• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Teatr w centrum handlowym Riviera

Łukasz Rudziński
26 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zobacz wideo z pokazu "Kopciuszka" w CH Riviera.


Wizytę w teatrze z dzieckiem często poprzedza kalkulacja czasu i pieniędzy, jakie przyjdzie nam wydać na dojazd i bilety. W tym przypadku jest inaczej, bo oglądanie spektaklu można pogodzić z... zakupami. W Centrum Handlowym Riviera zainaugurowano cykl spotkań teatralnych dla młodych widzów.



Przedstawienie Sceny 138 oparte jest o umowną, zredukowaną do minimum scenografię, jaskrawe, kolorowe kostiumy i nieprzerysowaną, naturalną grę aktorską. Przedstawienie Sceny 138 oparte jest o umowną, zredukowaną do minimum scenografię, jaskrawe, kolorowe kostiumy i nieprzerysowaną, naturalną grę aktorską.
Spektakl podobał się dzieciom, a barwne kostiumy wykonawców i pasja, z jaką grają członkowie Sceny 138, ciekawiły również starszych, którzy chętnie rejestrowali go na pamiątkę. Spektakl podobał się dzieciom, a barwne kostiumy wykonawców i pasja, z jaką grają członkowie Sceny 138, ciekawiły również starszych, którzy chętnie rejestrowali go na pamiątkę.
Spektakl w Centrum Handlowym Riviera przyciągał tłum dzieci (i ich rodziców), które z uwagą śledziły akcję od początku do końca przedstawienia. Spektakl w Centrum Handlowym Riviera przyciągał tłum dzieci (i ich rodziców), które z uwagą śledziły akcję od początku do końca przedstawienia.
"Kopciuszek" w reżyserii Tomasza Podsiadłego - barwne, wesołe widowisko, zrealizowane w bardzo przystępny sposób, uwzględniający aktywizację oglądających go dzieci. W spektaklu granym przez młodych aktorów-amatorów widać zaangażowanie i autentyczną pasję, z jaką aktorzy "Kopciuszka" odgrywają nową, uproszczoną wersję baśni. Dzieci świetnie odnajdywały się w niuansach spektaklu - nawet fakt, że Kopciuszek (Natalia Chojnowska) ma swoje "żywe" odbicie w lustrze (wystrojone wytwornie alter ego Kopciuszka w osobie Agaty Braun) nie budził zdziwienia.

Mali widzowie, licznie zgromadzeni przy scenie w miejscu fontanny, na środku pierwszego poziomu centrum, bardzo się angażowali w akcję spektaklu. Pomagali bohaterom jak umieli, szczególnie zaś na prośbę Kruka Zapowiadacza (komentatora zdarzeń i animatora, w tej roli Krzysztof Węgrzynowicz), starały się poprawić humor Kopciuszka za pomocą zbiorowego "tańca rozweselańca".

- To, co tutaj robimy, wpisuje się w naszą wizję prawdziwie rodzinnego centrum handlowego. Chcemy, by nasze centrum wypełnione było dziećmi, a chyba najlepszą rzeczą jest uczyć je kultury, bo "czym skorupka za młodu nasiąknie..." - mówi Marek Ciszewski, dyrektor CH Riviera.

Prezentacja "Kopciuszka", wyprodukowanego przez Centrum Kultury w Gdyni, to pierwsza, ale na pewno nie ostatnia okazja, by obejrzeć teatr dla dzieci w gdyńskiej Rivierze.

- Planujemy cykl wydarzeń. Pokaz "Kopciuszka" jest dla nas również testem możliwości technicznych tego miejsca. Teatry będziemy pokazywać raz w miesiącu, ale na pewno w poprzedzających je tygodniach zorganizujemy też inne wydarzenia artystyczne. Plan działania jest jeszcze w fazie opracowywania. Zależy nam na tym, by budzić w ludziach pasję - dodaje Marek Ciszewski.

Docelowo w CH Riviera co tydzień, w sobotnie południe prezentowane będzie jakieś zdarzenie artystyczne. Program teatralny jest w fazie ustalania. Frekwencja debiutu i fakt, że dzieci bardzo chętnie oglądały przedstawienie (czekała je za to słodka niespodzianka) przekonuje, że warto pomysł rozwijać.

Kto nie widział "Kopciuszka" Sceny 138, będzie miał okazję zobaczyć go w niedzielę 23 lutego o godz. 11 w Centrum Kultury w Gdyni.

Spektakl

8.9
121 ocen

Kopciuszek

spektakl dramatyczny, teatr dla dzieci

Miejsca

Spektakle

Opinie (72) 1 zablokowana

  • Panie Ciszewski!

    Zyczę Panu aby Pańskie dzieci i wnuki poznawały kulturę tylko w Contrum Handlowym....niech wraca to do Pana co dajesz innym.

    • 7 0

  • Paniska na salony, hołota do hipermarketów

    ot cała POlska rzeczywistość

    • 3 2

  • brawo RIVIERA

    Jak galeria to właśnie sztuka, ale ta przez duże S!!!

    • 4 4

  • Nowy Kościół XXI wieku w III RP:

    Galeria Handlowa

    • 9 0

  • już niedługo

    już niedługo mają powstać kaplice w formie mini butików, żeby podczas niedzielnych zakupów można było zaliczyć równeż mszę.

    • 6 1

  • Teatralne trzepanie kasy (1)

    • 15 4

    • Popieram teatralne trzepanie kasy. Bo nie może być tak, że teatry czy inni artyści muszą iść na zmywak a swoją profesję wykonywać po godzinach. Aktor, lepszy czy gorszy, jest aktorem i musi zarabiać z aktorstwa. A nie z zamiatania chodników.

      • 5 4

  • (1)

    teatr jest wtedy kiedy jest chociaż 1 występując i 1 widz!!!! wiec niestety ale jest to teatr Jednak uważam że warto było by zaznaczać w tytule że jest to amatorski teatrzyk dzieci.

    • 18 6

    • amatorski (hobbystyczny) to taki, który nie jest robiony dla pieniędzy. Jeśli ten teatr bierze pieniądze za swoje przedstawienia, to jest profesjonalny (komercyjny).
      A poziom artystyczny? Cóż, są słabi profesjonaliści i genialni amatorzy. Kwestia gustu i oceny.

      • 6 2

  • Ale może właśnie dzięki temu ludzie otworzą się na kulturę ... (2)

    ... i zaczną chodzić do prawdziwego teatru. Od razu psów bym nie wieszał.

    • 34 7

    • (1)

      to się srogo zawiodą, bo w teatrze wybrzeże tylko bluzgi i koopulacja na scenie.

      • 3 4

      • potrzeba nam więcej różnorodności w teatrze, również różnorodności poziomów. Podobnie w muzyce, gdzie mamy albo supernajlepszych typu Możdżer albo discopolo, zaś średniacy są wycinani. Nie tędy droga. O sile kultury danej cywilizacji, rynku, sprawności maszyny czy każdego innego zjawiska, nie stanowią najlepsi, ale średni. Najlepsi dają tylko wartości chwilowe, szczytowe.

        • 1 0

  • Frekwencja robiona na siłę (1)

    Ponieważ centra handlowe zaczynają nabierać charakteru muzeów (ludzie oglądają , a nie kupują z powodu zbyt wysokich cen ) , więc właściciel na siłę stara się przyciągnąć ludzi.A przecięż jeżeli w sklepach będzie dobry produkt w atrakcyjnej cenie dla klienta , to ludzie sami przyjdą na zakupy.

    • 41 12

    • Owszem, organizowanie wydarzeń artystycznych tam gdzie już bez tego są ludzie, jest robieniem "frekwencji na siłę". Ale z czego to wynika? Gdyby ludzie sami chodzili na przedstawienia/koncerty/wystawy itp organizowane w naturalnych przestrzeniach temu dedykowanych (teatry/kluby/filharmonie/galerie), to by nie było potrzeby robienia "frekwencji na siłę".

      A dobry produkt w atrakcyjnej cenie? Towary u nas drogie nie są. To ludzie za mało zarabiają.

      • 3 2

  • Centra handlowe (galerie) ,to nie tylko zakupy ! Malkontentów wysyłam do śmierdzącej ,zimnej Hali Targowej ! Podsumowując ,nikt nikomu nie karze chodzić do Galerii Handlowych !!!

    • 9 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Od lat Gdynia jest gospodarzem jednego z największych festiwali muzycznych w kraju Open’er Festival. Gdzie odbyła się pierwsza edycja imprezy?

 

Najczęściej czytane