• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Solidarity of Arts: Stańko + (89 opinii)

Wydarzenie w ramach

Stańko+ to wyjątkowy punkt programu Solidarity of Arts 2012, wielkie święto polskiego jazzu i wyjątkowy sposób na uczczenie 70. urodzin najbardziej rozpoznawalnego polskiego jazzmana w Stanach Zjednoczonych, światowej klasy trębacza Tomasza Stańki.

Świętujemy na dwóch scenach i centralnej platformie wychodzącej w publiczność: konstrukcja powstanie za Polską Filharmonią Bałtyckią w Gdańsku, w miejscu ubiegłorocznego show Marcus+.
Format "+", czyli największe w Polsce widowisko jazzowe na wolnym powietrzu, co roku przyciąga do Gdańska muzyków wybitnych. Koncerty Możdżer+ (2010) i Marcus+ (2011) poprzeczkę artystyczną (ale też organizacyjną) postawiły bardzo wysoko: tym większym zaszczytem i szczęściem była dla nas wiadomość, że zaproszenie gospodarza i kierownika muzycznego projektu Tomasza Stańki przyjął wielki jazzman i legenda światowego showbiznesu, Quincy Jones. Artysta wystąpi w Polsce po raz pierwszy, co samo w sobie będzie doniosłym wydarzeniem kulturalnym, nie tylko na Pomorzu. Obok gospodarza i największej gwiazdy publiczność będzie miała okazję podziwiać jedną z najlepszych orkiestr jazzowych Europy, Bigband Radia Północnych Niemiec. Pozostali wykonawcy to także klasa światowa: Stanisław Sojka, wspaniały kameruński basista Richard Bona, Chaka Khan, wybitna polska sopranistka Aleksandra Kurzak, Kayah, Monika Brodka, Mika Urbaniak, a także R.U.T.A. Beat. 
Po raz kolejny założenia inscenizacyjne widowiska wpisują się w ideę naszego festiwalu: znowu przestrzeń miejską Gdańska wypełni sztuka najwyższej próby i dziesiątki (mamy nadzieję) tysięcy jej wspaniałych fanów. Transmisję bezpośrednią ze Sceny Plenerowej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej planuje w tym roku telewizja publiczna.

jazz - koncerty w Trójmieście


W rolach głównych:
TOMASZ STAŃKO (Polska)
+
TOMASZ STAŃKO PROJECT (Nelson Veras, gitara, Brazylia; David Virelles, klawisz, Kuba; Sławomir Kurkiewicz, kontrabas, Polska; Gerald Cleaver, perkusja, Stany Zjednoczone; Marilyn Mazur, perkusja, Dania)
CHAKA KHAN (Stany Zjednoczone)
QUINCY JONES (Stany Zjednoczone)
STANISŁAW SOJKA (Polska)
DIE NORDDEUTSCHER RUNDFUNK BIGBAND (Niemcy)
RICHARD BONA (Kamerun) i MANDEKAN CUBANO (Osmany Paredes, klawisz, Kuba; Dennis Hernandez, trąbka, Kuba; Luis Bonilla, puzon, Stany Zjednoczone; Luisito Quintero, bębny i perkusja, Wenezuela; Roberto Quintero, perkusja, Wenezuela)
MIKA URBANIAK (Polska)
MONIKA BRODKA (Polska)
R.U.T.A. Beat (Polska) oraz Power of the Horns Brass Ensemble (Polska)
KAYAH (Polska)

Scenografia: Radek Dębniak
Scenariusz i reżyseria: Krzysztof Materna

Stańko+ to wyjątkowy punkt programu Solidarity of Arts 2012, wielkie święto polskiego jazzu i wymarzony sposób na uczczenie 70. urodzin światowej klasy trębacza i najbardziej rozpoznawalnego polskiego jazzmana w Stanach Zjednoczonych.

Świętujemy na dwóch scenach i centralnej platformie wychodzącej w publiczność: konstrukcja powstanie za Polską Filharmonią Bałtyckią w Gdańsku, w miejscu ubiegłorocznego show Marcusa Millera.

Format "+", czyli największe w Polsce widowisko jazzowe na wolnym powietrzu, co roku przyciąga do Gdańska muzyków wybitnych. Koncerty Możdżer+ (2010) i Marcus+ (2011) poprzeczkę artystyczną (ale też organizacyjną) postawiły bardzo wysoko: tym większym zaszczytem i szczęściem była dla nas wiadomość, że zaproszenie Tomasza Stańki, gospodarza i kierownika muzycznego projektu, przyjął wielki jazzman i legenda światowego showbiznesu, Quincy Jones.
Artysta wystąpi w naszej części Europy po raz pierwszy, co samo w sobie będzie doniosłym wydarzeniem kulturalnym. Obok gospodarza i największej gwiazdy publiczność będzie miała okazję podziwiać jedną z najlepszych orkiestr jazzowych Europy, Bigband Radia Północnych Niemiec i wspaniały skład Tomasz Stańko Project. Pozostali wykonawcy to także klasa światowa: Stanisław Sojka, wspaniały kameruński basista Richard Bona, Chaka Khan, Kayah, Monika Brodka, Mika Urbaniak, a także R.U.T.A. Beat.

Po raz kolejny założenia inscenizacyjne widowiska wpisują się w ideę naszego festiwalu: znowu przestrzeń miejską Gdańska wypełni sztuka najwyższej próby i dziesiątki (mamy nadzieję) tysięcy jej wspaniałych fanów.

Przeczytaj także

Opinie (89)

  • Monika Brodka (2)

    Co robi w tym zestawieniu to młoda pop dziewczynka ?
    Fakt, że na trójce święci sukcesy, ale z jazzem i ambitną muzą ma tyle wspólnego co ja z byciem biskupem.

    no jeszcze kayah tez daje do myślenia, ale ona przynajmniej śpiewa dobrze.

    • 11 7

    • właśnie, nie sądzę, by Stańko je zapraszał

      • 5 4

    • mnie obecność tej całej smutnej brodki też mocno dziwi. Obecność Kayah już nieco mniej. Chociaż przynajmniej z ich dwóch, Kayah ma chociaż trochę własnego stylu.

      • 2 1

  • duma

    jestem dumna z naszego pięknego i wspaniałego miasta, muzyka na światowym poziomie, jestem dumna, że to moje miasto!

    • 0 4

  • wstęp wolny (3)

    DLACZEGO?????
    Dlaczego na taką imprezę jest wstęp wolny.
    Raz że przyzwyczajanie gawiedzi do tego że wszsytko może mieć za darmo jest samo w sobie niebezpieczne, a druga rzecz to to, że gdyby bilety kosztowały chociaż z 20zł to poszli by na to tylko ci, którzy na prawdę chcieli posłuchać dobrej muzyki.
    Nie jestem zwolennikiem "darmochy". Miejmy szacunek również dla artystów :)

    • 24 8

    • artyści swoje dostaną , płaci za to miasto (1)

      • 7 0

      • a pijany pan Zenek będzie podskakiwał w tłumie z reklamówką w jednej ręce i równie pijaną panią Krysią w drugiej, podczas gdy inni dobrze już mający w czubie jegomoście będą szukać obiektu do zaczepki. Też bym się zgodził na chociaż te 20 PLN wjazdu.

        • 1 0

    • RUTA

      Jak byłeś to już wiesz dlaczego za darmo. Takiego badziewia jak R.U.T.A nie da się słuchać nawet za dopłatą, żeby chociaż grali równo i nie fałszowali.

      • 3 3

  • odgrzewane kotlety (1)

    dobry występ to miał "Możdżer +", a teraz to tylko powielanie czegoś co już było (nawet koncepcja trzech scen ustawionych obok siebie się nie zmieniła).
    Brak pomysłów?

    • 1 11

    • Lepszy kotlet niż kaszanka.

      Goście zagraniczni super, tylko polskich niepotrzebnie pododawali dla sztucznego tłoku: Brodka, Kayah, Mika.

      • 3 0

  • Ilość publiczności (2)

    Czy ktoś ma jakiekolwiek pojęcie ile osób może zjawić się na koncercie Stańko+?

    • 0 0

    • 10

      tysięcy fanów

      • 0 0

    • frekwencja?

      a ile może się zmieścić na parkingu na 200 samochodów na którym stoją hangary dla reżysera dźwięku i światła wyższe niż scena. Po zeszłorocznym koncercie w tym miejscu Możdżer odmówił zapraszania swoich znajomych muzyków bo Marcus zwrócił mu uwagę że na zapleczu jeszcze nie grał.

      • 2 0

  • nie jestem.. (2)

    nie jestem z Gdańska więc może ktoś konkretnie mi napisze gdzie to jest...

    • 0 0

    • Kierujesz się na Stare Miasto, idziesz ulicą Długą cały czas prosto, mijasz jeden most, drugi most i odbijasz w lewo. Po paru metrach zobaczysz scenę.

      • 0 1

    • kieruj się na filharmonię, a na pewno trafisz:)) Poza tym z pewnością przed koncertem tłumy widzów będą zmierzali w kierunku Ołowianki:))

      • 0 0

  • smutny (1)

    Kolejny koncert "na zadupiu" sławna scena nad wodą została skierowana tyłem do miasta przewidziano miejsce dla publiczności na małym parkingu zajętym dodatkowo przez budy obsługi. Tylko Gdańsk może sobie pozwolić na kolejny koncert tyłem do miasta. Już w zeszłym roku Marcus chodził i pytał się dlaczego ma grać na zapleczu. Szkoda że wielcy artyści w Gdańsku są zmuszani do grania na parkingu tyłem do publiczności stojącej nad Motławą. Zapraszam do Wrocławia u nas Pan Stańko ze swoimi gośćmi zagra tak aby widzieli i słyszeli go wszyscy.

    • 11 6

    • Odpowiedź jest prosta

      Chodzi o urobienie opinii że jest potrzebna kładka na Ołowiankę i że jej istnienie ożywi tę część miasta, co jest totalną bzdurą. W takim dniu jak wczoraj nie wyobrażam sobie ( a wyobraźnię mam bujną) w jaki sposób ok. 6-8 tysięcy osób mogłoby przejść na Ołowiankę i z powrotem.
      Samo umieszczenie Filharmonii na Ołowiance przed laty było wielkim błędem, zamiast na Wyspoe Spichrzów.

      • 0 0

  • Same znakomitości. (2)

    Obecność obowiązkowa dla słuchaczy jazzowych brzmień.Co do transmisji tv publicznej to tylko w grę wchodzi tv regionalna bo w programie tv nic nie ma o tym koncercie!?

    • 0 1

    • Canal+ (1)

      Transmisja będzie w Canal+

      • 0 0

      • To chyba jednak nie publiczna?

        Canal+ to platforma prywatna / kodowana

        • 0 0

  • Żenada!!!!!! (7)

    Wielkie rozczarowanie pod względem organizacji! Nie wypał!!! Muzycy Stańki genialni. Zespoł ruta cośtam to był jakiś żart! Żenada i wstyd. Co robili tam ludzie ktorzyvani grac nie umieli a ich teksty to kedno wielkie dno!! I nagłośnienie jak zwykle bieda!! awaria sprzetu na tak wielkim evencie !! Po awarii mastapilo rozregulowanie ustawień i brzmialo juz do końca jak göwno !! Mnostwo pijanych pustaków ktorzy zawitali na koncert bo darmowy i zachowywali sie jak w pubie. Przez caly koncert gadali, wydzierali i nie dawali ludziom słuchać!! Witamy w Polsce !!!

    • 20 3

    • popieram (1)

      Co na tym koncercie robił zespół RUTA - nie spiewał tylko krzyczał byli żałosni

      • 11 3

      • R.U.T.A- dramat!!!

        Skąd oni się wzięli na takim koncercie??????

        • 10 3

    • najgorzej, że dali im tyyyyle czasu na męczenie publiki...

      • 6 0

    • Masz wiele racji.

      Z tym, że w zeszłym roku wg. mnie nagłośnienie było wzorowe. Ale to zależy gdzie się człowiek znajdzie. Co do awarii, to rzeczywiście kicha. Przemówień Jonesa z tyło nie było usłyszeć.

      • 3 0

    • W kwestii nagłośnienia (2)

      Co do spraw technicznych to nie do końca tak było trochę się na tym znam. Awarii jako takiej nie było tylko Pan akustyk trochę się pogubił na występie Kayah i na przodach słychać było tylko bas a całej reszty nie Kayah słyszała się tylko w monitorach na scenie i muzycy także więc nie pogubili się w tym utworze po czasie akustyk zgłośnił jak należy resztę na przodach. Najlepiej brzmiała Chaka Kan bo za stołem mikserskim usiadł jej człowiek i od razu słychać było amerykańską szkołę. Big-band na końcu też brzmiał super! Ogólnie do nagłośnienia nie można było mieć zastrzeżeń dobra jakość i brzmienie. Prócz przemówienia Jonesa i kilku momentów fakt ale takie wpadki zawsze się zdarzają tym bardziej kiedy wszystko idzie na żywo i to z dwóch scen na przemian.

      • 1 0

      • Akustycy do wymiany

        Nie masz racji zdarzają się w Polsce, ale w rok temu jak i dwa było ok.Akustycy wytanieni
        .

        • 0 0

      • Hmm

        Na tak wielkim koncercie nie moze sie zdarzyc "pogubienie" pana akustyka. Co do wystepu chaka khan moim zdaniem tez nie brzmialo dobrze. Wiadome jest ze chaka spiewa "sopranem", ma bardzo wysoki glos a Pan akustyk podbil wysokie pasmo co zrobilo z glosu zabi skrzek i świst rażący w uszy. Panorama byla bardzo wąska, wszystko na podobnych pasmach, tak jakby stracili ustawienia ktore wykrecili przez caly dzien. Brzmialo to płasko, barszo blisko, tak jakbyś przykrył z obu stron oczy i patrzal tylko na metr do przodu a ściany zaslanialy by ci boki. W zeszlym roku bylo naprawde niezle. Jestem entuzjasta tegovtypu spraw i tez jestem na biezaco :)
        Wiadome jest ze w polsce jest deficyt naglosnieniowcow ale na tego typu event za sterami powinna zasiasc gruba ekipa, nie ma prawa wystapic blad, tymbardziej tego pokroju- wyrazny i razący...
        Dwa lata temu na możdżer + alexowi hannowi saksofoniscie altowemu 2 razy zepsul sie milrofon clip. Pozniej baker itp. Taki life. Ci ludzie naglasniaja festyny, wesela i takie grube festiwale. W polsce malo ludzi ukierunkowanych w te strony, profesjonalistow. Pozdrawiam

        • 2 0

  • R.U.T.A to byla zenada (1)

    Kompletne dno. Nie potrafie zrozumiec dlaczego tak dlugo grali, mimo ze publika ich wygwizdala. Do tego problem z naglosnieniem... Poprzednie lata klafa ten koncert na lopadki - w sumie to on sam sie kladzie na lopadki.

    • 22 4

    • bi

      po prostu ktoś po nich ...nawalił i musieli graćććććć
      poza tym ; ruta 1 numer i basta

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

W którym roku trafił do Gdańska obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga?