- 1 Pogrzeby, które chcemy zapomnieć (73 opinie)
- 2 Tłum gości i kolejka po autografy (77 opinii)
- 3 5 wystaw, na które warto wybrać się w maju (7 opinii)
- 4 Sztuczna inteligencja w sztuce - tak czy nie? (59 opinii)
- 5 Co robić w długi weekend w mieście? (40 opinii)
- 6 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (16 opinii)
45 mln zł na wstrzymany remont zabytkowego sierocińca
Ponad 45 mln zł dofinansowania przyznało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na remont zabytkowego Zespołu Sierocińca w Gdańsku. Prace, których efektem będzie stworzenie tam Domu Literatury, od lat idą jednak jak po grudzie - termin ich zakończenia przekładano, a koszta znacząco wzrosły. Obecnie prace są wstrzymane i nie wiadomo, kiedy ruszą.
- Miasto dołoży 32 mln zł
- Rosły koszty, zmieniały się koncepcje i terminy
- Prace są nadal wstrzymane, termin zakończenia- nieznany
- Co powstanie w zabytkowym sierocińcu?
Pieniądze przyznawało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
- Dofinansowanie przeznaczymy na dokończenie rozpoczętych prac konserwatorskich jednego z najstarszych gdańskich budynków, w którym nie tak dawno odkryliśmy historyczne posadzki z kamienia olandzkiego oraz oryginalne dekoracje malarskie elementów klatek schodowych. To właśnie w nim powstanie nasz gdański Dom Literatury - mówi Grzelak.
Miasto dołoży 32 mln zł
Prace, które zostaną przeprowadzone, za pozyskane pieniądze obejmą odrestaurowanie budynku głównego i bocznego, rekonstrukcję pawilonu ogrodowego, wyposażenie obiektów oraz utworzenie wystawy stałej.
Dofinansowanie unijne pozwoli na dalsze prowadzenie prac na wszystkich cennych historycznie elementach budynków oraz wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej, wzmocnienie stropów i więźby dachowej, wykonanie elewacji czy zagospodarowanie terenu.
W sumie remont ma pochłonąć 77 mln zł - w tym 45 mln zł to otrzymane dofinansowanie, a ponad 32 mln zł to pieniądze z budżetu miasta.
Rosły koszty, zmieniały się koncepcje i terminy
Remont zabytkowego sierocińca to inwestycja, o której mówi się od lat, a nadal nie została ona ukończona. Po drodze jednak wielokrotnie zmieniały się terminy rozpoczęcia i zakończenia prac oraz koncepcje na to miejsce. Przez ostatnie lata znacząco także wzrosły jej koszta.
- Pierwszy raz o planach na remont sierocińca pisaliśmy w 2016 r. Wtedy informowano, że kompleks zostanie przekształcony w centrum kultury pod patronatem Guntera Grassa i Daniela Chodowieckiego. Rewitalizacja miała kosztować ok. 20 mln zł i zakończyć się w 2020 r. Obecnie jej koszt to już 77 mln zł.
- W 2020 r. informowaliśmy, że rozpoczęcie inwestycji planowane jest na koniec roku 2020 r., a otwarcie Domu Chodowieckiego i Grassa [ bo taką nazwę wtedy podawano, obecnie mówi się już o gdańskim Domu Literatury - dop.red.] zaplanowane jest na przełom 2023/2024 r. Opóźnienie było tłumaczone koniecznością przeprowadzenia badań architektonicznych, konserwatorskich i archeologicznych.
- Dopiero w 2021 r. ogłoszono przetarg. Złożone oferty były znacznie droższe niż budżet miasta na tę inwestycję.
- Pierwszy etap remontu zaczął się latem 2022 r. Przetarg na drugi etap ogłoszono jesienią 2022 r. Oferty znowu były wyższe - miasto zdecydowało się dołożyć brakujące pieniądze.
- W styczniu tego roku wstrzymano prace przy remoncie zabytku. Powodem był brak decyzji byłego Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Prace są nadal wstrzymane, termin zakończenia- nieznany
Nie wiadomo, kiedy będzie można wydać pieniądze z dotacji, bo główne prace przy inwestycji nadal są wstrzymane.
- Potrzebne jest stanowisko PWKZ związane z konserwacją m.in. historycznych posadzek czy dekoracji malarskich. W przyszłym tygodniu planowane jest spotkanie w tej sprawie z nowym Wojewódzkim Pomorskim Konserwatorem Zabytków na placu budowy. Podczas wizyty zapoznamy konserwatora z inwestycją i kwestiami, które były przedmiotem wniosków składanych do poprzedniego PWKZ. Dalszy harmonogram prac zależeć będzie od tego, jak szybko uzyskamy stanowisko konserwatora - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Pytana o planowany termin zakończenia remontu urzędniczka odpowiada:
- W związku z powyższym nie jesteśmy w stanie podać dokładnego planu zakończenia obecnych prac.
Co powstanie w zabytkowym sierocińcu?
Obecna koncepcja przedstawiana przez urzędników zakłada, że w obiekcie powstanie gdański Dom Literatury.
- Stanie się on miejscem realizującym ambitny program społeczny, artystyczny i edukacyjny. W przyszłości w budynku głównym znajdą się m.in. sale ekspozycyjne, prezentujące wystawy stałe i czasowe, związane z działalnością literacką i plastyczną sławnych gdańszczan. W budynku bocznym - zgodnie z historyczną funkcją kuchni przy sierocińcu i w tym samym miejscu - wstępnie zaprojektowano kawiarnię wraz z ogródkiem kawiarnianym z widokiem na wewnętrzny dziedziniec i budynek Poczty Polskiej. Zrekonstruowana przestrzeń dawnej kaplicy, oprócz funkcji wystawienniczych, będzie mogła działać jako sala wykładowa lub sceniczna - informuje Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Gdański Dom Literatury ma wspierać lokalne talenty, produkować wysokiej jakości wydarzenia i publikacje, prowadzić edukację artystyczną, inspirować pisarzy, propagować aktywne czytelnictwo.
- Powstaną programy wymiany artystycznej, rezydencje artystyczne, wystawy, czytelnie, archiwum dokumentujące twórczość literacką gdańszczan, sala koncertowo-wykładowa, kawiarnia, piękny ogród literacki z wystawami plenerowymi - wskazuje Bieganowska.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2024-03-07 20:51
Opinia wyróżniona
Ogromne pieniądze jak na jeden obiekt (6)
Za takie pieniądze można byłoby zrobić dużo dobrego dla mieszkańców.
- 55 9
-
2024-03-08 10:28
Ogromne? Przeolbrzymie! Może tak 25...
- 0 0
-
2024-03-08 08:47
etaciki same sie nie zrobia - to nie wolny rynek
- 3 0
-
2024-03-08 08:07
Ten remont by tyle nie kosztował, gdyby nie dekady zaniedbań pod opieką Pawła Adamowicza i namaszczonych przezeń następców.
- 6 1
-
2024-03-08 00:00
(2)
Dlaczego jak urzędnicy robią jakiś remont to kosztuje on 10x więcej niż dla normalnego Kowalskiego?
- 5 1
-
2024-03-08 05:51
(1)
przelicz sobie,remont jednego metra szesciennego mieszkania+elewacja+ogrodzenie,otoczenie!,zapytaj Czarnka na co poszly srodki willa+6,5miliona na remont willi 120m2?,srodkow nie,a remont sie nie zaczal!,pisza o nastepne srodki.
- 2 3
-
2024-03-08 06:43
Teraz napisz to jeszcze raz ale po Polsku
- 2 0
-
2024-03-07 16:43
Opinia wyróżniona
(9)
Ile już takich miejsc powstało i świeci pustkami?
Na Boga, zróbcie coś dla normalnych ludzi co przyniesie zarazem zwrot poniesionych kosztów za remont- 140 24
-
2024-03-07 22:29
Ciekawe, kto dla Ciebie jest normalnym człowiekiem?
- 3 9
-
2024-03-07 21:21
Kunszt wodny bije na glowe kazda glupote buahaaa
- 11 4
-
2024-03-07 18:18
To jest zabytek, warto o niego zadbać (6)
a nie tylko stawiać budynki ze szkła i kartonu
- 15 7
-
2024-03-07 18:24
O zabytek warto dbać jak najbardziej. (5)
Natomiast docelowe przeznaczenie to kolejna ideologiczna przechowalnia, która zapewni niejedną ciepłą posadkę z miejskich pieniędzy. A to niewarto.
- 27 4
-
2024-03-07 22:37
(2)
Zależy jakie masz potrzeby?
Może nie wiesz, że masz takie potrzeby, które to miejsce umożliwi Ci ich rozwój. Może to miejsce otworzy Ci oczy.
W Europejskich miastach tak to działa.
Nie ograniczaj sam siebie, daj sobie szanse. Wyjdź z mentalnego PRL-u.- 4 8
-
2024-03-07 22:48
He, he. Mentalny PRL to zdaje się panować w Gdańsku. (1)
Same instytucje kulturalne promowane przez miasto, które przyznają granty i dotacje wciąż tym samym artystom z tych samych kręgów towarzysko-koteryjnych. Oczywiście żaden z nich nie ma nic do powiedzenia na temat kontrowersyjnych i szkodliwych decyzji podejmowanych przez jedynie słuszne władze miejskie. Ale oczywiście maluczcy nie dostrzegają jak ich karmi ta sztuka, bo za wysoka pewnie jest.
- 7 3
-
2024-03-08 12:32
Dokładnie. W założeniach Centrum Solidarności miało nawiązywać do tego etapu historii naszego regionu i państwa
A co ja widzę (jeżeli w ogóle coś tam się odbywa)? Dyskusje, w których biora udział przede wszystkim przedstawiciele jednej, jedynie słusznej opcji politycznej. Wodzący prym Klub Myśłi Obywatelskiej - nigdzie nie ma informacji, skąd biora kasę na swoją działalność ;) Nawet Solidarność nie chce brać udziału w tej szopce za setki milionów złotych
- 2 0
-
2024-03-07 19:38
Zgadzam sie
Jest IKM i inne przestrzenie a jakoś tych wszystkich wydarzeń brak.
Pewnie kawiarnia będzie działać.
Szkoda bo brakuje miejsc na dzialność taka jak kiedyś w domach kultury- 12 3
-
2024-03-07 18:41
Ojoj pracownik TVPis na bezrobociu marudzi
Żaden normalny człowiek nie zagłosuje na nich już niegdy chyba że beneficjent
- 2 11
-
2024-03-07 16:41
Opinia wyróżniona
Zabytek ratować trzeba (12)
Tak jak i trzeba zastanowić się , co dalej ? Po remoncie dojdzie kolejna "instytucja" na garnuszku gminy , z założenia wymagająca stałej dotacji na utrzymanie . Potrzebny nam Dom Literatury ? Uważam ,że to puste hasło . które dobrze brzmi i sprzedaje się w mediach. Gdańsk jest coraz bardziej obciążony " naroślami " które blokują faktyczny rozwój miasta - inwestycje w niezbędną miastu infrastrukturę , zatrudniają znajomych królika i kreują fikcję kulturalną. Zacznijmy liczyć .
- 146 14
-
2024-03-07 22:39
(1)
Hasło jest dobre. Trzeba je wypełnić działaniem. Masz pomysły, energie, zaangażuj się w sprawę.
Same marudzenie i przeszkadzanie innym to za mało.- 3 7
-
2024-03-07 22:55
Gdzieżbym śmiał wątpić we wspaniałość wizji i genialność duchową oficera kc Grzelaka.
Ja po prostu nie mam takiej niepowtarzalnej perspektywy na sprawy strategiczne rozwoju miasta i nie widzę tak wiele i tak szeroko.
- 7 0
-
2024-03-07 21:33
To jest właśnie dokładnie przemyślane (2)
puste hasła, żeby nikt nie mógł przyczepić się do konkretu - a za fasadą posdaki dla aktywistów jedynej słusznej ideologii.
- 9 0
-
2024-03-07 22:42
(1)
Nie myśl negatywnie, a pozytywnie. Chcesz coś zrobić, by nie były to tylko puste słowa, to zrób coś konkretnego. Miejsce będzie do działania. To ma być dla takich ludzi jak ty, którzy chcą coś zrobić.
- 1 5
-
2024-03-08 07:19
Zabrakło ci litery 'a' w słowie 'zrobić', miało być zapewne 'zarobić'.
- 2 0
-
2024-03-07 20:54
Bolszewizm
Jak wyżej. Bolszewickie myślenie szerzy się, jak szarańcza.
- 6 1
-
2024-03-07 17:33
Pisowski trollu
Jak by ten budynek poszedł do prywaciarza na apartamenty albo centrum handlowe lub hotel
To byś biadolił że afera mała Sycylia i deweloperzy
Jak się pracowało w spółce skarbu państwa to się wszystko nie podoba- 4 21
-
2024-03-07 16:45
te narośle są elektoratem KO (4)
- 11 1
-
2024-03-07 22:46
(1)
Masz racje, bo tak buduje się społeczeństwo obywatelskie, to ma związek z elektoratem KO. a nie ze strukturami mafijnymi. Gdzie miliony wydawano na różne nie zweryfikowane organizacje, do których wejść mogli tylko swoi, sprawdzeni.
- 5 2
-
2024-03-07 23:02
Fajne masz te złudzenia.
- 2 2
-
2024-03-07 17:59
Uwielbiam ten kwik (1)
- 4 9
-
2024-03-07 20:03
ja też lubię inaczej myślących i zadowolonych!
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2024-03-07 16:33
(3)
Urzędniki znowu proponują klinkier? Litości
- 36 2
-
2024-03-07 21:11
Właśnie (2)
Przecież sierociniec jest biało tynkowany, dlaczego znów kolor rdzawo-czerwonej cegły???
- 9 1
-
2024-03-07 22:27
(1)
Bo taki był historycznie kolor fasady.
- 0 5
-
2024-03-08 00:02
To zrobić z cegły, ale nie klinkier
Klinkier szpeci, jest tandetny i jeszcze psuje estetykę otoczenia
- 3 0
-
2024-03-07 16:36
W końcu dotacje są wydawane na konkretny słusznie społeczny cel - sierociniec to nie `willa+` dla kolesia z grupy :)))))) (4)
- 9 36
-
2024-03-07 16:39
Tam nie będzie sierocińca (2)
A dom literatów...Ot taka kolejna skarbonka dla nierobów...
- 15 1
-
2024-03-07 17:33
A myślałam,że dom starców.
- 2 5
-
2024-03-07 21:11
Literatów PO
- 6 0
-
2024-03-07 18:32
Powinienneś myśleć trochę bardziej samozachowawczo.
Im więcej takich instytucji, tym mniejsze zapotrzebowanie na twoje usługi i tym mniejsza wypłata za komentarz. Chyba, że już ci tam posadkę obiecali?
- 6 0
-
2024-03-07 16:38
To jest miś na miarę nowej władzy
Im ten remont jest droższy tym więcej zarobimy jako konsultanci
- 39 2
-
2024-03-07 16:40
Niezły wałek
Z 70 mln paru baronow PO trochę zarobić w tym roku
- 35 4
-
2024-03-07 16:40
Czemu ktoś powiększył okna? (2)
To w końcu zabytek, czy nie? Nine słyszałem, aby w zabytku można było robić takie zmiany...
- 37 4
-
2024-03-07 16:46
Można tak robić o ile konserwator uzna, że najstarsze okna były większe, a potem je zmniejszono
Konserwator jest w tej kwestii niczym nieograniczony, poza własną fantazją. Jeśli dąży do odtworzenia budynku na podstawie najstarszych przekazów, to może tak zdecydować. Ale równie dobrze może uznać, że bardziej ceni inny okres historyczny i zażąda doprowadzenia budynku do stanu z tego właśnie okresu. Generalnie prawo czyni z niego Boga w tek kwestii i nawet nie bardzo zmusza go do uzasadnienia swojej decyzji.
- 10 2
-
2024-03-07 16:49
Prace są przecież wstrzymane
A okna?
Zapytaj ex konserwatora.- 2 6
-
2024-03-07 16:41
Opinia wyróżniona
Zabytek ratować trzeba (12)
Tak jak i trzeba zastanowić się , co dalej ? Po remoncie dojdzie kolejna "instytucja" na garnuszku gminy , z założenia wymagająca stałej dotacji na utrzymanie . Potrzebny nam Dom Literatury ? Uważam ,że to puste hasło . które dobrze brzmi i sprzedaje się w mediach. Gdańsk jest coraz bardziej obciążony " naroślami " które blokują faktyczny rozwój miasta - inwestycje w niezbędną miastu infrastrukturę , zatrudniają znajomych królika i kreują fikcję kulturalną. Zacznijmy liczyć .
- 146 14
-
2024-03-07 16:45
te narośle są elektoratem KO (4)
- 11 1
-
2024-03-07 17:59
Uwielbiam ten kwik (1)
- 4 9
-
2024-03-07 20:03
ja też lubię inaczej myślących i zadowolonych!
- 2 0
-
2024-03-07 22:46
(1)
Masz racje, bo tak buduje się społeczeństwo obywatelskie, to ma związek z elektoratem KO. a nie ze strukturami mafijnymi. Gdzie miliony wydawano na różne nie zweryfikowane organizacje, do których wejść mogli tylko swoi, sprawdzeni.
- 5 2
-
2024-03-07 23:02
Fajne masz te złudzenia.
- 2 2
-
2024-03-07 17:33
Pisowski trollu
Jak by ten budynek poszedł do prywaciarza na apartamenty albo centrum handlowe lub hotel
To byś biadolił że afera mała Sycylia i deweloperzy
Jak się pracowało w spółce skarbu państwa to się wszystko nie podoba- 4 21
-
2024-03-07 20:54
Bolszewizm
Jak wyżej. Bolszewickie myślenie szerzy się, jak szarańcza.
- 6 1
-
2024-03-07 21:33
To jest właśnie dokładnie przemyślane (2)
puste hasła, żeby nikt nie mógł przyczepić się do konkretu - a za fasadą posdaki dla aktywistów jedynej słusznej ideologii.
- 9 0
-
2024-03-07 22:42
(1)
Nie myśl negatywnie, a pozytywnie. Chcesz coś zrobić, by nie były to tylko puste słowa, to zrób coś konkretnego. Miejsce będzie do działania. To ma być dla takich ludzi jak ty, którzy chcą coś zrobić.
- 1 5
-
2024-03-08 07:19
Zabrakło ci litery 'a' w słowie 'zrobić', miało być zapewne 'zarobić'.
- 2 0
-
2024-03-07 22:39
(1)
Hasło jest dobre. Trzeba je wypełnić działaniem. Masz pomysły, energie, zaangażuj się w sprawę.
Same marudzenie i przeszkadzanie innym to za mało.- 3 7
-
2024-03-07 22:55
Gdzieżbym śmiał wątpić we wspaniałość wizji i genialność duchową oficera kc Grzelaka.
Ja po prostu nie mam takiej niepowtarzalnej perspektywy na sprawy strategiczne rozwoju miasta i nie widzę tak wiele i tak szeroko.
- 7 0
-
2024-03-07 16:43
W końcu po 8 latach Gdańsk otrzymał rzadową dotację na ratowanie zabytku (4)
Czy kacperek zrobi konferencję?
- 10 31
-
2024-03-07 16:46
8 lat straconych (1)
- 4 7
-
2024-03-08 18:57
Na walkę samorządu z rządem PiSu to tak - i dla rozwoju Gdańska straconych co widać codziennie na ulicach
- 0 0
-
2024-03-08 06:59
Gdansk dostal duzo wiecej i to bez Kacpra, tylko wydal na bzdury.
- 5 0
-
2024-03-08 18:56
Wystarczy wyłączyć TVN i się dowiedzieć, że Gdańsku w ub. roku dostał wiele milionów zł - link w tekście komentarza
Jak ludzie lubią się POpisywać swą niewiedzą - Jarosław Sellin: na renowację zabytków przeznaczyliśmy 5,2 mld zł
W czasach rządów Zjednoczonej Prawicy przeznaczyliśmy na renowację zabytków 5,2 mld zł. W samym programie Ochrona Zabytków w ministerstwie kultury rozdajemy rocznie 250 mln zł, a w czasach naszych poprzedników, na całą Polskę, było to 80 mln zł mówił wiceszef MKiDN Jarosław Sellin.
To o POmorzu - dotacje do Gdańska tylko za 2023 r. i to NIE z UE tylko z rządowego programu! tu link
https://www.gdansk.pl/wiadomosci/Dofinansowanie-z-ministerstwa-kultury-i-dziedzictwa-narodowego-na-zabytki-w-gdansku,a,240690- 0 0
-
2024-03-07 16:43
Opinia wyróżniona
(9)
Ile już takich miejsc powstało i świeci pustkami?
Na Boga, zróbcie coś dla normalnych ludzi co przyniesie zarazem zwrot poniesionych kosztów za remont- 140 24
-
2024-03-07 18:18
To jest zabytek, warto o niego zadbać (6)
a nie tylko stawiać budynki ze szkła i kartonu
- 15 7
-
2024-03-07 18:24
O zabytek warto dbać jak najbardziej. (5)
Natomiast docelowe przeznaczenie to kolejna ideologiczna przechowalnia, która zapewni niejedną ciepłą posadkę z miejskich pieniędzy. A to niewarto.
- 27 4
-
2024-03-07 18:41
Ojoj pracownik TVPis na bezrobociu marudzi
Żaden normalny człowiek nie zagłosuje na nich już niegdy chyba że beneficjent
- 2 11
-
2024-03-07 19:38
Zgadzam sie
Jest IKM i inne przestrzenie a jakoś tych wszystkich wydarzeń brak.
Pewnie kawiarnia będzie działać.
Szkoda bo brakuje miejsc na dzialność taka jak kiedyś w domach kultury- 12 3
-
2024-03-07 22:37
(2)
Zależy jakie masz potrzeby?
Może nie wiesz, że masz takie potrzeby, które to miejsce umożliwi Ci ich rozwój. Może to miejsce otworzy Ci oczy.
W Europejskich miastach tak to działa.
Nie ograniczaj sam siebie, daj sobie szanse. Wyjdź z mentalnego PRL-u.- 4 8
-
2024-03-07 22:48
He, he. Mentalny PRL to zdaje się panować w Gdańsku. (1)
Same instytucje kulturalne promowane przez miasto, które przyznają granty i dotacje wciąż tym samym artystom z tych samych kręgów towarzysko-koteryjnych. Oczywiście żaden z nich nie ma nic do powiedzenia na temat kontrowersyjnych i szkodliwych decyzji podejmowanych przez jedynie słuszne władze miejskie. Ale oczywiście maluczcy nie dostrzegają jak ich karmi ta sztuka, bo za wysoka pewnie jest.
- 7 3
-
2024-03-08 12:32
Dokładnie. W założeniach Centrum Solidarności miało nawiązywać do tego etapu historii naszego regionu i państwa
A co ja widzę (jeżeli w ogóle coś tam się odbywa)? Dyskusje, w których biora udział przede wszystkim przedstawiciele jednej, jedynie słusznej opcji politycznej. Wodzący prym Klub Myśłi Obywatelskiej - nigdzie nie ma informacji, skąd biora kasę na swoją działalność ;) Nawet Solidarność nie chce brać udziału w tej szopce za setki milionów złotych
- 2 0
-
2024-03-07 21:21
Kunszt wodny bije na glowe kazda glupote buahaaa
- 11 4
-
2024-03-07 22:29
Ciekawe, kto dla Ciebie jest normalnym człowiekiem?
- 3 9
-
2024-03-07 16:44
Mam wrażenie że większość rzeczy za które bierze się lub odpowiada Grzelak są robione bez głowy (1)
Na zasadzie "jakos to będzie". Ale wiadomo, że kończył studia na UG na kierunkach dla tzw. odpadów a potem od razu tata wprowadził go do pracy w administracji samorządowej u Budynia i tak trwa ta kariera. I tak się jako tako dzieje w Gdańsku. Wiadomo było, że Budyń lubił otaczać się osobnikami, które nie mogły mu zagrozić i zdetronizować
- 48 5
-
2024-03-07 18:28
Zgoda, tylko, że tutaj akurat jest godnym następca mistrza Adamowicza.
Bo jak inaczej wytłumaczysz budowę stadionu przechowującego powietrze? Pozwalanie na bezmyślną i chaotyczną zabudowę południa Gdańska? Bez infrastruktury, pod życzenie deweloperów. Takie kwiatki jak skrzyżowania Havla i Świętokrzyskiej?
- 7 0
-
2024-03-07 16:49
(1)
Ależ szastają teraz pieniędzmi..
- 38 3
-
2024-03-07 17:36
Gdańsk Nowy Port
A na zabytkowy Dworek Fischera w ruinie ,zabrakło celowo funduszy?
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.