• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

X Festiwal Muzyki Dawnej Anima Musica (2 opinie)

Wielkimi krokami zbliża się kolejna, dziesiąta już odsłona Festiwalu Muzyki Dawnej ANIMA MUSICA. Patronat honorowy: Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek.

29 czerwca - 7 lipca 2024, godz. 20.00

Sopot
bilety 69-239 zł
ulgowy 49-149 zł
przedsprzedaż 49-199 zł
Kup bilet
26 maja 2012 r. (sobota)
godz. 19.30
Kościół Ojców Franciszkanów (kościół dolny), ul. Ujejskiego 40 Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana
Corina Marti - flety proste, Clavisimbalum

I DILETTOSI FIORI

Muzyka instrumentalna późnego trecenta
PROGRAM
Kyrie Anonim
Un fior gentil Antonio Zacara da Teramo (* ok. 1350-60; + po 1413) / opr. anonim
Dame, vostre doulz viaire Guillaume de Machaut (1300-1377)
Saltarello Anonim
Ave maris stella Anonim
Era Venus Don Paolo da Firenze, opr. C. Marti
Indescort Anonim
In pro Anonim
Gloria Anonim
Quant je suis mis au retour Guillaume de Machaut
Saltarello Anonim
[utwór bez tytułu] Anonim
La dolce sere Bartolino da Padova (udokumentowany ok. 1365-1405) / opr. anonim
Amen Anonim

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Zabytków muzyki instrumentalnej z epoki Średniowiecza dochowało się do naszych czasów tak niewiele, że te, które posiadamy uważane są za istne skarby, niezależnie od tego czy nimi w rzeczywistości są czy nie. Warto jednak pochylić się nad nimi, gdyż "okruchy" te, wraz z i innymi, niemuzycznymi świadectwami praktykowania muzyki instrumentalnej, są wierzchołkiem góry lodowej, której pozostała masa zniknęła na zawsze w mętnym oceanie czasu. Aby wysnuć taki wniosek wystarczy przyjrzeć się np. informacjom jakich dostarczają księgi rachunkowe przeróżnych średniowiecznych instytucji. Notowano w nich wszelkie wydatki, w tym także na muzykę i muzyków.

Widać z nich wyraźnie, że instrumentaliści byli liczni i byli wszędzie, oraz jak wiele muzyki bezpowrotnie przepadło w mroku dziejów, gdyż z reguły nie trudzono się jej notowaniem. Jeśli zapisu dokonano, to przede wszystkim po to, by coś wyjątkowego nie uległo natychmiastowemu zapomnieniu (oczywiście prędzej czy później i tak mu uległo, zaś jeśli już coś się zachowało, to głównie dzięki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności).

Około roku 1400, gdzieś na północy późnogotyckich (lub, jak kto woli, wczesnorenesansowych) Włoch spisano dwa rękopisy, których zawartość od dawna fascynuje zarówno historyków muzyki dawnej jak i jej wykonawców. Pierwszy z nich znajduje się obecnie w londyńskim British Museum i mógłby przejść jako jedna z typowych na owe czasy kolekcji polifonicznego dorobku kompozytorów włoskiego trecento gdyby nie fakt, że ktoś dopisał do niego całą serię jednogłosowych utworów instrumentalnych. Drugi, przechowywany w Bibliotece Komunalnej w miasteczku Faenza w północno-wschodnich Włoszech, jest pokaźnym zbiorem instrumentalnych aranżacji włoskiej i francuskiej polifonii epoki ars nova.

Zasiadając do pracy nad tym repertuarem, muzyk wpierw musi odpowiedzieć sobie na wiele pytań. Z zapisu nie wynika jednoznacznie na jakie instrumentarium muzyka ta jest przeznaczona. W przypadku muzyki zanotowanej w kodeksie z Faenzy najprawdopodobniej był to jakiś instrument klawiszowy - organy, a może także klawesyn, którego wynalazcą mógł być żyjący na przełomie XIV i XV wieku austriacki medyk Hermann Poll. Menzuralny zapis na dwóch systemach nie wyklucza jednak wykonania przez dwa instrumenty. Z kolei zapisane na jednym systemie kompozycje z rękopisu londyńskiego nie zdradzają żadnych opcji wykonawczych, więc jedynym sposobem na dowiedzenie się czegoś pozostaje sprawdzenie, czy dana kompozycja "pasuje" na dany instrument.

Przyzwyczajeni do późniejszej koncepcji muzyki na konkretne instrumenty moglibyśmy uznać tą sytuację za frustrujące niedomówienie, jednak punkt widzenia muzyka średniowiecznego zdaje się być odmienny, jakby mówił on nam: "nie jest istotne na czym to zagrasz o ile to co grasz brzmi słodko w moich uszach".

Jedno nie ulega wątpliwości: dzięki istnieniu tych i innych zapisów mamy szansę częściowego poznania czym był utracony wszechświat muzyki instrumentalnej schyłku Średniowiecza. A jest co poznawać! Niniejszy recital wprowadzi słuchaczy do obu światów - jedno- i wielogłosowego - naraz.
Michał Gondko

Corina Marti
Corina Marti
CORINA MARTI

Po ukończeniu Akademii Muzycznej w Lucernie w klasie fletów prostych i klawesynu skupiła się na grze na fletach i repertuarze późnego średniowiecza oraz wczesnego renesansu. Kontynuowała studia w Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei (Szwajcaria) pod kierunkiem Pierre Hamon i Kathrin Bopp.

Od roku 2003 prowadzi zajęcia w Schola Cantorum Basiliensis, ucząc gry na wczesnych fletach i instrumentach klawiszowych. Jej występy oraz badania muzykologiczne przyczyniły się do odrodzenia tych instrumentów wśród współczesnych wykonawców.

Corina Marti zajmuje się również późniejszym repertuarem, występując jako solista oraz współpracując z zespołami kameralnymi i orkiestrami w tym Hesperion Jordi Savall XXI i La Capella Reial de Catalunya.

Z zespołem La Morra, który prowadzi wraz z Michałem Gondko, nagrała kilka entuzjastycznie przyjętych przez krytykę płyt. Komplet dzieł Johannesa Ciconia został nagrodzony Diapason d'Or. Jej dyskografia z muzyką okresu baroku zawiera nagrania utworów z Lombardii, muzykę włosko-żydowskiego kompozytora Salomone Rossi, sonaty fletowe Johanna Sebastiana Bacha i - ostatnio - koncerty fletowe Francesco Mancini.

Występy Coriny Marti są chwalone jako "uderzająco piękne i wyraziste" oraz "perfekcyjne ".

27 maja 2012 r. (niedziela)
godz. 19.30
Kościół Ojców Franciszkanów (kościół dolny), ul. Ujejskiego 40 Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana

Petr Wagner - viola da gamba
Jan Čižmář - theorba / gitara barokowa
Přemysl Vacek - archlute
LES PERES ET LES FILS
Marin Marais & Roland Marais
Antoine Forqueray & Jean-Baptiste Forqueray

PROGRAM
Marin Marais (1656-1728): Suite in A minor pro violu da gamba & basso continuo (Piéces de Viole, 1711, 1725)
1. Prélude
2. Allemande
3. Sarabande
4. La Mariée
5. Grand Ballet

Antoine Forqueray (1672-1745): Suite in D minor for viola da gamba & basso continuo (Piéces de Viole, 1747)
1 . Allemande La Laborde
2. La Forqueray
3. La Bellemont
4. La Portugaise
5. La Couperin

Jean-Baptiste Forqueray (1699-1782):
1. La Du Vaucel
2. La Girouette
3. Chaconne La Morangis ou La Plissay for viola da gamba & basso continuo (Piéces de Viole, 1747)
Roland Marais (c.1685-c.1750): Suite in B minor for viola da gamba & basso continuo (Piéces de Viole, 1738)

1. Prélude Le Logerot
2. Allemande La d'Haurincour
3. Petit Rondeau Le Mareuil
4. Sarabande La Verrieres de C***
5. Petite Gavotte en Rondeau La Lisette
6. Menuet
7. Rondeau Le Mont St. Remy

PETR WAGNER

Studiował wiolonczelę w Praskim Konserwatorium. Ukończył studia muzykologiczne na Uniwersytecie Karola w Pradze i Royal Holloway University of London. Naukę gry na violi da gamba odbył pod kierunkiem Richarda Boothby i Jaapa ter Lindena w Akademie für alte Musik Dresden. Następnie odbył studia pod kierunkiem Wielanda Kuijkena w The Royal Conservatoire w Hadze.

Brał udział w wielu europejskich festiwalach (Early Music Series at the Royal Festival Hall London, Casa de Mateus w Portugalii, Settembre Musica di Torino, Festival d'Ambronay,  Festival de Troyes, Festival d'Ile de France, Prague Spring Festival, Festival Mitte Europa, Forum Musicum Wrocław, Sopron Early Music Days, Brežice Early Music Festival).

Regularnie współpracuje z takimi muzykami, jak Philip Pickett, Jacques Ogg, Shalev Ad-El, Wilbert Hazelzet, Brent Wissick, Simon Standage, György Vashegyi, Mitzi Meyerson, Bruce Dickey, Ophira Zakai, Magdalena Kožená, Noémi Kiss, Julian Podger, Stephen Varcoe, Peter Kooij oraz zespołami New London Consort, Musicians of the Globe, Concerto Palatino, Orfeo Orchestra, Concerto Armonico Budapest, Oslo Baroque Soloists i Bach Collegium München.

W 1998 r. Petr Wagner założył zespół Ensemble Tourbillon, który koncentruje się na repertuarze XVII i XVIII wiecznym (Couperin, Bach, Marais, Rebel, Purcell, Finger, Fischer i Handel).

Brał udział w nagraniu blisko 40 płyt CD - jako solista i kameralista. Jego solowe nagrania z muzyką Charlsa Dollé (Dorian Recordings, 2003) i Gottfrieda Fingera (Arta, 2005) zyskały na całym świecie entuzjastyczne recenzje.

PREMYSL VACEK

Gra na różnych rodzajach lutni i historycznych instrumentach smyczkowych, które były stosowane w renesansie i baroku. Specjalizuje się w realizacji basso continuo. Grając na lutni renesansowej, archlute, chitarrone, gitarze barokowej i tureckim saz współpracuje z wieloma wiodącymi czeskimi i europejskimi zespołami muzyki dawnej m. in. Ensemble Tourbillon, Musica Florea, Musica Antiqua Praha, Collegium Marianum, Kvinterna, Ensemble Phillidor. Z własnym zespołem Ad Vocem koncentruje się przede wszystkim na mniej znanej muzyce późnego renesansu i wczesnego baroku. Koncertuje w całej Europie i dokonał szeregu nagrań dla różnych wytwórni (Supraphon, Panton, Studio Matouš, Arta, Deutsche Grammophon, Divox, Antiqua). Přemysl Vacek gra na mistrzowskich replikach renesansowych i barokowych instrumentów skonstruowanych przez Davida van Edwards i Jiříego Čepeláka.
 
JAN CIZMAR

Po ukończeniu studiów muzycznych (gitara i muzykologia) w rodzinnym Brnie Jan Cizmar rozpoczął studia w klasie gitary klasycznej i lutnipod kierunkiem Jakoba Lindberga w Royal College of Music w Londynie. Kontynuował studia u Nigela Northa, Joachima Helda, Mike Fentrossa i Christiny Pluhar w Konserwatorium Królewskim w Hadze. Brał udział w klasach mistrzowskich Hopkinsona Smitha, Evangeliny Mascardi i Yasonuri Imamura.

Gra na różnych instrumentach szarpanych, koncentrując się na historycznej lutni i wczesnych gitarach. Regularnie koncertuje z Royal Concertgebouw Orchestra, 18th century orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Ensemble Baroque de Limoges, Rotterdam Philharmony Orchestra, Collegium 1704, Nederlands Blazers Ensemble, Ensemble Elyma, Arte dei Suonatori, La Sfera Armoniosa, Vox Luminis, Florilegium.

Pracował pod batutą takich dyrygentów, jak Frans Brüggen, Christopher Hogwood, Giovanni Antonini, Yannick Nézet-Seguin, Paul Goodwin, Rachel Podger, Ashley Salomon, Václav Luks, Christoph Coin, Gabriel Garrido, Christina Pluhar. Uczestniczy w projektach operowych Covent Garden (Londyn) i Estates Theatre (Praga). Jest założycielem i redaktorem naczelnym czeskiego magazynu poświęconego gitarze i lutni - Kytara. Wykłada lutnię w Akademii Muzycznej w Katowicach i Uniwersytecie Masaryka w Brnie.

1 czerwca 2012 r. (piątek)
godz. 19.30

Kościół Ojców Franciszkanów (kościół dolny), ul. Ujejskiego 40 Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana
Laureat I nagrody II Akademickiego Konkursu Klawesynowego Poznań 2011
Daniel Pochwała - klawesyn
KONCERT MŁODYCH WYKONAWCÓW
PROGRAM

Louis Couperin - Suite en la mineur
Prélude á l'imitation de Mr.Froberger
Sarabande - La Piémontoise
Antoine Forqueray - Première suite en re mineur
Allemande. La Laborde
La Cottin -
La Bellemont
La Portugaise
Johann Sebastian - Toccata d-moll BWV 913
C.P.E.Bach - Fantazja C-dur Wq. 59/6

DANIEL POCHWAŁA

Urodzony w 1990 roku we Wrocławiu. Student klasy klawesynu prof. M.Czarny-Kaczmarskiej i dr Aleksandry Rupocińskiej w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Trzykrotnie brał udział w Międzynarodowej Letniej Szkole Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim (klasa klawesynu M. Szelesta i pianoforte K. Drogosz). Ponadto brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez N. Parle'a, J. Ogg'a, M. Toporowskiego, L.U.Mortensena i L. Stawarz. Laureat I nagrody na II Akademickim Konkursie Klawesynowym im. K.Flataua w Poznaniu (2011).

2 czerwca 2012 r. (sobota)


godz. 19.30
Kościół Ojców Franciszkanów (kościół dolny), ul. Ujejskiego 40 Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana
Zespół Ars Cantus
Monika Wieczorkowska - sopran
Maciej Gocman - tenor
Piotr Karpeta - bas
Tomasz Dobrzański - flet prosty, mandora
Anna Śliwa - fidel
Ewa Prawucka - pozytyw

SERENA MENTE JUBILO
Utwory z rękopisów śląskich XIV I XV wieku
PROGRAM
Philippe de Vitry - Colla iugo/Bona condit/Libera me (Fragment żagański)
Serena mente jubilo (Rękopis z Zielonej Góry)
Ave virgo sanctissima (Rękopis z Zielonej Góry)
Conrad Paumann - Mit ganczem willem (Tabulatura z klasztoru Dominikanów we Wrocławiu)
Tamquam sponsus (Chorbuch z kościoła św. Elżbiety we Wrocławiu)
Awe, wer hat seyn sper (Breslauer Marienklage II)
Amis loyal (Fragment żagański)
Se grasse/Cum venerint/Ite missa est (Fragment żagański)

Utwory ze Śpiewnika Głogowskiego:
Sempiterna ydeitas
Eia felix virgula
Walter Frye - Ave regina celorum
Mole gravati criminum - In feuers hitz
O,lux luminis, Der fuchs schwantcz
Piotr z Grudziądza - Probitate eminentem/Ploditando exarare
Paulus de Broda - Der pfauen schwantcz
Bonum vinum

TOMASZ DOBRZAŃSKI

Ukończył wrocławską Akademię Muzyczną w klasie klarnetu prof. Mieczysława Stachury. Flet prosty studiował u Gabriela Garrido w Centrum Muzyki Dawnej przy Conservatoire Populaire w Genewie oraz u Michela Pigueta w Bazylei (Schola Cantorum Basiliensis), gdzie studiował także klarnet historyczny pod kierunkiem Pierre-André Taillarda. Gra również na renesansowych instrumentach stroikowych, fletach jednoręcznych oraz mandorze i citoli.

Jest artystycznym szefem wrocławskiego zespołu Ars Cantus, który wykonuje muzykę średniowiecza, renesansu i wczesnego baroku. Z zespołem tym przygotował szereg nagrań płytowych, m. in. nagrania nieznanej muzyki wrocławskiej i śląskiej). Prowadzi klasę fletu prostego we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia we Wrocławiu. Współpracuje z wieloma zespołami i prowadzi kursy interpretacji muzyki dawnej. Jest dyrektorem artystycznym wrocławskiego festiwalu Forum Musicum. Zajmuje się również kopiowaniem i rekonstrukcją dawnych instrumentów muzycznych.

ZESPÓŁ ARS CANTUS

Powstał w roku 2000 jako grupa wokalna związana z Wrocławskimi Kameralistami, pracująca pod kierownictwem artystycznym Tomasza Dobrzańskiego. Ars Cantus wykonuje muzykę dawnych epok od średniowiecza, (pieśni średniowieczne z rękopisu Carmina Burana, dramaty liturgiczne Ludi Sancti Nicolai) do wczesnego baroku ("Salomone Rossi - muzyka dworu i synagogi").

Istotną część repertuaru Ars Cantus stanowią muzyczne zabytki Dolnego Śląska sięgające XIV wieku, często prezentowane słuchaczom po raz pierwszy od stuleci ("Uczta na Ratuszu" - utwory z wrocławskich i śląskich druków muzycznych z wieków XVI i XVII, "Serena mente jubilo" - utwory z XIV i XV-wiecznych rękopisów z Wrocławia, Żagania i Zielonej Góry). Zespół Ars Cantus wystąpił na Festiwalu Flandryjskim w Alden Biesen w Belgii, na koncertach Międzynarodowej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, na Festiwalu "Pieśń Naszych Korzeni" w Jarosławiu, na Festiwalach Polskiego Towarzystwa Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie i w Krakowie, festiwalu Musica Memorabilis w Poznaniu, Międzynarodowym Festiwalu Maj z Muzyką Dawną oraz Forum Musicum we Wrocławiu, na Festival delle Nazioni we Włoszech, na koncertach w Niemczech, Czechach, na Słowacji, we Francji, w Austrii i na Sycylii.

W grudniu 2004 koncert zespołu Ars Cantus był transmitowany ze Studia S1 do krajów Europejskiej Unii Radiowej. W roku 2001 na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie za wykonanie średniowiecznych pieśni ze zbioru "Carmina Burana" zespół Ars Cantus został uhonorowany nagrodą im. Zofii Rayzacherowej za "największą indywidualność artystyczną w dziedzinie muzyki dawnej". Za przygotowanie płyty "Musica Rediviva z wrocławskich druków muzycznych XVI i XVII wieku" otrzymał Wrocławską Nagrodę Muzyczną. W roku 2011 otrzymał nagrodę im. Adama Jarzębskiego "dla najlepszego wykonawcy na XX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie".

3 czerwca 2012 r. (niedziela)
godz. 19.30

Kościół Ojców Franciszkanów (kaplica), ul. Ujejskiego 40 Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana
Grzegorz Sperski - fagot barokowy
Eimer Reaidy - wiolonczela barokowa
Małgorzata Skotnicka - klawesyn
PROGRAM
Michel Corrette - "Les Délices de la Solitude"
1693 - 1751 Sonata V pour le Basson avec la Basse continüe chiffrée.
Œuvre XX°. Paris 1738
Preludio. Presto
Allemanda. Allegro
Sarabande Presto
Georg Philipp Telemann "Der getreue Music=Meister"
1681 - 1767 Sonata für Fagotto solo und Basso continuo. Hamburg 1728
Triste Allegro
Largo Vivace
Joseph Bodin de Boismortier Sonata Ia pour deux Basses. XLéme Œuvre. Paris 1732
1689 - 1755
Allegro Vivace
Adagio Allegro
Theophil Andreas Volckmar Sonata prima. Oeuvre 2. Gdańsk 1717
1684 - 1768
Adagio Allegro
Largo Allegro
Joseph Bodin de Boismortier Sonata seconda pour le Basson avec la Basse chiffrée.
1689 - 1755 XXVIéme Œuvre. Paris 1729
Vivace
Allemanda. Allegro ma non troppo
Adagio Giga

Grzegorz Sperski
Grzegorz Sperski
GRZEGORZ SPERSKI

Studiował w Akademii Muzycznej w Gdańsku u prof. Wojciecha Orawca, w Hochschule für Musik Detmold (Niemcy) u prof. Helmana Junga oraz na Wydziale muzyki dawnej w Koninklijk Conservatorium Den Haag (Holandia) u prof. Donny Agrell.

Brał udział w kursach mistrzowskich w Polsce, Niemczech, Grecji i Holandii u profesorów: Sergio Azzollini, William Bennett, Frank Bruine, Fritz Finsch, Valeri Popov, Christian Schneider i Matthew Willkie.

Uczestniczył w konkursach: 43. Międzynarodowy Konkurs "Praska Wiosna" - Czechosłowacja, 1991,
Konkurs Mozartowski Instrumentów Dętych - Gdańsk, 1991 - I Nagroda oraz XXV. Ogólnopolski Konkurs Młodych Instrumentalistów - Fagocistów we Włoszakowicach, 1992 - II Nagroda
Był pierwszym fagocistą orkiestry Teatru Muzycznego w Gdyni i Orquesta de Camara de Valdivia - Chile.

Współpracował z orkiestrami Opery Bałtyckiej, Städtische Bühnen Bielefeld, Orquesta Sinfonica de Chile, Deutsche Bachsolisten, Kammer Sinfonie Bremen, Detmolder Kammerorchester i Polską Filharmonią Kameralną oraz orkiestrami barokowymi: Concerto Bremen, Concerto Grosso Berlin, Neue Düsseldorfer Hofmusik i l'Arte del Mondo.

Występuje jako solista z orkiestrą Akademii Muzycznej we Wrocławiu, Filharmonią Bałtycką, Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego i Camerata Universitaria w Valdivii - Chile.
Grał recitale i koncerty muzyki kameralnej w Polsce, Czechach, Rosji, Holandii, Niemczech, Grecji i Chile.

Współtwórca zespołu muzyki dawnej Ensemble Concerto 415 (Niemcy).

EIMEAR REIDY

Rozpoczęła swoje muzyczną edukację w Cork School of Music. Naukę kontynuowała w Birmingham Conservatoire, gdzie zainteresowała się muzyka dawną. Skłoniło ją to do zamieszkania w Holandii, gdzie rozpoczęła studia na wiolonczeli barokowej początkowo w klasie Violi de Hoog, a następnie Joshua Cheatham.

Występowała, jako solistka i kameralistka, na Festiwalach Muzyki Dawnej w całej Europie. Współpracuje z takimi zespołami jak: The Irish Baroque Orchestra, Capella Cracoviensis, The New Utrecht Philharmonic and Silva Rerum arte. Od roku mieszka w Polsce, gdzie doskonali swoją znajomość języka polskiego.

Małgorzata Skotnicka
Małgorzata Skotnicka
MAŁGORZATA SKOTNICKA

Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie klawesynu profesor Elżbiety Stefańskiej. Umiejętności swoje doskonaliła uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów jak: Zuzanna Rurkowa, Hugette Dreyfus oraz Jacque Ogg.

W roku 1995 m.in z jej inicjatywy powstała w Zespole Szkół Muzycznych Gdańsku - Wrzeszczu klasa klawesynu, którą do dzisiaj prowadzi. Uczniowie jej są laureatami konkursów oraz stypendiów Ministra Kultury. Jest też dr hab. Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Brała udział w pracach jury ogólnopolskich konkursów i przesłuchań klawesynowych.

Koncertuje jako solistka oraz kameralistka w kraju i za granicą. Brała udział w licznych Festiwalach. Współpracowała z wybitnymi artystami m.in z W. Kuijkenem, B. Csologiem.

W latach 1996 - 2010 grała w zespole kameralnym Pro Musica Antiqua, z którym nagrała sześć płyt z muzyką epoki baroku oraz polską muzyką współczesną wydanych przez firmę DUX.

W roku 2003 wraz z zespołem zdobyła złotą płytę przyznawaną przez firmę DUX, a w roku 2007 nagrodę przyznawaną przez Marszałka Województwa Warmińsko - Mazurskiego "Najlepsi z Najlepszych".

W roku 2003 została odznaczona przez Ministra Kultury odznaką Zasłużony Działacz Kultury. Z jej inicjatywy w roku 2002 powstało Polskie Stowarzyszenie Przyjaciół Muzyki Dawnej, w którym dwie kadencję pełniła funkcję prezesa, a obecnie funkcję wiceprezesa. Jako członek zarządu Stowarzyszenia jest organizatorką dziewięciu edycji Festiwalu Muzyki Dawnej ANIMA MUSICA oraz redaktorem wydawanego przez stowarzyszenie rocznika Glosa poświęconego muzyce dawnej. Od roku 2010 tworzy zespół SILVA RERUM arte i jest wiceprezesem zarządu fundacji Silva Rerum.

Bilety do nabycia na godzinę przed koncertem.
Na Koncert Młodych Wykonawców wstęp wolny

Organizator: Polskie Stowarzyszenie Przyjaciół Muzyki Dawnej
Partner: Franciszkańskie Centrum Kultury
Sponsorzy: Miasto Gdynia, Bibus Menos, Vinni
Patronat medialny: Program Drugi Polskiego Radia, Portal Trojmiasto

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    20 zł
  • Bilet ulgowy
    10 zł
Bilety: Normalny 20 zł, Ulgowy 10 zł
koncert Młodych Wykonawców - WSTĘP WOLNY.

Opinie (2) 2 zablokowane

  • Genialna imprezka

    Genialna imprezka. Prawdziwy unikat! Tym festiwalem Gdynia pokazuje, że stać ją na coś ambitniejszego niż kolejna impreza dla mas.

    • 0 0

  • rewelacja

    Fantastyczny festiwal! Od kilku lat nie zawodzi poziomem wykonań i ciekawym repertuarem (jak zawsze wyborny Petr Wagner). Szkoda, że tak słabo reklamowany na tle np. Actus Humanus, który potrafi przyciągnąć masowo snobistyczną publiczność. Oby rósł w siłę i nie zniknął z muzycznej mapy Gdyni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Co odpędzało wszelkie zło w czasach wpływów rzymskich, czyli w pierwszych wiekach naszej ery?