• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Spektakle: "2" oraz "with-in. Wewnątrz"

Zapraszamy 30 maja o godz. 20:00 do Teatru w Oknie na Spektakle pt. "2" i "with-in. Wewnątrz". "2"- Projekt "2" Katarzyny Pastuszak i Joanny Dudy to rzecz o dialogu, o stawaniu się innym wobec innego, o byciu pomiędzy jednym i drugim, byciu jednocześnie jednym i drugim.

maj 18

sobota, godz. 19:00

bilety 40 zł
"with-in. Wewnątrz"- To spektakl o fenomenie narodzin. Narodziny - jako początek idei. Narodziny - jako pojawienie się nowego życia, powołanie nowej istoty do życia na świecie. Narodziny - jako świadome stwarzanie życia od nowa.

Joanna Duda - pianistka, kompozytorka, członkini wielu projektów, m.in.: J=J, Wojtek Mazolewski Quintet. Stypendystka Kulturalnego Miasta Gdańska w 2010r. i 2012 r. Nominowana do nagrody TVP Kultura Gwarancje Kultury 2011 w kategorii "Debiut Roku" oraz Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Nadzieja Melomanów. Autorka muzyki do spektakli teatralnych Station des Corps (reż. Tomasz Bazan), Balladyna (reż. K. Garbaczewski), Herb Brecht (reż. K. Garbaczewski), "2" reż. Katarzyna Pastuszak, "Fetish.WTF" reż. Dorota Androsz. Muzyczny element performatywnego zespołu Offelia Collectiv. Jej różnorodne inspiracje - muzyka klasyczna, jazz, scena elektroniczna i eksperymentalna - powodują duzą rozpiętość stylów, w których się porusza. Eklektyczność jej muzyki słyszalna jest zarówno w poszczególnych projektach, kompozycjach jak i w podejściu do zagadnienia nowoczesnej pianistyki. Joanna Duda w marcu 2013 wydała swoją autorską płytę The Best Of, na której prezentuje przekrój całej swojej dotychczasowej twórczości.

Katarzyna Pastuszak - tancerka, teatrolog, tłumacz, doktor nauk humanistycznych, prezes Stowarzyszenia Amareya Art, Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya działający w Gdańsku. Ukończyła Skandynawistykę (UG) i Wiedzę o Teatrze (Akademia Teatralna, Warszawa) oraz Filologiczne Studium Doktoranckie UG (tytuł doktoratu "Ankoku buto Hijikaty Tatsumiego - teatr ciała-w-kryzysie", 2010).

Członek CID (International Dance Council), Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Rady Kultury Prezydenta Miasta Gdańska. Uczestniczka europejskiego projektu CORNERS 2011-2012 (Intercult, Sztokholm), w ramach którego uczestniczyła w wielu akcjach performatywnych w przestrzeni publicznej w Gruzji, Rosji, Azerbejdżanie, Szwecji. W 2010 wraz z Teatrem Amareya założyła Gdańską Szkołę Buto działającą przy Klubie Winda - Gdański Archipelag Kultury, gdzie z Amareya prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące buto. Prowadzi gościnne wykłady i warsztaty także na UG, ASP-Gdańsk (kurs dydaktyczny w Pracowni Projektowania Wnętrz Miejskich pod kierunkiem prof. Jacka Dominiczaka) oraz w Polsce i za granicą.

Uczyła się u takich twórców jak Ko Murobushi, Zygmunt Molik, Eugenio Barba, Wojciech Misiuro, Peter Schumann (Bread and Puppet Theatre), Daisuke Yoshimoto, Atsushi Takenouchi, Gekidan Kaitaisha, Amanda Miller, Ernesto Edivaldo, Horacio Macuacua, Jozef Frucek i Linda Kapetanea, Tao Dance Theatre, Yumiko Yoshioka, Yukio Waguri i in. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2013 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi - np. "The Power of Nature" z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia) "Dream Regime" z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), "Caravan Project" z Ang Gey Pin (2008), "Anatomical Theatre - The Mystery of Life and Death" z Joan Laage (2006-2007), "Ten ku Youran" z Daisuke Yoshimoto (2006), "Mandala życia i śmierci" w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). Współpracowała jako tancerka z takimi zespołami jak Sopocki Teatr Tańca ("Wojna polsko-ruska", 2011) i Teatr Tańca i Muzyki Kino Variatino ("Ciche ciało", 2010).

W lutym 2011 razem z Teatrem Amareya występowała na scenie Morishita Studio - Tokio, w ramach projektu Dream Regime Project organizowanego przez Gekidan Kaitaisha. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. W 2012 jako tancerka brała udział między innymi w eksperymentalnym projekcie performatywnym face&face_face it w IS Wyspa Gdańsk, współtworzyła także spektakl Ofelia, który miał premierę w ramach XVI Festiwalu Szekspirowskiego (2012).

W 2012 stworzyła także interdyscyplinarny projekt "Nomadka" z udziałem tancerek Amareya oraz grenlandzkiej storytellerki Louise Fontain i aktorki Teatru Wybrzeże - Doroty Androsz. 16 sierpnia 2013 - w dniu swoich 33 urodzin - Pastuszak wykonała kilkugodzinny spacer performatywny (akcja 33_33_01), podczas którego wykonała 33 tańce dla 33 przypadkowo spotkanych osób. Był pierwszy z planowanych 33 performansów Katarzyny Pastuszak, które złożą się na projekt 33_33_33 zaplanowany na 365 dni - od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014.

We wrześniu 2013 roku wraz z trójmiejskim kolektywem artystycznym Offelia_Collectif występowała z projektem "Ofelia_3" na festiwalu Redplexus Festival - Préavis de Désordre Urbain (Marsylia). W okresie październik-grudzień 2013 w ramach obchodów 10-lecia działalności Teatru Amareya współtworzyła dwa premierowe spektakle - spetakl "2" z muzyką na żywo w wykonaniu Joanny Dudy oraz spektakl "fetish.wtf" w reżyserii Doroty Androsz również z muzyką Joanny Dudy.

Agnieszka Kamińska - tancerka, choreografka, współzałożycielka Teatru Amareya, wokalistka, pedagog, instruktorka pracy z głosem, animatorka kultury, uczennica wybitnych pedagogów pracy z głosem, ciałem i ruchem, posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie tańca butoh, technik tańca współczesnego, improwizacji, contact improwizacji, tańca ekspresyjnego, ruchu autentycznego, Body Mind Centering, wielu technik wokalnych, terapii głosem, technik relaksacji.

Uczyła się między innymi u takich nauczycieli jak: Zygmunt Molik, Olga Szwajgier, Meredith Monk, Hiroyo Kitao, Guillermo Horta, Natalka Polovynka, Siergiej Kovalevych, Imre Thorman, Atsushi Takenouchi, Yuri Nagaoka, Daisuke Yoshimoto, Itto Morita, Mika Takeuchi, Yumiko Yoshioka, i wielu innych. Dzięki rozległemu doświadczeniu stworzyła własną metodę rozwoju osobistego poprzez pracę z ciałem i głosem - Integrative Voicework SystemŸ , która polega na zastosowaniu praktyk głębokiej integracji głosu, ciała, ruchu, umysłu i ducha. Od wielu lat prowadzi warsztaty głosowe, taneczne, oraz rozwoju osobistego dla dorosłych, a także zajęcia dla osób niewidomych, niepełnosprawnych oraz uzależnionych. Jest instruktorką wokalistyki w szkole muzycznej Musicollective w Gdańsku. Od 2003 współtworzy Teatr Amareya, z którym zrealizowała dotychczas kilkanaście spektakli jako tancerka, choreografka oraz reżyserka, w tym kilka projektów zagranicznych. Jest wokalistką i liderką grupy Atmen Trio, z którym gra muzykę eksperymentalną, improwizowaną, filmową i teatralną. Tworzy również opracowania wokalne do spektakli oraz projektów teatralnych, a także realizuje niezależne projekty muzyczne.

BILETY:15/ 25 zł

Opinie

Sprawdź się

Pierwszą sceną zawodową w Gdyni, wystawiającą spektakle jeszcze przed II wojną światową był: