• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat

Imieninowy spacer dla Pawła Huelle

Imieninowy spacer i piknik dla Pawła Huelle. W sobotę 29 czerwca przypadają imieniny Piotra i Pawła. Dlatego zapraszamy Was na spacer dla Pawła Huelle, który poprowadzi Piotr Millati profesor gdańskiej polonistyki, miłośnik twórczości tego wybitnego gdańskiego pisarza i zapalony piechur.
Spotykamy się o godz. 10:30 pod Stacją PKM Niedźwiednik, skąd wyruszymy śladami Weisera Dawidka.

Nasza trasa będzie prowadzić przez miasto i las. Będziemy robić krótkie postoje w miejscach z powieści i opowiadań Pawła Huelle: m.in. zajrzymy do tunelu, w którym zniknął Weiser Dawidek, poszukamy grobu Horsta Mellera, zatrzymamy się przed domem rodzinnym Pawła Huelle...
NIESPODZIANKA! Po drodze zostawimy literackie tropy dla kolejnych pokoleń - szczegółów teraz nie zdradzamy, poznacie je na miejscu.

Naszą metą będzie Dolina Samborowo, gdzie na leśnej polanie odbędzie się piknik. Odczytamy wspólnie fragmenty prozy i poezji Pawła Huelle. Naszą gościnią specjalną będzie pisarka i edukatorka przyrodnicza, Salcia Hałas, która opowie nam o otaczającej nas faunie i florze gdańskich lasów.
Paweł Huelle był miłośnikiem i przyjacielem psów. Współtowarzyszami naszego spaceru będą Aldi pies Piotra Millatiego oraz Hepa suczka Salci Hałas. Zapraszamy wszystkie chętne czworonogi!
Będzie nam miło, jeśli weźmiecie ze sobą ulubione fragmenty twórczości Pawła Huelle.

Informacje organizacyjne:
Czas: 29 czerwca (sobota) godz. 10:30
Miejsce zbiórki: Pod Stacją PKM Niedźwiednik.
Szacowany czas trwania spaceru: ok. 2 godz 30 min + piknik
Napoje, jedzenie i koce piknikowe we własnym zakresie!

Osoby, które nie czują się na siłach, aby przejść całą trasę, zapraszamy na piknik w Dolinie Samborowo. Pojawimy się pod krzyżem na końcu ul. Abrahama na VII Dworze ok. godz. 13:00.
UWAGA! Liczymy na słońce, ale jako zapaleni piechurzy, oznajmiamy, że deszcz i zimno nam nie straszne, a spacer odbędzie się bez względu na pogodę - za wyjątkiem burzy.
Nie prowadzimy zapisów na spacer, wstęp wolny!

Paweł Huelle
(1957-2023) wybitny gdański prozaik, poeta, dramaturg, autor scenariuszy i esejów. Absolwent Filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Jako prozaik debiutował w 1987 roku, wydając "Weisera Dawidka" (ekranizacja w 2001 roku w reżyserii Wojciecha Marczewskiego). Autor powieści, m.in. "Mercedes Benz", "Ostatnia Wieczerza", zbiorów opowiadań, m.in. "Talita", dramatów, m.in. "Kursk", "Sarmacja" oraz książek poetyckich. Jego powieści zostały przełożone na kilkadziesiąt języków. Laureat Nagrody Fundacji im. Kościelskich, Paszportu "Polityki", Pomorskiej Nagrody Literackiej "Wiatr od morza" za całokształt twórczości i Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska. Był dyrektorem gdańskiego ośrodka TVP, dramaturgiem w Teatrze Miejskim w Gdyni oraz redaktorem naczelnym pisma "Bliza".

Piotr Millati - historyk literatury, prof. Instytutu Filologii Polskiej UG; specjalizuje się w literaturze XiX i XX wieku; przyjaciel Pawła Huelle. Salcia Hałas pisarka i edukatorka przyrodnicza; autorka Potopu (nominowanego do Literackiej Nagrody Nike) oraz Pieczeni dla Amfy (Nagroda Literacka Gdynia); w czerwcu ukazała się jej pierwsza książka dla dzieci od 5 do 105 lat Bliżej (wyd. WiMBP w Gdańsku) będąca opowieścią o świecie trójmiejskiej przyrody.

Weiser Dawidek to magiczna, pełna uroku opowieść o dzieciństwie, pamięci i granicach poznania. Okrzyknięta przez krytykę arcydziełem, jedna z najwybitniejszych powieści ostatnich dekad, zaliczana już do klasyki polskiej literatury. Bohater i zarazem narrator książki wspomina tajemnicze wydarzenia sprzed wielu lat. Usiłuje rozwikłać zagadkę tytułowego Weisera. Tajemniczy, obdarzony niezwykłymi zdolnościami i charyzmą żydowski chłopiec pewnego upalnego lata zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Magiczna, pełna uroku powieść o dzieciństwie, pamięci i granicach poznania.

W 2000 r. powieść została zekranizowana przez Wojciecha Marczewskiego.
(za Wydawnictwem Znak)

Opinie

Sprawdź się

Która spośród oper, prezentowanych w ostatnich latach w Gdańsku, pokazana została premierowo w 1950 roku i jest uważana za początek działalności Opery Bałtyckiej?