Zapraszamy na premierę teatralną spektaklu "2" w ramach 10-lecia Teatru Amareya. To solowy projekt Katarzyny Pastuszak.
Główne obchody 10-lecia Teatru Amareya zaplanowane są w Klubie Winda - GAK w dniach 23 - 24 listopada 2013.
Reżyseria: Dorota Androsz
Koncept: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska Wykonanie: Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Dorota Androsz
Muzyka: Joanna Duda
Video: Jakub Gliniecki
Teksty: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
Projekt "fetish.wtf" to próba zmierzenia się z pojęciem fetyszu, jako rzeczy posiadającej osobliwą moc, emanującej w sensy, bogatej w jakości pierwotne. To także próba dotknięcia tematu fetyszyzacji ciała i spojrzenia jako siły je uprzedmiotawiającej. Projekt powstał we współpracy trójmiejskiego kolektywu - Teatr Amareya oraz Doroty Androsz na co dzień związanej z Teatrem Wybrzeże. "Fetish.wtf" realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru A
Nazwa teatru nie jest przypadkowa, Amareya, oznaczająca w języku japońskim heroiczne oddanie, bezwarunkowe poświęcenie - to najważniejsza zasada, którą kieruje się teatr. Teatr Amareya powstał w styczniu 2003 roku z inicjatywy Agnieszki Kamińskiej, Katarzyny Julii Pastuszak oraz Aleksandry Śliwińskiej i od początku istnienia pracuje przy Klubie Winda - Gdańskim Archipelagu Kultury. Twórczynie definiują swoją grupę jako teatr ruchu i ciała, co odzwierciedla ich skupienie na cielesności oraz eksploracji fizycznych technik ekspresji. Nazwa zespołu określa specyfikę pracy grupy, która swoje działania prowadzi równolegle na trzech płaszczyznach: artystycznej, dydaktycznej i animatorskiej. W obręb pierwszego w nich wchodzi realizacja spektakli i projektów teatralnych, kolejne obejmują natomiast organizację warsztatów buto, taneczno-teatralnych oraz głosowo-ruchowych, a także wykłady i publikacje. Grupa wypracowała własną metodę pracy twórczej i dydaktycznej, opartą na estetyce tańca buto oraz technikach teatru fizycznego, tańca współczesnego, techniki tańca modern Marty Graham, tańca afrykańskiego, śpiewu, jogi oraz psychosomatycznych technik relaksacyjnych.
W swojej działalności Amareya stara się uwzględniać stale zmieniający się kontekst społeczny, polityczny i kulturowy, wpływający na sposób pracy i poruszaną problematykę. Twórczynie zespołu uznają go za teatr nomadyczny, umożliwiający spotkanie ponad granicami wyznaczanymi przez style, konwencje i gatunki. Teatr to dla nich okazja do dzielenia się, wymiany i wzajemnej nauki. Amareya wyrasta więc z silnej potrzeby wspólnotowości i chęci spotkania - z sobą samym i innymi ludźmi.
Poszukiwania grupy dotyczą obszaru wspólnego dla tańca i teatru, czyli psychofizycznej obecności performera. Jak mówią artystki, pragniemy powrócić do tego, co pierwotne - do ciała, jego organiczności i nieskończonego potencjału twórczego, wierząc przy tym, że całkowita obecność aktora-tancerza, promieniująca spod kostiumu formy i techniki, ma moc poruszenia widza, poprowadzenia go w głąb siebie. Zespół otrzymał kilka nagród twórczych: wyróżnienie za urodę plastyczną spektaklu Sen Ikara (2005), za oryginalność formy Teatru Ciała w Xenos (2007) oraz za zdolność twórczego poruszenia wyobraźni widza w przedstawieniu Exit (2008) podczas Tyskich Spotkań Teatralnych (II nagroda jury).
Koncept: Katarzyna Pastuszak
Wykonanie: Katarzyna Pastuszak
Konsultacje: Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska, Dorota Androsz
Video: Katarzyna Pastuszak
Teksty: Katarzyna Pastuszak
-----
Katarzyna Julia Pastuszak - tancerka, reżyser, choreograf, dyrektor artystyczny Teatru Amareya, teatrolog i animator kultury, założycielka Gdańskiej Szkoły Butoh, wieloletni badacz tańca buto. W roku 1997 odbywała praktykę w Teatrze Znak, w latach 1999 - 2000 w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, w latach 2000 - 2001 w Teatrze Cynada Bożeny Eltermann, w 2003 roku z Odin Teatret Eugenio Barby. Reżyseruje grupowe spektakle Teatru Amareya, dotychczas Nokturny (2010), Inskrypcje (2010), Exit (2008), Teatr Anatomiczny - Misterium życia i śmierci (2006), Haiku (2005 - 2010), Xenos (2005), Sen Ikara (2004), reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W roku 2009 zrealizowała autorski spektakl solowy Faceless, występowała też we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi: Dream Regime z Gekidan Kaitaisha (we współpracy z Klubem Żak) pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007 - 2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). Prowadzi również warsztaty tańca buto, jest wykładowcą, animatorem kultury i organizatorem imprez kulturalnych.
27.10.2013 | G.19.00 | FETISH.WTF | PREMIERA | 10-LECIE TEATRU AMAREYA
Reżyseria: Dorota Androsz | Koncept: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska | Wykonanie: Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Dorota Androsz | Muzyka: Joanna Duda | Video: Jakub Gliniecki | Teksty: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
Projekt fetish.wtf to próba zmierzenia się z pojęciem fetyszu, jako rzeczy posiadającej osobliwą moc, emanującej w sensy, bogatej w jakości pierwotne. To także próba dotknięcia tematu fetyszyzacji ciała i spojrzenia jako siły je uprzedmiotawiającej. Projekt powstał we współpracy trójmiejskiego kolektywu - Teatr Amareya oraz Doroty Androsz na co dzień związanej z Teatrem Wybrzeże. Fetish.wtf realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru Amareya.
Agnieszka Kamińska - tancerka, choreograf, współzałożycielka Teatru Amareya (istnieje od 2003), wokalistka, instruktor pracy z głosem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca buto, technik tańca współczesnego, tańca ekspresyjnego, improwizacji, Body Mind Centering i wielu technik wokalnych. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi - Dream Regime z Gekidan Kaitaisha (we współpracy z Klubem Żak) z Tokio pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007 - 2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). W ostatnich latach zrealizowała również dwa autorskie spektakle solowe: Ocaleni. Na skraju nieba (2010) oraz Tribute to J.S. (2008). Komponuje także opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, prowadzi autorskie zajęcia głosowo-ruchowe, pracuje z niewidomymi i niepełnosprawnymi.
Katarzyna Julia Pastuszak - tancerka, reżyser, choreograf, dyrektor artystyczny Teatru Amareya, teatrolog i animator kultury, założycielka Gdańskiej Szkoły Butoh, wieloletni badacz tańca buto. W roku 1997 odbywała praktykę w Teatrze Znak, w latach 1999 - 2000 w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, w latach 2000 - 2001 w Teatrze Cynada Bożeny Eltermann, w 2003 roku z Odin Teatret Eugenio Barby. Reżyseruje grupowe spektakle Teatru Amareya, dotychczas Nokturny (2010), Inskrypcje (2010), Exit (2008), Teatr Anatomiczny - Misterium życia i śmierci (2006), Haiku (2005 - 2010), Xenos (2005), Sen Ikara (2004), reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W roku 2009 zrealizowała autorski spektakl solowy Faceless, występowała też we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi: Dream Regime z Gekidan Kaitaisha (we współpracy z Klubem Żak) pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007 - 2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). Prowadzi również warsztaty tańca buto, jest wykładowcą, animatorem kultury i organizatorem imprez kulturalnych.
Aleksandra Śliwińska - jest tancerką, aktorką, performerką Teatru Amareya (od 2003). Uczyła się pracy z ciałem i ruchem u wielu wybitnych pedagogów, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca buto, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, Body Mind Centering. Jest członkiem Stowarzyszenia Amareya Art z którym realizuje wiele projektów społecznych. Poza pracą w teatrze wykłada na Uniwersytecie Medycznym w Gdańsku, lubi jazdę na rowerze, podróże, ptasie mleczko i koty.
Reżyseria: Dorota Androsz
Koncept: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska Wykonanie: Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Dorota Androsz
Muzyka: Joanna Duda
Video: Jakub Gliniecki
Teksty: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
Projekt "fetish.wtf" to próba zmierzenia się z pojęciem fetyszu, jako rzeczy posiadającej osobliwą moc, emanującej w sensy, bogatej w jakości pierwotne. To także próba dotknięcia tematu fetyszyzacji ciała i spojrzenia jako siły je uprzedmiotawiającej. Projekt powstał we współpracy trójmiejskiego kolektywu - Teatr Amareya oraz Doroty Androsz na co dzień związanej z Teatrem Wybrzeże. "Fetish.wtf" realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru A
Nazwa teatru nie jest przypadkowa, Amareya, oznaczająca w języku japońskim heroiczne oddanie, bezwarunkowe poświęcenie - to najważniejsza zasada, którą kieruje się teatr. Teatr Amareya powstał w styczniu 2003 roku z inicjatywy Agnieszki Kamińskiej, Katarzyny Julii Pastuszak oraz Aleksandry Śliwińskiej i od początku istnienia pracuje przy Klubie Winda - Gdańskim Archipelagu Kultury. Twórczynie definiują swoją grupę jako teatr ruchu i ciała, co odzwierciedla ich skupienie na cielesności oraz eksploracji fizycznych technik ekspresji. Nazwa zespołu określa specyfikę pracy grupy, która swoje działania prowadzi równolegle na trzech płaszczyznach: artystycznej, dydaktycznej i animatorskiej. W obręb pierwszego w nich wchodzi realizacja spektakli i projektów teatralnych, kolejne obejmują natomiast organizację warsztatów buto, taneczno-teatralnych oraz głosowo-ruchowych, a także wykłady i publikacje. Grupa wypracowała własną metodę pracy twórczej i dydaktycznej, opartą na estetyce tańca buto oraz technikach teatru fizycznego, tańca współczesnego, techniki tańca modern Marty Graham, tańca afrykańskiego, śpiewu, jogi oraz psychosomatycznych technik relaksacyjnych.
W swojej działalności Amareya stara się uwzględniać stale zmieniający się kontekst społeczny, polityczny i kulturowy, wpływający na sposób pracy i poruszaną problematykę. Twórczynie zespołu uznają go za teatr nomadyczny, umożliwiający spotkanie ponad granicami wyznaczanymi przez style, konwencje i gatunki. Teatr to dla nich okazja do dzielenia się, wymiany i wzajemnej nauki. Amareya wyrasta więc z silnej potrzeby wspólnotowości i chęci spotkania - z sobą samym i innymi ludźmi.
Poszukiwania grupy dotyczą obszaru wspólnego dla tańca i teatru, czyli psychofizycznej obecności performera. Jak mówią artystki, pragniemy powrócić do tego, co pierwotne - do ciała, jego organiczności i nieskończonego potencjału twórczego, wierząc przy tym, że całkowita obecność aktora-tancerza, promieniująca spod kostiumu formy i techniki, ma moc poruszenia widza, poprowadzenia go w głąb siebie. Zespół otrzymał kilka nagród twórczych: wyróżnienie za urodę plastyczną spektaklu Sen Ikara (2005), za oryginalność formy Teatru Ciała w Xenos (2007) oraz za zdolność twórczego poruszenia wyobraźni widza w przedstawieniu Exit (2008) podczas Tyskich Spotkań Teatralnych (II nagroda jury).
Koncept: Katarzyna Pastuszak
Wykonanie: Katarzyna Pastuszak
Konsultacje: Agnieszka Kamińska, Aleksandra Śliwińska, Dorota Androsz
Video: Katarzyna Pastuszak
Teksty: Katarzyna Pastuszak
-----
Katarzyna Julia Pastuszak - tancerka, reżyser, choreograf, dyrektor artystyczny Teatru Amareya, teatrolog i animator kultury, założycielka Gdańskiej Szkoły Butoh, wieloletni badacz tańca buto. W roku 1997 odbywała praktykę w Teatrze Znak, w latach 1999 - 2000 w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, w latach 2000 - 2001 w Teatrze Cynada Bożeny Eltermann, w 2003 roku z Odin Teatret Eugenio Barby. Reżyseruje grupowe spektakle Teatru Amareya, dotychczas Nokturny (2010), Inskrypcje (2010), Exit (2008), Teatr Anatomiczny - Misterium życia i śmierci (2006), Haiku (2005 - 2010), Xenos (2005), Sen Ikara (2004), reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W roku 2009 zrealizowała autorski spektakl solowy Faceless, występowała też we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi: Dream Regime z Gekidan Kaitaisha (we współpracy z Klubem Żak) pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007 - 2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). Prowadzi również warsztaty tańca buto, jest wykładowcą, animatorem kultury i organizatorem imprez kulturalnych.
27.10.2013 | G.19.00 | FETISH.WTF | PREMIERA | 10-LECIE TEATRU AMAREYA
Reżyseria: Dorota Androsz | Koncept: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska | Wykonanie: Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Dorota Androsz | Muzyka: Joanna Duda | Video: Jakub Gliniecki | Teksty: Dorota Androsz, Agnieszka Kamińska, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
Projekt fetish.wtf to próba zmierzenia się z pojęciem fetyszu, jako rzeczy posiadającej osobliwą moc, emanującej w sensy, bogatej w jakości pierwotne. To także próba dotknięcia tematu fetyszyzacji ciała i spojrzenia jako siły je uprzedmiotawiającej. Projekt powstał we współpracy trójmiejskiego kolektywu - Teatr Amareya oraz Doroty Androsz na co dzień związanej z Teatrem Wybrzeże. Fetish.wtf realizowany jest w ramach 10-lecia Teatru Amareya.
Agnieszka Kamińska - tancerka, choreograf, współzałożycielka Teatru Amareya (istnieje od 2003), wokalistka, instruktor pracy z głosem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca buto, technik tańca współczesnego, tańca ekspresyjnego, improwizacji, Body Mind Centering i wielu technik wokalnych. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi - Dream Regime z Gekidan Kaitaisha (we współpracy z Klubem Żak) z Tokio pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007 - 2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). W ostatnich latach zrealizowała również dwa autorskie spektakle solowe: Ocaleni. Na skraju nieba (2010) oraz Tribute to J.S. (2008). Komponuje także opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, prowadzi autorskie zajęcia głosowo-ruchowe, pracuje z niewidomymi i niepełnosprawnymi.
Katarzyna Julia Pastuszak - tancerka, reżyser, choreograf, dyrektor artystyczny Teatru Amareya, teatrolog i animator kultury, założycielka Gdańskiej Szkoły Butoh, wieloletni badacz tańca buto. W roku 1997 odbywała praktykę w Teatrze Znak, w latach 1999 - 2000 w Teatrze Ekspresji Wojciecha Misiuro, w latach 2000 - 2001 w Teatrze Cynada Bożeny Eltermann, w 2003 roku z Odin Teatret Eugenio Barby. Reżyseruje grupowe spektakle Teatru Amareya, dotychczas Nokturny (2010), Inskrypcje (2010), Exit (2008), Teatr Anatomiczny - Misterium życia i śmierci (2006), Haiku (2005 - 2010), Xenos (2005), Sen Ikara (2004), reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. W roku 2009 zrealizowała autorski spektakl solowy Faceless, występowała też we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya w Polsce i za granicą, oraz w kilku projektach z twórcami zagranicznymi: Dream Regime z Gekidan Kaitaisha (we współpracy z Klubem Żak) pokazywany w Polsce oraz Japonii (2007 - 2011), Caravan Project z Ang Gey Pin (2008), Ten ku Youran z Daisuke Yoshimoto (2006), Mandala życia i śmierci w reżyserii Atsushi'ego Takenouchi'ego (2005). Prowadzi również warsztaty tańca buto, jest wykładowcą, animatorem kultury i organizatorem imprez kulturalnych.
Aleksandra Śliwińska - jest tancerką, aktorką, performerką Teatru Amareya (od 2003). Uczyła się pracy z ciałem i ruchem u wielu wybitnych pedagogów, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca buto, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, Body Mind Centering. Jest członkiem Stowarzyszenia Amareya Art z którym realizuje wiele projektów społecznych. Poza pracą w teatrze wykłada na Uniwersytecie Medycznym w Gdańsku, lubi jazdę na rowerze, podróże, ptasie mleczko i koty.