• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

PC Drama: Kowboj parówka

W trakcie najbliższej PC Dramy staniemy się świadkami przygód Dżo Mandraynki, który w pogoni za upragnioną lalką, czyli tytułowym Kowbojem Parówką doświadcza wielu niebezpieczeństw, a pod warstwą z pozoru banalnej rzeczywistości odkrywa surrealne światy rządzące się własną logiką. 

maj 17

piątek, godz. 18:00

bilety 40 zł
Kup bilet
maj 27

poniedziałek, godz. 19:00

Gdańsk,
bilety 30 zł
ulgowy 20 zł
"Kowboj parówka"
autorzy: Mateusz Pakuła, Marcin Pakuła / reżyseria: Wiktor Loga-Skarczewski / obsada: Zuzanna Skolias, Roman Gancarczyk, Krzysztof Piątkowski, Piotr Franasowicz / kostiumy: Hanka Podraza / wizualizacje: Dawid Kozłowski.

Podróż Dżo Mandarynki przypomina spadanie Alicji w głąb króliczej nory. Głównym uczuciem towarzyszącym bohaterowi jest zdziwienie, a także strach, który należy przezwyciężyć aby móc kroczyć dalej. Sytuacyjny komizm i galeria dziwacznych postaci, atmosfera niesamowitości i absurdu konsekwentnie kreowana przez autorów koresponduje z wyjątkowo dynamicznym i pełnym inwencji stylem języka tej sztuki, zanurzonym w pure nonsensie i grotesce.

Mateusz Pakuła (1983) - dramatopisarz i dramaturg. Absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu w PWST w Krakowie. Laureat Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (Smutki tropików) oraz trzykrotny finalista tego Konkursu. Wielokrotny finalista Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej i laureat 19 edycji tego Konkursu (Mój niepokój ma przy sobie broń). Finalista "Talentów Trójki" 2013, nominowany do nagrody TVP Kultura "Gwarancje Kultury" 2010. Stypendysta Ministra Kultury (Stypendium "Młoda Polska" 2014) oraz Miasta Krakowa (Stypendium Artystyczne 2010 w kategorii literatura). Wydał cztery zbiory dramatów: Biały Dmuchawiec. Pięć sztuk teatralnych (2010), Kowboj Parówka i trzy inne sztuki (2012), dyptyk Na końcu łańcucha (2012) oraz Panoptikos (2015). Jego sztuki realizowane są w teatrach całej Polski. Kilka z nich przetłumaczono na angielski, niemiecki, czeski i ukraiński. W ostatnim czasie współpracuje przede wszystkim z Evą Rysovą i Pawłem Świątkiem. Jako dramaturg i autor adaptacji współtworzył takie spektakle Świątka jak m.in. Paw królowej w krakowskim Starym Teatrze, czy Rękopis znaleziony w Saragossie w opolskim Teatrze Kochanowskiego.

Marcin Pakuła (1998) - pianista, kompozytor, autor piosenek. Uczeń Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. L. Różyckiego w Kielcach. Wokalista zespołu Politechnika. Współtwórca i wykonawca muzyki, a także aktor w spektaklu "Lordy: Lord Kantor / Lord Milord / Lord Herling" (Teatr Żeromskiego w Kielcach, reż. Eva Rysova, Mateusz Pakuła, 2015). W wieku lat dwunastu napisał wspólnie ze swoim bratem Mateuszem Pakułą sztukę teatralną "Kowboj Parówka".

Wiktor Loga-Skarczewski Absolwent Wydziału Aktorskiego krakowskiej PWST (2009). Brał udział w przedstawieniach dyplomowych: Sędziowie w reż. Jerzego Stuhra i Dobry człowiek z Seczuanu w reż. Pawła Miśkiewicza. Za role w tych spektaklach otrzymał Główną Nagrodę Aktorską oraz Nagrodę Dziennikarzy na XXVI Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Tego samego roku został wyróżniony Stypendium Twórczym Miasta Krakowa i dołączył do zespołu Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Jako aktor brał udział w licznych projektach filmowych, telewizyjnych, teatralnych i radiowych. W minionym roku debiutował również jako reżyser. Jest finalistą i laureatem licznych konkursów i nagród, w tym m.in. prestiżowej Nagrody im. Leona Schillera (2014), przyznanej mu w uznaniu za poziom artystyczny i za znakomite kreacje na scenie Narodowego Starego Teatru.
Jako pedagog zadebiutował w roli asystenta Małgorzaty Hajewskiej, przy przedstawieniu dyplomowym Iwona, księżniczka Burgunda. Następne lata spędził jako bliski współpracownik Jerzego Treli. Pomagał przy powstawaniu takich spektakli akademickich jak Damy i huzary czy Samobójca. Obecnie prowadzi samodzielne zajęcia ze studentami Wydziału Aktorskiego.


ROMAN GANCARCZYK (ur. w 1964 w Myślenicach) aktor teatralny i filmowy. Ukończył PWST im. L. Solskiego w Krakowie w 1988 roku. Pracował w Teatrze Im. S. Jaracza w Łodzi, Teatrze Ludowym w Krakowie, a od 1993 roku w Narodowym Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej w Krakowie. Pracował z wieloma wybitnymi reżyserami (m. in. K. Lupą, J. Stuhrem, A. Wajdą, P. Miśkieiczem, M. Borczuchem, G. Jarzyną, J. Klatą). Ważniejsze role filmowe to "Śmierć jak kromka chleba" w reż. K. Kutza i "Mój Nikifor" w reż. K. Krauze. Od 2000 roku jest pedagogiem w PWST im. L. Solskiego w Krakowie.

KRZYSZTOF PIĄTKOWSKI (1984) - aktor filmowy i teatralny, na co dzień związany z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Absolwent krakowskiej PWST. Debiutował w "Księdzu Marku" w reż. Michała Zadary w Teatrze Starym w Krakowie. Obecnie pracuje w Teatrze Stu nad rolą Chlestakowa w spektaklu "Rewizor" w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego. Ważniejsze role: Jur w "Ojcu" Agaty Dudy-Gracz, Piotr Wierchowieński w "Biesach" w reż. Krzysztofa Jasińskiego, Pilot w filmie Krzysztofa Zalewskiego "Historia Roja - czyli w ziemi lepiej słychać". Widzowie PC Dramy mogli go zobaczyć przed trzema laty w Żaku przy czytaniu dramatu "Skrzywienie kręgosłupa" w reżyserii Andrzeja Majczaka

PIOTR FRANASOWICZ (1985) - aktor Teatru Ludowego w Krakowie, absolwent Wydziału Aktorskiego PWST im. L. Solskiego w Krakowie (2008). Współpracował z krakowskimi teatrami: Teatrem Starym, Teatrem Nowym, Łaźnią Nową, Teatrem Odwróconym oraz Teatrem im. St. I. Witkiewicza w Zakopanem.
Ważniejsze role teatralne:
"Wychowanka", reż. M. Grabowski, rola Narcyz
"Udając ofiarę", reż. A. Bubień, rola Wala
"Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna", reż. T. Obara, rola Joca
"Sarenki", reż. T. Svoboda, rola Karol Janysz
"Sen Nocy Letniej", reż. M. Kleczewska, rola Mikołaj Tkacz, Pyram
"Hamlet", reż. K. Minkowski, rola Hamlet
"Sędziowie", reż. J. Stuhr, role Natan, Jukli (dyplom PWST)
"Dobry człowiek z Seczuanu", reż. P. Miśkiewicz, rola Wang (dyplom PWST)

ZUZANNA SKOLIAS (1985) - aktorka, muzyk. Współpracuje z wieloma teatrami w Polsce - m.in. Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatrem im. S. Żeromskiego w Kielcach. Zarówno jako aktorka, jak i muzyk współtworzy słuchowiska radiowe. Jest wokalistką Time For Funk i współautorką muzyki tego zespołu. Tworzy i wykonuje muzykę do spektakli teatralnych, odpowiada za przygotowanie muzyczne aktorów w wielu spektaklach.


DAWID KOZŁOWSKI /aka davideo/ - artysta wideo, motion designer, fotograf, widżej. Asystent w Katedrze Sztuk Wizualnych krakowskiej ASP.

Przygotowuje projekcje wideo i oprawy wizualne do spektakli teatralnych i operowych dla teatrów w całej Polsce, m.in. Teatr Roma /Warszawa/, Opera Nova /Bydgoszcz/, Teatr Bagatela /Kraków/, Teatr Rampa /Warszawa/, Teatr Muzyczny /Gdynia/, Teatr Wybrzeże /Gdańsk/, Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Ludowy /Kraków/, Teatr 6 Piętro /Warszawa/, Teatr Kwadrat /Warszawa/. Poza teatrem zajmuje się widżejowaniem - tworzeniem wizualizacji muzycznych oraz oprawą wideo koncertów, wydarzeń kulturalnych i festiwali, m.in Festiwal Piosenki Studenckiej, FAMA, Festiwal Filmowy Dwa Brzegi, Festiwal Teatralny Boska Komedia. Współpracuje również z telewizją, tworząc oprawy graficzne programów telewizyjnych. 

Blisko związany z Teatrem Łaźnia Nowa w Krakowie.

HANKA PODRAZA - "kostiumoktośtam", nosi to co tworzy i stwarza to co nosi. Spełnia każde odzieżowe marzenie, zna wszystkie ubraniowe tajemnice. Jej ubrania to opowieść i historie.Jej wyobraźnia nie zna ograniczeń i spełnia każdą fantazję. Po kostiumach ją poznacie.

Wierzy w to co robi i kocha akt twórczy. Współpracuje z artystami. Pracuje przy teledyskach, etiudach filmowych i dla teatru. Dopina to wszystko na ostatni guzik. Stworzyła kostiumy w ponad 35 realizacjach.

Informacja o biletach

Bilety: 10 zł - normalny, 8 zł - Karta do Kultury, 5 zł - uczniowie, studenci, seniorzy, 3 zł - Karta Dużej Rodziny

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką, kartą lub przelewem po uzgodnieniu z kasą.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji. Rezerwacje można opłacić przelewem po uzgodnieniu z pracownikiem Kasy Klubu Żak. Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 10 wolnych miejsc na dany spektakl. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.
Na spektaklach obowiązuje zakaz rejestracji i fotografowania (nie dotyczy fotografów akredytowany).

Opinie

Sprawdź się

Pierwszym teatrem powojennym w Trójmieście jest...?