- 1 Co robić w długi weekend w mieście? (39 opinii)
- 2 Maj miesiącem festiwali (7 opinii)
- 3 Tysiące osób odwiedziło Twierdzę Wisłoujście (70 opinii)
- 4 Orzechowski: Szukam dziur w rzeczywistości (15 opinii)
- 5 Komiksy, polityka i SF. Lektury na wiosnę (19 opinii)
- 6 Spektakle z Trójmiasta w Teatrze Telewizji (10 opinii)
Najnowszy artykuł na ten temat
Efektowny finał Festiwalu Feta. Podsumowanie
Choć na kolejną edycję Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA poczekamy do połowy lipca, znamy już plakat reklamujący tegoroczną imprezę. To górna część twarzy z dużym melonikiem na głowie, na którym znajduje się "pamiątka" po przelatującym ptaszku.
- Od kilku lat uciekamy od dosłowności i pokazywania czym jest FETA, na rzecz działań w przestrzeni miejskiej i różnych, związanych z nimi zdarzeń. Zwycięski plakat Bartosza Choryana z Poznania wybrany został praktycznie jednogłośnie. Jest to zabawny, wyrazisty projekt, potraktowany z przymrużeniem oka. Poza tym, dobrze się kojarzy, bo ślad po przelatującym ptaku podobno przynosi szczęście - wyjaśnia Szymon Wróblewski, kierownik klubu Plama GAK, organizatora festiwalu.
Przypomnijmy, że największe emocje spośród plakatów reklamujących Fetę wywołał tzw. "sikający piesek" w 2012 roku.
Zwycięską pracę wyłoniła komisja konkursowa w składzie: Tomasz Bogusławski, Elwira Twardowska, Joanna Górska, Jerzy Skakun, Anna Zbierska oraz Szymon Wróblewski. Spośród 144 prac, które napłynęły z całej Polski oraz z zagranicy, jury po wstępnej selekcji do drugiego etapu zakwalifikowało 22 plakaty. Nad pozostałymi propozycjami toczyła się zacięta debata. Do ścisłej finałowej czołówki dostało się 8 prac. Jurorzy byli zdecydowani na trzy projekty, dlatego poza zwycięzcą postanowili przyznać wyróżnienia Krzysztofowi Motyce oraz Dagmarze Cieślicy.
Jurorzy szukali pracy, która wyróżniałaby się inteligentnym graficznym humorem, a zarazem podkreślałaby niepokorność festiwalu, niedającego zamknąć się w sztywnych ramach.
Plakat, towarzyszący FECIE od samego początku jej istnienia, z biegiem lat stał się odrębnym bytem, którego kilkudniowe ulotne życie na słupie ogłoszeniowym rozrosło się do szerokiej identyfikacji całej imprezy, dlatego istotnymi elementami w wyborze stały się także: czcionka, kolor oraz technika wykonania. W swoim wyborze jurorzy kierują się także elastycznością projektu, który będzie stanowił punkt wyjścia do zaprojektowania materiałów promocyjnych i reklamowych festiwalu.
Wzorem ubiegłych lat wybrane prace, w tym także zwycięski plakat, będzie można obejrzeć w "Plamie" podczas pokonkursowej wystawy, której inaugurację przewidziano na 20 marca. Sam Festiwal FETA w tym roku odbędzie się w dniach 9-12 lipca.
Bartosz Choryan otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 2,5 tys. zł oraz zlecenie na zaprojektowanie identyfikacji wizualnej całego festiwalu.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (24) 5 zablokowanych
-
2015-03-10 14:42
Choryzana niezły
ale Motyki moim zdaniem ciekawszy.
- 1 2
-
2015-03-11 16:02
obsr*ny kapelusz. nie no czaaad
- 3 0
-
2015-03-11 23:26
Artysta dostał jajem, albo to sprawka gołębia
- 2 0
-
2015-03-12 11:05
feta padaka
reklama kału! :)
- 1 1
-
2015-03-12 21:50
FETA 2015
Super miejsce !!!
- 1 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.