• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Włącz MEGafon Kultury!

16 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Masz 16-25 lat? Interesujesz się kulturą i nowymi technologiami? A może myślisz o tym, żeby w przyszłości pracować w branży kulturalnej? Włącz MEGafon Kultury i zmieniaj Muzeum Emigracji w Gdyni! Weź udział w warsztatach twórczych, stwórz z nami wydarzenia i aplikację mobilną dla młodych ludzi. Czekamy na Twoje zgłoszenie do 10 października!



MEGafon Kultury to projekt, który ma na celu włączenie młodych ludzi w wieku 16-25 lat do działań Muzeum Emigracji w Gdyni. Kilkanaście osób weźmie udział w ciekawych warsztatach i we współpracy z pracownikami różnych działów Muzeum pozna jego działanie od środka.

Chcemy wspólnie z Wami wypracować ofertę Muzeum dla młodzieży: zaprojektować aplikację mobilną i zaplanować wydarzenia według Waszych pomysłów. Mamy nadzieję, że dzięki temu Muzeum Emigracji w Gdyni stanie się miejscem Waszych spotkań.

Projekt potrwa od października 2016 do listopada 2017 roku. Rekrutacja zakończy się 10 października. Część działań i dat nie jest ustalona z góry, projekt będzie się rozwijał zgodnie z Waszymi potrzebami i zaangażowaniem.

Aby wziąć udział w rekrutacji, należy wypełnić formularz i odesłać na adres megafon@muzeumemigracji.pl. Szczegóły można uzyskać pod numerem telefonu 58 670 41 56, na Facebooku: www.facebook.com/groups/megafonkultury, oraz na spotkaniu informacyjnym, które odbędzie się we wtorek 4 października o godz. 17.30 w sali multimedialnej Muzeum Emigracji w Gdyni (ul. Polska 1).

Program:

WARSZTATY INTEGRACYJNE
Prowadzenie: Alicja Żarkiewicz, Magdalena Wasilewska-Gawiuk

Pierwsze spotkanie to okazja do zapoznania się z uczestnikami i uczestniczkami projektu. Stworzy ono bazę do zbudowania grupy wspólnie realizującej projekt MEGafon Kultury. Do drugiego spotkania warsztatowego dołączą osoby pracujące w różnych działach Muzeum Emigracji w Gdyni. Będzie możliwość poznania się i przełamania pierwszych lodów przed dalszą współpracą.

WARSZTATY WPROWADZAJĄCE "JAK DZIAŁA INSTYTUCJA KULTURY?"
Prowadzenie: Joanna Gojżewska, Agnieszka Kaim, Ludwika Radacka

Podczas tych zajęć poznacie muzeum od podszewki i w angażujący sposób sprawdzicie, na czym tak naprawdę polega praca działu programowego, edukacji, organizacji wystaw, zbiorów czy działu PR i marketingu. Pomoże Wam to później w dobraniu się w grupy robocze i wspólnej pracy nad wymyślonymi przez Was wydarzeniami.

WARSZTATY TWÓRCZE
Każda osoba uczestnicząca w projekcie będzie mogła wziąć udział w co najmniej dwóch warsztatach twórczych. Będą one okazją do zdobycia lub rozwinięcia wiedzy i umiejętności artystycznych w najbardziej interesujących Was obszarach. Podstawą Waszych działań będzie wystawa Muzeum Emigracji Gdyni.

WARSZTATY KOSTIUMOGRAFICZNE "KOSTIUMIGRACJE"
Prowadzenie: Mona Rena Górska

Kostium jest scenografią.Może oznaczać czas, sytuację, miejsce. Może określać rzeczywistość - kulturowo, społecznie, etycznie, technologicznie. Poprzez tworzenie kostiumów inspirowanych poszczególnymi postaciami z wystawy stałej przeanalizujemy z uczestnikami pytania zakresu z antropologii ubioru. Warsztaty mają na celu rozwój myślenia designerskiego, scenograficznego, kreatywnego. Podczas samych zajęć uczymy się wspólnie przez doświadczanie, działanie i eksperymentowanie.

WARSZTATY IMPROWIZACJI TANECZNEJ
Prowadzenie: Kasia Krasnoborska

Podczas tych zajęć na bohaterów wystawy spojrzymy z perspektywy ruchu. Bez specjalnych kroków, ale z pomocą ćwiczeń improwizacji tanecznej i świadomości ciała. Spróbujemy wyrazić to, co intryguje uczestników w najciekawszych postaciach wystawy MEG. Jeśli okaże się, że uczestnicy chcą wytańczyć wystawę w samym jej centrum, to nic nie stoi na przeszkodzie, by po rozgrzewce wyjść ze swoim ruchem w przestrzeń otwartą dla zwiedzających.

WARSZTATY ANIMACJI POKLATKOWEJ
Prowadzenie: Sylwester Gałuszka

Poznając krok po kroku proces produkcji filmu animowanego (tworzenie storyboardów, nagrywanie i montowanie dźwięku, dodawanie napisów itd.) stworzymy krótkie filmy animowane związane z tematyką emigracji i wystawą stałą muzeum. Poznacie narzędzia i metody pracy nad filmem, a stworzone przez Was animacje znajdą się na stronie internetowej i w mediach społecznościowych.

Z programu warsztatów twórczych (kostiumograficznych, improwizacji tanecznej, animacji poklatkowej) można wybrać zajęcia według własnych zainteresowań - uczestnictwo we wszystkich zajęciach twórczych nie jest obowiązkowe.

Co wydarzy się później?

Swoje doświadczenia z udziału w projekcie będziecie mogli opisywać na blogu i w mediach społecznościowych. Wspólnie zdecydujemy, którymi kanałami będziemy informować o projekcie.

Po warsztatach, podczas których poznacie siebie nawzajem, Muzeum i jego zespół oraz możliwości działania w jego strukturach, dobierzecie się w grupy robocze i pod okiem mentora (osoby pracującej w Muzeum) będziecie pracować nad poszerzeniem muzealnej oferty edukacyjnej dla młodzieży. Wybrane z zaplanowanych działań zostaną zrealizowane jeszcze w 2017 roku!

Wspólnie będziemy pracować nad aplikacją mobilną do zwiedzania wystawy stałej Muzeum Emigracji w Gdyni. Chcemy, żebyście na wystawie znaleźli interesujące Was wątki, postacie, zbiory, o których za pomocą aplikacji będziecie mogli opowiedzieć swoim rówieśnikom i rówieśniczkom. Na tym etapie zapoznacie się z różnymi etapami pracy nad aplikacją mobilną (od pomysłu poprzez zebranie materiałów, stworzenie prototypu, jego testowanie, udoskonalanie, aż po testowanie finalnej wersji i organizację działań promocyjnych).

Na zakończenie projektu wydamy publikację, która podsumuje Wasze dokonania i doświadczenia. Ale koniec projektu to dopiero początek - chcemy, żeby Muzeum na stałe znalazło się w kręgu miejsc, do których przychodzicie i w którym chcecie spędzać czas i realizować pasje. Czekamy na Was!

Harmonogram projektu:
04.10.2016, godz. 17:30 - spotkanie informacyjne dla osób zainteresowanych udziałem w projekcie
10.10.2016 - ostatni dzień rekrutacji
11.10.2016 - ogłoszenie wyników rekrutacji
22.10.2016, godz. 12:00-15:00 - warsztaty integracyjne, część I
29.10.2016, godz. 12:00-15:00 - warsztaty integracyjne, część II
8.11.2016, godz. 17.00-20:00 - warsztaty "Jak działa instytucja kultury?"
23.11.2016, 17:00-19:30 - warsztaty kostiumograficzne, część I
26.11.2016, godz. 12.00-15.30 - warsztaty kostiumograficzne, część II
10.12.2016, godz. 12:00-15:00 - warsztaty improwizacji tanecznej
16-20.01.2017, godz. 10:00-12:00 (I grupa), 12:00-14:00 (II grupa) - warsztaty animacji poklatkowej
03.2017-06.2017 - praca w grupach roboczych: projektowanie aplikacji mobilnej i wydarzeń dla młodych ludzi
06.2017-10.2017 - wykonanie aplikacji mobilnej, wspólna realizacja wydarzeń wymyślonych przez uczestników i uczestniczki projektu
11.2017 - zakończenie projektu

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Miejsca

Opinie (1)

  • a co to za ograniczenie 25 lat?

    w Polsce ponoc wiek aktywnosci zawodowej jest do 67 roku zycia...
    Autorom projektu mowie wprost. Dyskryminujecie ze wzgledu na wiek. Nie wiem jak takie cos moszlo przejsc i to z publicznej kasy.

    To czlowiek po 25 roku nie interesuje sie kultura i nowymi technologiami? zartujecie?!
    "Masz 16-25 lat? Interesujesz się kulturą i nowymi technologiami? A może myślisz o tym, żeby w przyszłości pracować w branży kulturalnej?"

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Które święto przyczyniło się do powstania teatru antycznego?

 

Najczęściej czytane