tyle
- 1 2
-
2016-01-13 07:58
Władze zrobią co chcą. Pozostaje tylko społeczny protest. Jedyną instancją może być Minister, ale ktoś mu musi wytłumaczyć jakie tu panują układziki. Od żony Marszałka zaczynając
- 12 3
-
2016-01-12 21:00
(2)
W komisji zwolennicy opery współczesnej. I już po nas baletomani....
- 25 8
-
2016-01-17 22:28
i bardzo dobrze
- 1 4
-
2016-01-17 20:06
no i bardzo dobrze .Pan Weiss to jedyny kondydat
- 3 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.