stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Grand Press Photo 2014

Miesięcznik "Press" zaprasza na wystawę finałowych zdjęć Grand Press Photo 2014 - prezentację 172 najlepszych fotografii prasowych minionego roku, które zostały wybrane przez jury konkursu spośród ponad 4,2 tys. nadesłanych prac. Na wystawie można ponadto zobaczyć zdjęcia Paula Hansena - zwycięzcy World Press Photo 2013, który w tym roku przewodniczył jury Grand Press Photo, oraz dziesięć zwycięskich fotografii z dziesięciu kolejnych edycji konkursu.

1 - 16 sierpnia 2020, godz. 12:30 - 17:00

Wstęp wolny

6 - 31 sierpnia 2020, godz. 10:00 - 18:00

Wstęp wolny
Wystawa w Gdyni będzie prezentowana w Centrum Riviera (1 piętro, ul. Włoska) w dniach od 16 do 27 lipca.

Główną nagrodę Grand Press Photo 2014 oraz 10 tys. zł otrzymał autor Zdjęcia Roku - Jakub Szymczuk ("Gość Niedzielny"). Fotografia została zrobiona w Kijowie 20 lutego br. w "czarny czwartek" - pod taką nazwą przeszedł ten dzień do historii Ukrainy. Wtedy doszło do największych walk między antyrządowymi demonstrantami a ukraińskimi siłami bezpieczeństwa na Majdanie Niepodległości - zginęło ok. 70 osób. Zdjęcie Szymczuka prezentuje jedną z ofiar tych walk - mężczyzna biegł nieuzbrojony na czoło barykady, chcąc rzucić oponę, gdy kula snajpera przeszyła jego hełm i głowę na wylot. Ta sama fotografia została wybrana spośród wszystkich dziesięciu zwycięskich fotografii kolejnych edycji Grand Press Photo jako Zdjęcie 10-lecia.

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo organizuje od 2005 roku miesięcznik "Press". Celem konkursu jest promowanie polskiej fotografii prasowej i podnoszenie jej jakości. Grand Press Photo jest konkursem dla zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych, internetowych, w agencjach fotograficznych oraz dla freelancerów.

Sponsor główny Grand Press Photo 2014 to PZU. Mecenasem jest Nikon Polska.
Sponsorem konkursu i wystawy jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA.
Partnerzy: Polskie LNG, ThyssenKrupp Energostal, Drukarnia Andrus.
Patroni medialni: TVP Kultura, Tok FM, Onet.pl, Fotopolis.pl.

Patronat honorowy nad wystawą objęło Miasto Gdynia, które dofinansowało projekt.
Partnerzy wystawy miejskiej: Centrum Riviera
Patroni medialni: Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk, Trojmiasto.pl

Zapraszamy!

Opinie

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Sprawdź się

Jaką inicjatywę łączącą kulturę z przestrzenią miasta wymyślił i koordynuje związany z Klubem Plama Szymon Wróblewski?