stat
PATRONAT

Rzeczy, których nie wyrzuciłem - czytanie performatywne

"Rzeczy, których nie wyrzuciłem" Marcina Wichy to jedna z najbardziej zadziwiających książek ostatnich lat. Książka-esej, esej intymny, osobisty, opowieść o porządkowaniu rzeczy i wspomnień. 18 czerwca o godz. 19.00 w Instytucie Kultury Miejskiej wystąpią: Maria Maj w roli Matki, Wojciech Chorąży jako Syn i Anna Próchniak w roli Kobiety. Czytanie reżyseruje Tomasz Cyz. Bilety: 10 zł.

sie 24

poniedziałek, godz. 19:00

Gdańsk,
bilety 20 zł
ulgowy 10 zł
Kup bilet
wrz 25-27

piątek - niedziela

Gdynia,
Wstęp wolny
Wicha w sposób oszczędny i czuły opowiada o rzeczach ważnych i tych całkiem codziennych. "Rzeczy, których nie wyrzuciłem" w adaptacji i reżyserii Tomasza Cyza to podobnie smutno-wesoła, nielinearna, składająca się z kilku scen opowieść, w której literackość miesza się z tym, co teatralne i intymne.

Książka zdobyła nagrody i wyróżnienia: Paszport POLITYKI 2018 - laureat, Nagroda Literacka "Nike" 2018 - nominacja, Nagroda Literacka GDYNIA 2018 - nominacja, Nagroda Literacka im. Witolda Gombrowicza 2018 - laureat.

"Rzeczy, których nie wyrzuciłem", Marcin Wicha. Czytanie performatywne w IKM. Obsada: Maria Maj (Matka), Wojciech Chorąży (Syn), Anna Próchniak (Kobieta). Adaptacja i reżyseria: Tomasz Cyz.

Maria Maj, aktorka teatralna i filmowa, od lat związana z TR Warszawa. Współpracowała z Krystianem Lupą, Krzysztofem Warlikowskim, Grzegorzem Jarzyną, Michałem Borczuchem, Januszem Wiśniewskim, Henrykiem Tomaszewskim, Mikołajem Grabowskim, Anną Karasińską. Publiczności kinowej znana jest m.in. z filmów: Edi Piotra Trzaskalskiego (2002), Moje pieczone kurczaki Iwony Siekierzyńskiej (2002), Pogoda na jutro Jerzego Stuhra (2003) oraz filmów Łukasza Barczyka: Patrzę na Ciebie, Marysiu (1999) i Przemiany (2003). Otrzymała m.in.: nagrodę za najlepszą drugoplanową rolę żeńską na XVII Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku (2002) za rolę w filmie Moje pieczone kurczaki oraz nagrodę za rolę matki w sztuce Absynt na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych (2007).

Wojciech Chorąży, absolwent Wydziału Aktorskiego AST w Krakowie - Filia we Wrocławiu, w latach 1995-1998 występował w Teatrze Polskim w Poznaniu, a w latach 1998-2007 aktor Teatru Nowego w Łodzi. Występuje w Teatrze Polonia (Ślady w reż. Piotra Ratajczaka, Na czworakach w reż. Jerzego Stuhra).

Anna Próchniak, absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera (PWSFTviT). Aktorka filmowa i teatralna. Za rolę Kamy w Mieście 44 Jana Komasy w 2014 podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni otrzymała nagrodę "Wschodząca Gwiazda Elle", a w 2015 była nominowana do Nagrody im. Zbyszka Cybulskiego. Zadebiutowała w filmie Bez wstydu Filipa Bajona (2012), a za rolę w tym filmie została nominowana do nagrody Złotej Kaczki. Za rolę w spektaklu Marzenie Nataszy otrzymała nagrodę w kategorii duet aktorski (wspólnie z Joanną Osydą) na VI Międzynarodowym Festiwalu Współczesnej Dramaturgii "Kolada Plays" w Jekaterynburgu oraz nagrodę dla Najlepszej Debiutującej Aktorki podczas 2. Festiwalu Debiutów "Pierwszy Kontakt" w Toruniu. Zagrała w nagrodzonym Silver Remi na festiwalu w Houston spektaklu cyklu Teatroteka - Holzwege w reż. Tomasza Cyza.

Tomasz Cyz, reżyser, eseista, absolwent Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Autor przedstawień operowych, dramatycznych, słuchowisk i spektakli dla dzieci, m.in. Rusałka Dvoraka (Łódź, 2010), Rodelinda Händla (Warszawa, 2015), Najdzielniejszy z rycerzy Pendereckiego (Opera Wrocławska, 2018), Clarissima Justyny Bargielskiej (Zakopane, 2014), Moja pierwsza śmierć w Wenecji Justyny Bargielskiej (Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2015), Po wygnaniu wg poezji Czesława Miłosza (Teatr Nowy w Krakowie, 2017), Lolita wg Nabokova (Teatr Nowy w Łodzi, 2019). Dla cyklu "Teatroteka" wyreżyserował sztukę Marty Sokołowskiej Holzwege o kompozytorze Tomaszu Sikorskim (nagrody za montaż i scenografię na Teatroteka FEST 2019, Silver REMI na WorldFest Houston 2019 w kategorii "Dramatic"). Współpracuje z Fundacją Miasto Literatury, autor performansów poetyckich Pokój Ginczanki (z Marią Dębską, 2016), Pokój Tranströmera (z Krzysztofem Globiszem, 2018).

Opinie

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Sprawdź się

Patronką którego trójmiejskiego teatru jest Agnieszka Osiecka?