• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bałtycki Teatr Tańca sprawdza tancerzy

Łukasz Rudziński
18 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Międzynarodowy casting do Bałtyckiego Teatru Tańca trwa trzy dni, od 17 do 19 marca. Zobacz relację z pierwszego dnia przesłuchań.



Młodzi, pełni optymizmu, z różnych stron świata - różni ich temperament, motywacja i technika. Łączy - taniec. Dlatego postanowili spróbować sił podczas castingu do Bałtyckiego Teatru Tańca.



Dobra rozgrzewka to podstawa sukcesu. Dobra rozgrzewka to podstawa sukcesu.
Do Opery Bałtyckiej na casting przyjechało ponad 130 osób z różnych stron świata. Do Opery Bałtyckiej na casting przyjechało ponad 130 osób z różnych stron świata.
Przegląd umiejętności artystów za pomocą castingów w Operze Bałtyckiej praktykowany jest od lat. Tą metodą rekrutowani są do kolejnych produkcji Państwowej Opery Bałtyckiej śpiewacy. Co roku zmienia się także skład personalny zespołu Bałtyckiego Teatru Tańca - tanecznego "skrzydła" opery (ostatni duży casting na tancerzy BTT przeprowadzono jesienią ubiegłego roku i z kilkudziesięciu kandydatów wybrano jednego tancerza).

- Zespół dynamicznie zmienia się z dwóch powodów - pierwszym są kontuzje i na to nie mamy wpływu, drugim jest osobowość tancerza - tłumaczy Izadora Weiss, dyrektor artystyczny Bałtyckiego Teatru Tańca. - Niektórzy nie potrafią współpracować z zespołem i nie są w stanie spełnić naszych oczekiwań. Inni po prostu nie dają sobie rady.

Zespół Bałtyckiego Teatru Tańca, działającego w strukturach Opery, zatrudnia obecnie 10 tancerzy i 13 tancerek. Niestety, z poważną kontuzją zmaga się doświadczony Ireneusz Stencel i z pewnością czeka go dłuższa przerwa. Ponieważ to nie jedyny kontuzjowany obecnie tancerz BTT, przy wieloobsadowych spektaklach (jak "Święto wiosny", czy "Chopinart +"), brakuje ewentualnych zastępców na wypadek splotu nieprzewidywalnych okoliczności.

- Gramy "Święto wiosny" 18 i 20 marca, ale jeśli którykolwiek z tancerzy odniesie kontuzję, to praktycznie nie mamy kim go zastąpić. Byłbym zmuszony odwołać spektakl. Nie możemy dopuścić do takiej sytuacji w przyszłości - przyznaje Marek Weiss, dyrektor Opery Bałtyckiej.

Teatr tańca:

Na międzynarodowy casting do Bałtyckiego Teatru Tańca zgłosiło się blisko trzystu chętnych z całego świata. Ostatecznie do castingu zostało zakwalifikowanych prawie 150 osób, m.in. z Japonii, Korei Południowej, Brazylii, Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych czy Rosji. Ostatecznie obecność na trzydniowych testach potwierdziło około 130 tancerzy.

- Potrzebujemy przede wszystkim tancerza, ale jeśli na castingu odkryjemy naprawdę wyjątkową jedną lub dwie dziewczyny, zastanowimy się czy ich nie zatrudnić. Jednak maksymalnie możemy zaangażować cztery do pięciu osób - mówi Izadora Weiss.

W repertuarze Bałtyckiego Teatru Tańca znajduje się obecnie dziewięć spektakli, prezentowanych podczas sześciu wieczorów z Bałtyckim Teatrem Tańca. 27 maja premierę ma ostatnia w tym sezonie premiera Opery Bałtyckiej - taneczny "Windows / No more play / Six dances" w choreografii Izadory Weiss i Jiří'ego Kyliána.

- Współpraca z Jiřím Kyliánem jest dla nas wielką nobilitacją. Kylián przyjedzie do Gdańska na tydzień, by wspólnie z naszymi tancerzami przygotować swoje słynne jednoaktówki. Wartościowym doświadczeniem dla zespołu będzie też z pewnością praca z jego asystentami. Poza tym wciąż zgłaszają się do nas czołowi choreografowie i w najbliższym czasie spodziewać się można spektakli innych artystów wywodzących się z nurtu Nederlands Dans Theater. Na pewno zyska na tym mój zespół - kończy Izadora Weiss.

Miejsca

Opinie (67) 5 zablokowanych

  • Taneczne skrzydło opery ? Cóż to za łabędzi język ? (2)

    Wciąż zgłaszają się do nas czołowi choreografowie . Część ludzi nie sprawdza się. Poszukujemy ludzi z charyzmą . A "Jeziora Łabędziego" wciąż brak .

    • 24 5

    • Co Wy ciągle z tym jeziorem (1)

      Ileż razy można oglądać to samo???? no pytam ile???? Jezioro tu, jezioro tam?
      Czy to jest jedyny wyznacznik dobrego baletu? Panie stojące w 1 pozycji przez kilka minut, zmiana nóżki ruch szyjką wyciągnietą do granic i znów pozycja? Wszystko można obśmiać

      • 1 3

      • a ile razy mozna ogladac ...

        a ile razy mozna ogladac Izadore?Raz i wystarczy nastepne sa tak samo prostacko naiwne hopla,hopla,obrot machanie rekoma nad glowa i hopla,hopla za te tysiace pensji od meza to stanowczo za proste .

        • 2 3

  • blondyna interesująca (3)

    • 4 4

    • niezła faktycznie - zatrudnić ją!

      • 2 1

    • o jaką blondynę Ci się rozchodzi?

      • 0 2

    • Niech mi ją dadzą na testy :D.

      • 0 0

  • (1)

    Brak wplywu na kontuzje? Kto gada takie gluopoty, nie moze byc tancerzem.

    • 19 5

    • A jaki niby masz na to wpływ?

      Możesz się potknąć o własne nogi idąc do WC i jaki niby masz na to wpływ?? Mógłbyś bardziej uważać - rozumiem to taki "wpływ" Kto nie miał nigdy kontuzji chyba nigdy nie był tancerzem, lub był nim TYLKO NA PAPIERZE

      • 0 0

  • "Niektórzy nie potrafią współpracować z zespołem i nie są w stanie spełnić naszych oczekiwań." (3)

    jak słyszę / czytam cokolwiek o pani Weiss to rz***ć mi się chce. Coś mi się wydaje, że z tą panią po prostu nie da się współpracować. Nie potrafi ułożyć normalnej choreografii, na castingach odrzuca absolwentów szkół baletowych (czyżby bała się konkurencji?), zero talentu, honoru i ambicji. Połowa Gdańska gębę sobie nią wyciera ale pani IW konsekwentnie realizuje swoją politykę niepopartą żadnymi konkretami. Castingi funkcjonują u niej na zasadzie "nóżka w prawo, nóżka w lewo, teraz obrót" i na tej zasadzie 'starannie' dobiera się zespół BTT. Marność nad marnościami

    • 45 11

    • (1)

      marzenka?

      • 7 2

      • proszę się odczepić od mojego imienia. Nie jednego wołają Burek...

        • 2 2

    • wlasnie

      np.Marzena Socha

      • 0 0

  • Skąd na to są pieniądze ? (1)

    Skąd na to są pieniądze ? Skąd na to są pieniądze ? Skąd na to są pieniądze ? ...

    • 23 7

    • Wlasnie!!!

      wlasnie?po tym ile wydaje Dyrektor na siebie i malzonke nie powinno juz zostac z 18mln nic!!

      • 1 0

  • poparcie dla IW (8)

    Panią IW krytykują zazwyczaj beztalencia, których nie wybrano do zespołu w drodze castingu, a bardzo chcieliby w nim być:) Fakty mówią za siebie, Bałtycki Teatr Tańca jest znany na całym świecie, a na casting przyjeźdżają wyszkoleni tancerze z USA czy Japonii... Świat ma o nas dobre zdanie, nie wiadomo dlaczego sami o sobie mówimy źle. W mojej opinii IW odnowiła ten teatr na korzyść. Kawał dobrej roboty. Gratuluję!

    • 16 44

    • (1)

      rzeczywiście, tak strasznie rozchwytywany jest ten teatr, że kilkadziesiąt razy do roku wyjeżdża na tournee po całym świecie. Tylko że nawet niedużej sali Opery Bałtyckiej nie jest w stanie zapełnić widzami. Przestań wreszcie wierzyć w Weissowe Bajania. Informacje z castingów przemyciłem tutaj z zupełnie niezależnego źródła - człowieka będącego naocznym świadkiem castingu. I to jest niestety bolesna prawda. Jeśli odrzuca sie kandydaturę wieloletniego ucznia szkoły baletowej, który raczej coś umie na rzecz samouka-amatora, to chyba jest coś nie tak? Skoro Isadora jest tak wybitna, to czemu osiadła w jakiejś zapyziałej operze w Gdańsku? Chyba powinna robić międzynarodową karierę, choćby u Borisa Eifmana

      • 17 3

      • Czyli w Polsce nie ma ludzi zdolnych?

        Rozumiem, że u nas jest wszystko zapyziałe. Gdańskowi nie będzie przyjemnie ...
        Dla mnie praca w Polsce nie jest synonimiem przeciętności. Jednak chyba trzeba wyjechać z Polski, żeby zrobić prawdziwą karierę, bo u nas każdy kipi zawiścią.

        Co do sali to przecież łatwo sprawdzić, że zawsze jest pełna i biletów brak, także nie wiem o czym piszesz.

        "Raczej coś umie" to stanowczo za mało. To, że ktoś coś "studiował" nie oznacza, że był pojętnym i zdolnym uczniem, aczkolwiek wcale tego nie wyklucza.

        • 1 1

    • do specjalisty od ejfmana (3)

      wymien mi czlowieku teatr ktory wyjezdza kilkadziesiat razy do roku na tournee po calym swiecie. chyba nie wiesz o czym mowisz!!!!!! Jacyś psychopaci się tu wypowiadają! W ogóle co ma Ejfman do tego co robi Weiss, widziałeś kiedyś typie balet Ejfmana? jak jesteś takim orłem internetu że siejesz zgnilizne na forum to zacznij korzystac z youtube'a

      • 5 14

      • (2)

        oczywiście, że widziałem balet Ejfmana (pewnie znam więcej tytułów jego spektakli niż Ty polskich seriali), widziałem też występy m.in. Moscow City Ballet czy nawet współczesne przedstawienia w wykonaniu Royal Ballet z Londynu w Covent Garden Opera. Gdybym nie miał porównania, to bym się nie wypowiadał. Od kilkunastu lat funcjonuję w świecie związanym z teatrem, operą i baletem i sorry - ale o Operze Bałtyckiej, czy podopiecznych Isadory raczej nic dobrego się nie mówi. W Polsce uznana jest co najwyżej Opera Narodowa, Wrocławska i Polski Teatr Tańca z Poznania. Bałtycka jest milczeniem

        • 13 2

        • W Polsce uznane

          są co najwyżej: Opera Narodowa, Wrocławska i Polski Teatr Tańca z Poznania, natomiast jedną z najlepszych w Europie jest Opera Bałtycka takie fakty ... reszta jest milczeniem

          • 3 3

        • ZE ZLOSCIA BO JUZ NIE MOGE

          Nie wiem gdzie ty funkcjonujesz czlowieku w swiecie teatru i opery , chyba w BUFECIE... Moscow City Ballet to szmira dla starszych pań ktore lubia sobie pojsc do sali kongresowej w wawie. Jak mozesz pieprzyc ze uznana jest opera narodowa ktora znana jest tylko z tego ze ma 60 mln zlotych budzetu bo minister w nią pompuje jak szalony dzieki kontaktom dąbrowskiego i pudelkowej lanserce trelinskiego. Ta opera to żenada podparta pijacką mordą giergieva i calej tej mafii z petersburga. jak ktos ma na reklame to tak juz jest. Worclawska? chyba 10 lat temu bo teraz to pies z kulawa nogą tam nie chodzi a w mediach ani widu ani slychu. Polski Teatr Tanca z Poznania? Dla mnie typowo polska żenada ktorej bliżej do rewii niż teatru tańca.

          • 4 3

    • dokładnie

      • 7 0

    • znaczące mylenie pojęć. ona go nie odnowiła jak piszesz, ona za przyzwoleniem męża go wymieniła, zdegradowała talenty zastępując amatorszczyzną. niestety widać to na każdym spektaklu, a mydli się ludziom oczy niejaką gęsto lukrowaną wspaniałością tego zespołu. przykładem jest opisywany tu casting, który został wymyślony po to, aby miał kto zatańczyć w nowej produkcji, bo niestety obecny skład temu nie podoła.

      • 4 1

  • kiedy wreszcie do tej (4)

    Instytucji wejdzie prokurator albo urząd marszałkowski albo abw i zainteresuje sie finansami publicznej placówki kulturalnej. Stawiam otwarte pytanie. Ile zarabia dyrektor opery bałtyckiej? Ile zgarnia na produkcjach przyznawanych sobie? Ile płaci swojej małżonce? Czemu poziom prowadzonego btt kontrolowany jest jedynie przez męża żony i nikt nie ma nad tym kontroli?

    • 33 5

    • porada (1)

      to napisz buraku do marszałka podanie skoro tak bardzo chcesz to wiedziec i masz takie przemyslenia na temat swietnie prosperujacej i zdobywającej popularnosc w calej europie operze.
      pracuje w duzej stacji telewizyjnej i wiem że operą interesuje sie na bieżąco m.in. BBC i tam też Ariadna na Naxos była wymieniona jako jedna z najlepszych produkcji operowych w EUROPIE w roku 2011 chyba. Jako jedyna produkcja z polski. Nie wiem jakie są u was rzeczywiste nastroje ale mam wrazenie ze wypowiada sie tu jedna lub dwie osoby ktore zostaly zwolnione lub cos w tym rodzaju i permanentnie sieją ferment zeby sie mscic.

      • 7 12

      • London, London...

        BBBBsiii...

        • 2 0

    • Rozmowa dyrektora Weissa z solistą: (1)

      Ja ci dam wyższą stawkę, ale tysiączek lub dwa do mnie wracają, chyba, że nie chcesz u nas śpiewać...

      • 5 1

      • ????

        • 1 1

  • I Weiss

    IW jest osobą, która nie potrafi wymyślić nic oryginalnego, powtarza się. Oglądając jej spektakle ma się wrażenie, że to wszystko już było. Po co szuka nowych tancerzy? Powinna współpracować z tymi, których ma, żeby byli lepiej zgrani. A tak jak ich będzie wymieniała co chwilę to nie stworzy dobrego zespołu.

    • 27 6

  • Kibicuję, życzę dalszych sukcesów :-)

    Nie rozumiem dlaczego w Polsce gnębi się wszystko to, co dobre. Ściąga do swojego poziomu. Każdy kto się wybija, wyróżnia, musi być stłamszony przez zawistny tłum nieudaczników. Świat potrafi docenić, a polskie piekiełko jak zwykle jest na NIE. Powinniśmy być dumni, że BTT staje się coraz lepszy.
    Każdy z was chciałby być w tym młodym, zdolnym zespole, każdy chciałby tańczyć w kolejnych spektaklach. Oczywiście odpowiedź na mojego posta będzie "buuuu, nikt nie chce być u Weissów" tylko że ludzie pchają się drzwiami i oknami żeby tam być. Jiří' Kylián od dawna widział w Izadorze potencjał, dlatego ich dalsza współpraca mnie nie dziwi. Na szczęście wielcy nie są skażeni polskimi kompleksami i mają otwarte umysły.
    Ciągle słyszę o klasyce - jest ok, ale mnie pisanie na maszynie już nie interesuje, wolę swojego laptopa ...

    • 9 19

  • PRECZ Z WEISSIZMEM W NASZEJ OPERZE!!!!! (2)

    • 21 6

    • :>

      Marzenka???

      • 6 5

    • Na bank Marzena

      • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiego pseudonimu używa Stefan Chwin, polski powieściopisarz, krytyk literacki, eseista, historyk literatury związany z Gdańskiem?

 

Najczęściej czytane