• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Zabierz go na kawę, zanim inna zabierze go na loda". Hasła na potykaczach

Magda Mielke
17 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Potykacze i odrobina kreatywności w połączeniu z siłą social mediów sprawiają, że ten sposób komunikacji z klientem jest szczególnie skuteczny. Trudno sobie dziś wyobrazić chodniki, deptaki, place czy hole galerii handlowych bez potykaczy. Potykacze i odrobina kreatywności w połączeniu z siłą social mediów sprawiają, że ten sposób komunikacji z klientem jest szczególnie skuteczny. Trudno sobie dziś wyobrazić chodniki, deptaki, place czy hole galerii handlowych bez potykaczy.

Na chodnikach i deptakach dostrzec można bardzo dużo potykaczy reklamowych. Właściciele restauracji dwoją się i troją, aby przyciągnąć uwagę przechodniów. Już nie wystarczy samo zapraszamy czy polecamy. Na potykaczu musi znaleźć się hasło, które skupi uwagę potencjalnego klienta - zaskoczy, rozbawi, zaintryguje. Przedstawiamy najciekawsze przykłady.



Restauracje polecane przez czytelników


Czy zwracasz uwagę na hasła na potykaczach?

Z roku na rok coraz bardziej uodporniamy się na tradycyjne formy przekazów reklamowych. Specjalistom od marketingu coraz trudniej jest dotrzeć do potencjalnych klientów, skupić ich uwagę i przekonać do wykonania określonego działania. Mówi się, że dziś, aby coś zauważyć, trzeba by się o to potknąć - stąd właśnie wzięła się nazwa tablic informacyjnych, wystawianych przed restauracje, kawiarnie czy sklepy - popularnych "potykaczy".

Potykacze mają skusić przechodniów tzw. ofertą "last minute", dlatego też bardzo często można je zobaczyć na chodnikach czy ulicach. To skuteczny sposób na przykucie uwagi przechodniów, bo zwykle ustawiane są tak, że trzeba je omijać.

Promocje na lato. W tych lokalach zjesz i wypijesz taniej Promocje na lato. W tych lokalach zjesz i wypijesz taniej

"Zaproś ją na kawę, zanim inna zaprosi go na loda"



Reklama z hasłem: "Zaproś ją na kawę, zanim ona zaprosi go na loda" w ciągu kilku dni obiegła internet i rozsławiła zielonogórską kawiarnię Gioconda. W ślad za nią pojawiła się kolejna, tym razem zawierająca hasło: "Nie, nie mamy wi-fi... Porozmawiajcie ze sobą". Zdjęcie z tym hasłem równie chętnie było udostępniane w mediach społecznościowych. Dziś to już "klasyki" sztuki potykaczowej, które doczekały się wielu wariantów.

  • "Zaproś go na kawę, zanim inna zaprosi go na loda" to jedno z najsłynniejszych potykaczowych haseł, które doczekało się wielu wersji.
  • "Zaproś go na kawę, zanim inna zaprosi go na loda" to jedno z najsłynniejszych potykaczowych haseł, które doczekało się wielu wersji.
  • "Zaproś go na kawę, zanim inna zaprosi go na loda" to jedno z najsłynniejszych potykaczowych haseł, które doczekało się wielu wersji.
  • Kolejne z najpopularniejszych potykaczowych haseł.
  • Do popularnego hasła odwołuje się m.in. Bar Mewa przy ul. Osada Rybacka w Gdyni.

"Miłego dnia i smacznej kawusi"



Żadna reklama nie jest skuteczna, jeśli nie wywołuje emocji. Czasami lepiej jest napisać na potykaczu tekst, który umili komuś dzień, niż kopiować na nim menu. Osoba, u której taki tekst wywoła emocje, może nie skorzysta od razu z oferty danego lokalu, ale z pewnością go zapamięta i powie o nim innym albo zrobi zdjęcie i udostępni je w mediach społecznościowych.


  • Na Morenie, przed cukiernią Wega, stoi taki potykacz.
  • Lodziarnia Wafelkovo, znajdująca się przy ul. Kaletniczej 10/13, przyciąga klientów takim hasłem.
  • Warto personalizować potykacze, umieszczając na nich logo, nazwę czy inną informację o lokalu. Wówczas popularność, jaką przekaz zyskał w mediach społecznościowych, przyczyni się do wzrostu popularności samej firmy czy usługi.
  • Warto personalizować potykacze, umieszczając na nich logo, nazwę czy inną informację o lokalu. Wówczas popularność, jaką przekaz zyskał w mediach społecznościowych, przyczyni się do wzrostu popularności samej firmy czy usługi.
  • Warto personalizować potykacze, umieszczając na nich logo, nazwę czy inną informację o lokalu. Wówczas popularność, jaką przekaz zyskał w mediach społecznościowych, przyczyni się do wzrostu popularności samej firmy czy usługi.
  • Warto personalizować potykacze, umieszczając na nich logo, nazwę czy inną informację o lokalu. Wówczas popularność, jaką przekaz zyskał w mediach społecznościowych, przyczyni się do wzrostu popularności samej firmy czy usługi.
  • Warto personalizować potykacze, umieszczając na nich logo, nazwę czy inną informację o lokalu. Wówczas popularność, jaką przekaz zyskał w mediach społecznościowych, przyczyni się do wzrostu popularności samej firmy czy usługi.
Poza tym takie reklamy sprawiają, że odbieramy pracowników danego lokalu jako ludzi takich samych jak my i mających poczucie humoru. Lokal od razu zyskuje na przyjazności - wydaje nam się, że pracownicy muszą czerpać radość ze swojej pracy.

  • Dobre hasła reklamowe powinny wywoływać emocje. Dodatkowo sprawić , że uwierzymy w to, że pracownicy danego lokalu czerpią radość ze swojej pracy, są tacy sami jak my i mają poczucie humoru.
  • Dobre hasła reklamowe powinny wywoływać emocje. Dodatkowo sprawić , że uwierzymy w to, że pracownicy danego lokalu czerpią radość ze swojej pracy, są tacy sami jak my i mają poczucie humoru.
  • Dobre hasła reklamowe powinny wywoływać emocje. Dodatkowo sprawić , że uwierzymy w to, że pracownicy danego lokalu czerpią radość ze swojej pracy, są tacy sami jak my i mają poczucie humoru.
  • Dobre hasła reklamowe powinny wywoływać emocje. Dodatkowo sprawić , że uwierzymy w to, że pracownicy danego lokalu czerpią radość ze swojej pracy, są tacy sami jak my i mają poczucie humoru.
  • Dobre hasła reklamowe powinny wywoływać emocje. Dodatkowo sprawić , że uwierzymy w to, że pracownicy danego lokalu czerpią radość ze swojej pracy, są tacy sami jak my i mają poczucie humoru.

Powiew zażenowania



Na trójmiejskich chodnikach możemy znaleźć wiele przykładów tablic zawierających ciekawe napisy reklamowe. Jedne intrygują i dają do myślenia, drugie sprawiają, że na naszych twarzach pojawia się uśmiech bądź zdziwienie. Nie brak też takich, które wywołują ciary żenady.

  • Niektórzy w swej kreatywności posuwają się na tyle daleko, że hasło reklamowe może powodować zażenowanie.
  • Niektórzy w swej kreatywności posuwają się na tyle daleko, że hasło reklamowe może powodować zażenowanie.
  • Niektórzy w swej kreatywności posuwają się na tyle daleko, że hasło reklamowe może powodować zażenowanie. Tu nawiązanie do tekstu z serialu animowanego "Tabaluga": "Jakubie, zrób mi loda".

Potykacz może być też sztuką



Dzięki temu, że zmiana treści na potykaczu kredowym jest łatwa, szybka i kosztuje niewiele - wystarczy kreda w różnych kolorach i gąbka - częstotliwość zmiany hasła zależy właściwie tylko od naszej kreatywności. A tej nie brakuje! Na wielu tablicach można zobaczyć nie tylko chwytliwe hasła, ale też obrazki, które przykuwają uwagę potencjalnych klientów znacznie szybciej niż słowa.

  • Taki potykacz można zobaczyć przy jednym ze straganów na Ołowiance.
  • Tak reklamuje się Mała Sztuka.
  • Na wielu tablicach można zobaczyć nie tylko chwytliwe hasła, ale też obrazki.
  • Na wielu tablicach można zobaczyć nie tylko chwytliwe hasła, ale też obrazki.
  • Na wielu tablicach można zobaczyć nie tylko chwytliwe hasła, ale też obrazki.
  • Na wielu tablicach można zobaczyć nie tylko chwytliwe hasła, ale też obrazki.
  • Na wielu tablicach można zobaczyć nie tylko chwytliwe hasła, ale też obrazki.


Potykacz odpowiedzią na bieżące wydarzenia



Jedną z zalet potykaczy jest możliwość szybkiej i taniej zmiany treści. Dzięki temu można stosować real-time marketing, czyli niemal natychmiast reagować na bieżące wydarzenia.

  • Główną zaletą informacji zamieszczanych na potykaczach kredowych jest możliwość łatwej, szybkiej i taniej zmiany jej treści.
  • Główną zaletą informacji zamieszczanych na potykaczach kredowych jest możliwość łatwej, szybkiej i taniej zmiany jej treści.
  • Główną zaletą informacji zamieszczanych na potykaczach kredowych jest możliwość łatwej, szybkiej i taniej jej zmiany.
  • Główną zaletą informacji zamieszczanych na potykaczach kredowych jest możliwość łatwej, szybkiej i taniej zmiany jej treści.

Opinie (87) ponad 20 zablokowanych

  • W Gdańsku potykacze nie są legalne na terenie publicznym (1)

    Uchwała Krajobrazowa

    • 25 2

    • Ale SM jeszcze o tym nie wie

      Lub nie chce wiedziec

      • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    Na swietojanskiej (3)

    w Gdyni widziałem mądry napis przy chińskiej restauracji, coś w stylu: "smakowało? Powiedz to innym. Nie smakowało? Powiedz to nam.".

    • 191 2

    • To jest prastare chinskie przyslowie, przypisywane slynnemu Sun Zi. (1)

      • 13 2

      • Bzdura, przecież to Konfucjusz !

        • 8 0

    • Przed parlamentem polin POstawić !!!

      • 5 11

  • (3)

    Nie ma co się krzywić i oburzać. Już tłumaczę o co biega. Marketing(niezależnie od formy) ma generować przekaz zgodny do realiów intelektualno-etycznych odbiorcy, co w przypadku docierania do turystek lub kobiet z dużego miasta(jako grupie docelowej odbiorców) musi byc bliskie ich standardom intektualno-moralnym, czyli w tym wypadki na poziomie mniej więcej taniego szamba. Dlatego spokojnie, nie ma co się oburzać tymi hasłami na potykaczach, bo im bardziej są prymitywne i wulgarne(na poziomie jaskiniowych instynktów pierwotnych), tym bardziej będą lepsze w swojej efektywności:)

    • 14 26

    • Bdj

      Masz jakiś problem z kobietami ewidentnie

      • 6 5

    • Piszesz na własnym przykładzie?

      To muszę cię rozczarować - nie wszyscy są takim dnem jak ty

      • 2 2

    • Chyba dla ciebie xd

      • 1 2

  • (2)

    E z ogonkiem na końcu wyrazu powinno zostać uznane za gatunek zagrożony wyginięciem. Powoli zostaje wypierane przez gatunek bezogonkowy.

    Przecinki za jakiś czas również.

    (odmianę lodów na wierszyku z Neptunem przemilczę)

    • 21 2

    • (1)

      To jak z kierunkowskazami w samochodach. Gatunek zagrozony wyginieciem.w nowszych modelach juz wyginal.

      • 5 1

      • Raczej jako samospełniające się proroctwo. Chcesz to widzieć i więc to widzisz - tym bardziej, że nowe samochody nie są rzadkością. Ale widzisz też kierowców starych samochodów nie używających kierunkowskazów, tylko ich ignorujesz, bo nie pasują do twojej teorii. Jak byś sobie wymyślił, że kierunkowskazów nie używają kierowcy fordów, to pewnie ciągle byś mówił pod nosem acha, znowu kierowca forda!

        • 2 0

  • Straszna "żeniada",

    jak mówi mój kumpel "weteryniarz". Bez wątpienia nie wejdę do lokalu z taką bieda-reklamą.

    • 22 9

  • (1)

    Redakcji najbardziej pewnie podoba się ten z 8 gwiazdkami, niczego innego nie można się spodziewać w Gdańsku - mieście (nie)równości i (nie)tolerancji.

    • 27 22

    • PiŚ miany & one nie docenione ?

      • 1 4

  • mój ulubiony: (1)

    jeśli Ci nie smakowało, możesz skorzystać z toalety

    • 17 5

    • Z rabatem

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Żenada, seksizm i chlanie (5)

    Niektóre z nich normalizują seksizm i chlanie. Nie wiem co w głowie mają właściciele tych knajp. Mi byłoby wstyd. Co innego żartować sobie w swoim towarzystwie, co innego pisać takie teksty na tablicy, której treść mogą przeczytać wszyscy.

    • 92 63

    • a ty tylko kosciołek i wycieranie dzinsów na schodach?

      • 8 23

    • a mi się mnie się podoba i podobajo (1)

      tak jest

      • 1 13

      • bo jesteś prymitywny

        to dlatego.

        • 0 0

    • 100%

      żenada i tyle

      • 13 1

    • Prymitywizm, nie żaden seksizm

      Niektóre hasła są prostackie i wulgarne. Nie trzeba dopinać żadnej ideologii

      • 22 2

  • Zabierz go na kawę zanim inny zabierze go na arkę

    • 12 5

  • Głupota zatacza coraz szersze kręgi.

    Niestety lata ona jak ta gołębica.

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Stefan Chwin, powieściopisarz, eseista, profesor, wykładowca uniwersytecki urodzony w Gdańsku, nie jest autorem powieści:

 

Najczęściej czytane