stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Grand Press Photo 2014

Miesięcznik "Press" zaprasza na wystawę finałowych zdjęć Grand Press Photo 2014 - prezentację 172 najlepszych fotografii prasowych minionego roku, które zostały wybrane przez jury konkursu spośród ponad 4,2 tys. nadesłanych prac. Na wystawie można ponadto zobaczyć zdjęcia Paula Hansena - zwycięzcy World Press Photo 2013, który w tym roku przewodniczył jury Grand Press Photo, oraz dziesięć zwycięskich fotografii z dziesięciu kolejnych edycji konkursu.

Wystawa: Future living

10 listopada 2019 - 19 stycznia 2020, godz. 12:00 - 18:00

Wystawa w Gdyni będzie prezentowana w Centrum Riviera (1 piętro, ul. Włoska) w dniach od 16 do 27 lipca.

Główną nagrodę Grand Press Photo 2014 oraz 10 tys. zł otrzymał autor Zdjęcia Roku - Jakub Szymczuk ("Gość Niedzielny"). Fotografia została zrobiona w Kijowie 20 lutego br. w "czarny czwartek" - pod taką nazwą przeszedł ten dzień do historii Ukrainy. Wtedy doszło do największych walk między antyrządowymi demonstrantami a ukraińskimi siłami bezpieczeństwa na Majdanie Niepodległości - zginęło ok. 70 osób. Zdjęcie Szymczuka prezentuje jedną z ofiar tych walk - mężczyzna biegł nieuzbrojony na czoło barykady, chcąc rzucić oponę, gdy kula snajpera przeszyła jego hełm i głowę na wylot. Ta sama fotografia została wybrana spośród wszystkich dziesięciu zwycięskich fotografii kolejnych edycji Grand Press Photo jako Zdjęcie 10-lecia.

Ogólnopolski Konkurs Fotografii Prasowej Grand Press Photo organizuje od 2005 roku miesięcznik "Press". Celem konkursu jest promowanie polskiej fotografii prasowej i podnoszenie jej jakości. Grand Press Photo jest konkursem dla zawodowych fotoreporterów pracujących w redakcjach prasowych, internetowych, w agencjach fotograficznych oraz dla freelancerów.

Sponsor główny Grand Press Photo 2014 to PZU. Mecenasem jest Nikon Polska.
Sponsorem konkursu i wystawy jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA.
Partnerzy: Polskie LNG, ThyssenKrupp Energostal, Drukarnia Andrus.
Patroni medialni: TVP Kultura, Tok FM, Onet.pl, Fotopolis.pl.

Patronat honorowy nad wystawą objęło Miasto Gdynia, które dofinansowało projekt.
Partnerzy wystawy miejskiej: Centrum Riviera
Patroni medialni: Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk, Trojmiasto.pl

Zapraszamy!

Opinie

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Sprawdź się

Który spośród legendarnych, często eksploatowanych przez filmowców, średniowiecznych wodzów, stał się inspiracją do budowy Dworu Artusa w Gdańsku?