• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Warcisław Kunc będzie dyrektorem Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
2 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Dyrektorem Opery Bałtyckiej będzie Warcisław Kunc. Nowy dyrektor obejmie Operę 1 września. Dyrektorem Opery Bałtyckiej będzie Warcisław Kunc. Nowy dyrektor obejmie Operę 1 września.

Będzie nowy dyrektor Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Komisja konkursowa zdecydowała się powierzyć tę placówkę dyrygentowi Warcisławowi Kuncowi. To dość zaskakująca decyzja, bo pomimo licznych środowiskowych protestów dotychczasowy dyrektor Marek Weiss uchodził za faworyta konkursu. Nowy dyrektor przejmie placówkę 1 września bieżącego roku.



Marek Weiss jest dyrektorem Opery Bałtyckiej od 2008 roku, kiedy to podpisał umowę o pracę na stanowisku dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku (wtedy jeszcze Państwowej Opery Bałtyckiej w Gdańsku) na czas nieokreślony. W związku ze zmianami w "Ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej" 1 września 2012 roku dyrektor Weiss powołany został na stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery Bałtyckiej w Gdańsku na okres czterech lat. Jego kadencja upływa dokładnie 31 sierpnia 2016 roku. Władze samorządu województwa pomorskiego postanowiły rozpisać konkurs na to stanowisko, w którym wziął udział dotychczasowy dyrektor.

Komisja konkursu w składzie: Sławomir Kosakowski (przedstawiciel Województwa Pomorskiego - przewodniczący Komisji); Władysław Zawistowski (przedstawiciel Województwa Pomorskiego); Beata Jaworowska (przedstawiciel Województwa Pomorskiego); Konrad Szczebiot (przedstawiciel Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego); Jacek Marczyński (przedstawiciel Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego); Anna Sawicka (przedstawiciel Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność Opery Bałtyckiej w Gdańsku); Danuta Dunst-Surowiec - (przedstawiciel Związku Zawodowego Pracowników Opery Bałtyckiej); Danuta Renz (przedstawiciel ZASP - Stowarzyszenia Polskich Artystów Teatru, Filmu, Radia i Telewizji); Paweł Szkotak (przedstawiciel Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów) wybrała Warcisława Kunca. I to właśnie jego kandydaturę rekomendują członkowie Komisji marszałkowi Mieczysławowi Strukowi na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej.

- Pan profesor Warcisław Kunc przestawił koncepcję, którą potraktować można jako alternatywę dla propozycji dotychczasowego dyrektora Marka Weissa. Opera Bałtycka według pana Kunca ma być instytucją wychodzącą poza swoje mury, z bogatym programem edukacyjnym, przedstawieniami plenerowymi, także skierowanymi do dzieci i młodzieży i z możliwością grania także w innych miastach województwa. Ma być instytucją otwartą. Marek Weiss zaproponował kontynuację dotychczasowej linii programowej. Kwestię działalności Bałtyckiego Teatru Tańca pozostawiamy do wyjaśnienia w najbliższej przyszłości, bo zespół ten działa w strukturach Opery. Ponieważ Warcisław Kunc jest dyrygentem, sprawować będzie funkcję dyrektora naczelnego i artystycznego - mówi Władysław Zawistowski, dyrektor departamentu kultury urzędu marszałkowskiego.
Komunikat Urzędu Marszałkowskiego:
"Komisja konkursowa wybrała kandydata na dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Zarząd Województwa Pomorskiego. Będzie ona poprzedzona wynegocjowaniem z kandydatem umowy określającej warunki organizacyjno-finansowe oraz program działalności Opery Bałtyckiej w Gdańsku na najbliższe sezony.

1 lutego br. odbyło się drugie posiedzenie komisji, powołanej przez Zarząd Województwa Pomorskiego, w celu wyboru kandydata na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku. W skład komisji weszli (zgodnie z wymogami ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej) przedstawiciele Zarządu Województwa Pomorskiego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ZASP, Stowarzyszenia Dyrektorów Teatrów oraz związków zawodowych działających w operze. Komisja odbyła rozmowy z dziewięcioma kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne konkursu.

W wyniku głosowania pięć głosów otrzymał pan Warcisław Kunc, dwa pan Marek Weiss, zaś dwie osoby wstrzymały się od głosu. Komisja w podjętej uchwale zarekomendowała na stanowisko dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku pana Warcisława Kunca."

W II etapie konkursu na dyrektora Opery Bałtyckiej wraz z Warcisław Kuncem znaleźli się Aleksander Gref, Jakub Kontz, Kazimierz Kowalski, Marek Weiss, Wojciech Semerau-Siemianowski, Agnieszka Skotniczna, Zbigniew Staniszewski i Tadeusz Wojciechowski.

Warcisław Kunc to dyrygent, absolwent wydziału dyrygentury Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w zakresie prawa autorskiego, wydawniczego i prasowego. W 2008 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej dyrygentura. W sezonie w 1989/90 był dyrygentem Opery Wrocławskiej. W latach 1990-1993 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Toruńskiej Orkiestry Kameralnej. W latach 1992-2004 sprawował stanowisko dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Operetki w Szczecinie, był również ponownie dyrektorem naczelnym tej placówki w latach 2007-2011. Jako pedagog związany z bydgoską Akademią Muzyczną (lata 1993-1999 i 2003-2005) oraz poznańską Akademią Muzyczną, filią w Szczecinie (w 2012 r. został profesorem sztuk muzycznych w specjalności dyrygentura, zaś w 2013 r. objął tam stanowisko Kierownika Katedry Dyrygentury Symfonicznej i Operowej). W 2014 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.

Miejsca

Opinie (392) ponad 10 zablokowanych

  • Jednak trochę dziwny wybór (3)

    Nie wiem kto to jest Kunc, ale wiem kim jest Wojciechowski, więc jednak muzyków ten wybór trochę dziwi...

    • 7 8

    • (1)

      Kunc jest Kaszubem, ma kaszubskie nazwisko, a marszalek Struk z Jastarni takze jest Kaszubem, oni sie razem trzymaja, i dobrze, solidarnosci lokalne buduja silna Polske

      • 6 1

      • to dobrze, bo po Weissie ktory mieszka w Warszawie i nie dba o sztuke operowa w Operze Baltyckiej - najwazniejszy jest dla niego dyrektora Weissa Baltycki Teatr Tanca jego zony, duzo mlodszej od niego, to teraz trzeba duzo wlozyc pracy aby przywrocic teatr OPERY w Gdansku po 8 latach weiss+weiss, najlepszy do tej zmudnej roboty jest ktos lokalny, ktory sie temu odda nie tylko dla kariery

        • 14 4

    • Wojciechowski, pseudonim - Biała Śmierć

      • 8 0

  • wstyd (20)

    ten caly cyrk dyrektora Weissa w Operze Baltyckiej bardzo zle swiadczy o srodowisku muzycznym w Gdansku, gdzie byliscie przez 8 lat jak Weiss zlikwidowal balet klasyczny, wprowadzil do budynku Opery Baltyckiej Baltycki Teatr Tanca swojej zony, ktory tanczy do muzyki z glosnikow, zredukowal ilosc przedstawien operowych do kilku w kazdym miesiacu, gdzie byliscie profesorowie Akademii Muzycznej ? muzycy orkiestry Opery Baltyckiej tez tylko biora pieniadze za etaty i ich nie obchodzi, ze facet niszczy dorobek wielu pokolen muzykow, spiewakow i tancerzy baletu klasycznego Opery Baltyckiej

    • 28 12

    • kto oddal te dwa glosy na Weissa przy wyborze nowego dyrektora Opery Baltyckiej ? zapewne dyrektor wydzialu kultury Zawistowski ? on tez powinien odpowiadac za zniszczenie Opery Baltyckiej w ciagu ostatnich 8 lat

      • 10 6

    • Weiss nie zniszczył Opery Bałtyckiej (8)

      nadał jej inny ale bardzo wyraźny charakter.Ci co tak tęsknią za baletem klasycznym zapomnieli albo są za młodzi aby pamiętać ,że klasyka nie miała widowni w Gdańsku.Od 30 prawie lat pracuję w OB i dobrze pamiętam jak klasyka zapełniała od3 do 10 rzędów na widowni.Weiss jest najlepszym dyrektorem Opery a miałem okazję poznać ich kilku.Wasze wściekłe protesty wynikają z zawiści i osobistych urazów.Dyrektor jest moim szefem i szczerze to nie lubię go ale to nie zmienia mojego zdania o jego kompetencjach .Wcale nie cieszę się z wyboru człowieka który ma zarzuty prokuratorskie i wszędzie gdzie był to zanim sprowadził meble to już musiał się wyprowadzać .Jeśli są problemy z porozumieniem z pracownikami to wynikają one z nieprzejednanego zdania kilku osób w orkiestrze i zawiści i prywaty przewodniczących obu Związków .Większość pracowników nie chce zmiany.Czujemy się wręcz bezsilni i terroryzowani przez swoich przedstawicieli w Związkach.

      • 13 21

      • ile razy w miesiacu zasiada na widowni publicznosc w budynku Opery Baltyckiej ? zenujace

        • 11 5

      • A na pewno obu zwiazkow?

        • 9 0

      • Mój punkt widzenia (2)

        Ja pracuję 15 lat i pamiętam tylko dyr.Nawotkę.
        Przepaść intelektualna między p.Weisem a dyr.Nawotką jest wprost proporcjonalna do poziomu artystycznego Opery Bałtyckiej wtedy(za Nawotki) i dziś.Także nie jestem entuzjastą i obrońcą pana dyrektora W.,ale nie przeinaczajmy faktów byle tylko Mu dokopać.Szereg zarzutów w stosunku do
        dyrektora W.jest trafiona i niepodważalna,ale porównania dzisiejszej O.B. z tą którą zastał?...
        Druga sprawa to wszechobecna nienawiść w stosunku do całego BTT.Totalny
        brak empatii w stosunku do naszych kolegów-artystów którzy
        (w przeciwieństwie do nas) harują , płacąc niejednokrotnie wysoką cenę za wykonywanie tego zawodu.

        • 13 12

        • Popieram, między operą za czasów dyrektora poprzedniego, a obecnego jest przepaść, na korzyść p.W.

          • 9 12

        • To ze pracują to fakt. Tylko ze pracują bez celu! Oni poprostu nie przygotowywani do zawodu. Ludzkie ciało to mechanizm który rządzi sie swoimi prawami. Te prawa trzeba poznać i wdrożyć w życie podczas ćwiczeń. Ani Iza ani tymbardziej Marek tych praw nie znają. Dlatego ich praca jest bez owocna. Nie wystarczy pracować, trzeba wiedzieć jak. A ze wiedzy brak to wyglada to jak wyglada.

          • 14 7

      • Popieram

        • 11 4

      • (1)

        No to chyba chór pisze.

        • 3 4

        • Mam na myśli terroryzowanie przez związki.

          • 2 7

    • Renesans Opery Baltyckiej

      • 8 4

    • Bel canto

      • 4 0

    • publicznosc czeka na powrot baletu klasycznego i klasycznego repertuaru (7)

      operowego

      • 13 8

      • Znòw będą puste miejsca jak kiedyś.Nikt nie tęskni za ttm baletem klasycznym

        • 11 16

      • (1)

        tak czekam ale na występy gościnne a nie tej przeciętności ze szkoły baletowej już to przerabiałem jako pracownik i jako widz

        • 11 5

        • tez pojdz do kina obok

          • 3 2

      • czemu nie wypowiadasz się w swoim imieniu. (2)

        Też jestem publicznością i nie tęsknię do wielkich krynolin i drewnianych pałacykow

        • 6 4

        • (1)

          pojdz do kina obok

          • 5 2

          • kino to ja mam tutaj

            • 3 2

      • mòw za siebie- ja nie czekam to w Gdańsku nie miało powodzenia

        • 7 1

  • Jumacka Opera (21)

    no to teraz zaczniemy wystawiać opery o tym jak zajumałem kasę w
    Szczecinie ,Toruniu,Łodzi i...Gdańsku?

    • 10 10

    • na Warcisławie czapka gore (5)

      z Orkiestrą to będziesz miał człowieku miesiąc miodowy a potem...masz za małą wyobraźnię aby to sobie wyobrazić nawet najspokojniejszy p.Kozłowski jest im wrogiem

      • 9 3

      • (4)

        P.Kozlowski wchodzi w uklady, dlatego im pasuje. Nie ma swojego zdania zupelnie.

        • 14 2

        • układy mnie nie obchodzą (3)

          jeśli jesteś muzykiem to powiedz .Jest dobrym muzykiem czy nie?Ja od lat tak dobrego fachowca nie widziałam za sterami naszej orkiestry.

          • 7 4

          • (2)

            Jest bardzo dobrym muzykiem i jestem zdziwiony, że wchodzi w układy. Tylko miernoty wchodzą w układy. Florenjo w uklady nie musial wchodzić, bo miał poczucie własnej wartości i silną osobowość.

            • 11 4

            • Florek też działał w układzie, niestety! (1)

              • 7 1

              • Ale nie w orkiestrze

                • 1 5

    • Gratulacje dla p.Sawickiej która świetnie reprezentuje siebie i nieliczną częśc Orkiestry i Związków które (14)

      raźnym krokiem prowadzą nas ku przepaści.Gratuluję.Kiedy wybory w NSZZ?

      • 6 14

      • (13)

        Nieliczną ??? List orkiestry świadczy o czym innym. List, który na pewno wpłynął na wynik głosowania. Obydwie panie przewodniczące wstrzymaly się od glosu.

        • 10 0

        • ta Pani została wybrana do prowadzenia dialogu z Dyrektorem (10)

          dialog według tej Pani -stawianie warunków absolutnie nie do przyjęcia,obrażanie się i brak chęci do rozmowy (nawet przez kilka miesięcy)a co do listu to w Orkiestrze jest taka atmosfera że spróbowałby ktoś nie podpisać.Dyrektor faktycznie jest naiwny ostatnio zamiast wywalić na pysk jednego z muzyków to pozwolił mu spłacić te pieniądze które sobie "przygarnął"-błąd.Opowiadam się za tajnym referendum w Operze .

          • 10 14

          • (6)

            Podpisanie pisma to jedno, ale głosowanie bylo tajne. I w wyniku glosowania tylko 5 osób poparło p. Weissa. Każdy bez strachu mógł zagłosować tak jak czuje.

            • 14 1

            • (1)

              a kto niby te głosy liczył?

              • 3 2

              • No Ci chyba co to glosowanie organizowali. Nowe związki, dwuosobowa rada orkiestry. Czy się mylę?

                • 5 2

            • (2)

              Teraz w tajnym głosowaniu powinno paść pytanie:"Czy jesteś za ewentualnym pozostaniem dyr.W ,czy ewentualnym objęciem posady dyrektora O.B przez dyr.K?"

              • 3 10

              • (1)

                Po co słowo-ewentualnie. Innej opcji przecież nie ma?

                • 5 2

              • p.W mógłby już nie mieć ochoty na dalszą współpracę po tym wszystkim co
                się wydarzyło.Dlatego słowo" ewentualnie".Ważniejsze od sposobu zadania
                pytania jest referendum anonimowe.Ostatnia szansa wg.mnie.

                • 4 8

            • Musiałam wtedy być chora.Nie głosowałam,list podpisałam pod presją
              większości.Gdybym wiedziała że wypadnie na dyr.Kunca postąpiła bym inaczej.

              • 9 8

          • (2)

            Podobno to wina kadrowej, która namówiła muzyka, do tego co robił. Powinna za to ponieść konsekwencje. Człowiek tylko nerwy stracił.

            • 11 2

            • Co zrobił? Jak mógł pieniądze zabrać? Przecież nie leżą na korytarzu?

              • 10 0

            • Mnie namówiła żebym fałszował:-)

              • 7 3

        • znam takiego co się wstrzymał i umył ręce (1)

          skoro się wstrzymały to wydały wyrok tak jak tamten-świadomie !A przecież miały w imieniu Załogi prowadzić negocjacje a nie krzyżować ! Pracownicy i członkowie Związków nie takich gestów po Paniach oczekiwali.Dziwne to jest że obie Panie nigdy nie informują tych co je wybrali o swoich planowanych posunięciach.Zmiany przewodniczących Związków potrzebne szybciej niż tego Pana co szefuje nam wszystkim.Przydadzą się nowe może bardziej poukładane osoby do dialogu z Weissem.

          • 6 14

          • Przecież gdyby p.S. zagłosowała na p.W. to by orkiestra ją zjadła, a przynajmniej ta część orkiestry, ktora manipuluje zdaniem całej reszty. Nie pamiętacie? Kto w orkiestrze rzucał hasłami: "każdy tylko nie Weiss", no to macie, albo : "nienawidzę Weissa". Dlaczego było glosowanie w orkiestrze właśnie teraz, kiedy mial być konkurs? Jaki był cel tego głosowania? Oj krótka pamięć.

            • 15 3

  • Zróbcie referendum we wszystkich zespolach opery. Może uda Wam się zachować obecnego dyrektora. Potem piszcie do marszalka. Niech wyrażą swoje zdanie wszyscy pracownicy. Ale nie tutaj na Trojmiasto.

    • 15 18

  • (5)

    Nie wyobrażam sobie juz bałtyckiej bez BTT i spektakli Izadory Weiss. Piszcie co chcecie, Jednym pasuje,innym nie,jak w życiu. Uwielbiam jej spektakle i pójdę teraz na każde z jej przedstawień do końca sezon

    • 9 32

    • (1)

      A to Marek???

      • 13 3

      • Marek Weiss dyrektor Opery Baltyckiej

        • 6 3

    • Baltycki Teatr Tanca to nie jest opera, to nie ten gatunek sztuki, to pomylka w teatrze opery

      • 14 7

    • (1)

      BTT raczej nie zakończy działalności, nawet jeśli będzie musiał opuścić Operę, więc szanse na obejrzenie kolejnych występów na pewno się jeszcze trafią.

      • 6 7

      • Tylko skąd wezmą środki na działalność jak już państwowej kaski nie będzie?

        • 10 0

  • Prosze panstwa (9)

    Opera to nie jest wasza wlasnosc tylko wasze miejsce pracy! Od jakiegos czasu obserwuje sytuacje w operze i mam wrazenie ze dzisiejszy dyrektor jak i pracownicy przywlaszczyli sobie to miejsce. Opera prosze panstwa nalezy do mieszkancow Gdanska. My za nia placimy:) nastapila zmiana i to dobrze bo obecna formula wyczerpala sie! Czekam z niecierpliwoscia na nowe propozycje w NASZEJ instytucji:) z powazaniem

    • 24 10

    • (1)

      otworzmy wrota Opery Baltyckiej na codzien dla publicznosci, tam tak malo sie dzieje dla publicznosci

      • 12 3

      • Wlasnie... Nareszcie dobry pomysl

        • 12 2

    • (6)

      Wie Pani co? My jako ludzie wykształceni, takie tu pieniądze zarabiamy, że niech Pani sobie zabierze tę operę.

      • 4 7

      • Rozumiem wasza sytuacje i wspolczuje. Sledze z zainteresowaniem i niepokojem sytuacje od lat. Jestem po stronie artystow. Wierze ze bedzie dobrze. Dla artystow przychodze na spektakle. Do dzis pamietam pierwszy spektakl jaki obejrzalam:doktor oj boli. Od tamtej pory odwiedzam was regularnie.

        • 5 1

      • (1)

        wlasnie wraca do publicznosci tak jak w innych teatrach operowych w Polsce gdzie przedstawienia operowe sa na codzien

        • 6 1

        • ufamy ze nowy dyrektor stworzy teatr operowy dla publicznosci

          • 10 4

      • (2)

        ten teatr operowy tylko wtedy bedzie istnial gdy bedzie gral dla publicznosci przedstawienia operowe

        • 8 1

        • to niech publiczność zrzuci się na przedstawienie. Teraz placi tylko za (1)

          • 1 6

          • podniesienie kurtyny

            • 1 6

  • Reasumując (1)

    Jak by nie było, kończy się układ i zacznie się nowy, a dobrze będzie tylko przysłowiowym "samym swoim"
    '

    • 7 3

    • Taniec nowoczesny nie może stanowić podstawowego i jedynego gatunku w takim miejscu jakim jest opera

      • 14 5

  • (21)

    Słuchajcie o co chodzi z tą wszechobecną krytyką BTT pomińmy kwestie czy budynek opery jest miejscem na to. Aż tak wam się nie podoba taniec współczesny? Ze swojego punktu widzenia mogę powiedzieć, że jest to jedno z nielicznych miejsc w Polsce, gdzie tancerz nieklasyczny ma szansę na w miarę stabilne zatrudnienie.

    • 5 19

    • Taniec nowoczesny nie może stanowić podstawowego i jedynego gatunku w takim miejscu jakim jest opera

      • 14 3

    • (13)

      wezcie sobie ten budynek ale nie mowcie ze jestescie opera, jestescie Baltyckim Teatrem Tanca i nie macie nic wspolnego ze sztuka OPERY

      • 11 1

      • (7)

        to jest pomysl, zmienmy nazwe tego budynku na Baltycki Teatr Tanca i to zakonczy ta dyskusje

        • 4 5

        • (3)

          takie miasta jak Bialystok, Rzeszow, Olsztyn, Lublin tez nie maja OPERY

          • 0 6

          • to byla by wielka szkoda aby Gdansk zostal pozbawiony sztuki operowej

            • 12 0

          • akurat w Białymstoku jest opera

            • 11 0

          • Białystok!

            Mają tam operę, o jakiej się na wybrzeżu nawet nie śniło, (w Lutym na kilku scenach tego gmachu prezentowanych jest 36 imprez od spektakli muzycznych po koncerty jazzowe.). W Lublinie działa Teatr Muzyczny (w lutym 13 przedstawień), który sięga również po pozycje operowe. Warto zainteresować się repertuarem instytucji muzycznych w Polsce, i zobaczyć jak na ich tle wygląda oferta naszej.
            Opera Dolnośląska np.:
            http://www.opera.wroclaw.pl/1/index.php?page=2&month=2&year=2016

            • 10 1

        • skonczmy z tym oszustwem, dyrektor Weiss zamiast na opere publiczne (2)

          pieniadze przyznane Operze Baltyckiej wydaje na Baltycki Teatr Tanca swojej zony, dlatego jest tak niewiele przedstawien operowych w Operze Baltyckiej

          • 18 5

          • (1)

            A tak by musiał wydawać na balet klasyczny. Jeśli muzycy myślą, że się wzbogacą na zamianie BTT na balet klasyczny, to są w bardzo dużym błędzie. No chyba, że to tylko troska o publiczność.

            • 10 9

            • balet klasyczny tanczy do muzyki granej przez orkiestre na zywo a Baltycki Teatr Tanca tanczy bez orkiestry bo do muzyki z glosnikow dlatego nie moze byc czescia teatru operowego w ktorym muzycy orkiestry sa zatrudnienie na etatach

              • 4 0

      • (4)

        no wlasnie, ale czy dotacje marszalka wojewodztwa pomorskiego 15 milionow 400 tysiecy zlotych dac Operze Baltyckiej czy Baltyckiemu Teatrowi Tanca ?

        • 1 0

        • a dlaczego nie dac dotacji kabaretowi ?

          • 1 3

        • wlasnie to jest najwiekszym oszustwem, wszystkie opery w Polsce dostaja (1)

          dotacje, ale tylko Opera Baltycka ze swojej dotacji musi takze utrzymac Baltycki Teatr Tanca, ktory nie ma nic wspolnego z opera, dlatego jest tak malo przedstawien operowych i nie ma baletu klasycznego w Operze Baltyckiej

          • 11 3

          • Zamiast Btt będzie balet i też na to muszą iść pieniądze i to duże. Także muzycy i tak na tym nie skorzystają.

            • 5 8

        • A gdzie nasze 200zl podwyźki ktore mieliśmy obiecane od 1.01.2016 ?ha ha

          • 13 1

    • chodzi o zawiść :)

      • 3 12

    • (1)

      taniec nieklasyczny jest fajny, ale tutaj jest dyskusja o operze, chodzi o to, ze dyrektor Weiss bierze publiczna forse na opere a zamiast na opere wydaje ta forse na Baltycki Teatr Tanca swojej zony, to jest przekret, oszustwo

      • 12 2

      • przecież muzycy dostają regularnie pensję

        To jakim cudem cała suma idzie na balet. Ktoś ma kłopoty z matematyką

        • 2 11

    • (1)

      Drogi tancerzu.
      Nie istnieje coś takiego jak tancerz współczesny.
      Jest tylko tancerz dobry i zły.
      Dobry to ten, który zatańczy wszystko czego wymagać będzie choreograf: klasykę, jazz, współczesny, neoklasyke ...
      Ktoś kogo mianujesz tancerzem współczesnym porostu tancerzem, który mógłby pracować w teatrze operowych, nie jest.
      Weiss oszukał wszystkich którym kazał zastanawiać się na kształtem zespołu tanecznego.

      • 17 3

      • Izadora zatrudnila tancerzy dla swoich potrzeb i wymagan. W operze(normalnie) tancerz musi sobie poradzic z kazda technika i umiec znalezc sie w choreografiach rozych choreografow. W zwiazku z tym musi miec podstawy tanca klasycznego zeby zatanczyc:spektakl baletowy, spektakl wspolczesny, wstawki operowe itd. U Izadory byla mozaika umiejetnosci bez wspolnej podstawy. Widdoczne to bylo bardzo w spektaklu autorstwa pana Emila Wesolowskiego. W Izadory spektaklach bylo lepiej ale to wlasnie swiadcz,yo tym ze ten zespol istnial dla jednego choreografa! Na to pozwolil Izadory maz, dal jej zespol w prezencie i podarowal niemal wylacznosc na tworzenie choreografi. W zadnym innym teatrze czegos takiego nie ma. Bo to jest chore

        • 18 3

    • Powiem więcej... To jedyny teatr operowy na świecie,w którym taki tancerz moze zostać zatrudniony.
      To mniej więcej tak jakby pracownika foodtracka zatrudnić jako kucharza w ekskluzywnej restauracji.
      Niby można próbować bo jakiś talent moze sie trafić, ale szanse na to mizerne.

      • 13 2

  • Pan W. Kunc (4)

    został Dyrektorem Opery Bałtyckiej, szczere gratulacje !!!
    Wielu krytyków tego wyboru, zapomina, że stanie się to dopiero 1 września.
    Jeszcze sekundy Pan Dyrektor W. Kunc nie przepracował na tym stanowisku a już się pojawiają krytyczne głosy.
    Logika podpowiada że trudno krytykować coś, co się jeszcze nie wydarzyło.
    Dlatego uważam ze powinniśmy dać czas nowej dyrekcji, aby mogła się
    wykazać, w tym trudnym dziele odbudowy Opery Bałtyckiej.

    • 25 2

    • czy 8 lat czasu jak dyrektorowi Weissowi ?

      • 2 2

    • (1)

      żegnaj weiss, często ze mną polemizowałeś, ja wiedziałem że to ty, a ty wiedziałeś że to ja .
      Teraz już się nie muszę wysilać, nawet się nie podpiszę.

      • 5 2

      • Jackowski się znalazł, hihi

        • 2 0

    • Przepracował w innym miejscu i opinie osób, które doświadczyły władzy tego pana, zupełnie nam wystarczą.

      • 6 7

  • POlityczne sieroty zawsze znajdą zatrudnienie i schronienie w POlitycznym Gdańsku.

    I ten gość to taki POlityczny bajkopisarz .POlitycznie POprawni Gdańska kasa zawsze otwarta.

    • 3 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Która z wymienionych książek nie została napisana przez Günter Grassa?

 

Najczęściej czytane