• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Scena

Wszystkie kategorie
Kalendarza imprez
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Randka z feministą (42 opinie)

komedia
kasy:
58 551-50-40, 301-13-28
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
1 godz. 30 min. (bez przerw)
data premiery:
15 lipca 2017
6.5
51 ocen

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Randka z feministą
Samantha Ellis

Przekład: Elżbieta Woźniak

"Randka z feministą" to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.

Powstaną dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, będą to z pewnością dwie różne RANDKI Z FEMINISTĄ...

Reżyseria: Michał Derlatka
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Scenografia: Magdalena Gajewska
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko

W spektaklach występują:

Obsada I: Anna Kociarz - Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński - Steve, Joe, Ross (grają 22 i 23 lutego)
Obsada II: Joanna Kreft-Baka - Kate, Morag, Carina, Krzysztof Matuszewski - Steve, Joe, Ross (grają 3 i 4 marca)

Prapremiery: I obsada - 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada - 22 lipca na Scenie Letniej

-----

Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre we wrześniu 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.

Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.

Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.

Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.

Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.

Recenzja Trojmiasto.pl

  • Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże
    W repertuarze Teatru Wybrzeże obok spektakli poważniejszych jest miejsce na przedstawienia lżejsze, komediowe. "Randka z feministą" należy do tych drugich. To zgrabna, pełna wdzięku, ale też pozbawiona większych ambicji komedia, która dotyka ważnych problemów społecznych, zepchniętych jednak na margines zabawnej historii miłosnej.
    12 lipca 2017 (33 opinie)

Przeczytaj także

  • Wyższe ceny biletów do Teatru Wybrzeże
    Korekcie uległ cennik biletów Teatru Wybrzeże. Niestety dla widzów ceny zostały podniesione, w zdecydowanej większości o 5 zł - w przypadku biletów normalnych i ulgowych. Zmieniono również kwalifikacje niektórych tytułów, które trafiły na wyższą półkę cenową. Na pocieszenie bilety do Wybrzeża wciąż pozostają jednymi z najtańszych spośród repertuarowych teatrów w Trójmieście i zachowano wyjątkową promocję "Teatralny czwartek" - na spektakle oznaczone w ten sposób wciąż można kupić bilety w cenie 25 zł.
    5 listopada 2019 (76 opinii)
  • Teatr Wybrzeże gra na Scenie Letniej w Pruszczu Gdańskim
    Po raz jedenasty Teatr Wybrzeże latem zagra także w Pruszczu Gdańskim. Na Scenie Letniej w Międzynarodowym Parku Kulturowym Faktoria przy ul. Zastawnej w soboty zagranych zostanie siedem różnych spektakli (jeden spektakl dwukrotnie), a w niedziele dzieci będą mogły uczestniczyć w Lekcjach Niegrzeczności. Wstęp na wszystkie wydarzenia jest bezpłatny.
    4 lipca 2019 (19 opinii)
  • Nowe ceny biletów w Teatrze Wybrzeże
    Bez podziału na dni tygodnia i daną scenę - tak prezentować się będą ceny na spektakle Teatru Wybrzeże od 6 listopada bieżącego roku. Nowy cennik dzieli spektakle Wybrzeża na trzy grupy cenowe. W zależności od spektaklu za bilet normalny zapłacimy 30, 40 lub 60 zł, natomiast za bilety ulgowe 25, 30 albo 50 zł.
    4 października 2018 (65 opinii)

Opinie (42) 4 zablokowane

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    A gdzie te kobiety? (7) (opinia sprzed 7 lat)

    Same wariatki i materialistki w przeważającej większości. Normalnych panien to ze świecą szukać...

    • 24 10

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      A co jest "normą" według ciebie? Napisz proszę. (3) (opinia sprzed 7 lat)

      • 5 3

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        (1) (opinia sprzed 7 lat)

        Lepiej niech nie pisze.

        • 7 2

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

          Bo wtedy by wyszło, że jego wizja "normalnej kobiety" odbiega od wizji "normalnej kobiety" ogółu społeczeństwa. (opinia sprzed 7 lat)

          I chłopak by doszedł do wniosku, że jego normalna kobieta dla ogółu społeczeństwa jest de facto nienormalną kobietą.
          Zderzenie z rzeczywistością, ciężka sprawa.

          • 3 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        (opinia sprzed 7 lat)

        Co jest normą wzrostu hormon?
        Okradanie społeczeństwa przez władzę pozorną?
        Porno policji kordon?
        Czy ten typ leżący na ulicy z rozje*aną mordą?

        • 1 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      "Normalnych panien" hohohohohoh. (2) (opinia sprzed 7 lat)

      Takich niewinnych, dziewic, z białym welonem, co nawet bijącego pijaka pokocha miłością szczerą. Hahahahahha. Kawaler?

      • 11 9

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Zabrakło jeszcze jednego aktora w tym przedstawieniu, senatora PIS Jerzego Czerwińskiego. (3) (opinia sprzed 7 lat)

    Zacytuję jego słowa z Senatu: "To, że w Europie mężczyźni przestają być mężczyznami, wiąże się niestety także z tym, że kobiety przestają być kobietami, to się zjeżdża. Efekt jest taki że wchodzi islam z "prawdziwymi"mężczyznami. Chcecie państwo tutaj mieć taką równość?"
    Wszystko to można przeczytać w artykule "Tak wygląda współczesny samiec alfa. Senator PiS Jerzy Czerwiński wysyła ojców do roboty, matki do dzieci"

    • 12 20

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      hmm (1) (opinia sprzed 7 lat)

      Co jak co, ale akurat w tym miał rację senator. Wystarczy spojrzeć ilu na ulicy mijasz zniewieściałych chłoptasiów w podwiniętych rurkach.

      • 5 6

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

        Jeśli wg. ciebie senator ma rację. To kim są obecnie meżczyźni, a kim kobiety? Jeśli przestają być sobą? (opinia sprzed 7 lat)

        I pytanie drugie: co rurki mówią o mężczyźnie?

        • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

      Zalajkowałbym tę wypowiedź (opinia sprzed 7 lat)

      Zalajkowałbym tę wypowiedź, ale mogłoby to być źle zrozumiane, więc komentuję.
      PIS to bardzo zła opcja dla Polski, ale pan Czerwiński ma w tym przypadku rację.

      • 2 8

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Bardzo dobry spektakl (opinia sprzed 7 lat)

    Podoba mi się pomysłowe wykorzystanie suflera

    • 6 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Gdzie ? No, oni już mają swoich mężów :D (opinia sprzed 7 lat)

    • 3 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    Nie idę na sztukę gdzie mężczyźni nabijają się z lepszych od siebie (3) (opinia sprzed 7 lat)

    W tym przypadku kobiet feministek!

    • 7 35

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Gdzie ci mężczyźni, prawdziwi tacy? O "Randce z feministą" Teatru Wybrzeże

    (opinia sprzed 7 lat)

    Przyjemnie się ogląda, nie powiem. Zaletą spektaklu na pewno jest wartka akcja. Mało poważnie o feminizmie? I cale szczescie - przeciez to komedia. Kto chce, wyciagnie odpowiednie wnioski.
    Jeden zarzut - ale nie do rezysera czy aktorów, a do autorki sztuki - dotycxy nachalnego psychologizowania relacji dzieci-rodzice na wzor freudowskich teorii. Bez polotu i topornie.

    • 9 4

  • Błędne daty (1) (opinia sprzed 7 lat)

    Błędnie podano daty spektakli w Pruszczu, powinno być: 15 lipca z Anną Kociarz i Maciejem Konopiński oraz 22 lipca w obsadzie z Joanną Kreft-Baką i Krzysztofem Matuszewskim
    Info na stronie: http://faktoria-kultury.pl/index.php/scena-letnia-teatru-wybrzeze/

    • 0 0

    • hallo (opinia sprzed 7 lat)

      przecież było dokładnie tak, jak piszesz

      • 0 0

  • Rewelacja i tyle (opinia sprzed 7 lat)

    • 4 3

  • Randka z feministą z obsadą Kociarz,Konopiński - ZNAKOMITE (opinia sprzed 7 lat)

    Polecam...brzuch bolał ze śmiechu. Świetnie zbudowana atmosfera, znakomicie zagrane postacie oraz sprytny pomysł na aranż. Po prostu świetny spektakl :)))

    • 11 3

  • Randka z feministą. (opinia sprzed 7 lat)

    Polecam ten spektakl. 1,5 godziny dobrej zabawy. Świetna gra aktorów. Akcja wartka i zabawna. Konkurent dla przedstawienia Seks dla opornych.

    • 14 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery