• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Polska

    Zamiast im wywalać chore kary zainwestujcie w stacje,rowery,drogi rowerowe,tańsze użytkowanie,kary będą do kieszeni urzedasow

    • 0 0

  • Ale to się wlecze... (5)

    Nie można było zrobić tego uczciwie?

    • 78 11

    • mogłeś startować do przetargu (1)

      • 8 17

      • startować do przetargu?

        Warunki były tak ustawione że wygrać mógł tylko ten kto z góry zakładał niewykonanie kontraktu w sposób prawidłowy. W takich warunkach firmy startujące do przetargu mają cichą umowę że albo po podpisaniu zmienią warunki umowy pod byle pretektem albo ktoś przymknie na to oko. W obu wypadkach zamawiający dostaje swoją "działkę". Sprawą powinna się zająć profilaktycznie CBA. Uczciwy człowiek widząc nierealne warunki do przetargu nie staje.

        • 0 0

    • uczciwie? w Gdańsku??? (1)

      • 12 4

      • to nie Podkarpacie, tam wszystko i wszyscy są uczciwi

        • 2 5

    • z opóźnieniem nie znaczy nieuczciwie

      • 3 6

  • Nextbike wziął miliony... (3)

    a rowerów nie ma!

    • 113 9

    • miliony...

      Teza powinna być inna : "Ktoś dał Nextbike miliony" - a rowerów nie ma. Tylko kto to jest ten "ktoś"? Pachnie mi korupcją lub totalną głupotą, ale znając życie raczej to pierwsze.

      • 0 0

    • (1)

      Przewał postkomuny.

      • 6 3

      • do spółki z Niemcami

        Jat zwykle w 3mieście

        • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    Mevo - rozczarowanie roku (13)

    Mevo, nie wróć, rower miejski czy nawet metropolitalny to super pomysł -jego wielką zaletą jest dostępność, to że możesz wsiąść, podjechać gdzieś i zostawić. zostawić - to podstawowa zaleta i różnica między rowerem miejskim a... własnym. Nie martwisz się dalej, nie musisz wracać w to samo miejsce.
    Niestety ktoś w Gdańsku wymyślił - jak nie pierwszy raz - że w Gdańsku to musi być super hiper, same elektryki. W rezultacie mamy park złomu, kosztownego, nieefektywnego i często niedostępnego (bo bateria rozładowana itp).
    Pozostaje własny rower ale to już nie jest tak wygodne. Szkoda.

    • 132 23

    • park złomu?

      Elektryki są jeśli idzie o Gdynię bardzo dobrym pomysłem ze względu na duże różnice poziomów. Dojazd z centrum do Karwin do pracy kosztował mnie co dzień 1/2 litra potu. W pracy było to nieakceptowalne. Na elektryku jest super.

      • 0 0

    • Mnie rower wspomagany przekonuje bardziej od zwykłego (ten napęd zrobił na mnie wrażenie), no ale system dystrybucji baterii, dostępność rowerów, ich serwisowanie to wszystko jedna wielka porażka

      • 1 0

    • Dokładnie (7)

      Do tego część dzielnic nie ma nawet żadnej bazy i mieszkańcy nie mogą z tego korzytsać. totalna klapa. Jasień (nowy), Szadółki - tysiące mieszkań, żadnej bazy. Co za dzban nad tym siedział ????

      • 10 7

      • Bo założeniem jest do 4km od torów SKM (2)

        W Nowym Jasieniu mają się pojawić stacje ale dopiero po przebudowie Nowej Bulońskiej i było o tym sporo informacji. Co do Szadółek i te tysiące mieszkań to nie przesadzaj, bo nie ma tam tylu mieszkań.

        • 2 3

        • Tam jest tak gęsta zabudowa, że myślę, że grubo powyżej tysiąca tam jest...

          • 1 0

        • Tak mi się nasunęła nowa nazwa...

          Nowa Budyńska :)

          • 2 4

      • Między innymi Ty! A że olałeś, to masz... (2)

        https://rowery.trojmiasto.pl/Konsultacje-ws-Roweru-Metropolitalnego-n116183.html

        • 7 6

        • Konsultacje urzędasie (1)

          to robiliście w ramach dobrze opłaconego programu STER. Gdzie jest rezultat tych konsultacji? Gdzie, choćby na papierze?

          • 7 3

          • Co tam płaczesz trollu Ziobry?

            Zobacz, ile nowych stacji pojawiło się po konsultacjach...

            • 1 6

      • A nawet jak jest baza, to i tak nie ma roweru, bo prawie wszystkie są w Oliwie..

        • 7 1

    • Tez kiedys hejtowalem wspomaganie (1)

      Tez kiedys nie moglem zrozumiec po co to wspomaganie w rowerach skoro jest kosztowne I czesto wadliwe. Ano.po to zeby byle Kowalski chcial ruszyc zad, zeby zmienic jego myslenie o tym ze jazda rowerem to nie dlaniego bo sie tylko spoci podczas jazdy. Tak by to bylo gdyby zwykle rowery staly, a ze wspomaganie jest to juz sie tak nie spoci, ba, nawet wogole sie nie zmeczy jazda, a wrecz przyjemnosc odczuje. Faktem jest ze obecnie czesto zawodzi wspomaganie ale jestem przekonany ze to.kwestia czasu zeby udoskonalic to wszystko. Ja kibicuje Mevo, nie od samego poczatku, ale od niedawna. Odkad sam.ruszylem swoj zad.

      • 19 4

      • Brawo!

        • 3 1

    • Koniec września?

      Czemu od razu nie grudnia?

      • 4 1

  • hahaha urzedasy zabiją wszytko kary wiecej jak drakonskie kary bez sensu

    urzedasy gnija w swoich biurach i wymyslaja uwazaja ze moga robic co im sie podoba bo daja jakis przetarg na cos tam a wiec jak to cos tam ktos ochlonie to ma to dzialac na full wypas bo jak nie to kary zabijajace gdyby mogli dodaliby wyrok smierci przez rozstrzelanie za brak jednego roweru firma padnie

    • 0 0

  • Somsiad

    Mevo to ostatnio mój ulubiony motyw na zjarce.

    • 0 0

  • Mevo to jeden wielki przekręt w którym uczestniczą urzędnicy. (1)

    • 0 2

    • Mevo jest ofiarą swojego sukcesu ;-)
      a wasze utyskiwania to tylko potwierdzają
      Marudzicie bo go potrzebujcie.

      Jestem nałogowym rowerzystą, a nie używam Mevo,
      czekam aż spowszednieje, akceptuję, że wtedy co drugi będzie nadpsuty,
      a system droższy, bo takie jest życie i podła ludzka natura

      ale choć nie używam tych rowerów na razie, już skorzystałem. im więcej rowerów tym bezpieczniejszy jest rowerzysta. bo tępaki za kierownicami samochodów bardziej uważają.

      • 0 0

  • Bez relokacji na górny taras to i 10 000 nie pomoże (15)

    Trafić rano rower na Ujescisku to jak 6 w totka.

    • 81 8

    • (7)

      A czy chodź raz przyjechałeś rowerem mevo na górny taras? Może było by więcej rowerów na Ujeścisku jak by ludzie jeździli także pod górkę?

      • 13 7

      • A może rowerki dla hipsterów w mieście o takich różnicach wysokości nie mają wielkiego sensu? (4)

        • 9 5

        • A moze

          "Rowerki dla hipsterow" stoją np. w Oslo, gdzie gdańskie różnice wysokości to pikuś. I jakoś Norwegowie na nich jeżdżą. Jest też tam metro (no ale w Gdańsku się nie da - bo różnice wysokości-napisał podobny Tobie internetowy znawca), tak jak i w Kopenhadze o równie, lub bardziej podmoklym terenie jak Gdańsk. Nic się nie da, wszystko źle.

          • 0 0

        • Różnice wysokości

          to są w górach.
          Proponuję się przejechać.

          • 0 0

        • Dlatego są elektryczne.

          • 1 0

        • I dlatego ciągle ich brakuje?

          Coś się nie zgadza ;p

          • 3 1

      • Chodź? Gdzie mam przyjść? :)

        • 0 0

      • jezdziłabym gdyby było czym

        rejon Kartuskiej jest po pracy wyczyszczony!

        • 3 2

    • Podzielam opinię na Witominie to samo !

      • 0 0

    • ! (3)

      Górny taras, relokacja o co chodzi z tą nowomową. Górny taras to rozumiem, że taka ładna nazwa na te osiedla za Gdańskiem co do niedawna do Pruszcza należały ?

      • 6 7

      • Do Cenrtum Gdańska mam bliżej niż Ty z Wrzeszcza. (1)

        • 8 4

        • Do tego musiałbyś mieszkać na Chełmie, albo Oruni :)

          Havla już jest dalej, nie mówiąc nawet o Zakoniczynie, czy innych Borkowach :)

          • 2 3

      • A nie Morena i Suchanino?

        • 1 0

    • wioskowe rowerki (1)

      • 3 3

      • wioskowy głupek

        • 1 3

  • "Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH." - co to kogo obchodzi, że Nextbike nie potrafi wywiązać się z umowy i zrzuca winę raz na tych raz na innych. Ta firma, to porażka a Metropolia też miękkie fa że nie potrafią zrobić porządku z dziadostwem, ża które wszyscy płacimy.

    • 0 0

  • Rower ma być mechaniczny a nie byle jaki elektryczny sh*t (1)

    Bateria w rowerze to kuriozum kręcić nogami nieroby leniwe

    • 3 3

    • Mhm a lokomotywy rozumiem tylko parowe i zamiast samochodów bryczki na ulicach. To, że ktoś jeździ elektrykiem to nie znaczy że jest "nierobem leniwym", więc zacznij używać szarych komórek kobiecino zanim coś palniesz.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Nagroda Literacka Gdynia dla autorów najlepszych książek wydanych w poprzednim roku przyznawana jest rokrocznie od:

 

Najczęściej czytane