Zapraszamy na wystawę 'Światłocień / vol.2', autorstwa Anity Cempa. Prace będzie można oglądać w Teatrze BOTO do dnia 31 października 2020 roku.
Podobne wydarzenia
niedziela, godz. 19:00
Sopot,
Teatr BOTO
Wstęp wolny
26 marca - 31 maja 2024, godz. 9:00
Gdańsk,
Biblioteka Gdańska PAN
Wstęp wolny
Anita Cempa - urodzona w Gdańsku, mieszka i tworzy w Sopocie. Ukończyła dwa kierunki w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku: Grafikę na Wydziale Malarstwa i Grafiki oraz Projektowanie Form Użytkowych na Wydziale Wzornictwo Przemysłowe i Architektura Wnętrz. Stypendystka Prezydenta Sopotu - Stypendium dla osób zajmujących się twórczością artystyczną i upowszechnianiem kultury. Obecnie tworzy w pracowni w WL-4 Mleczny Piotr na terenie Stoczni Cesarskiej w Gdańsku. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych w kraju. Ostatnia wystawa indywidualna - czerwiec 2020 - Dworek Sierakowskich w Sopocie.
"Światłocień/vol.2"
Obecna wystawa zawiera cykl obrazów przedstawiających studium kobiecego ciała. Inspiracją do cyklu są przeciwstawione sobie dwa aspekty kobiecej natury. Archetyp Ewy symbolizujący kreację, oraz Lilith utożsamiany z silną wyemancypowaną seksualnością a także destrukcją.
Poprzez użycie materiału będącego podstawą kreacji we wszechświecie artystka symbolicznie nawiązuje do aktu tworzenia w ogólnym znaczeniu.
Użyta w pracach technika odnosi się do procesu w którym nieożywiona materia - węgiel - w połączeniu z siłą witalną tworzy życie.
Nagość w obrazach przedstawiona jest w dyskretny, nie nachalny sposób. Sylwetki są statyczne jakby śpiące lub dopiero po przebudzeniu. Niektóre się przenikają.
Z prac emanuje zmysłowość i spokój.
"Światłocień/vol.2"
Obecna wystawa zawiera cykl obrazów przedstawiających studium kobiecego ciała. Inspiracją do cyklu są przeciwstawione sobie dwa aspekty kobiecej natury. Archetyp Ewy symbolizujący kreację, oraz Lilith utożsamiany z silną wyemancypowaną seksualnością a także destrukcją.
Poprzez użycie materiału będącego podstawą kreacji we wszechświecie artystka symbolicznie nawiązuje do aktu tworzenia w ogólnym znaczeniu.
Użyta w pracach technika odnosi się do procesu w którym nieożywiona materia - węgiel - w połączeniu z siłą witalną tworzy życie.
Nagość w obrazach przedstawiona jest w dyskretny, nie nachalny sposób. Sylwetki są statyczne jakby śpiące lub dopiero po przebudzeniu. Niektóre się przenikają.
Z prac emanuje zmysłowość i spokój.