- 1 Wręczono Pomorskie Nagrody Artystyczne (16 opinii)
- 2 Pogadaj o książkach... przy piwie (57 opinii)
- 3 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (68 opinii)
- 4 Prawdziwy hit na scenie Teatru Muzycznego (10 opinii)
- 5 Wielki łoś zrobił tu prawdziwą furorę (5 opinii)
- 6 Spektakle z Trójmiasta w Teatrze Telewizji (10 opinii)
Troje kandydatów na dyrektora Filharmonii Bałtyckiej
Tuż przed Świętem Trzech Króli zebrała się komisja konkursu na dyrektora Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Sprawdzono kandydatów pod względem formalnym i zaproszono na indywidualne rozmowy w przyszłym tygodniu, po których komisja podejmie ostateczną decyzję, kogo rekomendować na stanowisko dyrektora tej instytucji. Znamy nazwiska kandydatów.
Oto kandydaci na dyrektora Polskiej Filharmonii Bałtyckiej:
Roman Perucki ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1985 r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Jest profesorem Akademii Muzycznej w Gdańsku od roku 1997 (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych) oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku; jest I organistą Katedry Oliwskiej, członkiem Komisji Liturgicznej przy Metropolicie Gdańskim; jest powoływany w charakterze konsultanta do opiniowania projektów nowych instrumentów, remontów i restauracji historycznych organów Archidiecezji Gdańskiej i na terenie całej Polski.
Koncertuje w kraju i za granicą (cała Europa, USA, Japonia, Australia, Ameryka Południowa). Jest jurorem m.in. Międzynarodowego Konkursu Organowego w Kaltern (Włochy), Opavie (Czechy), w Paryżu, Petersburgu i Kaliningradzie (Rosja). Jest dyrektorem i jurorem Międzynarodowego Konkursu Muzyki Organowej im. J.P. Sweelincka w Gdańsku. Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Rosji, Francji, Meksyku oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie Polski.
Roman Perucki jest dyrektorem Naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku od 1992 roku (w latach 1993-1997 również dyrektorem artystycznym) oraz prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia "Musica Sacra", z którym organizuje m.in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej, Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów "Bliżej Bacha", koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz koncerty w kościołach Rumi, we Wdzydzach i Morągu. Od 1999 jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej oraz dyrektorem Konkursu Chórów "Maria Cantat", członkiem jury Konkursu Pieśni Religijnej w Jastarni, organizatorem Festiwalu Muzyki Sakralnej w Gdyni. Z jego inicjatywy powstało Gdańskie Centrum Muzyczno-Kongresowe, czyli nowa siedziba filharmonii na Ołowiance.
Agnieszka Skotniczna to dyrektor Agencji Artystycznej Kameny w Krakowie. Wedle informacji dostępnych na stronie tej agencji, posiada kompetencje z zakresu finansów, nabyte: w Wyższej Szkole Zarządzania/POU (zarządzanie finansami, spec. polityka i strategia firm), w Oxford Brookes University BA (Bachelor of Arts In Financial Management) oraz w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (Pozyskiwanie i rozliczanie funduszy Unii Europejskiej).
Kompetencje z zakresu zarządzania kadrami Agnieszka Skotniczna uzyskała w Akademii Górniczo-Hutniczej (zarządzanie kadrami), Akademii Pedagogicznej (pedagogika nauczania przedmiotów zawodowych). Wiedzę z zakresu bezpieczeństwa pozyskała na Politechnice Krakowskiej (zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy) i Akademii Pedagogicznej (bezpieczeństwo publiczne i zarządzanie kryzysowe). Wreszcie, przygotowanie z zakresu sztuk wizualnych uzyskała w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu (technologie multimedialne i grafika komputerowa).
Andrzej Sułek - manager kultury, pianista, dziennikarz i krytyk muzyczny, absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie na Wydziale Klawesynu i Organów. Od 1995 roku związany był z II Programem Polskiego Radia: zaczynał prowadząc audycje muzyczne, później był kierownikiem, a w latach 2004-2007 zastępcą dyrektora i zastępcą redaktora naczelnego Programu II PR. Pełnił także funkcję dyrektora Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi (2007-2009), a w roku 2010 dyrektora Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Nadzorował otwarcie nowego Muzeum Chopina w Pałacu Ostrogskich, a także Centrum Chopinowskiego na Tamce i nowego muzeum w domu urodzenia Chopina w Żelazowej Woli. Był inicjatorem spektaklu "Let's Dance Chopin!" łączącego muzykę Chopina z tańcem współczesnym i pokazami multimedialnymi.
Jest autorem licznych publikacji, audycji radiowych i programów telewizyjnych, ponadto redaktorem muzycznym (m.in. "Ruch muzyczny", "Tygodnik Powszechny", "Jazz Forum") i członkiem Grupy Muzycznej Europejskiej Unii Nadawców. W 2010 roku założył Fundację Piano Nobile - organizację non-profit powołaną dla promowania rzetelnych, spełniających najwyższe wymogi profesjonalne i jakościowe standardów wykonawczych muzyki Fryderyka Chopina.
Nowy dyrektor zostanie wybrany na okres od trzech do pięciu sezonów artystycznych.
Miejsca
Opinie (56) 4 zablokowane
-
2016-01-07 10:34
Niech wygra najlepszy.
Z mądrości ludowych: "Nie ma ludzi niezastąpionych" "Nie wszystko złoto co się świeci" i "Lepsze jest wrogiem dobrego"
- 27 5
-
2016-01-07 11:00
Niech wyrga ten (2)
Który rozrusza w końcu to miejsce. Nigdy sala pełna spotkania raczej kameralne nawet na foto w artykule widać nie pełna sala.
- 13 26
-
2016-01-07 11:13
To chyba tam nigdy nie byles!
Nie myl Multi kina z filharmonia
- 20 3
-
2016-01-07 13:18
ropuchae
Na dobrych koncertach sala jest pełna i jeszcze ciężko o bilety, Tak w sumie jest wszędzie. Słabsze koncerty zwłaszcza te bez orkiestry faktycznie świecą pustkami. Może po prostu pozyskiwać więcej dobrych muzyków i problem pustej sali sam się rozwiąże. I nie jestem do końca pewna czy to sprawka dyrektora czy artystów. No miał być koncert Kate Lu i w ostatniej chwili odwołała. Wprawdzie na jej miejscu wystąpił Szymon Nehring. Mnie to odpowiadało ale pewnie byli i tacy którzy woleliby tamtą artystkę.
- 11 1
-
2016-01-07 11:05
(3)
Należy zmienić skład orkiestry,i zatrudniać na kontrakty. Zaraz poziom się podniesie . Wtedy znajdą się chętni na to stanowisko.
- 18 33
-
2016-01-07 11:10
(1)
Obnizyc ceny biletow. 180 zl za koncert filmowy to kpina.
- 12 3
-
2016-01-07 11:33
Zgadza się!!!!
200zł za koncert utworów Straussa w wykonaniu orkiestry z Rostowa??? Kpina.
- 15 3
-
2016-01-07 14:32
dyrektorze!
Proszę nie straszyć pracowników ;-)
- 11 2
-
2016-01-07 11:24
Ostatni rodzynek (1)
Ten konkurs to jest chyba ostatni rodzynek w polskiej rzeczywistości, gdzie teraz rządzący PIS wszystkie sprawy personalne załatwia po uważaniu partyjnym, jak za nieboszczki komuny.
- 32 31
-
2016-01-07 20:41
ty tez jestes niezły "rodzynek"
poczytaj troche o polskim systemie...kasa na filharmonie nie idzie z wa-wy..jest nasza ,wojewódzka , z naszych podatków !
- 5 2
-
2016-01-07 11:54
P.Perucki dobrze wykonuje swoje obowiązki (4)
- 29 64
-
2016-01-07 22:05
i nadobowiązki również :) :)
- 7 0
-
2016-01-07 22:24
Roman (1)
Roman a nie P.
- 1 0
-
2016-01-08 16:19
P. jak Pan Perucki a nie jak Roman :))
- 0 0
-
2016-01-07 23:44
Może zostać jako dyr parkingu, co go przed filharmonią zbudował
- 11 2
-
2016-01-07 11:59
niech zarządza osoba
Niech zarządza osoba która zna się na zarządzaniu a nie muzyk skupiony na swojej i swojej rodziny karierze...
- 55 11
-
2016-01-07 12:05
akustyka FB jest fatalna (3)
jeżeli obecny dyrektor tego nie zauważa, to powinien być inny
- 38 6
-
2016-01-07 14:01
oj tam - na Facebook-u świat się nie kończy ...
- 3 2
-
2016-01-07 23:01
(1)
Fatalna !?
Jest to przecież jeden z najlepszych budynków muzycznych w Polsce- 0 9
-
2016-01-08 02:21
basso
Że niby "jeden z najlepszych budynków muzycznych w Polsce"???
Chyba, że w zestawieniu z szaletami dworcowymi...
Gorsza sala jest tylko Jordanka w Toruniu. Lepiej jest nawet w Wejherowie.- 5 1
-
2016-01-07 12:10
Zmarnowane szanse (2)
Wygra zapewne p. prof. Perucki. Zawsze wygrywał.
Mam wielki żal do dyrektora filharmonii i dyr. Zawistowskiego. Żal o to, w jaki sposób zmarnowali wielką sznsę, jaką była obecność w PFB p. Kaia Bumanna. Filharmonia wtedy żyła, miała świetny repertuar. Miała też i realizowała konkretny plan, program artystyczny. Tak było - odtworzono wtedy m.inn. wszystkie symfonie Gustava Mahlera, łącznie z VIII (Symfonią Tysiąca). Co to było za przedsięwzięcie... Pojawił się wreszcie Smetana. I sala nie była pusta. To co robił p. Bumann poza muzyką - to osobny rozdział. Organizowane przez niego spotkania w sali kameralnej przyciągały tłumy tych gorszego sortu (z Bartoszeskim, Pollackiem, Czyżewskim i innymi). I najsmutniejsze, że władze miasta i PFB nie potrafiły go nawet elegancko pożegnać. Pan Zawistowski, czy prezydent na jego ostanim koncercie nie potrafili nawet mu się ukłonić. Publiczność tylko doceniła. I orkiestra.
A po nim PFB to przede wszystkim sala do wynajęcia. Wydarzenia impresaryjne, nawet najwyższej klasy, to tylko jednak wydarzenia. Sala ERGO Areny jest jednak większa (Rieu).- 81 8
-
2016-01-07 14:19
Jawohl Herr Bumann
Sie haben Recht.
- 2 11
-
2016-01-07 22:12
Podpisuje się
Bardzo celne uwagi. No, ale samozadowolenie to podstawowa cecha obu panów.
Nawiasem: panie Perucki, czas na nowy garnitur :) Naprawdę warto spojrzeć w lustro. Wizyta u fryzjera też czasami wskazana. No może raz na 2 miesiące na poczatek. To nic osobistego. Reprezentuje Pan publiczną instytucję, a nie własną. Choć może przez zasiedzenie...- 17 2
-
2016-01-07 12:15
Piasek ma być jak co roku!!! (2)
Nie ważne kto zostanie dyrektorem. Piasek ma być jak co roku!!! Zrozumiano? :)
- 23 8
-
2016-01-07 12:37
(1)
Jo my słyszelim
- 3 0
-
2016-01-07 14:40
Jak chcesz piasek to idź na plaże.
- 3 1
-
2016-01-07 13:41
(4)
Zapewne to fikcyjne rozpisany konkurs i Perucki i tak go wygra. Kolesiostwo i tyle w temacie!On tu zbyt wielu ludziom dobrze robi. Miasto nie ma dzięki niemu problemów z filharmonia bo
Jest komercyjnie wynajmowane na różne even ty i Kaśka się kręci. A to ze ma zrupana akustyke i kijowy repertuar to już miejsca o to bo tu bynajmniej nie chodzi o muzykę.- 40 8
-
2016-01-07 13:42
To już mniejsza o to - tak miało być ...
- 2 1
-
2016-01-07 18:39
Ale (1)
jak zwykle wypowiadają się osoby o akustyce które są od tego tzw. specami - żeby ją poprawić, niemałe pieniądze będzie trzeba wydać więc to nie takie proste, chociaż w tym kierunku podjęte były pewne kroki, np. budowa nowej podłogi - podestu, na którym gra orkiestra.
Co do rodzajów eventów - dobrze, że te wydarzenia impresaryjne mają miejsce! Skoro na kabarety tyle osób chodzi, że nawet w filharmonii jest pełna sala, dlaczego ich również tam nie organizować? Przynajmniej na okrągło coś się dzieje w filharmonii. Poza tym, chciałam zauważyć, że sami filharmonicy nie byliby w stanie grać kilku (a może codziennie?) koncertów tygodniowo z niewiadomo jeszcze jakim repertuarem! Jeśli jeszcze chodzi o poziom programu artystycznego radzę i polecam zajrzeć do programów i poczytać jeszcze raz jacy artyści, jakiej rangi światowej, występowali np. w zeszłym roku czy w poprzednich latach, czy to Brodski, Vengerov, Penderecki, itp. itd.. pozdrawiam- 5 1
-
2016-01-07 18:59
Ktoś tu nie wytrzymał. ...
Odnośnie akustyki to myślałam że jak się za tyle pieniędzy buduje nowa sale to projekt jakiś chyba musi być? Czy tak byle jak ?- 3 0
-
2016-01-07 20:30
sęk w tym, że filharmonia nie należy do miasta lecz do województwa
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.